سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سنگى که به غصب در خانه است ، در گرو ویرانى کاشانه است . [ و این گفتار از پیامبر ( ص ) روایت شده است و شگفت نیست که دو سخن همدیگر را ماند که از یک چاه کشیده است و در دو دلو ریخته . ] [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:33 عصر
بالاخره فتنه‌گران آزادانه می‌چرخند یا زندانی‌اند! (+تصاویر)
به گزارش جهان به نقل از رجا، طی روزهای گذشته یکی از دانشجویان دانشگاه تهران با انتشار عکسی از زهرا رهنورد در یکی از  بانک‌های اطراف دانشگاه تهران، از رفت و آمد آزادانه وی در دوران حصر! به اماکن عمومی خبر داد.

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000260/nf00260847-1.jpg

بعد از انتشار این عکس در فضای مجازی و استقبال گسترده فعالان فضای مجازی، بلافاصله سایت ضدانقلاب کلمه که در حال حاضر توسط یکی از اعضای تندرو ستاد موسوی از فرانسه به روز می شود، با واکنش شتابزده و عصبی نسبت به این خبر نوشت:

«یک رسانه وابسته به سپاه با انتشار تصویری مبهم از زهرا رهنورد، به خاتمی که اخیرا در خصوص وضعیت کروبی و موسوی و رهنورد ابراز نگرانی کرده بود، حمله کرد و نوشت که باید دید این نگرانی ها درباره حصر سران فتنه تا چه حد می تواند به حقیقت نزدیک باشد.»

اما جالب ترین قسمت این خبر منتشر شده در کلمه آنجاست که نگران دریافت حقوق رهنورد و موسوی از دولت شده و مدعی شده است:

« ماموران امنیتی با کارشکنی مانع از آن شده اند که موسوی و رهنورد حقوق ماهیانه خود را دریافت کنند!»

گفتنی است موسوی و رهنورد در حالی همچنان از دولت حقوق خود را دریافت می کنند که بارها بعد از انتخابات بر نامشروع بودن دولت تاکید کردند و مشخص نیست آیا پولی که از دولت نامشروع دریافت می‌کنند نیز  پول نامشروعی محسوب می شود یا خیر؟

همچنین یکی از علل اصلی ریزش هواداران موسوی و کروبی بعد از انتخابات تفاوت گفتار و رفتار آنها بود، به گونه ای که با کشاندن بخشی از هواداران ساده دل و جوان خود به خیابان و ایجاد هزینه فراوان برای آنها، خود کمترین هزینه‌ای پرداخت نکردند و حتی امروز بعد از سه سال از فتنه 88، از دولتی که آن را نامشروع می‌خواندند تا آخرین ریال حقوق ماهیانه‌ خود را دریافت می‌کنند تا نشان دهند حتی حاضر نیستند برای نمایش پافشاری بر ادعاهای خود از یک ریال حقوق‌شان بگذرند.

چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:29 عصر
نماینده همپیمانی کردستانی:
دولت قانون برای بقای خود بحران آفرینی می کند
بغداد- شوان محمد طه، از نمایندگان هم پیمانی کردستانی ضمن انتقاد از ادامه اختلافات و بی ثباتی در عراق اعلام کرد: نوری المالکی برای اداره سیاسی کشور ناکارآمد است و برای بقای خود به طور مداوم بحران می آفریند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از الاخباریه، شوان محمد طه از نمایندگان همپیمانی کردستانی گفت: مدیریت دولت قانون برای اداره سیاسی کشور ناکارآمد بوده و دستاوردی جز فقر و بیکاری و فساد اداری و مالی در پی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه بی ثباتی به ضرر خود دولت است افزود: فساد به صورت پدیده ای فراگیر در همه کشور ریشه دوانیده و هیچ یک از مؤسسات و نهادهای قضایی و نظارتی توان رویارویی با آن را ندارند مگر این که دولت تغییر کند.
نماینده همپیمانی کردستان همچنین گفت: هر کسی که در کشور در رابطه با وضعیت خدمات رسانی و امنیتی اظهارنظر کند دولت وی را به گونه ای سیاسی تفسیر می کند.

چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:26 عصر
 

خطرات بخاری نفتی در کمین مدارس روستایی

سبزوار - خبرنگار قدس: خطرات بخاری‌های نفتی مدارس روستاهای بخش رودآب سبزوار را نیز تهدید می‌کند.


بخشدار رودآب شهرستان سبزوار گفت: تمام مدارس روستاهای این بخش دارای بخاری نفتی چکه‌ای و کاربراتوری هستند که خطر بخاری های کاربراتوری به دلیل فرسودگی کمتر از بخاری‌های چکه‌ای نیست.
محمود شم‌آبادی با اشاره به 41 روستای این بخش و وجود مدارس ابتدایی در تمام این روستاها و همچنین مدارس راهنمایی و خوابگاه های شبانه‌روزی این بخش بر توجه بیشتر مسؤولان به این موارد تأکید کرد.
وی درباره استفاده نکردن از بخاری نفتی افزود: به دلیل نبود گاز، این منطقی نیست، اما باید از بخاری‌های با ضریب ایمنی بالا استفاده شود.
بخشدار رودآب سبزوار با بیان اینکه مدارس شهرستان رودآب دارای شوفاژ هستند، تصریح کرد: یک مدرسه ابتدایی در این شهرستان دارای بخاری نفتی است.
وی درخصوص آموزشهای لازم به دانش آموزان نیز گفت: معتقدم آموزشی انجام نشده است.
وی یکی از معضلات این بخش را خوابگاه شبانه‌روزی معرفت دانست و خاطرنشان کرد: این خوابگاه، قبلاً آزمایشگاه بوده که به خوابگاه شبانه‌روزی تغییر کاربری یافته و استانداردهای لازم را ندارم.
شم‌آبادی اضافه کرد: کوچکترین اتفاق در این خوابگاه فاجعه ایجاد می‌کند؛ زیرا در خروجی این خوابگاه به داخل باز می‌شود.


چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:25 عصر

پرونده مجری شناخته شده تلویزیون مختومه شد

پرونده قضایی و جنجالی فرزاد جمشیدی، مجری شناخته شده تلویزیون، سرانجام با صرف نظر کردن شاکی از شکایت خود مختومه شد.

اردیبهشت ماه امسال فرزاد جمشیدی با اجرای برنامه ای در رادیو ایران با نام «یادخدا» و شعر خوانی درخصوص قضات، با شکایت از طرف مدعی العموم مواجه شد و پرونده ای علیه وی در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شد.
بر اساس اخبار به دست آمده در این پرونده دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم از فرزاد جمشیدی شکایت کرده بود که این پرونده در شعبه 9 بازرسی دادسرای فرهنگ و رسانه پیگیری می شد.
فرزاد جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این اطلاعات، درباره سرانجام این پرونده گفت: این پرونده به دلیل صرف نظر کردن مدعی العموم از شکایت خود، مختومه اعلام شده است.

سینماپرس


چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:25 عصر
در این پرونده به طور کامل اخبار مرتبط با این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و نظر دو متخصص را هم در مورد ناباروری‌های مردانه و زنانه جویا شده‌ایم.
افکارنیوز: این روزها به طور مرتب اخباری ناراحت کننده در مورد افزایش احتمال ناباروری و عقیمی زنان و مردان جوان ایرانی مطرح می‌شود و دائما می‌شنویم که فلان ماده یا فلان وضعیت باعث افزایش احتمال ناباروری می شود. در این پرونده به طور کامل اخبار مرتبط با این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و نظر دو متخصص را هم در مورد ناباروری‌های مردانه و زنانه جویا شده‌ایم.

آقایان، به این نکته‌ها توجه‌کنید

جراحی‌هایی که باروری را به خطر می‌اندازند

جراحی‌ها اهمیت بسیاری در باروری آقایان دارند. برای مثال برخی از آقایان مبتلا به بیضه نابجا هستند. در این حالت، بیضه در محل خود که پوسته اسکروتوم است قرار نگرفته و ممکن است کانال اینگوینال یا داخل شکم باشد که با انجام جراحی پایین آورده می‌شود. اگر این جراحی بعد از یک سالگی انجام شود و نابجایی بیضه دوطرفه باشد ممکن است که فرد در آینده دیگر بچه‌دار نشود اما اگر یک طرفه باشد احتمال بچه‌دار شدن برای او وجود دارد. همچنین اگر فرد سابقه جراحی ترمیم فتق داشته باشد ممکن است لوله ترشحات او که معمولا داخل فتق قرار دارد به اشتباه در ترمیم گرفته باشد. علاوه براین سابقه ضربه به بیضه، پیچ‌خوردگی بیضه که هم در نوزادی و هم در بلوغ شایع است، سابقه جراحی لگن، جراحی مثانه، جراحی پروستات در سن بالا و بیماری هیپوسپادیاس (نابجایی سوراخ ادرار) در کودکان می‌تواند باعث ناباروری شود.

اولین مرحله تشخیص ناباروری

برای بررسی یک مرد نابارورعلاوه بر آزمایش‌های عمومی، آزمایش اسپرم نیز انجام می‌شود. حجم اسپرم معمولا 5/1 تا 5 سی‌سی است. درمورد غلظت اسپرم تا 2 سال پیش گفته می‌شد تعداد اسپرم باید در هر میلی‌لیتر بیشتر از 20 میلیون باشد اما امروزه 15‌میلیون هم نرمال تلقی می‌شود. در مورد حرکت اسپرم نیز باید بیشتر از 50درصد از اسپرم‌ها حرکت رو به جلو داشته باشند. از نظر شکل هم باید بیشتر از 30درصد اسپرم‌ها شکل نرمال داشته باشند. بعد از بررسی اسپرم اگر تعداد اسپرم‌های فرد کمتر از 10 میلیون باشد باید از لحاظ هورمونی نیز بررسی شود. بررسی هورمونی شامل FSH ،LH و پرولاکتین می‌شود. در این بررسی‌ها اندازه‌گیری هورمون تستسترون از لحاظ علمی توجیه چندانی ندارد و لازم نیست که حتما ارزیابی شود. علاوه براین، می‌توان تست‌های هورمونی مربوط به هیپوفیز را نیز انجام داد. پس از بررسی‌های آزمایشگاهی می‌توان ازبررسی‌های رادیولوژیکی نیز بهره برد. همچنین اگر فرد در تخلیه مشکل داشته باشد، می‌توان برای بررسی پروستات و سوراخ‌‌هایی که ترشحات از آنها به داخل مجرا خارج می‌شود از سونوگرافی مخصوصی به نام TRUS استفاده کرد.

خانم‌ها، به این نکته‌ها توجه کنید

3 علت اصلی ناباروری در خانم‌ها

ناباروری در خانم‌ها علل بسیار متفاوتی می‌تواند داشته باشد اما به طور کلی 3 عامل اصلی در آن دخیل هستند: اختلالات تخمک‌گذاری، اختلالات لوله‌های رحمی و اختلالات رحم. همانطور که می‌دانیم معمولا در روز چهاردهم هر ماه یک تخمک تشکیل شده و آزاد می‌شود و اگر اسپرم در نزدیکی آن وجود داشته باشد، با لقاح اسپرم و تخمک جنین حاصل می‌شود. بعد از آن در داخل رحم لانه گزینی انجام شده و بارداری رخ می‌دهد. عده‌ای از خانم‌ها به دلایل مختلفی در تخمک‌گذاری‌شان دچار مشکل می‌شوند. برای مثال اختلالات تخمدان، کم‌کاری تخمدان، بیماری پلی‌کیستیک تخمدان، اختلالات هیپوفیز و عدم ترشح هورمون‌ها و فرستادن سیگنال‌های لازم برای تحریک تخمدان از طرف مغز می‌توانند تخمک‌گذاری را به تاخیر انداخته یا از ایجاد آن جلوگیری کنند.

البته این مشکلات درمورد بیماری پلی‌کیستیک تا حدودی قابل درمان است. اما در مواردی که تخمدان به طور کامل کار نمی‌کند و نارسایی شدید دارد مجبور می‌شویم از روش‌های کمک‌باروری استفاده کنیم. یکی از علت‌های شایع ناباروری در خانم‌ها اختلالات لوله‌های رحمی است. تخمک از طریق این لوله‌ها نزدیک رحم می‌آید و اسپرم را در داخل لوله ملاقات می‌کند و از آنجاست که جنین تشکیل می‌شود و داخل رحم می‌آید. اگر لوله‌های رحمی که راه ارتباط تخمک با اسپرم هستند بر اثر عواملی ازجمله عفونت، بارداری خارج رحمی قبلی، کاهش حرکات مژه ها یا نازک شدن جدار داخلی لوله‌ها، دچار مشکل شده باشند ممکن است باعث ناباروری شوند.

فست‌فودها شما را عقیم می‌کنند

عامل دیگر ناباروری وجود اختلالات در رحم است. رحم محل لانه‌گزینی است و کمتر مواردی می‌تواند روی آن تاثیر بگذارد اما اخیرا هورمون‌های زیادی که در مواد غذایی و گوشت‌ها استفاده می‌شود و همچنین افزایش مصرف فست‌فودها توسط خانم‌های جوان باعث شده است آنومالی‌های رحم از جمله فیبروم‌های رحمی یا پولیپ‌های رحمی بیشتر رخ دهند. این فیبروم‌ها از جنس عضله رحم هستند و مانند بافت مجاور خود خونرسانی ندارند؛ بنابراین اگر جنین تشکیل شده روی فیبروم بنشیند احتمال سقط وجود دارد. گاهی اوقات دستکاری‌های قبلی رحم از جمله انجام سقط یا زایمان‌های بسیار مشکل همراه با چسبندگی و عفونت می‌توانند باعث ایجاد سندرم آشرمن در داخل رحم شوند که با چسبندگی شدید داخل رحم همراه است و لانه‌گزینی را تقریبا غیرممکن می‌کند.

وقتی بدن جنین را قبول نمی‌کند!

عوامل متعدد پراکنده دیگری هم هستند که می توانند باعث نازایی شوند از جمله اختلالات سیستم ایمنی بدن. در صورتی که سیستم ایمنی بدن خانم نتواند جنین را که نیمی از آن از طرف همسر است به طور کامل قبول کند و آن را به عنوان یک جسم خارجی تشخیص دهد،دفعش می‌کند.

علاوه براین اختلالات سیستم انعقادی نیز می‌تواند باعث نازایی، سقط‌های مکرر یا سقط‌های زودرس شوند. اگر افزایش میزان لخته داشته باشیم ممکن است جنین تشکیل شود و در داخل رحم هم نفوذ کند اما به علت تشکیل لخته در پشت جنین خونرسانی به آن متوقف شده و جنین سقط شود. عوامل محیطی هم در نازایی بسیار موثر هستند. برای مثال سیگار کشیدن، تماس با مواد سمی از جمله سرب و آلودگی‌های هوا می‌توانند بر باروری اثر بگذارند. متاسفانه در 10 تا 15درصد از موارد ناباروری دلیل خاصی برای آن تشخیص داده نمی‌شود. به عبارت دیگر تخمک‌گذاری مرتب است، لوله‌ها باز است، رحم نرمال است و اسپرم همسر هم نرمال است اما باروری اتفاق نمی‌افتد و با انجام تمامی تست‌های موجود هم نمی‌توانیم به علتش پی‌ببریم. در این موارد می‌توان از روش‌های کمک باروری استفاده کرد. هم اکنون می‌توان گفت در قرن 21 بسیاری از نازایی‌ها قابل درمان هستند و عده بسیار کمی از افراد ممکن است با هیچ کدام از این روش‌ها پاسخ نگیرند.

بلوتوث موبایلتان را خاموش کنید

مصرف داروهای ضدافسردگی سطح هورمون پرولاکتین یا هورمون ترشح شیر را افزایش داده و عادت ماهانه را به هم می‌ریزند. از طرف دیگر سطح استروژن خون را کاهش می‌دهند و می‌توانند باعث کم‌کاری یا نارسایی تخمدان شوند و احتمال سقط را افزایش دهند. بالا بودن هورمون شیر نیز می‌تواند باعث کم کاری تخمدان، کاهش هورمون استروژن و سقط شود. استرس نیز روی کارکرد تخمدان اثر مستقیم دارد. هنگام استرس مقدار زیادی هورمون‌های آدرنالین و نوروآدرنالین از غده فوق کلیه ترشح می‌شود که این خود باعث تنگی عروق اعضای بدن از جمله رحم و تخمدان می‌شود. در مورد تاثیر امواج موبایل بر باروری نیز باید گفت که هنوز مکانیسم اثر این امواج ناشناخته است و مهم‌ترین توصیه به خانم‌ها این است که بلوتوث موبایل‌شان خاموش باشد زیرا امواجی که از طریق بلوتوث ساطع می‌شود بسیار مضر است. همچنین مواقعی که استفاده‌ای از موبایل ندارند برای مثال شب‌ها که خواب هستند موبایل‌شان را در فاصله 1/5 تا 2 متری از خود قرار دهند. علاوه براین بهتر است که از مایکروفر حداقل استفاده را داشته باشند.

استفاده موقت، خطر دائمی؟

قرص‌های ضدبارداری معمولا باعث نازک شدن جدار رحم می‌شوند. برای مثال اگر یک ماه بعد از قطع این قرص‌ها بارداری اتفاق بیفتد از آنجایی که جدار رحم نازک است احتمال لانه‌گزینی جنین در جداره رحم کاهش پیدا می‌کند و ممکن است سقط رخ دهد. قرص‌های ضدبارداری اورژانس نیز اگر به مقدار کم درحد یک تا دو بار در سال استفاده شوند خطر بسیار کمی دارند و احتمال ناباروری را زیاد نمی‌کنند به خصوص نوع جدید آن که حاوی پروژسترون است. اما به طور کلی خوردن قرص‌های ضدبارداری برای مدت طولانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. این هورمون‌ها با دوز بسیار بالا وارد بدن می‌شوند و ممکن است بعد از قطع قرص، فرد برای 3 تا 6 ماه دچارقطع‌ عادات ماهانه شود زیرا این قرص‌ها ترشح هورمون پرولاکتین را افزایش می‌دهند و از این طریق باعث کاهش تخمک‌گذاری می‌شوند.

چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:24 عصر

افرادی که شب ها نمی خوابند باهوش ترند

محققان انگلیسی نشان می دهند افرادی که در شب نمی خوابند و به فعالیت می پردازند باهوش تر از کسانی هستند که در روز فعالیت می کنند و شبها استراحت می کنند.

 

 

به گزارش پارس و به نقل از پوپی نیوز؛ جغد شب به افرادی گفته می شود که شب ها بیدارند و کار می کنند و روزها استراحت می کنند اما چکاوک صبح افرادی هستند که ترجیح می دهند در ساعات اولیه روز به کارهای روزمره شان بپردازند.

گفتنی است، میانگین هوشی گروهی که شب ها زود می خوابند کم تر از میانگین هوشی افرادی است که به اصلاح شب زنده دار هستند.

اگر چه پزشکان همواره به افراد توصیه می کنند که شب ها زود بخوابند و تا دیر وقت بیدار نمانند و در شبانه روز حتماً 8 ساعت خواب مفید داشته باشند و در شب فعالیت نکنند ولی دکتر مارسین آمریکایی معتقد است که افراد 8 ساعت در شبانه روز باید بخوابند ولی این 8 ساعت هر ساعتی در روز می تواند باشد.

 


چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:23 عصر

نصرت‌الله تاجیک وارد تهران شد

 

نصرت‌الله تاجیک وارد تهران شد

نصرت‌الله تاجیک - سفیر پیشین کشورمان در اردن - پس از شش سال حبس خانگی در انگلیس، وارد تهران شد.

به گزارش نامه، تاجیک سفیر پیشین ایران در اردن که به اتهام واهی خرید دوربین دید در شب به مدت شش سال در انگلستان در حبس خانگی به سر می‌برد، با همراهی حسن قشقاوی - معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه - که برای استقبال از وی به عمان سفر کرده بود، وارد تهران شد.

بر اساس آنچه ایسنا گزارش داده است وی در مراسم رسمی در پاویون فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مقامات کشورمان و جمعی از اعضای خانواده‌اش قرار گرفت.

رامین مهمان‌پرست - سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان - صبح سه‌شنبه در این‌باره گفت: با همکاری و مساعدت خوبی که دولت عمان در مورد پرونده تاجیک انجام داد امروز تاجیک از لندن عازم عمان می‌شود و قشقاوی، معاون کنسولی وزارت خارجه روز سه‌شنبه از تهران برای استقبال از تاجیک وارد عمان می‌شود.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت خارجه با بیان اینکه "این پرواز با هواپیمای اختصاصی دولت عمان انجام می‌شود"، افزود: از نقش مثبتی که دولت عمان برای رفع مشکل تاجیک و اثبات بی‌گناهی و بازگرداندن وی به تهران داشت تشکر می‌کنیم، ضمن این که وزارت خارجه همچنان تلاش‌های وسیع خود را دنبال می‌کند.

نصرت‌الله تاجیک پنجشنبه (23 آذرماه) پس از صدور حکم دادگاه، آزاد و حبس خانگی وی و استردادش به آمریکا لغو شد.

وی چهارم آبان 1385 در شهر دورهام انگلیس به اتهام واهی و اثبات نشده خرید 10 عدد دوربین دید در شب بازداشت شد. اولین جلسه دادگاه دو روز بعد از دستگیری وی برگزار و پس از آن تاجیک زندانی شد. دادگاه اعلام کرد که بازداشت تاجیک بنا به درخواست دولت آمریکا و بر اساس موافقتنامه استرداد بین دو کشور مربوط به سال 2003 انجام شده است. با پیگیری‌های وزارت خارجه کشورمان، تاجیک پس از دو هفته با وثیقه 500 هزار پوندی موقتا آزاد و از آن زمان تا پنجشنبه 23 آذرماه 1391 در حبس خانگی به سر برد.

30 فروردین 1386 قاضی دادگاه حکم قطعی استرداد تاجیک را به آمریکا اعلام کرد اما به علت وضعیت جسمی و بیماری وی دادگاه تا مشخص شدن وضعیت سلامتی این دیپلمات سابق، موضوع استرداد را به تعویق انداخت. همچنین هفتم آذرماه 1391 دادگاهی در انگلیس به لغو استرداد تاجیک به آمریکا رای داد و با توجه به اینکه وزارت کشور انگلیس اعتراضی به این حکم نداشت، تاجیک 23 آذرماه آزاد شد.


چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:18 عصر

آیا مسعود رجوی زنده است؟

 

بخش اول گفتگوی مشروح با مترجم شخصی رجوی؛

آیا مسعود رجوی زنده است؟

کد خبر: 23685 | تاریخ خبر: 28/09/1391

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

آخرین وضعیت مسعود رجوی، نحوه فرار منافقین از ایران، ارتباطات تشکیلاتی با حزی بعث و صدام، خصوصیات شخصی سرکرده منافقین، ماجرای ترور شهید صیاد و نحوه همکاری این سازمان در سرکوب کردها و شیعیان عراق از محورهای اصلی بخش اول مصاحبه با مترجم شخصی مسعود رجوی است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از مهر، وقتی وارد محل مصاحبه شد خیلی سعی می کرد تا با خنده های تصنعی رنج و رسوایی همه سالهایی را که علیه ملت خود فعالیت کرده بپوشاند، اما به سوال دوم نکشید که آثار آن رنج و این رسوایی در چهره اش نمایان شد. در تمام طول مصاحبه دو دغدغه داشت، یکی توجیه خطای بزرگ خودش در سه دهه همراهی و حمایت از مخوف ترین و جنایتکارترین سازمان تروریستی تاریخ ایران و دیگری افشای ماهیت شخص مسعود رجوی به عنوان سرکرده و لیدر اصلی این سازمان و جنایت های آن در حق ملت ایران و عراق.


با قربانعلی حسین نژاد که در داخل سازمان به «غلام» مشهور است گفتگو کردیم. این اولین گفتگوی او با یک رسانه ایرانی پس از فرار از پادگان لیبرتی عراق است. حسین نژاد در بخش اول این گفتگو از نحوه عضویت در سازمان منافقین در پیش از انقلاب، نحوه فرار از ایران، حضور در عراق و فعالیت های آن علیه ملت ایران در سالهای جنگ و پس از آن و به خصوص ترور شهید صیاد شیرازی گفته است.


در بخش دوم این گفتگو که متعاقبا منتشر خواهد شد، درباره دادگاه های تفتیش عقاید در سازمان، شکنجه های روحی و جسمی اعضای معترض، فساد گسترده جنسی رجوی و اعضا و نحوه فرار این عضو ارشد سازمان منافقین از کمپ لیبرتی خواهید خواند.


بخش اول این گفتگوی مشروح را در ادامه می خوانید:


لطفا خود را معرفی کنید و بگویید چگونه وارد سازمان مجاهدین و مترجم مسعود رجوی شدید؟


- قربانعلی حسین نژاد هستم. در دهه پنجاه و از دوران دانشجویی با اسم سازمان مجاهدین خلق و مبارزین آنها که در زمان حکومت شاه در دانشگاه بیشتر شناخته شده بودند آشنا شدم. آن زمان برخی از کسانی که علیه رژیم شاه مبارزه می  کردند و مسلمان بودند به سازمان مجاهدین می پیوستند. بنابراین جوانان مذهبی و روشنفکر به این جریان می‌پیوستند. آن هنگام ما فکر نمی کردیم که ممکن است در کشور بین روحانیون و سازمان اختلاف فکری باشد یک بار در نتیجه فعالیتهای پخش اعلامیه های سازمان دستگیر شدم و یک سال در زندان شاه بودم. بعد از زندان مدتی دبیر آموزش و پرورش بودم و مطالبی را که سازمان به من می داد ترجمه می کردم مدتی بعد توسط آنها از  آموزش و  پرورش اخراج شدم. سپس خودشان مرا در انتشارات وابسته خود استخدام کرد. مشاغل دیگری از جمله فرمانداری اذربایجان بر عهده ام بود و یک بار هم برای مجلس کاندید شدم که وقتی سازمان متوجه شد از من حمایت کرد. اما رای نیاوردم.


بعد از انقلاب چه مسئولیتی در سازمان داشتید؟ چگونه با آنها همکاری می کردید؟


- من بعد از انقلاب وارد تشکیلات نشدم اما از آرمان سازمان که به ظاهر علیه امپریالیسم امریکا و رژیم شاه بود دفاع می کردم. مبارزه با امریکا در سرلوحه مبارزات سازمان بود و کسی به فکرش هم نمی رسید که سازمان مجاهدین با جمهوری اسلامی و ملت ایران هم مبارزه کند.
 


جریان خروج مسلحانه چطور اتفاق افتاد؟ چطور اعضا را برای فعالیت تروریستی علیه هموطنان خود توجیه کردند؟


- شروع مبارزه با جمهوری اسلامی را به هیچ کس نگفته بود جز چند نفر از همان سران سازمان گاهی اتفاق می افتاد که فرمان مبارزه می داد و اعضا باید اعلام آمادگی می کردند و این امر طبیعی است چون کسی  اصلا جرات مخالفت  کردن نداشت.


می گفتند ترور غیر از امریکایی جایز نیست یا ایرانی نباید ترور شود، مگر اینکه مستشار امریکایی وابسته به امریکا یا از ساواک باشد. اما بعد از سال 60 که انفصال حزب شد یک جنگ داخلی شروع کردند در حالی که کشور درگیر جنگ خارجی بود و مردم دسته دسته به جبهه های جنگ می رفتند این فضا بهترین استفاده برای رهبری منحرف سازمان بود که به سمت امپریالیسم کشیده شده بود تا هوادارانی را که به عشق اسلام انقلابی از وی حمایت کرده بودند، جذب کند. آنها با این استدلال که با ترور و آدم کشی که ما شروع کردیم اگر شما را بگیرند اعدام می کنند، حامیان سازمان را فریب دادند ما ناچار شدیم در خانه های آنان مخفی شویم در آن دوران اینها هر کس را که می دیدند مثلا ریش دارد می کشتند و کاری نداشتند که داخل دولت هست یا نه. مردم بی گناه را می کشتند.


چطور شد که از ایران خارج شدید؟ نحوه خروجتان از ایران و ورودتان به عراق و پادگان اشرف چگونه بود؟


- ما که از سازمان  حمایت کرده بودیم می ترسیدیم که دولت و مردم به خاطر انتقام مردمی که بیگناه کشته شده اند هم که شده با ما برخورد کنند. برای مدت طولانی هم نمی شد در خانه ها مخفی بمانیم. عوامل سازمان ما را از ایران خارج کردند. ابتدا به پاریس و سپس به عراق رفتم.


 در عراق چه می کردید؟ چه مسئولیتی در سازمان به عهده شما بود؟


- من لیسانس زبان و ادبیات عرب دارم، ترجمه مطبوعات و رادیو تلویزیون را به من دادند.  و در بخش روابط خارجی سازمان مجاهدین مشغول به کار شدم. بخش روابط خارجی سازمان در عراق در واقع پوششی بود برای ارتباط کامل با صدام، اعضا و پارلمان عراق، این بخش جزئی از دفتر مسعود رجوی بود. من مترجم درجه یک وی بودم. اطلاعیه ها، بیانیه ها و حتی متون انتشارات را هم من ترجمه می کردم.


شما تنها مترجم مسعود رجوی بودید و ساعتهای زیادی را با او و اطرافیانش سپری کردید راجع به سرکرده منافقین توضیح دهید؟


- البته من تنها مترجم رجوی نبودم. اما همه مترجمین زیر نظر من بودند. من به غلام روابط معروف بودم ، نزدیک ترین افراد مسعود رجوی مثل مهدی ابریشم چی و عباس داوری که به ترتیب جایگاه دوم وسوم را بعد از رجوی داشتند در ترجمه عربی از من کمک می گرفتند  حتی مترجم خصوصی رجوی احمد افشار معروف به فرزاد ترجمه هایش زیر نظر من بود. خود رجوی آیه قران که می خواند یا متنی عربی قرائت می کرد اگر اشکال داشت از من می پرسید با این حال بسیار خود خواه و خود پسند بود اگر در یک نشست گروهی واژه عربی را اشتباه تلفظ می کرد و من آن را تصحیح می کردم دشنام می داد و توهین می کرد که چرا در حضور دیگران غلط گیری می کنی  بنابراین به خاطر این روحیه مستبدانه اش اگر در درستی و نادرستی کلمه ای تردید می کرد و از من می پرسید باید تاییدش می کردم و می‌گفتم درست است. با این حال باز هم ترجمه هایش را به زبان عربی به من می داد تا تصحیح  کنم. خودخواهی مشخصه بارز مسعود رجوی بود.


مشخصه دوم وی زرنگی و کلاهبرداری بود. در ملاقات هایش با صدام سرمایه های عراق را غارت می کرد. صدام از مسعود رجوی بدش می آمد اما به خاطر مخالفت با ایران حمایتش می کردند.


 در مورد دعاهای عربی با ظاهر اسلامی که گفته می شود در سازمان خوانده می شد کمی توضیح دهید؟آیا اشتباهاتی که در این دعاها وجود داشت عمدی بود؟ گفته می شود دعاهای ساختگی شبیه به ادعیه قرآنی اما با مضمون شعارهای سازمان ساخته شده بود که همه اعضا باید آن را قرائت می کردند.


- بعضی از این دعاها به وسیله کاظم ذوالانوار از اعضای سازمان که قبل از انقلاب کشته شد، تنظیم شده بود. ذوالانوار این دعاها را از روی قران و زیارت نامه ها تدوین کرده بود تا مجاهدین به عنوان دعای قنوت بخوانند. این کار نیازمند تسلط به زبان عربی بود آنها این تخصص را نداشتند. تنها درزندان زمان شاه قرآن خوانده بودند و عربی را از آنجا یاد گرفته بودند. بنابراین در دعاهایی که برای سازمان تنظیم می شد، غلط های زیادی وجود داشت. مثلا یکی ازدعاهای رایج این بود: اللهم انصر المجهادین و نصرهم نصرا عزیرا، انهم یقاتلون فی سبیل الله . بیشتر این دعاها از آیات قرآنی اقتباس می شد آیاتی که در آنها ایدئولوژی جنگ، یک اصل بود. یکی از موارد غلط در دعا این عبارت بود: و فزهم فوزا عظیما. در هیچ حدیث و آیه و زیارت نامه ای کلمه "فزهم" وجود  ندارد. اصلا این ترکیب در زبان عربی نیست. "فز" به معنای رستگار شو فعل لازم است و هم ضمیر مفعولی، ترجمه این کلمه می شود رستگار شو آنها را که این ساختار غلط است. من این عبارت غلط را به روحانی سازمان به نام جلال گنجه ای گفتم. او هم این غلط را قبلا به رجوی تذکر داده بود و مسعود رجوی در پاسخ گفته بود که تصحیح نکنید غلط منتشر کنید و غلط بخوانید چون یادگار ذوالانواراست و  نمی توان آنرا عوض کرد. در نهایت اگر بر آنها اشکال می گرفتی صد بار مجبورت می کردند که معذرت خواهی کنی


 در مورد نحوه همکاری سازمان منافقین با صدام برای ما بیشتر توضیح بدهید. رجوی و اعضای سازمان غیر از کشتار و همراهی با صدام در جنگ ایران و عراق چه عملیات های دیگری برای رژیم بعث انجام می دادند؟


- سازمان با دستور مستقیم رجوی در جریان سرکوب خونین انتفاضه شیعیان عراق شرکت کرد. در سرکوب مبارزات مسلحانه کردها در شمال عراق سازمان  بخشی از نیروی نظامی حزب بعث محسوب می شد. هرجا صدام نیاز به نیروی نظامی و سرکوبگر برای برخورد با شورش های مردمی و جنبش های آزادی بخش مردم عراق داشت می توانست کاملا روی سازمان حساب کند. با همکاری ارتش عراق و حزب بعث به پادگان های مرزی ایران هم حمله می کردند، اگر حمایت ارتش عراق نبود به هیچ وجه نمی توانستند عملیات های نظامی و تروریستی علیه مرزهای ایران را انجام بدهند.

برخورد اعضا با این عملیات ها چه بود؟ سرکوب شیعیان و کردها را چطور توجیه می کردند؟ عملیاتهای تروریستی علیه ملت ایران و هموطنان چطور برای اعضا قابل قبول می شد؟


- البته خیلی از این علمیاتها را اعضای داخلی قبول نداشتند و مثلا در مورد عملات مرزی می گفتند هدف ما از بین بردن رژیم جمهوری اسلامی است  چرا سربازان آنها را می کشید. یکی دیگر از عملیات تروریستی وی عملیات راهگشایی بود، نیروهای نظامی و ارتشی مرزی را می کشت تا راه را به خیال خودش باز کند. به دلیل آنکه کسی به اردوگاه اشرف نمی آمد و حاضر به عضویت در سازمان نمی شد، رجوی می گفت رژیم ایران مرزها را بسته و ما باید مرز را باز کنیم تا ملت ایران که علاقمند به عضویت در سازمان هستند بتوانند به پادگان اشرف بیایند. می گفت راه بسته است و مردم می ترسند که بیایند. با این توجیه چند وقت یکبار به پاسگاه های مرزی حمله می شد و نیروهای مرزی را که در میان آنها سربازان وظیفه و ... هم بودند می کشتند.


بعد از جنگ ایران و عراق صدام خیلی تلاش کرد خودش را به ایران نزدیک کند با این حال چرا سازمان مجاهدین را تحویل ایران نداد یا آنرا متلاشی نکرد؟


بعد از سالهای 68 که آتش بس شد عراق دیگر قصد جنگ با ایران نداشت اما رجوی خواهان ادامه  جنگ بین دو کشور بود از سال 80 به بعد عراق به طور کامل جلوی عملیات سازمان را گرفت و فقط به خاطر آنکه سازمان اپوزوسیون ایران بود موافق بودند که باقی بماند تا بعدا به عنوان برگ برنده و وجه المصالحه با ایران از آنها استفاده کنند.


چه دلیلی باعث شد که عملیات تروریستی را متوقف کنند؟


سازمان به علمیات مسلحانه اعتقاد داشته و دارد. هنوز هم مترصد فرصتی برای ضربه زدن به مردم و کشور هستند. با این حال سرکردگان سازمان می دانند که هرگونه عملیات مسلحانه علیه مردم ایران بهترین بهانه برای اخراج آنها از عراق خواهد بود. از طرف دیگر اسم سازمان از لیست تروریستها حذف شده و آنها نمی خواهند فعلا بهانه ای جدید به دست دولت ایران بدهند. به این ترتیب دستشان بسته شده و الا توقف عملیات تروریستی مطلقا خواست خود اشرف نبود.


کسانی را که در این سالها وارد ایران شدند دست به ترور زدند و بعد دوباره خارج شدند را می شناسید؟ مثلا درباره تیم ترور شهید صیاد شیرازی چه می دانید؟


این افراد زیاد نبودند. ترورها برای آن بود که به اعضا روحیه بدهند و بگویند که هنوز داریم فعالیت می کنیم. رجوی با فرماندهان و مسئولان نظامی عراقی ملاقات می کرد تا بتواند بعضی از نیروهایش را برای ترور شخصیت ها وارد ایران کند. با اسکورت نیروهای عراقی. بعد از هر ترور یک نشست تحلیلی برگزار می کرد و وقایع را توضیح می داد. درباره ترور صیاد شیرازی اینگونه شرح داد که نیروهای ما خودشان را به شکل کارگران شهرداری درآورده بودند و  جلوی درب منزل صیاد را جارو می زنند. صیاد شیرازی و فرزندش بیرون آمده بودند. قرار بوده است که فرزندش را به مدرسه ببرد. رجوی حتی ادعا می کرد که نیروهای عملیاتی سازمان موقعیت را برای رجوی در همان لحظه توضیح می دادند و از آنجا با بی سیم با او لحظه به لحظه در ارتباط بودند و بعد مسعود رجوی فرمان را صادر می کرده است. این  چند  ترور هم برای روحیه دادن به اعضا بود و الا رجوی نه قدرتی داشت و نه درایران پایگاه داخلی داشت.


این افراد چگونه فعالیت های مربوط به ترور را پیش می بردند. بالاخره این اقدامات نیاز به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری داشت . در ایران عواملی که برای سازمان کار کنند وجود داشتند؟


- عواملی داشتند که به آنها کمک کنند اما کم بودند. اکثرا ریزش  کرده بودند و یا از سازمان جدا شده بودند بعد از عملیات ها طرح عقب نشینی بود. افراد به داخل عراق بر می گشتند. یک بارهم حدود سال 79 تیمی برای خمپاره زدن به یکی از مقرهای حساس ایران فرستاده بودند. دو دختر به نامها حورا شالچی و مرجان ملک که الان هر دوی اینها مبارزان علیه مسعود رجوی  هستند. این دو نتوانستند ماموریت را انجام دهند در حین عقب نشینی دستگیر شدند. قبلا به اینها گفته شده بود که اگر دستگیر شدید قرص سیانور خورده و خودکشی کنید اما اینها شانس آوردند که دستگیر شدند و  قرص نخوردند.


درباره وضعیت فعلی مسعود رجوی توضیح دهید. آیا او زنده است؟ اگر زنده است کجاست؟ درباره پنهان شدن رجوی توضیح دهید. چرا و چگونه تصمیم به زندگی مخفیانه گرفت؟


زمان صدام همه نشست ها علنی بود. آخرین سخنرانی که مسعود و مریم رجوی با هم بودند حدود 5 ماه قبل از حمله آمریکا و سقوط صدام بود. جنگ داشت شروع می شد و همه داشتند خود را آماده جنگ می کردند. این جلسه خداحافظی بود و در آنجا اعلام کردند که دیگر نشستی برگزار نمی شود بعد از آن دیگر ظاهر نشد. البته فکر می کنم الان در لیبرتی باشد. درگیر جنگ و فراهم کردند سرمایه بود. عمده هزینه و سرمایه رجوی و سازمان از پول نفت عراق تامین می شد. ماهی سه میلیون بشکه نفت از صدام می گرفتند و در اروپا می فروختند آن هنگام سهمیه شش ماه را یک جا گرفت به صدام  گفت ممکن است دیگر نتوانیم نفت صادر کنیم و از ما نفت نخرند به این ترتیب 18 میلیون بشکه نفت گرفتند.


بعد از مخفی شدن، چه کسی با رجوی ارتباط داشت آیا شما با او ارتباط داشتید؟


- خیر، بعد از آن نشست دیگر ظاهر نشد تا سقوط صدام. بعد از سقوط صدام مریم رجوی به همراه عده ای دیگر به فرانسه فرار کردند،  اما مسعود رجوی در اشرف ماند. اعتقاد داشت رهبری یک سازمان باید در داخل مقر خودش باشد زیرا این نیروها هستند که می توانند رهبر خود را حفظ کند نمی توانست ریسک کند الان هم اگر تلاش می کند در عراق بماند برای محافظت خودش از دستگیری است.


بعد از انقلاب سازمان تغییر موضع داد و با امریکایی ها شروع به همکاری کرد. درباره ارتباط عملیاتی سازمان با امریکا توضیح دهید؟


- از زمانی که سیاست سازمان به طور کامل مبارزه مسلحانه با ایران شد و امریکایی ها حفاظت از اشرف را بر عهد گرفتند، جبهه گیری سیاسی مسعود رجوی جلب حمایت دولتها و شخصیتهای اروپایی و امریکایی شد.  بعد از اینکه امریکایی ها به عراق آمدند سیاست به طور کامل عوض شد. در سازمان بخش خاصی را به نام "کاویان" ساختند که کاملا ساختگی بود به این دلیل کلمه امریکا را به کار نبردند تا در بین نیروهای داخل رابطه با امریکا چندان مطرح نشود. در زمان صدام هم به جای کلمه صدام کلمه عارفین را به کار می بردند. بخش "کاویان" روابط حسنه ای با امریکا داشت. رجوی یک بار یکی از سران القاعده را که به سازمان مجاهدین پناهنده شده بود به امریکایی ها تحویل داد.


سازمان چه دفاتر یا قرارگاههای دیگری غیر از اشرف در عراق داشت؟


دفتر اصلی سیاسی آنها در زمان صدام بغداد بود. در اطراف بغداد سه قرارگاه داشتند، یکی پادگان بدیع زادگان در ابوغریب بود، دیگری قرارگاه باقر زاده بین بغداد و علمدار بود. همچنین پادگان طارق از طرف صدام حسین که نامش را به پارسیان تغییر دادند.


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:52 عصر

ساخت فیلم زندگی پیامبر اکرم (ص) در "هالیوود" با سرمایه قطر و موافقت "یوسف القرضاوی"




رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از موافقت خود و چندین روحانی سنی دیگر با ساخت فیلمی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در سینمای آمریکا و با سرمایه گذاری قطر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه "شفقنا"، به نقل از "الجزیره" ، شیخ "یوسف القرضاوی"، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین اعلام کرد که وی به همراه چندین روحانی اهل تسنن دیگر مجوز ساخت فیلمی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در سینمای "هالیوود" آمریکا را صادر کرده اند.

شیخ "یوسف القرضاوی" در توجیه این مسئله تاکید کرد که به دنبال توهین های مکرر به پیامبر اکرم (ص) و پیروان وی در جهان، مسلمانان باید برای توضیح زندگی و پیام حضرت "محمد مصطفی" (ص) به غیر مسلمانان در سراسر جهان اقدامی اتخاذ کنند.

در همین راستا، "احمد الهاشمی"، مدیر موسسه "النور" قطر که یکی از سرمایه گذاران اصلی فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در "هالیوود" می باشد، اعلام کرد که هزینه تولید مجموعه فیلم هایی در مورد زندگی پیامبر اسلام (ص) و سایر پیامبران الهی به یک میلیارد دلار رسیده است.

مدیر موسسه "النور" قطر ابراز امیدواری کرد که فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در "هالیوود" بهترین وسیله برای رساندن پیام اسلام و معرفی این دین مبین به غیر مسلمانان باشد.

این در حالی است که مجموعه شرکت های "النور" قطر در سال 2009 میلادی از تصمیم خود برای ساخت فیلمی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) خبر داده و اعلام کرده بود که در حال مشاوره با استودیوهای تولید فیلم و شرکت های پخش فیلم در آمریکا و انگلیس در مورد فیلم مورد نظر خود می باشد.

در آن هنگام، "احمد الهاشمی" اظهار کرده بود که فیلم ساخته شده در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به زبان انگلیسی خواهد بود اما بازیگران مسلمان در آن بازی خواهند کرد.

مدیر موسسه "النور" قطر هدف از ساخت فیلم با زبان انگلیسی را جهانی بودن این زبان و مناسب بودن آن جهت معرفی اسلام و پیامبر اکرم (ص) به تمامی جهانیان اعلام کرده بود.

مجموعه شرکت های "النور" قطر در آن هنگام "بری ام آزبورن"، تهیه کننده مجموعه فیلم های "ارباب حلقه ها" و "ماتریکس" را برای تهیه فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در "هالیوود" انتخاب کرده بود.

"بری ام آزبورن" نیز در کنفرانسی خبری در شهر "دوحه"، پایتخت قطر ضمن تاکید بر اینکه ساخت فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) آسان نیست، اظهار کرد که چالش هایی زیادی پیش روی ساخت این فیلم وجود دارد که عدم ایفای نقش آن حضرت (ص) از جمله چالش های اصلی پیش روی فیلم مذکور می باشد.

با این حال، تهیه کننده مشهور "هالیوود" از تصمیم خود برای ساخت فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) خبر داده و تاکید کرد: نمی خواهیم نقش "محمد مصطفی" (ص) را به نمایش بگذاریم، اما می توانیم داستان زندگی وی را به شکلی قانع کننده و جذاب روایت کنیم.

لازم به ذکر است که مهمترین فیلم سینمایی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) همان فیلم "الرساله" ساخته "مصطفى العقاد"، کارگردان فقید سوری در سال 1977 می باشد که هزینه ساخت آن در دو نسخه انگلیسی و عربی 10 میلیون دلار بود، در حالی که نسخه انگلیسی آن به تنهایی ده ها میلیون دلار فروش کرد.

انتهای پیام


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:50 عصر
نماد خودسری در کشور قانون ستیزی مجریان است
سروش نیوز: کسانی که اظهارنظر، فعالیت و نقدهای منصفانه را مشکلی برای جامعه می‌دانند، خود و تفکراتشان مشکل‌زا و زحمت آفرین است، چرا که تاریخ نشان داده انتقادهای سازنده به ویژه توسط افراد نخبه، آگاه و تحصیلکرده برای کمک به حل مشکلات و برون‌رفت از آنها مفید است

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ