سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی با مردم، نیمی از عقل است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 92 تیر 18 , ساعت 1:43 عصر

فغانی کاندیدای قضاوت در فینال جام‌جهانی جوانان


حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال خبر داد که از سوی کمیته داوران فیفا تیم داوری ایرانی به عنوان کاندیدای قضاوت در 4 بازی نیمه نهایی، فینال و رده بندی جام جهانی 2013 ترکیه انتخاب شده است.


به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وی در این باره گفت: کمیته داوران فیفا در جام جهانی جوانان 2013 ترکیه با بررسی و بازبینی بازیهای مراحل مقدماتی و یک هشتم و یک چهارم نهایی،8 تیم داوری از 20 تیم داوری حاضر در جام جهانی را به عنوان کاندیداهای قضاوت دیدارهای نیمه نهایی، فینال و رده بندی انتخاب کردند. آنطور که به ما خبر رسیده است تیم های داوری از کشورهای ایتالیا، اسپانیا و اسلوونی و ترکیه مسابقات را ترک کرده اند.

عسگری ادامه داد: از جمع تیم های داوری که در جام جهانی ترکیه قضاوت کرده اند، 8 تیم داوری برای 4 بازی باقیمانده، انتخاب شده اند که تیم داوری ایرانی هم در میان این هشت تیم است.تیم داوری ایرانی متشکل از علیرضا فغانی، حسن کامرانی فر و رضا سخندان با عملکرد خوبی که در دو بازی انگستان- شیلی و اسپانیا- مکزیک داشتند در بین 8 کاندیدای قضاوت در بازیهای نیمه نهایی، فینال و رده بندی قرار گرفته اند. با توجه به اعلامی که به تیم داوری ایرانی شده، خوشبختانه تا پایان جام جهانی در ترکیه می مانند و برای قضاوت دیدار رده بندی و یا فینال شانس دارند و حتی اگر هم به عنوان داور این دو بازی انتخاب نشوند، صد در صد فغانی داور چهارم یکی از در دو دیدار فینال و رده بندی خواهد بود.

علیرضا فغانی از ترکیه به سایت فدراسیون فوتبال گفت: خوشحالیم که تیم داوری ایرانی در میان تیم های داوری است که در رقابتها باقی مانده هر چند هیچ تیم داوری نمی داند که برای قضاوت این بازیها انتخاب می شود یا نه. البته حضور تیم ملی جوانان عراق در جمع 4 تیم پایانی، شانس قضاوت یک داور آسیایی در بازی عراق- اروگوئه کم می کند و اعلام شده تیم داوری بحرینی دیدار تیم های فرانسه- غنا را قضاوت خواهند کرد. به همین منوال با توجه به اینکه عراق در فینال یا رده بندی حضور دارد شانس تیم داوری آسیایی کمتر می شود.

وی در پایان گفت:تیم های داوری که انتخاب نشده اند، ظرف امروز ترکیه را به مقصد کشورهایشان ترک می کنند و 4 تیم داوری از میان 8 تیم انتخاب شده پس از برگزاری دو دیدار نیمه نهایی، روز پنجشنبه 20 تیر ترکیه را ترک می کنند که شامل دو تیم داوری می شود که دیدار نیمه نهایی را قضاوت خواهند کرد. به ما اعلام شده که تا پایان جام جهانی تیم داوری ایرانی در ترکیه بمانیم.

 


سه شنبه 92 تیر 18 , ساعت 1:40 عصر

فرکی: حرفهای رویانیان برایم سند است


سرمربی فولاد اعلام کرد برای تائید حرفهای مدیر عامل پرسپولیس نیازی نیست به این باشگاه برود.


پس از آنکه حسین فرکی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها از پرداختهای بالای مدیران چندباشگاه به بازیکنان انتقاد کرد، محمد رویانیان مدعی شد که بالاترین قراردادی که فصل قبل با بازیکنانش بسته، 1.1 میلیارد تومان بوده و برای آنکه صحت اظهاراتش را ثابت کند، از فرکی دعوت می کند تا به باشگاه برود و مدارک رویانیان را ببیند.

به گزارش اوج نیوز، فرکی درباره اظهارات رویانیان گفت: حرفهای ایشان برایم سند است و احتیاجی به نشان دادن سند و مدرک نیست. من دنبال این نیستم که بدانم هر باشگاه چقدر به بازیکنانش پول می دهد و بنا بر این نیازی نیست به باشگاه پرسپولیس بروم. حرفهایی که زدم فقط مختص باشگاه پرسپولیس نبود و درباره پرداختی های چند باشگاه صحبت کردم.

سرمربی فولاد درباره آخرین وضعیت مذاکره با فرزاد حاتمی گفت: آمدن او به اهواز بستگی به توافقی دارد که درباره شرایطمان با هم داشته باشیم. اگر حاتمی با شرایط ما کنار بیاید، با او همکاری خواهیم کرد.

 


سه شنبه 92 تیر 18 , ساعت 1:39 عصر

تاج: فینال لیگ قهرمانان رفت و برگشتی است


رییس سازمان لیگ از پیشنهاد ایران به AFC مبنی بر شروع لیگ قهرمانان آسیا از تاریخ اول مهر خبر داد.


مهدی تاج در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) با رسانه‌ها به تشریح دستاورد حضورش در اجلاس AFC پرداخت و گفت: در وهله اول AFC معتقد بود تماشاگران در مسابقه‌های آسیایی باید افزایش یابد و این یک اصل است. آنها از ایران هم به خاطر استقبال تماشاگرانش تشکر کردند. همچنین مطرح شد که برگزاری مسابقه‌ها باید در راستای هرچه لذت‌بخش‌تر بودن برای مخاطبان باشد و شرایطی ایجاد شود تا اقشاری که تاکنون به استادیوم‌ها نیامده‌اند نیز به ورزشگاه‌ها بیایند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: بحث‌هایی هم از نظر اقتصادی شد. یکی مربوط به بلیت‌فروشی‌ها بود که نسبت به کشورهای منطقه افزایش قیمت کمی برای بلیت‌هایمان در مسابقه‌های داخلی داشته‌ایم و درباره حق پخش تلویزیونی هم مواردی طرح شد که وضعیت ما نسبت به کشورهای منطقه چندان خوب نیست و درآمد زیادی نداریم.

تاج با بیان اینکه رییس کمیته مسابقه‌های یوفا هم در اجلاس مالزی شرکت کرده بود، گفت: وی تاکید داشت که بلیت‌فروشی‌ها کاملا در اختیار باشگاه‌هاست و سازمان‌های لیگ تنها بلیت فینال جام‌حذفی را می‌فروشند. ما هم در ایران باید به این سمت برویم و می‌خواهیم بلیت‌فروشی‌ها را به طور کامل به باشگاه‌ها واگذار کنیم تا باشگاه‌ها خودشان قیمت‌ها را طبقه‌بندی کنند، کیفیت‌ورزشگاه‌هایشان را بالا ببرند و به هر شکلی که می‌خواهند بلیت‌ها را در انواع مختلف در اختیار مخاطبان قرار دهند.

رییس سازمان لیگ از پیشنهاد ایران برای تغییر تقویم مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و گفت: در این اجلاس پیشنهادی مبنی بر تغییر تقویم مسابقه‌ها دادیم. اینکه این بازی‌ها از مهرماه شروع شود و یک تیم از ابتدا تا پایان مسابقه‌ها بازی‌ها را انجام دهد. به طور مثال تیم استقلال که الان به مرحله یک چهارم‌نهایی این بازی‌ها راه پیدا کرده، ممکن بود تمام ارکان تیمش از بازیکن گرفته تا سرمربی و حتی کادر مدیریت تغییر کند. تغییرات در تمام فوتبال دنیا اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین ممکن بود تیم دیگری با تشکیلات دیگر در ادامه بازی‌ها شرکت کند که این اصلا درست نیست. پیشنهاد دادیم تقویم مسابقه‌هایمان مثل تقویم یوفا باشد. پس از پیشنهاد ما چین سکوت کرد اما قطر و عمده کشورهای غرب آسیا دفاع کردند. کره‌جنوبی مخالف بود اما ژاپنی‌ها بنا بر دلایلی که خودشان برای مسابقه‌های خودشان داشتند، با پیشنهاد ما موافق بودند. رییس یوفا هم می‌گفت آب‌وهوا نباید مانعی برای برگزاری مسابقه‌ها باشد بلکه ورزشگاه‌ها باید از امکاناتی بهره ببرند که در هوای بسیار سرد هم بازی‌ها برگزار شود. به طور مثال بازی‌ها در اروپا به‌ ویژه در کشورهای اسکاندیناوی بعضا در دمای 10- برگزار می‌شود. نهایتا قرار شد تمهیدات بیشتری برای این قضیه اندیشیده شود و این موضوع باز هم بررسی شود. جلساتی که در آن شرکت کردیم، مقدمات کار را بررسی می‌کند اما مصوبات در هیات رییسه کمیته اجرایی صورت می‌گیرد.

تاج همچنین گفت: در بحث‌های مربوط به بازاریابی همه ما معتقد بودیم AFC ضعیف است. به طور مثال در بحث تبلیغات محیطی شاهد اشغال کمی از ورزشگاه‌ها برای تبلیغات هستیم. AFC تبلیغاتش را در یک قرارداد طولانی‌مدت به WFG سپرده و ما پیشنهاد کردیم WFG بخشی از تبلیغاتی را که می‌تواند در ورزشگاه‌ها باشد و اکنون نیست، به ما بدهد و ما هم بخشی از درآمد حاصل از آن را به آنها بدهیم.

تاج همچنین گفت: در بحث‌های رسانه‌ای هم تاکید شد که سایت سازمان‌های لیگ و باشگاه‌ها باید آنقدر فعال باشند که AFC بتواند بخشی از فعالیت‌هایش را از آنها بردارد. در جلسه انتقادهایی هم به سایت AFC مطرح شد که در شان فوتبال این قاره نیست. بر حضور مدیا آفیسر در باشگاه‌ها تاکید شد که خوشبختانه در باشگاه‌های ایران این قضیه جا افتاده است. در بحث چرخه ارسال مدارک هم از ایران تشکر شد که 20 روز قبل از بازی‌ها مدارکش را فرستاده بود.

تاج در ادامه درباره کیفیت مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: 32 تیم در این مسابقه‌ها حضور دارند که 22 تیم به طور مستقیم و 10 تیم با پلی‌آف صعود می‌کنند. کشورهایی مثل اندونزی و مالزی خواهان بیشتر شدن تعداد تیم‌ها بودند اما ایران، ژاپن و کره با این طرح مخالفت کردند چون معتقد بودند این کار باعث طولانی شدن لیگ می‌شود و بازی با تیم‌های ضعیف کیفیت لیگ را بالا نمی‌برد. پیشنهاد ما این بود که تیم‌های ضعیف در همان AFC کاپ بازی کنند و تیم‌های لیگ قهرمانان همان 32 تیم باشد. ضمن اینکه مقرر شد از این پس تیم‌هایی که در پلی‌آف حضور دارند به جای یک بازی 4 یا 5 بازی انجام دهند.

وی ادامه داد: مقرر شد که فینال لیگ قهرمانان آسیا از این پس به طور رفت و برگشت برگزار شود. به قول رییس لیگ یوفا این کار نتیجه را جوانمردانه‌تر و درآمد را بیشتر می‌کند. البته در اروپا فینال به صورت تک بازی و در کشور ثالث انجام می‌شود که مکانش از قبل از شروع مسابقه‌ها اعلام می‌شود اما AFC با این طرح موافق نبود. در نهایت قرار شد که فینال و مرحله یک شانزدهم نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار شود. همچنین بازی‌های روز ششم مسابقه‌های مرحله گروهی از این پس به طور همزمان برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال درباره تعداد بازیکنان خارجی شاغل در تیم‌ها نیز گفت: قرار شد که تیم‌ها تنها 4 بازیکن خارجی داشته باشند که یکی از آنها باید آسیایی باشد. این قاعده برای ایران خیلی خوب است چون کمک می‌کند که بازیکنان ما در تیم‌های آسیایی حضور داشته باشند. این کار AFC به نوعی حمایت از باشگاه‌های خودی است. به این صورت تیم‌های ملی آسیایی نیز آسیب نمی‌بینند. نماینده یوفا هم این را تایید کرد و گفت که انگلیس لیگ خوبی دارد اما تیم ملی خوبی ندارد و دلیلش حضور بازیکنان خارجی زیاد در تیم‌های انگلیسی است.

تاج درباره انجام بازی‌های فوتبال در ماه رمضان هم گفت: برخی کشورها خواهان انجام بازی در ماه رمضان و برخی هم خواهان عدم انجام بازی بودند. در نهایت تصمیم خوبی که گرفته شد این بود که بازی‌ها یکی دو ساعت بعد از افطار انجام شود. همچنین مقرر شد که سازمان لیگ‌ها برای پیشرفت فنی خود ناظرانی را در نظر بگیرد که بار فنی لیگ‌ها را آنالیز کند.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره مسائل داوری نیز گفت: در مالزی گفتم که اعتراض به داوری‌ها در برخی کشورها خیلی زیاد است. AFC مجموعه داوری فوتبال ما را خوب می‌بیند اما معتقد است که باید نظارت بیشتری صورت بگیرد. AFC باید کمک کند که داوران کشورهایی که فوتبال گسترده‌ای دارند – مانند کره، ژاپن و ایران – بیشتر در بازی‌ها درگیر شوند.

تاج ادامه داد: در بحث بلیت‌فروشی هم تصمیم دیگری که گرفته شد این بود که بتوانیم بلیت‌ها را یکجا بفروشیم ولی به خریداران تخفیف بدهیم. مثلا با خرید بلیت 4 بازی، بلیت یک بازی را رایگان بدهیم که خریداران تشویق شوند. همچنین مقرر شد کشورهایی مثل ایران، ژاپن و کره به کشورهایی که لیگ جوان دارند، کمک کنند.

تاج در ادامه گفت: AFC مقرر کرده که سازمان‌های لیگ‌های آسیایی باید کمیته رسانه داشته باشند که خوشبختانه ما این کمیته را داریم و اطلاعاتش را به AFC ارسال می‌کنیم. مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال که فرداشب به همراه قرعه‌کشی لیگ انجام می‌شود، توسط کمیته رسانه اجرا می‌شود. برترین‌ها را نیز این کمیته انتخاب کرده است. البته ممکن است به برنامه فردا انتقادهایی وارد شود چون قطعا بدون ایراد نخواهد بود اما کار جدیدی است که امیدوارم مورد اقبال قرار گیرد و در آینده ضعف‌هایش کمتر شود.

تاج همچنین بار دیگر به کیفیت مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: برخی پیشنهاد می‌دادند که لیگ قهرمانان به صورت منطقه‌ای انجام شود که مشکل ایاب و ذهاب تیم‌ها کمتر شود. هم‌اکنون مرحله اول مسابقه‌ها منطقه‌ای است. همچنین برخی پیشنهاد دادند که بازیکنان خارجی به صورت 1 + 1 + 3 باشد یعنی تیم‌ها سه بازیکن خارج از قاره، یک بازیکن آسیایی و یک بازیکن از منطقه خود جذب کنند که این پیشنهاد رای نیاورد.

تاج در ادامه گفت: بحث عمده من درباره سیستم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌هاست. پیش‌بینی ما این است که امسال چهار سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشیم چون نمره ما در بخش تماشاگران، ورزشگاه‌ها و برگزاری مسابقه‌ها کمتر نشده است. همه چیز به نظر نمایندگان AFC بستگی دارد که 25 مرداد به ایران می‌آیند. وقتی که آنها به ایران می‌آیند، 20 روز از آغاز لیگ ما گذشته است. خواهشم این است که باشگاه‌ها اطلاعات درست ارائه دهند. برای ما خوب نیست که سازمان لیگ اطلاعات باشگاه‌ها را تایید و به AFC ارسال کند ولی بعد که نمایندگان AFC به ایران می‌آیند، فکر کنند که ما آنها را از خود ساخته‌ایم. وقتی باشگاه‌ها در تراز مالی می‌گویند که 20 درصد از بودجه را خرج فوتبال پایه کرده‌اند، حدس ما بر صحت این قضیه است اما اگر خدای نکرده تیم‌ها مثلا هزینه غذا را به جای هزینه تیم نوجوانان ساخته باشند، آثار بدی برای ما خواهد داشت. ما باید صادقانه عمل کنیم که AFC به ما اعتماد کند تا جایی که اگر از آنها خواستیم 4 باشگاه خاص را بررسی کنند، همان‌ها را بررسی کنند و نگویند که می‌خواهند جای دیگر را ببینند.

تاج در ادامه نشست خبری‌اش با اصحاب رسانه با اشاره به ارسال مدارک کامل باشگاه‌ها به AFC گفت: ما مدارک خوب و بدون نقصی را به AFC فرستادیم. حالا اینکه چقدر مدارک ارسالی ما با مدارک موجود در باشگاه‌ مطابقت داشته باشد را نمی‌دانم اما امیدوارم همین طور باشد. AFC قرار است کارگاه آموزشی را در ایران برگزار کند. ما هم خودمان کارگاه آموزشی را برای مدیران، سرپرستان و مربیان برگزار کردیم و برای داوران هم خواهیم گذاشت. در مجموع ارزیابی خوبی از اجلاس AFC داشتم و بهترین شرایط برای ما این است که پیشنهادمان رای بیاورد و برنامه‌مان را تا حدی تغییر دهیم. پارسال مجبور بودیم بین دو بازی رفت و برگشت یکی از تیم‌هایمان در آسیا یک مسابقه داخلی بگذاریم که اصلا خوب نبود اما مجبور بودیم.

تاج در پاسخ به این که مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون عنوان کرده که کی‌روش 120 روز اردوی تدارکاتی را برای تیم ملی درخواست داشته و آیا برنامه‌ مسابقه‌های لیگ امسال را با این موضوع تطبیق می‌دهد، گفت: نمی‌دانم نبی چطور حساب کرده که تعداد روزهای اردویی برای تیم ملی 120 روز شده است. باید ببینم و حساب کنم اما طبق درخواستی که کی‌روش داشته، برنامه‌ریزی مسابقه‌ها را انجام می‌دهیم. البته همه این را می‌پذیریم که تیم ملی وقتی قوی است که باشگاه‌ها قوی باشند و لیگ به خوبی برگزار شود. کی‌روش خودش می‌داند که اگر لیگ خوب نباشد و تعطیلی زیاد باشد، پربازده نبوده و قطعا بازیکنان خوبی را نمی‌تواند به تیم ملی دعوت کند. همکاری ما با هم باید بیشتر باشد. بخشی از زمان‌های اردویی درخواستی تیم ملی را در تعطیلات نیم‌فصل حل کردیم چون لیگ خود به خود آن زمان تعطیل است و تیم ملی هم در آن مقطع می‌تواند بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها را انجام دهد. در بخش‌های دیگر هم مشغول بررسی هستیم. در مجموع باز هم تاکید می‌کنم اگر لیگ خوب نباشد و منظم برگزار نشود، هم باشگاه‌ها ضرر می‌کنند و هم تیم ملی.

تاج در پاسخ به اینکه آیا قول می‌دهد پیش از هفته اول لیگ برنامه زمان‌بندی شده هفته اول تا آخر را به طور دقیق بیان کند، گفت: تمام تلاشمان این است که این کار را انجام دهیم. خیلی سخت است اما امیدوارم بتوانیم و اگر این اتفاق بیفتد، برای اولین بار در فوتبال ما خواهد بود. فینال جام‌حذفی هم قطعا قبل از هفته پایانی لیگ انجام می‌شود. بعد از قرعه‌کشی لیگ دراین‌باره تصمیم نهایی را می‌گیریم که آیا فینال رفت و برگشت باشد یا به صورت تک مسابقه. همین طور مکان فینال را هم از قبل اعلام می‌کنیم. البته AFC به سمتی رفته است که فینال جام‌های حذفی به صورت رفت‌وبرگشت باشد. ممکن است جام حذفی را زودتر از آبان‌ماه هم شروع کنیم.

وی درباره بحث بلیت الکترونیکی بازی‌ها در لیگ امسال هم گفت: امسال ورزشگاه‌ آزادی که مجهز به گیت‌های بلیت‌های الکترونیک شده و 8 گیت بلیت فروشی هم برای فولادشهر داریم که البته باشگاه ذوب آهن باید به جهت بهره‌برداری از آن پولش را بدهد. مطمئنم با توجه به نظمی که سیستم بلیت‌فروشی از طریق فروش الکترونیکی به دست می‌آورد به سرعت پول هزینه شده از سوی باشگاه‌ها برمی‌گردد. ما الزام داریم این کار را انجام دهیم چون کار خوب و ماندگاری خواهد بود و هر کسی بعد از ما بیاید آن را تغییر نمی‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه تکلیف باشگاه‌های بدهکار چه شد و الان که می‌خواهد لیگ را قرعه‌کشی کند آیا ممکن است برخی باشگاه‌ها نتوانند به علت بدهی در لیگ حاضر شوند، اظهار کرد: تعیین تکلیف یا تسویه بدهی‌ باشگاه‌های بدهکار یک قانون و الزام از سوی AFC است و طبق آیین‌نامه‌ها کمیته انضباطی رکن قضایی فوتبال هر کشور است که مسئول تایید یا عدم تایید باشگاه‌ها در این خصوص است. تا جایی که بنده خبر دارم خیلی از باشگاه‌ها رفته‌اند و درباره بدهی‌هایشان تعیین تکلیف کرده‌اند. ما قرعه‌کشی را انجام می‌دهیم و این کمیته انضباطی است که بعدا در این باره اخبار را اعلام می‌کنیم. پذیرفته‌ایم که برخی بدهی‌ها از محل درآمد باشگاه‌ها در سازمان لیگ پرداخت شود. اگرچه تمام بدهی‌ها از طاقت سازمان لیگ خارج است.

وی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران که عنوان کرد، رویانیان گفته که عنوان کرده حق باشگاه‌ها از جمله پرسپولیس در موضوع حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی سالانه حداقل 45 میلیارد تومان است اما مجبوریم به خاطر برگزاری بازی‌ها مبلغی هم به ورزشگاه آزادی بدهیم گفت: حرف رویانیان درست است اما همه ما از جمله باشگاه‌ها باید تلاش کنیم حقوق فوتبال را ادا کنیم. باشگاه‌ها حتی می‌توانند به نیابت از سازمان لیگ به دنبال احقاق حقوق درآمدی فوتبال باشند. در بحث حق پخش تلویزیونی با صداوسیما مشغول مذاکره هستیم تا این رقم افزایش یابد. البته این کار باید از طریق مصوبه‌ای در مجلس درست شود که اگر تاکنون درست نشده ضعف دستگاه ورزش است. ما باید دو لایحه به مجلس ببریم تا پول فوتبال را به فوتبالی‌ها بدهند نه به کارخانه‌ها و باشگاه‌ها هم هموار بدهکار تلقی شوند. خود باشگاه‌ها باید در این زمینه تلاش و به ما هم کمک کنند.

او در واکنش به اینکه سازمان لیگ به عنوان متولی باشگاه‌ها این موضوع را پیگیری نمی‌کند، اظهار کرد: چرا پیگیری می‌کنیم. من امسال دنبال دو لایحه‌ام و باید این کار را انجام دهیم. در سازمان لیگ کمیته اقتصادی تشکیل دادیم که اشخاصی چون عابدینی، درودگر و رییسی‌کیا عضو آن هستند و اگر اشخاص دیگر هم می‌خواهند، می‌توانند عضو شوند. کار ما این است که منابع درآمدی باشگاه‌ها را بالا بریم چون می‌دانید سازمان لیگ مجوز کار اقتصادی هم دارد. به طور مثال ما قراردادی با ایرانسل بستیم که بعدا جزئیات آن را منتشر می‌کنیم. طبق آن قرارداد ما می‌توانیم شارژ فوتبالی بفروشیم.

تاج در پایان درباره بحث تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: AFC می‌خواهد چند سهمیه جدید را وارد لیگ قهرمانان آسیا کند اما در عین حال تعداد 32 تیم حاضر را افزایش ندهد. این بدان معناست که از تعدادی از سهمیه‌ها کم می‌کند اما پیش‌بینی خودم این است که از ایران کم نمی‌کند چون ما به لحاظ امتیازی نسبت به پارسال امتیاز بیشتری هم در آن منابع یازده‌گانه داریم.

 


سه شنبه 92 تیر 18 , ساعت 1:38 عصر

سه سوته جوش هایتان را درمان کنید!

 

 

 


 

تا به حال شده که شب هنگام خواب ناگهان ببینید یک جوش زشت و چرکی روی صورت‌تان خودنمایی می‌کند، در حالی که فردا به یک مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد. در این زمان نه‌تنها زشتی جوش آزاردهنده بلکه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می‌شود اما نگران نباشید.


راه‌حل‌های اورژانسی وجود دارد که می‌تواند در این مواقع به کمک‌تان بیاید و شما را از شر آن جوش زشت خلاص کند. البته اگر پوستی حساس داشته باشید شاید این روش‌ها کمی باعث خشکی بیش از اندازه پوست‌تان شوند و در نتیجه کار را خراب‌تر هم کنند؛ پس اگر پوستی حساس دارید، کمی بیشتر ملاحظه کنید.


چطور قرمزی جوش را یک شبه از بین ببرید


1 - قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.


2 - دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.


3 - قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.


4 - قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قر مزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.
 

نکته :
مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.


نمی‌گذارد جای جوش زخم شود.

 


روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

 


یک شبه دانه‌های سرسیاه را از بین ببرید


1 - باید پوست‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک بشویید، چرا که این دانه‌های سرسیاه بیش از همه به دلیل تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی است؛به همین دلیل تمیز نگه‌داشتن پوست می‌تواند به پاک کردن دانه‌‌های سرسیاه کمک کند.


2 - با یک لایه‌بردار ملایم سلول‌های مرده سطح پوست را بردارید، چرا که تجمع این سلول‌های مرده روی پوست هم می‌ تواند عامل ایجاد جوش و دانه‌های سرسیاه باشد.


3 - یک حوله را داغ کنید و روی این دانه‌های سرسیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می‌شود که دانه‌های سرسیاه به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه تخلیه کردن آنها آسان‌تر شود، حوله را چند دقیقه روی دانه‌های سرسیاه نگه دارید و بعد آن منطقه را به خوبی خشک کنید.


4 - نوک یک انگشت یک پارچه یا دستمال کاغذی قرار دهید؛ بعد آرام با نوک انگشت و دستمال این دانه‌‌‌ها را خیلی آرام فشار دهید، حواستان باشد که نباید به پوست فشار زیادی وارد شود، چرا که می‌تواند التهاب ایجاد کند.


5 - در نهایت با یک کرم مخصوص دانه‌های سیاه کار را تمام کنید و بعد به تختخواب بروید.


این محلول هم معجزه می‌کند


مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می‌‌خورید، توصیه می‌کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود.


روغن برخی گیاهان هم مفید است


راه دیگر برای از بین بردن یک شبه جوش‌ها استفاده از روغن‌های خاص و ضروری بدن است؛ یعنی روغن‌های تقطیر شده‌ای که حاوی ترکیبی از مواد عطری برخی از گیاهان است، دو گیاه فوق‌العاده برای پوست؛ یکی درخت چای و دیگری برگ‌بوست. روغن هر دو این گیاهان بسیار موثر است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.کافی است قبل از خواب بعد از اینکه صورتتان را شستید و خشک کردید یک قطره از روغن را روی جوش قرار دهید و بگذارید تا صبح روی جوش باقی بماند. حواستان باشد که حتما روی بالش خود یک حوله پهن کنید چرا که لک ناشی از این روغن‌ها به راحتی از روی پارچه پاک نمی‌شود.


پزشکان چه دارویی تجویز می‌کنند


اگر برای درمان سریع جوش‌ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا استروئیدی را برای کوتاه مدت به صورت خوراکی یا موضعی یا تزریقی تجویز می‌کند اما باید بدانید با مصرف طولانی‌مدت این داروها آکنه بدتر می‌شود اما در کوتاه‌مدت چنین داروهایی می‌تواند التهاب را از بین ببرد و از آنجا که التهاب نقش زیادی در ایجاد جوش دارد بنابراین جوش‌ها کاهش می‌یابند.باید بدانید مصرف این داروها باید محدود به چند روز یا نهایتا دو هفته باشد تا شدت ضایعات آکنه کم شود البته این بهبودی به طور موقتی است و فرد باید حتما داروهای خوراکی و موضعی آنتی‌آکنه، آنتی باکتریال را آغاز کند تا با قطع داروهای کورتونی و استروئیدی ضدالتهاب، جوش‌ها برنگردند.


برای پوست‌های حساس از خمیر دندان استفاده نکنید


اگر پوستی حساس دارید توصیه می‌کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛ بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید 3درصد بروید. کمی از این محلول را با یک گوش‌ پاک‌ کن روی جوش بگذارید.این ماده باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد، همچنین کاری می‌کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می‌شود و هم راحت‌تر نفس می کشد.


این راه‌ها درمان قطعی نیستند


یادتان باشد که این راه‌ها نمی‌توانند به عنوان درمان قطعی مطرح باشند بلکه فقط می‌توانند به طور خیلی موقت جوش‌ها و آکنه‌‌ها را خوب کنند ولی اگر علت اصلی برطرف نشود، جوش‌ها دوباره برمی‌گردند و روز از نو و روزی از نو؛ اگر هم بخواهید این روش‌ها را مرتب تکرار کنید، احتمالا پوستتان بیش از اندازه حساس و خشک خواهد شد و نتیجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا که پوستی که تکه تکه خشک شده‌باشد بیشتر از آنکه زیبا باشد، حالت لکه لکه پیدا می‌کند.


راهنمای قدم به قدم برای یک شبه نابود کردن جوش‌ها


1 - مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک‌کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده‌آل است.


2 - یک تکه یخ را داخل یک تکه پارچه بگذارید و آن را هر یک ساعت حدود 15 تا 20 دقیقه روی جوش قرار دهید؛ البته حواستان باشد که هر وقت احساس درد کردید؛ یخ را بردارید.


3 - خیلی ملایم با سشوار روی جوش را خشک کنید،درجه حرارت سشوار را روی کمترین حد قرار دهید تا سردترین باد را داشته‌باشید. باید حدود 3 تا 5 دقیقه باد سشوار را روی جوش بگیرید.حواستان باشد که سشوار را خیلی نزدیک به پوست نگیرید و هر گاه احساس کردید داغ شده‌است، کار را متوقف کنید.


4 - قبل از اینکه به تختخواب بروید روی جوش را با کمی خمیردندان بپوشانید، حواستان باشد که از خمیر دندان سفیدی استفاده کنید که هیچ ماده افزودنی خاصی نداشته باشد؛ مثلا خمیردندان سفیدکننده نباشد. البته ناگفته نماند که خمیردندان‌‌های ژله‌ای هم برای این کار مناسب نیستند.


5 - صبح روز بعد خیلی ملایم با آب ولرم خمیردندان را از روی جوش بشویید.


6 - حالا می‌توانید باقی‌مانده جای جوش را با کانسیلر یا هر نوع کرم‌پودر و ماده آرایشی دیگر بپوشانید.



 


یکشنبه 92 تیر 16 , ساعت 10:6 صبح

9 خرافه معروف درباره بارداری

 

 

 

 

 یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن مادران باردار به خصوص مادران جوان را در طول مدت بارداری درگیر می کند، شایعاتی است که از زبان افراد مختلف می شنوند. گاه به قدری این شایعات در نظر مادر قطعی و حتمی جلوه می کند که حتی اظهارات پزشک متخصص و جواب انواع آزمایش ها و سونوگرافی ها هم نمی تواند نظر مادر را درباره جنسیت یا سلامتی جنینش تغییر دهد. خبرآنلاین، در مطلبی به صحت و سقم 9خرافه معروف در زمان بارداری پرداخته است. خرافه هایی که اگر در شرف مادر شدن هستید باید بشنوید ولی باورشان نکنید.

 

اگر شکمت پهن نشده است، حتما پسردار می شوی یا «حالا که شکمت پهن شده بچه ات دختر است».


شاید یکی از بی اساس ترین باورها در زمینه بارداری تعیین جنسیت جنین باشد که بدون کوچک ترین مدرک مستند علمی نسل به نسل و دهن به دهن در بین برخی خانم ها می گردد. شاید زمانی که سونوگرافی و آمنیوسنتز اختراع نشده بود، حدس درست اطرافیان درباره جنسیت جنین کار خارق العاده ای به نظر می رسید و هر زنی که باردار می شد، ابتدا سری به پیشگوی جنسیت می زد اما امروزه اثبات شده که تمام تغییرات ظاهری و داخلی بدن مادر در دوران بارداری دلایل علمی دارد و هیچ ارتباطی هم به جنسیت فرزندش ندارد. یادتان باشد که شکل شکم مادر به ماهیت منحصر به فرد او بستگی دارد.


«اگر دست هایت را ببری بالای سرت، بند ناف دور سر جنین می پیچد.»
حرکات اندام های بالایی کوچک ترین تأثیری بر اندام های میانی و تحتانی ندارد. متخصصان زنان و زایمان به برخی از مادران باردار توصیه می کنند که در دوران بارداری به کلاس های آمادگی بارداری بروند و تمرین های ورزشی مخصوص این دوران را زیر نظر پزشک متخصص انجام دهند. ورزش مناسب برای مادر باردار بسیار مفید است و اگر قرار بود با بالا بردن دست، بند ناف دور گردن جنین بپیچد، الان جمعیت کره زمین این قدر زیاد نبود! البته احتمال پیچیدن بند ناف دور گردن جنین وجود دارد اما این موضوع به وضعیت رحم مادر مربوط می شود نه دست های مادر.


«اگر به ماه گرفتگی نگاه کنی، بچه ات لب شکری می شود».
لب شکری مرا یاد یک چیز می اندازد. اصغر مهربان داستان زیبای «بادبادک باز» اما گذشتگان و بعضی از امروزی ها چنین نظری ندارند. آن ها معتقدند که خسوف، نیشی است که رخ ماه را زده است و اگر زن باردار به آن نگاه کند، همین بلا سر فرزندش می آید و به همین دلیل مادر باید همیشه یک سنجاق تیز به لباسش وصل کند تا این بلا دفع شود اما این داستان عجیب هیچ توجیه علمی ندارد و لب شکری شدن به دنبال عوامل پیچیده ژنتیکی و محیطی در افرادبروز می کند نه پدیده های نجومی آمیخته با خرافات!


«اگر سر دلت می سوزد بچه ات پر مو می شود.»
تعداد فولیکول های نوزاد شما به ویژگی های ژنتیکی اش بستگی دارد که از شما و همسرتان به ارث برده است. سوزش سر دل در دوران بارداری، ناشی از عواملی چون حساسیت بیشتر بافت های دستگاه گوارش به هورمون های دوران بارداری و فشار رحم به معده است.


«اگر زیاد میوه نخوری، بچه ات موقع به دنیا آمدن کثیف می شود.»
خوردن میوه از عادت های تغذیه ای بسیار خوب و سالم است به خصوص در دوران بارداری، زیرا این گروه خوراکی ها مقدار زیادی ویتامین، موادمعدنی و فیبر را به بدنتان می رساند اما هیچ ربطی به وجود داشتن یا نداشتن چربی روی بدن نوزاد ندارد.


متأسفانه همه انتظار دارند وقتی فرزندشان متولد می شود، مثل آن بچه های سفید و تپل تبلیغات تلویزیون باشد اما همه نوزادان در بدو تولد با لایه ای از چربی محافظ به نام ورنیکس پوشیده شده اند.


صورتت پف کرده است پس حتما «دختر داری» یا «پهلوهایت بزرگ شده! پس پسر داری».
اضافه وزن خانم باردار به دلیل وزن جنین، مایع آمنیوتیک و چربی هایی است که در بدنش ذخیره می شود. اگر چربی های خانمی در این دوران به صورت موضعی انباشته شده، حتی اگر باردار نبود و چاق می شد، باز هم اضافه وزنش در آن ناحیه بیشتر بود و این قضیه ربطی به جنس بچه ندارد.


«اگر به فرد زشتی نگاه کنی، بچه ات شبیه او می شود!»
اول این که داشتن صورت زیبا همه چیز نیست! دوم، زشتی یا زیبایی، نسبی و سلیقه ای است و سوم این که ویژگی های وراثتی هر فردی به ژن هایی که مادر و پدرش به او بخشیده اند، بستگی دارد و بنا به قوانین علم پیچیده ژنتیک، هر بچه ای مخلوطی از ژن های خانواده مادر و پدرش را بروز می دهد.


«مبادا در دوران بارداری وارد وان حمام شوی! آب وان جنین را مریض می کند.»
آب ولرم با دمای ملایم برای مادر باردار بسیار آرامش بخش است به خصوص در ماه های پایانی بارداری. بابت مضر بودن آب وان و رسیدن آن به جنین هم نگران نباشید زیرا جنین در پوششی مخاطی در کیسه آمنیوتیکی قرار گرفته است و آب وان به او نمی رسد.


«اگر زیاد شیر و پنیر بخوری سر بچه ات جوش سفید می زند.»
جوش های سفیدی که روی سر بسیاری از نوزادان وجود دارد، ناشی از مقدار زیاد چربی در جمجمه نوزاد است، این جوش ها معمول و بی خطر است و ایجاد آن ها ربطی به میزان لبنیاتی که مادر در طول دوران بارداری مصرف کرده، ندارد. یادتان باشد لبنیات از مهم ترین و ضروری ترین مواد غذایی برای بدن به ویژه در دوران بارداری است و کلسیم این گروه برای رشد جنین حیاتی و استفاده آن با دستور پزشک مفید است.



 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ