سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرهیزید از صولت جوانمرد چون گرسنه شود و از ناکس چون سیر گردد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 91 مهر 9 , ساعت 2:44 عصر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 3:5 عصر

دکتر احمدی نژاد در کنفرانس خبری با خبرنگاران رسانه های بین المللی مطرح کرد:

شیرین‌ترین خاطره احمدی‌نژاد از نیویورک/ عذرخواهی از آمریکایی‌ها/ واکنش به دستگیری جوانفکر

 

رئیس‌جمهور درباره دلایل قطع روابط سیاسی کانادا با ایران گفت: از نظر ما قطع روابط کانادا با ایران اصولا خیلی مسئله مهمی نیست چرا که در صورت وجود روابط، دو کشور از آن نفع می‌برند، ضمن اینکه ایران با کانادا روابط اقتصادی چندانی نیز نداشت.

 

 

اول نیوز : دکتر محمود احمدی نژاد بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی در حاشیه سفر به نیویورک در کنفرانسی خبری با حضور خبرنگاران رسانه های بین المللی با بیان اینکه امیدوارم گفتگوهای ما به استقرار صلح و امنیت پایدار در جهان منجر شود، گفت: باور من این است که انسانها شایسته زندگی بسیار بهتر از آنچه امروز از آن برخوردار هستند، می باشند.

** باید به سوی استقرار نظمی جدید در جهان حرکت کنیم

رییس جمهور با اشاره به اینکه نظم موجود جهان در تنظیم نیازهای اولیه بشر و تامین آرامش فکری برای او با شکست مواجه شده است، افزود: حتما باید به سوی استقرار نظمی جدید در جهان حرکت کنیم و این مهم مستلزم مشارکت جمعی همه ملتها است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه معتقدیم نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد که در آن همه از حقوق برابر برخوردار باشند و کسی بر دیگری برتری نداشته باشد، اظهار داشت: برای تحقق آرزوهای خوب بشر و استقرار سعادت عمومی راهی جز جایگزینی نظمی جدید وجود ندارد.

** جمهوری اسلامی ایران در شرایط عادلانه و براساس احترام متقابل، برای حل مسایل آماده گفتگو است

رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر چگونگی روابط ایران و آمریکا طی سالهای اخیر و اینکه آیا ایران هم اشتباهی در عدم بهبود روابط با آمریکا داشته است؟ تصریح کرد:
33 سال قبل آمریکا یکطرفه اقدام به قطع روابط خود با ایران کرد و از آن فراتر در 60
سال اخیر میان دو کشور مسایلی رخ داده که باعث افزایش فاصله ها شده است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه البته امروز دیگر شرایط مثل زمانی نیست که آمریکا از تهاجم رژیم صدام به ایران به طور مستقیم و جدی حمایت می کرد، ادامه داد: چرا دولتی که برای آزادی و حق انتخاب انقلاب کرد، باید دولتهای متوالی آمریکا را که از مدعی ترین کشورها در مورد حقوق ملتها، آزادی و دمکراسی است، همواره در برابر خود ببیند؟

رییس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که در شرایط عادلانه و براساس احترام متقابل، برای حل مسایل آماده گفتگو است، خاطرنشان کرد: هیچگاه از طرف دولت ایران کوچکترین اقدامی علیه ملت آمریکا انجام نشده و این در حالی است که از سوی دولت آمریکا، اقدامات زیادی علیه ملت ایران صورت گرفته است.

** ایران کشوری قدرتمند و پیشرفته در عرصه نرم افزاری

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه الجزیره درباره شکایت ایران از حملات سایبری به تاسیسات هسته ای خود به سازمان ملل متحد و اینکه آیا آسیبی به این تاسیسات وارد شده است؟ گفت: میزان صدمات وارد شده به این تاسیسات چندان اهمیت ندارد، بلکه مهم این است که چگونه عده ای به خود اجازه می دهند به حریم و استقلال کشوری دیگر تجاوز و دست اندازی کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه کسانی که به طور دائم از حقوق ملتها و آزادی و ارزش های انسانی دم می زنند، به تاسیسات هسته ای قانونی یک کشور حمله می کنند و این نقض همه قوانین بین المللی است، ادامه داد: ایران کشوری قدرتمند و پیشرفته در عرصه نرم افزاری بوده و مطمئناً قادر به دفع چنین حملاتی است.

دکتر احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه ایتارتاس روسیه درباره مهمترین دستاوردهای هشت دوره حضور وی در مجامع عمومی سازمان ملل و اینکه آیا موضوعی وجود دارد که بابت آن در دو دوره ریاست جمهوری خود از آن پشیمان باشد، اظهار داشت: استنباط بنده آن است که در طی این مدت سرعت پیشرفت ایران در عرصه های علمی، فناوری، اقتصاد و صنعت چند برابر شده است.

وی اضافه کرد: تنها پشیمانی من آن است که چرا ساعاتی را که شب ها استراحت می کردم، صرف کار و خدمت برای ملت ایران نکردم.

** تحریم کشورها به نوعی انتقام گرفتن از ملتهاست

رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران درباره تحلیل وی از تداوم محاصره اقتصادی کوبا از سوی آمریکا با وجود مخالفت و محکومیت آن از سوی مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: دولت های متوالی آمریکا همواره خود را برتر از دیگران پنداشته اند و از ابزارهای غیرانسانی برای پیشبرد اهداف خود استفاده نموده اند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه تحریم یک کشور به معنای تحریم مردم آن کشور و به نوعی انتقام از ملتها است، خاطرنشان کرد: وقتی کشوری تحریم شود این مردم آن کشور هستند که با مشکل مواجه می شوند؛ اگر اختلافات سیاسی بین کشورها وجود دارد، نباید از مردم انتقام گرفت و جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی با تحریم مخالف بوده و آن را محکوم می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه آیا جنبش عدم تعهد برای جایگزینی نظم جدید تلاشی خواهد داشت و آیا اتاق فکری تشکیل می دهد؟ گفت: ایران در حال مشورت با اعضای جنبش عدم تعهد است تا ساختارهای لازم برای عملیاتی کردن اهداف این جنبش را ایجاد کند و مجموعه ای که ذکر شد هم در چارچوب دبیرخانه ای که برای این جنبش ایجاد خواهد شد، فعال می شود.

** فقط
10
درصد اقتصاد ایران به تجارت خارجی وابسته است

رییس جمهور در پاسخ به سوالی از سوی خبرنگار شبکه سی.بی.اس آمریکا مبنی بر اینکه ایران در دوره دولت نهم و دهم درآمد زیادی از فروش نفت کسب کرده ولی وضعیت اقتصادی مردم بهبود نیافته است، گفت: فقط
10
درصد اقتصاد ایران به تجارت خارجی وابسته است که امروز دچار محدودیتهایی شده اما به زودی این مشکلات برطرف خواهند شد.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: درباره ارزش پول ملی نیز اگر چه بنده با شرایط بوجود آمده مخالف بوده و هستم اما این مسئله در برخی از نهادهای تصمیم گیر ایران طرفداران بسیاری دارد که دائما برای تحقق آن تلاش می کردند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نباید تصور کرد که امروز وضعیت اقتصادی در ایران خراب است، اظهار داشت: از پنج سال قبل که آمریکا اتحادیه اروپا را از همکاری اقتصادی با ایران تحریم کرده است، آیا وضع ایران بدتر شده یا اتحادیه اروپا که در آستانه فروپاشی قرار گرفته است؟ این در حالی است که اروپایی ها مثل ایران تحریم نشده اند که اگر می شدند، وضع به گونه ای دیگر بود.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه حجم اقتصاد ایران در سالهای اخیر بسیار رشد کرده و رتبه اقتصادی ایران از جایگاه
22 به 17
اقتصادهای جهانی ارتقا یافته است، تصریح کرد: درآمد سرانه ایرانیان در سالهای اخیر چهار هزار دلار افزایش، فاصله طبقاتی کاهش یافته و سطح رفاه عمومی بالا رفته و آنچه در نظر شما بزرگ آمده، اعدادی است که ارزش آنها در بازار بالا نرفته است.

** موضوع سوریه به دلیل نقش آفرینی عوامل متعدد در آن بسیار پیچیده شده

رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تی.آر.تی ترکیه درباره اینکه جمهوری اسلامی ایران چه اقداماتی برای ایجاد ثبات در سوریه می تواند انجام دهد، خاطرنشان کرد: مساله سوریه موضوع بسیار مهمی است که اکنون به دلیل نقش آفرینی عوامل متعدد در آن بسیار پیچیده شده است.

وی با بیان اینکه دو راه حل مشخص برای برون رفت از وضعیت کنونی در سوریه وجود دارد، اضافه کرد: راه حل اول ادامه جنگ است و عده ای معتقدند باید به مخالفین دولت کمک کنند تا بر حکومت سوریه غلبه کند؛ این راهکار بسیار آسانی بوده و ممکن است در کوتاه مدت جواب بدهد اما با توجه به بافت طایفه ای جامعه سوریه، برای دهه های متمادی این کشور را در ناامنی فرو می برد.

دکتر احمدی نژاد راهکار دوم را تفاهم ملی از طریق گفتگو عنوان و تصریح کرد: آزادی و حق انتخاب از حقوق مردم سوریه است و همه ملتها باید از عدالت، احترام و انتخاب آزاد برخوردار باشند.

رییس جمهور گفت: طرفهای درگیر در سوریه با گفتگو و تفاهم ملی می توانند به وضعیت پایدار و بهتری دست یابند.

وی اظهار اشت: تلاشهایی برای تشکیل گروه تماس در حال انجام است و امیدوارم کسانی که در سوریه بر طبل جنگ می کوبند نیز شرایط را درک کرده و به ایجاد فضایی برای انتخاب آزادانه ملت سوریه کمک کنند و در نهایت هر تصمیمی که مردم این کشور گرفتند برای همه محترم باشد.

** همه باید حریم خبرنگاران را حفظ کنند

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره کشته شدن خبرنگار شبکه پرس تی.وی و زخمی شدن خبرنگار شبکه العالم در حملات امروز مخالفان دولت سوریه و سکوت مدعیان غربی در این باره اظهار داشت: از این بابت بسیار متاسف هستم و فکر می کنم همه باید حریم خبرنگاران را حفظ کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه اطلاع رسانی کاری بسیار مهم برای روشن شدن حقایق و آگاه شدن افکار عمومی از تحولات جهان است، اضافه کرد: امیدوارم هیچگاه و هیچ کجا چنین اتفاقاتی تکرار نشود و همه بدون تعصب، چنین رخدادهایی را محکوم نمایند.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه لاستامپا ایتالیا درباره ارزیابی رییس جمهور از بازداشت مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: باید از جزئیات این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنیم تا بتوان درباره آن اظهارنظر کرد، اما امیدوارم هیچگاه، هیچ کس، به ویژه اصحاب رسانه ها دستگیر و زندانی نشوند.

رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری از یکی از رسانه های پاکستان درباره دلایل توقف احداث خط لوله گاز از ایران به پاکستان و هند، خاطرنشان کرد: این خط لوله در حال احداث بوده و بخش ایرانی آن تقریبا به اتمام رسیده است و تکلیف آن بخش از این خط لوله که در پاکستان قرار دارد نیز به زودی روشن خواهد شد؛ هند در این قرارداد حضور نداشت اما مذاکراتی در جریان است تا هند نیز به این کار بپیوندد.

** گفتگو بهترین راهکار است

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه کیوتو ژاپن مبنی بر اینکه با توجه به اعلام چندین باره در خصوص آمادگی برای مذاکرات هسته ای، آیا واقعاً ایران کاملا تمایل دارد این مذاکرات به نتیجه برسد و اساساً چه انتظاری از این مذاکرات دارد؟ گفت: از نظر ایران حل و فصل مسائل بین المللی راهی جز مذاکره ندارد و گفتگو بهترین راهکار است، به شرط آنکه بر طبق قانون و عادلانه صورت گیرد و انگیزه های سیاسی در آن دخیل نباشد.

رییس جمهور اضافه کرد: گفتگوهای هسته ای ایران و کشورهای غربی نوساناتی داشته که علت هم این بوده که برخی طرفهای غربی از اراده لازم برای حل مسائل برخوردار نبوده اند اما به زودی به این نتیجه خواهند رسید که راهی جز توافق در این مسئله نیست؛ جمهوری اسلامی ایران همیشه در چارچوب عدالت آماده مذاکره برای حل و فصل مسائل است.

** ایران با کانادا روابط اقتصادی چندانی نداشت

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه سی.بی.سی کانادا مبنی بر دلایل قطع روابط سیاسی کانادا با ایران، ظهار داشت: هر کشوری حق دارد مطابق میل خود با دیگر کشورها روابط داشته باشد؛ از نظر ما قطع روابط کانادا با ایران اصولا خیلی مسئله مهمی نیست چرا که در صورت وجود روابط، دو کشور از آن نفع می برند، ضمن اینکه ایران با کانادا روابط اقتصادی چندانی نیز نداشت.

** نگاهی به آینده روابط ایران و مصر

رییس جمهور در پاسخ به پرسش خبرنگار یک روزنامه مصری درباره آینده روابط ایران و مصر اظهار داشت: دو کشور دارای سابقه فرهنگی و تمدنی گسترده ای بوده و دو پایگاه اصلی تمدن جهانی هستند؛ ایران و مصر همیشه روابط خوبی با یکدیگر داشته و امروز نیز این روابط در سطح خوبی قرار دارد و اگر روابط سیاسی بین دو کشور نیز برقرار و تقویت شود هر دو از ظرفیت های آن برای منافع دو ملت و منطقه استفاده خواهند کرد.

** بسیاری از رسانه های بین المللی شبیه یک شبکه امپراطوری عمل می کنند

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه رسانه ها حقایق ایران را منتشر نمی کنند و مواضع جانبدارانه علیه ایران دارند، تصریح کرد: بخش مهمی از رسانه های بین المللی شبیه یک شبکه امپراطوری عمل می کنند که این مسئله را باید در چارچوب روابط ایران و آمریکا تحلیل کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه ما تلاش می کنیم حقایق را بیان کنیم، خاطرنشان کرد: اگر رخدادهای
33 سال گذشته را مرور کنید خواهید دید که ایران در این رقابت موفق تر بوده است؛ امروز شرایط بسیار متفاوت تر از گذشته شده چرا که ایران تبدیل به کشوری پیشرفته و قدرتمند شده است که با بیش از 180
کشور جهان ارتباطات گسترده و قوی دارد.

**سازمان ملل باید واقعاً سازمانی برای ملتها باشد

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تبدیل ایده اصلاح ساختارهای مدیریت جهان بویژه سازمان ملل به یک گفتمان عمومی در بین کشورها، گفت: سازمان ملل باید واقعا سازمانی برای ملتها بوده و همه ملتها در آن دارای حق برابر باشند؛ تبعیض در سازمان ملل تبعیض در عرصه بین المللی است و منشا بسیاری از مشکلات امروز جهان تبعیض در همین سازمان است.

رییس جمهور با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل باید بالاترین رکن این سازمان بوده و همه اعضا در آن آزادانه و بدون فشار و در کنار هم جهان را اداره کنند، ادامه داد: امروز شورای امنیت همه قدرت را در انحصار خود گرفته و اعضای دائم آن اراده خود را بر دیگر کشورها تحمیل می کنند.

** دلایل سیاسی شدن مسئله هسته ای ایران از سوی آمریکا

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه بی.بی.سی درباره دلیل سیاسی شدن مسئله هسته ای ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: اهداف آمریکا از مخالفت با ملت ایران طی
33
سال گذشته هیچ تغییری نکرده است؛ به همان دلیل که آمریکا از حمله صدام به ایران حمایت کرد، با موضوع هسته ای نیز برخورد سیاسی می کند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه باید این سوال از آمریکایی ها پرسیده شود، افزود: امروز آمریکا کشورها را به بهانه ایجاد دمکراسی اشغال می کند، اما زمانی که ملت ایران برای به دست آوردن آزادی و حق انتخاب، انقلاب کرد به دشمنی با آنان پرداخت.

** امیدوارم هیچ زندانی در جهان وجود نداشته باشد

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار مجله تایم درباره زندانیان سیاسی در ایران و به ویژه برخی رهبران مخالفان، تصریح کرد: نظر شخصی بنده این است که روزی فرابرسد که هیچ زندانی در جهان وجود نداشته باشد، زیرا از زندانی شدن هیچ کس خوشحال نمی شوم.

رییس جمهور در عین حال خاطرنشان کرد: در ایران قوه قضاییه مستقل بوده و زیر نظر دولت نیست و طبق قوانین خود عمل می کند، اما امیدوارم همه زندانی ها به زودی آزاد شوند.

** ایران و آژانتین در یک جبهه واحد قرار دارند

رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رویترز درباره دیدار وزرای خارجه ایران و آرژانتین و اینکه آیا این مسئله باعث بهبود روابط دو کشور خواهد شد؟ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای ملت و دولت آرژانتین احترام زیادی قائل است و امیدواریم روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ایران و آژانتین در یک جبهه واحد قرار دارند و بسیاری از آرمانهای دو کشور مشترک است، اضافه کرد: براساس تبلیغات و دخالت دیگران سوتفاهم هایی بین دو کشور ایجاد شده بود که ایران برای رفع این سوتفاهم ها پیشنهاد تشکیل یک گروه حقیقت یاب را ارائه کرد و این پیشنهاد از سوی دولت آرژانتین مورد استقبال قرار گرفته و امیدوارم دیدار وزرای خارجه دو کشور مقدمه ای برای تشکیل این کمیته باشد.

رییس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار رویترز درباره شیرین ترین خاطره او از سفر به نیویورک در سالهای اخیر، تصریح کرد: همه سفرهای ما به نیویورک خوب بوده است و اگر چه دیدارهای زیادی با گروه های اجتماعی، سیاسی و رسانه ای در این شهر داشته ایم اما خیلی فرصت نشده است تا با مردم خوب این شهر دیدار و گفتگویی داشته باشیم.

دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: باید به خاطر مشکلاتی که از بابت حضور و تردد ما برای مردم شهر نیویورک ایجاد می شود، از آنان عذرخواهی کرده و از نیروهای پلیس برای زحماتشان تشکر کنیم.

رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره اینکه چه کشورهایی در گروه تماس با طرفین درگیر در سوریه عضو هستند، گفت: سعی کرده ایم از اتحادیه عرب، کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و همه کشورهای مهمی که با موضوع سوریه درگیر هستند در این گروه عضو باشند و تاکنون با
12
کشور در این باره مذاکره شده است.

** ایران و ترکیه روابط خوبی با یکدیگر دارند

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه زمان ترکیه درباره روابط ایران و ترکیه با توجه به اختلافات این دو کشور در بحران سوریه اظهار داشت: دو کشور روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و با وجود اختلاف درباره سوریه دائم با یکدیگر در تماس هستند و تلاش می شود به نظرات مشترک برسند. هر دو کشور در گروه تماس سوریه حضور دارند و تلاش می کنند فعالیتهایشان را هماهنگ کنند.

رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه بلومبرگ درباره پیشنهاد ایران برای تعلیق تولید اورانیوم
20 درصد غنی شده به شرط لغو تحریم ها، تصریح کرد: این پیشنهاد جدیدی نبوده و در حالی است که ایران علیرغم تکلیف قانونی اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی، اورانیوم 20 درصد برای تولیدات دارویی خود دریافت نکرد و مجبور شد، راسا اقدام به تولید آن کند و اعلام کرده است هر زمان که این کالا را بتواند دریافت کند، از ادامه تولید منصرف خواهد شد.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 3:3 عصر

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی مطرح کرد

آمادگی دفاعی در حمله احتمالی به مراکز هسته‌ای؛ جزئیات اشیاء نورانی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تهدیدات دشمنان علیه ایران بویژه درباره حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای کشور گفت: قول می‌دهیم اگر حمله‌ای علیه تاسیسات هسته‌ای ما شود، دشمنان جان سالم به در نبرند.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی دلیل تهدیدات منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای علیه کشورمان را ضدیت دشمنان با اسلامیت، استقلال و آزادی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: 33 سال است این تهدیدات وجود دارد و شکل و ماهیت آن تفاوتی نکرده بلکه تنها الفاظ تغییر کرده است.

مهمترین اظهارات وی به نقل از ایسنا را در زیر بخوانید:

آمادگی پدافند هوایی در مقابل تهدیدات با تاکید بر اینکه دکترین ما دفاعی است؛ دفاع حق مسلم هر کشوری است و ما همیشه در مقابل تهدیدات آماده‌ایم. به هر اندازه که دشمن ما را تهدید کند، ما نیز متناسب با آن آماده می‌شویم.
تاکید بر اهمیت توجه به تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و نیروی انسانی در مقابله با تهدیدات؛ باید تجهیزاتمان را بومی کنیم و البته علاوه بر بومی کردن حفظ امنیت آنها نیز مهم است. جدای از تجهیزات، نیروی انسانی مخلص و متعهد نیز باید به گونه‌ای آموزش ببیند که قوه پایداری و سلامت فکری آنها محکم باشد.
اشراف اطلاعاتی نسبت به دشمن نیز اولین و مهمترین موضوع در برابر تهدیدات است. اشراف اطلاعاتی به ما دیکته می‌کند که دشمن با توجه به گستره پهناور کشور و اینکه به دنبال چه دستاوردی است، از کجا، به چه شکل و در چه میزانی حمله خواهد کرد و ما بر این اساس باید خود را آماده کنیم.
سطح برخورد در صورت حمله دشمن به کشور؛ دعا می‌کنیم همه کشورها در صحت و سلامت فکری و با تعامل و تفاهم در کنار یکدیگر زندگی کنند اما مطمئنا اگر حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در یک کشور یا آبهای آزاد بیش از پیش باشد ما بیش از پیش هوشیار خواهیم بود. ما همیشه به دنبال این هستیم که قبل از تحقق تهدید آماده باشیم نه هنگام وقوع تهدید.
دکترین ما دفاعی است بنابراین اگر هر تهدیدی اتفاق افتد بلافاصله دفاع خواهیم کرد و پاسخ قاطع خواهیم داد. ما معتقدیم حضور مردم در صحنه محکمترین پاسخ است؛ همانطور که در فتنه 88 که یک جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی بود، مردم به خوبی در صحنه حاضر شدند و پاسخ دشمنان را دادند.
واکنش به تهدیدات دشمن نسبت به مراکز هسته‌ای کشورمان؛ درباره تهدیدات فیزیکی علیه تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران که حیثیت ملی ما را به دنبال دارد، ما با حیثیت خود دفاع می‌کنیم و با آنچه از خون و جان داریم، در برابر حملات می‌ایستیم. قول می‌دهیم اگر حمله‌ای علیه تاسیسات هسته‌ای ما شود، دشمنان جان سالم به در نبرند.
رزمایش حدود 30 کشور به همراه آمریکا در خلیج‌ فارس؛ رزمایش‌ها برای آمادگی نیروهای مسلح هر کشوری است و این حق مسلم هر کشور است. در بحث رزمایش آمریکا و چند کشور دیگر در خلیج فارس، هدفی که دنبال می‌کنند برای ما اهمیت چندانی ندارد، آنچه برای ما مهم است طرح‌های پروازی و طرح‌های آفندی آنهاست که با سامانه‌های شنود الکترونیکی و راداری پیشرفته که به تازگی به آنها دست پیدا کرده‌ایم به خوبی رصد و تجزیه و تحلیل می‌کنیم.
بارها همین تجزیه و تحلیل‌ رزمایش‌ها و دیگر اقدامات دشمنان ما را به تغییر تاکتیک‌ها واداشته است، این تغییر تاکتیک‌ها ما را به‌روز می‌کند تا در شرایط مختلف غافلگیر نشویم.
رزمایش آتی مدافعان آسمان ولایت؛ این رزمایش اواخر مهرماه یا اواسط آبان ماه سال جاری به صورت نیمه سراسری با اهداف سراسری و با شرکت همه عناصر پدافندی ارتش و سپاه برگزار می‌شود.
رزمایش مشترک این نیرو با کشورهای دیگر؛ به دنبال برگزاری رزمایش مشترک با هیچ کشوری نیستیم. پدافند هوایی به چیزی که فکر می‌کند، داشتن لایه‌های پنهان است. لایه‌های پنهان با مشارکت کشورهای دیگر مخدوش و کشف می‌شود. نیاز به تبادل اطلاعات با کشوری نیز نداریم و هرآنچه می‌خواهیم، به آن دست پیدا می‌کنیم چراکه دانش بومی آن در کشور وجود دارد اما آفند کشورهای فرامنطقه‌ای را به طور کامل رصد می‌کنیم تا غافلگیر نشویم و متناسب با آن سیستم‌های پدافندی خود را تقویت و به‌روز کنیم.
سامانه‌های راداری ما در طیف‌های مختلف فرکانسی فعال است و اکنون در تمام طیف‌ها فرکانس داریم؛ در بخش شنود الکترونیکی نیز سامانه جدید و کم‌نظیری را در میدان مستقر داریم که اکنون نیز در شبکه یکپارچه پدافند در حال کشف و ضبط است.
سامانه شنود الکترونیکی صیاد 40 و رادارهای شهاب و ثامن از دستاوردهای پدافند هوایی است که با همکاری دانشگاه، صنایع دفاعی و قرارگاه پدافند ایجاد شده است. سامانه‌های جنگ الکترونیک صباح و شاهد هم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته‌اند و در نوع خود کم‌نظیر هستند. سامانه‌های موشکی شلمچه‌ و مرصاد را نیز گسترش داده‌ایم و سامانه‌های توپخانه‌ای، دوش پرتابی و ارتفاع کم نیز در حال بهینه‌سازی است.
چرا سامانه پدافندی "رعد" در رژه هفته دفاع مقدس ذیل یگان محمول پدافند هوایی رونمایی نشد؛ یگان‌های محمول قرارگاه پدافند هوایی ارتش و سپاه در تعامل کامل با یکدیگرند و بخشی از دستاوردها را آنها و بخشی را ما نمایش می‌دهیم. البته حدود 3 برابر یگان‌ محمولی را که به نمایش گذاشته شد، اصلا نمایش ندادیم، چراکه ما به لایه‌های پنهان فکر می‌کنیم. بسیاری از دستاوردهایی که نمایش داده می‌شوند، چیزی است که می‌خواهیم ببینند و بسیاری از دست‌آورد‌هایمان را علنی نکرده‌ایم و نمی‌کنیم.
سامانه موشکی باور 373 که به عنوان جایگزین سامانه S300 
  مطرح بود؛ چیزی به عنوان سامانه جایگزین نداریم، بلکه ما به وجود چنین سامانه احساس نیاز می‌کردیم، یعنی به یک سیستم موشکی دفاعی خوب که متناسب با تهدیدات روز باشد. ساخت باور 373 را به همکاری دانشگاه، صنایع دفاعی و قرارگاه پدافند کلید زدیم و اکنون این پروژه 30 درصد پیشرفت کرده است و امیدواریم هرچه زودتر در راستای تقویت سامانه‌های دفاعی موشکی ارتفاع متوسط به بالا، باور را در شبکه پدافندی وارد کنیم.
ماموریت و برد این سامانه؛ ما نقطه گلوگاهی نداریم. ارتفاع متوسط و بالا یعنی‌ بخشی از وظیفه دفاع در برابر هرآنچه را که قرار باشد مراکز هسته‌ای یا دیگر نقاط حساس کشور ما را تهدید کند، به این سامانه موشکی محول می‌کنیم.
درباره برخی اشیاء نورانی که در آسمان ایران مشاهده شده بود؛ ماهواره‌ها بطور مداوم در مدارهای زمین بر فراز همه کشورها در حال گردش هستند و اکنون نیز بالغ بر 50 ماهواره جاسوسی در مدار زمین قرار دارند. کسی که می‌داند خانه‌اش با دوربین تحت نظر است، اگر عاقل باشد باید پرده خانه‌اش را بکشد. وجود ماهواره‌های جاسوسی نیز عادی است. مهم این است که ما چقدر خود را تجهیز کرده باشیم تا اطلاعاتی را که می‌خواهند به دست آورند، دست پیدا نکنند.
اگر دشمن اشراف اطلاعاتی مناسبی نسبت به ما داشت، قطعا سرنوشت ایران همانند بسیاری دیگر از کشورهایی می‌شد که خودشان را باور ندارند.
اشیاء نورانی پدیده‌ای پیچیده است و اینطور نیست که همه اشیاء نورانی مشاهده شده، ماهواره باشند. ممکن است برخی ماهواره‌ و برخی دیگر، ستارگان یا اجرام آسمانی که فاصله عبور و گذر آنها کوتاه است باشند. تجزیه و تحلیل‌ها در مورد آنها همیشه صددرصد نیست. مهم این است که قرارگاه پدافند هوایی وظیفه دارد از هوا و فضای ایران صیانت کند تا آسیبی به مراکز حساس و حیاتی به ویژه مراکز هسته‌‌یی نرسد.
درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر ارسال پارازیت‌ در کشور؛ در شبکه یکپارچه پدافند هوایی پارازیت نداریم.
توان ردیابی هواپیماهای رادارگریز یا هواپیماهایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند؛ هواپیماهای استراتژیک نمی‌توانند در همه طیف‌های فرکانسی اخلال ایجاد کنند، چراکه به هر حال خود نیز برای برقرای ارتباط باید در یک طیف، رادار‌های خود را روشن کنند و یکی از افتخارات پدافند، استفاده از طیف‌های مختلف فرکانسی است. ممکن است هواپیماهای دشمن در یک طیف اخلال ایجاد کنند اما در طیف دیگر حتما کشف می‌شوند.
درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های الکترو مغناطیسی در جنگ علیه ایران؛ اگر قرار باشد جنگ الکترونیک دشمن و تهدیدات آینده آنقدر قدرتمند باشد که همه سامانه‌های پدافندی موجود در کشور را مختل کند، مسلم بدانید که استفاده‌کننده آن هم راه خودش را پیدا نخواهد کرد.
مهم این است که هواپیمایی که بخواهد چنین اخلالی ایجاد یا از بمب الکترومغناطیسی استفاده کند، اجازه ورود پیدا نکند و ما هم این اجازه را نخواهیم داد.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 3:3 عصر

توضیح قرائتی درباره بی‌ دین شدن در 30 ثانیه

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: متاسفانه امروزه فرزندانمان 30 ثانیه‌ای بی‌دین می‌شوند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی طی سخنانی در شانزدهمین همایش کوثر ولایت که در دانشگاه آزاد واحد کرج برگزار شد، تصریح کرد: اگر مومنی خلاف کند خدا زود او را گوش‌مالی می‌دهد ولی اگر در کانادا فساد می‌شود و باران هم می‌آید، خدا می‌خواهد آنها را روز قیامت به سزای عملشان برساند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه فرزندان ما 30 ثانیه‌ای بی‌دین می‌شوند، افزود: یک مدیر می‌گوید من فوق لیسانس دارم و خجالت می‌کشم که اذان بگویم. این فرد چگونه می‌خواهد تحول ایجاد کند؟ اگر 300 فرد معتاد به تریاک را در یک منطقه‌ای قرار دهیم، سال بعد تعداد آنها 600 نفر می‌شود ولی 300 نمازخوان را در یک منطقه قرار دهیم سال بعد تعدادشان 400 نفر هم نمی‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز گفت: آیا این افراد معتاد، اینترنت و بودجه و سند تحول داشته‌اند که تعدادشان دو برابر شده است؟ خیر؛ این افراد خونه به خونه تریاکی پیدا می‌کنند.

قرائتی تاکید کرد: کتاب‌ها باید بررسی شود و هر چیزی که مفید است باقی بماند. باید در آموزش و پرورش مسائلی آموزش داده شود که برای فرد و جامعه مفید باشد و یا واجب و مستحب باشد.

وی اضافه کرد: هیچ مسئله تربیتی وجود ندارد که در نماز به آن اشاره نشده باشد. اگر فردی توانست موردی پیدا کند به او جایزه می‌دهم.

رییس ستاد اقامه نماز در پایان تصریح کرد: معلمان نباید نیت پول داشته باشند و درس‌هایی که می‌دهند برای دانش‌آموزان باید مفید باشد.

 

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 3:2 عصر

پست الکترونیک

نام واحد

ردیف

Gorgan1@ped-goletan.ir

مدیریت توزیع شرق گرگان

  1

Gorgan2@ped-goletan.ir

مدیریت توزیع غرب گرگان

2

Gonbad@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع گنبد

3

Aliabad@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع علی آباد

4

Gomishan@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع گمیشان

  5

Bandargaz@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع بندرگز

6

Torkman@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع ترکمن

  7

Korkuy@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع کردکوی

  8

Aghghala@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع آق قلا

9

Azadshahr@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع آزادشهر

  10

Ramian@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع رامیان

  11

Galikesh@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع گالیکش

  12

Minodasht@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع مینودشت

  13

kalaleh@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع کلاله

  14

Maraveh@ped-golestan.ir

مدیریت توزیع مراوه تپه

  15

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 3:1 عصر

ماجرای توهین منافقین از زبان مهمانپرست

 

هم اندیشی:سخنگوی وزارت امورخارجه ایران،حمایت کردن ازگروههای تروریستی ازجمله گروهک منافقین را که سابقه بسیارزشتی در روابط انسانی خود داشته اند، باعث آبروریزی یک ملت دانست و افزود:فکر می کنم مردم آمریکا و کشورهای اروپایی از اینکه دولتمردانشان حمایت ازچنین گروههایی را دردستور کار قرار داده اند بسیار ناراحت باشند.

به گزارش هم اندیشی؛رامین مهمانپرست درپاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درنیویورک گفت: درباره بی احترامی و رفتار زشت اعضای گروهگ منافقین، افزود: بعد ازپایان سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، به همراه دو نفر ازهمکاران وزارت امور خارجه در حال ترک مجمع عمومی و حرکت به سمت هتل محل اقامت بودیم که آنها سعی کردند مانع و مزاحمت ایجاد کنند.

 

وی اضافه کرد: جسارتی که گروهک منافقین پیدا کرده اند از حمایت آمریکاییها و اروپاییها و اجازه فعالیتی است که به آنها داده شده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی اگر کسی برای دیپلماتها و میهمانان اجلاسهای بین المللی مزاحمتی ایجاد کند پلیس موظف است مانع شود و اجازه نزدیک شدن ندهد افزود: متأسفانه در قبال حرکت منافقین، شاهد نوعی بی تفاوتی پلیس آمریکا بودیم و هر چند باری هم که به پلیس اشاره می کردیم که باید از مزاحمت این افراد جلوگیری کنند بی تفاوتی نشان می دادند ولی وقتی هجمه سنگین تر شد پلیس دخالت کرد و آنها را به عقب راند و بعد هم اطلاعیه ای داد که چنین اتفاقی افتاده است.

 

مهمانپرست تصریح کرد: حفاظت از جان دیپلماتها و مراسمی که برای اجلاسی بین المللی درحال برگزاری است برعهده میزبان است.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، نشستی جهانی است و تنها میزبانی اش در آمریکا قرار گرفته است که می تواند برای این کشور نتایج سیاسی و اقتصادی زیادی داشته باشد، افزود: باید آمریکا به وظایف خودش به خوبی عمل بکند و اجازه چنین حرکتی شایسته میزبان نیست.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه چنین آزادی عملی برای گروههای ضد انسانی و تروریستی در غرب به اسم آزادی بیان مطرح می شود گفت: این خلاف اصولی است که همه باید به آن متعهد باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اعضای گروهک منافقین، منفورترین افرادی هستند که به کشور ما اهانت می کنند و جایگاهی هم بین مردم ایران ندارند افزود: از اینکه شاهد چنین رفتاری نسبت به کشورمان هستیم و دنیای غرب اجازه فعالیت به چنین گروهکی را می دهد متأسفیم.

 

مهمانپرست گفت:گروهک منافقین بعد از جنایت و ترورهایی که درقبال ملت ایران، عراق و ملت های آزاده داشته اند درحال اخراج از عراق هستند درهمین شرایط دولت ایالات متحده آمریکا در تلاش است آنها را از لیست گروه تروریستها خارج کند درحالی که منافقین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم در ترور مستشاران امریکایی اقدام کرده بودند.

 

مهمانپرست با بیان اینکه ملت ایران ملت بزرگی است که در مسیر ارزشها و اهداف خودش محکم قدم برمی دارد گفت: هر چقدر اینگونه رفتارها را علیه خدمتگزاران کشور بخواهند انجام بدهند قدمهایمان محکمتر می شود و زبانمان علیه آنها تیزتر خواهد شد.


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 3:0 عصر

شعارهای متفاوت در استقبال از احمدی نژاد در تهران:"احمدی نژاد زنده باد، مشایی پاینده باد"

  «صدها نفر از هواداران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور همزمان با بازگشت وی از سفر نیویورک درفرودگاه مهر آباد تهران با شعار "احمدی زنده باد مشایی پاینده باد" از وی استقبال کردند.»

این خبری بود که مهر از بازگشت رئیس جمهور کشورمان از آخرین سفر به نیویورک مخابره کرد و نوشت: محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در بازگشت از مجمع عمومی سازمان ملل در جمع صدها نفر از طرفدارانش که در این فرودگاه گرد آمده بودند ، حضور یافت.

گفتنی است حامیان رئیس جمهور با شعارهایی نظیر "صلی علی محمد یاور رهبر آمد"، "محمود دوستت داریم"، "احمدی ساده زیست، ریشه کن صهیونیست"، " چپ، راست، کارگزار، علیه خدمتگذار"و " احمدی زنده باد ، مشایی پاینده باد" تصاویر رئیس جمهور و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند.

همچنین استقبال کنندگان از رئیس جمهور پلاکاردهایی با مضامینی نظیر "خسته نباشی قهرمان" در دست دارند.

فارس نیز نوشت: رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد از پیگیری مسئله دستگیری بازداشت علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و مشاور مطبوعاتی خود خبر داد.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشور در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از دستگیری جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا گفت: بسیار متاسفم که در شرایطی که بسیاری از کشورها منتظر شنیدن نقطه نظرات ملت ایران بودند، چنین اخباری به گوش من می‌رسید.

وی افزود: می‌دانید که در سازمان ملل سخنرانی‌های خوب بسیاری انجام می‌شود اما بسیاری منتظر بودند تا نقطه نظرات ملت ایران را بشنوند و بسیاری از شبکه‌ها در این خصوص در حال ارائه تحلیل بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: در آنجا دو طرف سخن خود را مطرح می‌کردند، یکی کشورهای مستقل که ایران به نمایندگی از آنها صحبت می‌کرد و از یک طرف هم نظام سرمایه‌داری که آمریکا نمایندگی آنها را بر عهده داشت.

احمدی نژاد گفت: در چنین شرایطی خبر دستگیری رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور می‌رسد و در صدر اخبار جهان قرار می‌گیرد که من از این بابت متاسفم.

وی افزود: تاسف دیگر من به خاطر اتهام توهین به رهبری است که به طور حتم هیچ ایرانی چنین مسئله‌ای را نمی‌پذیرد و من این مسئله را پیگیری خواهم کرد.

رئیس جمهور گفت: امروز آرمان‌های ملت ایران در سرتاسر جهان همانند آرمان‌های انقلاب اسلامی سال 57 در حال انتشار است.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در حاشیه بازگشت از سفر به نیویورک و در جمع استقبال کنندگان مردمی از وی که در مسیر ورودی به پاویون ریاست جمهوری فرودگاه مهرآباد اجتماع کرده بودند، با اشاره به اینکه امروز اهداف ملت ایران همانند انقلاب سال 57 و با همان خلوص و زیبایی به تمام دنیا انتشار یافته است، افزود: ملت ما دنبال نجات انسان و استقرار عدالت و آن آرمان‌های بلند است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز مبارزه با ظلم، بی‌عدالتی و جنگ همگانی شده است و این شعارها منحصر به ملت و یا گروه خاصی نیست و حتی مردم آمریکا نیز به دنبال این حقایق هستند، گرچه خفقان رسانه‌ای در آنجا مانع رسیدن این نظرات به ملت آمریکا می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از سخنرانی‌هایی که در مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد، از دیدگاه‌های ملت ما به طرز وسیعی حمایت می‌کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: از سویی دیگر هم از طرف مردم عادی و هم از سوی متخصصان و نخبگان این استقبال انجام می‌شد چرا که ما خواهان این هستیم که عدالت و انسانیت در جهان حاکم شود و ملت ما در این زمینه مسئولیت سنگینی دارد.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ملت ما می‌خواهد که در تمام دنیا بداخلاقی نباشد. من جلسه‌ای با 8 تن از مسئولان رسانه‌ای در آمریکا داشته‌ام و یکی از آنها به ما گفت که آیا حکومت شما اسلامی است؟ ‌من به او گفتم چنین حرفی را نزن چرا که ما با حکومت اسلامی فاصله داریم و به دنبال این هستیم که به حکومت اسلامی برسیم و این جزو اهداف اصلی ما است.

رئیس جمهور ادامه داد: عظمت اسلام بالاتر از آن است که متعلق به یک گروه خاص باشد. اسلام از آسمان آمده است و متعلق به همه ملت‌ها است و ما امیدواریم که بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به لطف خدا امروز بسیاری از گره‌ها برطرف شده است و بسیاری از تبلیغات که علیه ملت ایران انجام می‌شد، امروز خنثی شده است. به لطف خداوند نظام سلطه به پایان خود بسیار نزدیک شده است و با عنایت امام زمان ادبیات ایمان به امام و ادبیات ظهور مطرح شد و از سوی تمام جهان مورد استقبال قرار گرفت و این یک لطف الهی برای ملت ایران است.

ایسنا نیز نوشت: احمدی‌نژاد در پایان، از برخی رفتارها در داخل کشور انتقاد کرد و گفت: در این چند روز برخی کارها شد که خوب نبود و بهتر بود انجام نشود اما به شما این اطمینان را می‌دهم که ملت ما به راه خود ادامه خواهد داد.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 3:0 عصر

پشت پرده حذف "محمد بنا" از فهرست فیلا چه بود؟  !

عبدا...چمن‌گلی به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا در سال 2012 انتخاب شد . این خبر عجیب و باور نکردنی روز گذشته روی خروجی...

عبدا...چمن‌گلی به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا در سال 2012 انتخاب شد. این خبر عجیب و باور نکردنی روز گذشته روی خروجی سایت فدراسیون کشتی قرار گرفت. خبری که هر کسی آن را دید یا شنید با تعجب پیگیر صحت آن شد!

به گزارش رجانیوز، رافائل مارتینتی رییس سوییسی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی از انتخاب عبدا...چمن‌گلی به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا در سال 2012 جهان خبر داد و اعلام کرد که این جایزه در کلاس مربیگری که طی روزهای 11 تا 14 آبان در شهر ویلنیوس لیتوانی برگزار می‌شود به او اهدا خواهد شد.
البته اینکه یک ایرانی بتواند عنوان بهترین مربی جهان را به خود اختصاص دهد یک اتفاق خوب و مبارک است اما اینکه در حضور محمد بنا یک ایرانی دیگر بتواند عنوان بهترین مربی دنیا را به نام خود بزند سوالات زیادی را در ذهن آدم به وجود می‌آورد. عبدا...چمن‌گلی سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان چند ماه پیش و با نظر محمد بنا به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و جای ناصر نوربخش را گرفت.

تیم او در رقابت‌های جهانی جوانان در پاتایای تایلند در حالی به عنوان چهارمی رسید که صاحب یک نقره و دو برنز شد. چمن گلی در این رقابت‌ها به قضاوت مسابقه وزن 55 کیلوگرم اعتراض شدیدی داشت که به همین دلیل هم از سوی داور مسابقه کارت قرمز گرفت و اخراج شد اما با این وجود فیلا به فدراسیون ایران نامه می‌نویسد و چمن گلی را به عنوان بهترین مربی دنیا در سال 2012 معرفی می‌کند

تا هزار و یک سوال در ذهن به وجود بیاید که چگونه می‌شود محمد بنا و همکارانش با کسب سه مدال طلای جهان و ایستادن بر سکوی نخست المپیک که برای نخستین بار در تاریخ به دست می‌آمد نمی‌تواند به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شود و آنگاه چمن گلی با یک کارنامه ضعیف و بدون کسب حتی یک مدال به این مهم می‌رسد.

این اقدام از آنجا ناباورانه به نظر می‌رسد که فدراسیون جهانی کشتی فیلا برای انتخاب مربی سال جهان معیار و ملاک مشخصی را دارد که براساس آن بهترین مربی دنیا را انتخاب می‌کند. یکی از این معیار‌ها داشتن فنی ترین کشتی‌گیر مسابقات است که در تیم جوانان ما هیچ کشتی‌گیر طلایی و چهره شاخصی وجود نداشت.

چمن گلی که قبل از حضورش در تیم جوانان معلوم نبود در کجا و چگونه فعالیت می‌کرد در حالی به این مهم می‌رسد که نمی‌تواند شایسته ترین فرد برای این مهم باشد و بسیار هم بعید به نظر می‌رسد که این انتخاب فیلا به دلیل مسائل فنی و رعایت شایستگی باشد.

البته این یک رسم بوده است که معمولا فدراسیون کشتی برای انتخاب بهترین مربی دنیا با فدارسیون جهانی رایزنی می‌کرد و در گذشته هم به واسطه همین رایزنی‌ها بود که در یک سال عبدا...زارع مربی سازنده حمید سوریان و در یک سال هم محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با همین رایزنی‌ها به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب شدند و قطعا فدراسیون در انتخاب این مربی هم به عنوان بهترین مربی سال جهان نقش داشته است که البته همین نقش بسیار سوال برانگیز و ناراحت کننده است.

در سال‌هایی که بنا و زارع با رایزنی فدراسیون انتخاب شدند خودشان هم شایستگی کافی داشتند و به همین دلیل همه از فدراسیون کشتی تشکر می‌کردند که این رایزنی را انجام می‌داد اما این بار اوضاع کمی متفاوت است.
اگر قرار بود فدراسیون کشتی برای انتخاب بهترین مربی جهان رایزنی کند باید فردی را انتخاب می‌کرد که شایستگی کافی را داشته باشد.

در حال حاضر هم هیچ کس به اندازه بنا و همکارانش در تیم ملی شایسته این عنوان نبودند اما در کمال تعجب شاهد هستیم که در حضور بنا، خیر آبادی، نوربخش و حتی رسول خادم فردی به عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب می‌شود که کمترین تاثیر را در به وجود آمدن روزهای خوب کشتی ما داشت.

فدراسیون کشتی باید حداقل افرادی مثل محمد علی چمیانی را که قهرمانی مثل امید نوروزی را ساخته که هم قهرمان جهان شده و هم قهرمان المپیک، به فیلا معرفی می‌کرد تا به مربیان سازنده هم روحیه بدهد. به هرحال این یک اتفاق نا خوشایند است که در فدراسیون رخ می‌دهد و به اعتقاد نگارنده با وجود احترام فراوان برای چمن گلی، این اقدام فدراسیون جهانی عنوان بهترین مربی سال را زیر سوال برد.

همه آچمز شدند!

انتخاب چمن گلی به‌عنوان بهترین مربی سال جهان همه را شگفت‌زده کرده است. این شگفت زدگی مختص آدم‌های خارج از مجموعه فدراسیون نیست و حتی مسوولان فدراسیون کشتی هم از این انتخاب فیلا شگفت‌زده شده‌اند. حسن رنگرز نایب رییس فدراسیون کشتی از جمله کسانی بود که از این بابت ابراز تعجب می‌کند و در عین حال می‌گوید: «بدون شک اینکه یکی از مربیان از ایران به‌عنوان بهترین مربی سال جهان انتخاب شود یک اتفاق مهم و خوب است که باعث افتخار همه است

رنگرز ادامه می‌دهد: «عبدا... چمن گلی از عزیزان و بزرگان ما است که برای او هم احترام زیادی قایل هستیم اما فکر می‌کنم بهترین مربی جهان باید کسی انتخاب می‌شد که توانسته سه مدال طلای المپیک را به ارمغان بیاورد.»نایب رییس فدراسیون کشتی می‌گوید: «همه از این تصمیم فدراسیون جهانی که بنا را گذاشته و چمن گلی را به‌عنوان بهترین مربی دنیا انتخاب کرده آچمز شدیم

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 2:59 عصر

ماجرای توهین منافقین از زبان مهمانپرست

 

هم اندیشی:سخنگوی وزارت امورخارجه ایران،حمایت کردن ازگروههای تروریستی ازجمله گروهک منافقین را که سابقه بسیارزشتی در روابط انسانی خود داشته اند، باعث آبروریزی یک ملت دانست و افزود:فکر می کنم مردم آمریکا و کشورهای اروپایی از اینکه دولتمردانشان حمایت ازچنین گروههایی را دردستور کار قرار داده اند بسیار ناراحت باشند.

به گزارش هم اندیشی؛رامین مهمانپرست درپاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر درنیویورک گفت: درباره بی احترامی و رفتار زشت اعضای گروهگ منافقین، افزود: بعد ازپایان سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، به همراه دو نفر ازهمکاران وزارت امور خارجه در حال ترک مجمع عمومی و حرکت به سمت هتل محل اقامت بودیم که آنها سعی کردند مانع و مزاحمت ایجاد کنند.

 

وی اضافه کرد: جسارتی که گروهک منافقین پیدا کرده اند از حمایت آمریکاییها و اروپاییها و اجازه فعالیتی است که به آنها داده شده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی اگر کسی برای دیپلماتها و میهمانان اجلاسهای بین المللی مزاحمتی ایجاد کند پلیس موظف است مانع شود و اجازه نزدیک شدن ندهد افزود: متأسفانه در قبال حرکت منافقین، شاهد نوعی بی تفاوتی پلیس آمریکا بودیم و هر چند باری هم که به پلیس اشاره می کردیم که باید از مزاحمت این افراد جلوگیری کنند بی تفاوتی نشان می دادند ولی وقتی هجمه سنگین تر شد پلیس دخالت کرد و آنها را به عقب راند و بعد هم اطلاعیه ای داد که چنین اتفاقی افتاده است.

 

مهمانپرست تصریح کرد: حفاظت از جان دیپلماتها و مراسمی که برای اجلاسی بین المللی درحال برگزاری است برعهده میزبان است.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل، نشستی جهانی است و تنها میزبانی اش در آمریکا قرار گرفته است که می تواند برای این کشور نتایج سیاسی و اقتصادی زیادی داشته باشد، افزود: باید آمریکا به وظایف خودش به خوبی عمل بکند و اجازه چنین حرکتی شایسته میزبان نیست.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه چنین آزادی عملی برای گروههای ضد انسانی و تروریستی در غرب به اسم آزادی بیان مطرح می شود گفت: این خلاف اصولی است که همه باید به آن متعهد باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اعضای گروهک منافقین، منفورترین افرادی هستند که به کشور ما اهانت می کنند و جایگاهی هم بین مردم ایران ندارند افزود: از اینکه شاهد چنین رفتاری نسبت به کشورمان هستیم و دنیای غرب اجازه فعالیت به چنین گروهکی را می دهد متأسفیم.

 

مهمانپرست گفت:گروهک منافقین بعد از جنایت و ترورهایی که درقبال ملت ایران، عراق و ملت های آزاده داشته اند درحال اخراج از عراق هستند درهمین شرایط دولت ایالات متحده آمریکا در تلاش است آنها را از لیست گروه تروریستها خارج کند درحالی که منافقین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم در ترور مستشاران امریکایی اقدام کرده بودند.

 

مهمانپرست با بیان اینکه ملت ایران ملت بزرگی است که در مسیر ارزشها و اهداف خودش محکم قدم برمی دارد گفت: هر چقدر اینگونه رفتارها را علیه خدمتگزاران کشور بخواهند انجام بدهند قدمهایمان محکمتر می شود و زبانمان علیه آنها تیزتر خواهد شد.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 2:56 عصر

صلوات خاصه امام رضا(ع)

  « اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا

 

المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ  الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ »

 

 


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ