سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزى را با دادن صدقه فرود آرید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 11:54 صبح

تکنیک های متعددی وجود دارد که در این زمان از سال افراد به آنها فکر می کنند تا روزهای بهتری برای کیف پول خود بسازند و شما هم می توانید این روشها را امتحان کنید .


چگونه برای سال نو خریدی اقتصادی داشته باشیم؟

صدای دف حاجی نوروز ها و تغییرات آب وهوایی که از نزدیک شدن ایام عید و تعطیلات خبر می دهد. شروع پخت و پز شیرینی های خانگی همه و همه نشان می دهد که این ایام آمیخته از احساسات مختلف و زیباست . بچه ها خیلی بیشتر از بزرگسالان مشتاق رسیدن این روزها هستند ، اما بزرگترها بیشتر اوقات نگرانند چرا که احساس می کنند در این روزها کنترل هزینه ها برایشان سخت شده است.

خریدی خوب ولی مقتصدانه برای ایام عید کاری سخت است و نیازمند تلاشی دشوار. از آنجا که قیمت ها در فصل تعطیلات ممکن است گران تر باشد ، همیشه خوب است بدنبال پیدا کردن راه هایی برای صرفه جویی در پول باشیم ، حتی اگر به نظر می رسد که زمان زیادی نداریم .
تکنیک های متعددی وجود دارد که در این زمان از سال افراد به آنها فکر می کنند تا روزهای بهتری برای کیف پول خود بسازند و شما هم می توانید این روشها را امتحان کنید .

با کمی برنامه ریزی و پیش بینی برای بودجه خرید عید بزرگسالان هم می توانند شاد تر باشند .

بودجه ای برای تعطیلات در نظر بگیرید :
در مرحله اول تعیین کنید که می خواهید چه مقدار صرف خرید هدایا کنید. لیستی از افراد مورد نظرتان بنویسید و در آن ذکر کنید که قصد دارید به هر کسی چه مقدار عیدی بدهید . این روش به شما کمک می کند که هزینه و همچنین وقت کمتری صرف کنید .

خرید برای سال نو را زودتر شروع کنید :
به دلیل اینکه در این روزها قیمت اجناس خاصی افزایش می یابد،خرید در روزهای نزدیک عید می تواند سخت تر و استرس آور تر باشد ، چون همزمان باید با وقت و گرانی روزهای نزدیک سال نو بجنگید .

تهیه لیستی از تنقلات :
در مورد مواد غذایی و تنقلات و ... یک لیست خرید تهیه کنید. این روش کمک می کند که به دنبال ضرورت ها باشید و کمتر برای خرید اقلام غیر ضروری وسوسه شوید. به عنوان مثال برای خرید میوه یا آجیل فقط ننویسید میوه ، بلکه میوه هایی که می خواهید و مقدار آنها را ذکر کنید . در این صورت می توانید مطمئن باشید که بیشتر از نیازتان خرید نخواهید کرد.

عمده خریداری کنید :
شما می توانید برای این ایام به صورت عمده خرید کنید. برای نگهداری در خانه هم شما می توانید این اقلام را به صورت مناسب خودتان تقسیم بندی و نگهداری کنید.

به سوپرهای محلی مراجعه کنید :
در مورد اقلام دیگر که ضروری نیستند بهتر است از سوپر های محلی استفاده کنید ، در این حالت کمتر به فروشگاه های بزرگ تر مراجعه خواهید کرد و این خود نوعی صرفه جویی است چون احساس نیاز به خریدن موارد غیر ضروری در شما بوجود نمی آید.

با هم باشید :
در روزهای تعطیلات چون همه اعضا خانواده دور هم هستند بهتر است یک برنامه غذایی مرتب و منظم داشته باشید تا هم راحت تر باشید و هم از خرید و صرف پول اضافه جلوگیری کنید

حضور فرزندان هزینه بر است :
وقتی برای خرید مواد غذایی سال نو می روید بهتر است از به همراه بردن فرزندانتان خودداری کنید. در فروشگاههای بزرگ به غیر از مواد غذایی قسمت هایی دیگری مانند اسباب بازی ، شکلات ، لباس و ... هستند که کودکان دوست دارند. این موضوع برای شما که مشغول خرید هستید ، می تواند وقت گیر و هزینه بر باشد .

شیرینی های خانگی تهیه کنید :
شما همچنین می توانید با تهیه شیرینی ها و شربت های خانگی هزینه ها را تا حد قابل توجهی کم کنید . این موارد هم ذوق آور است و هم نشان دهنده با سلیقه و خوش ذوق بودن شما . شما می توانید شیرینی ها را در اندازه های کوچک اما متنوع تهیه کنید .

از تشریفات بپرهیزید :
این ایام زمانی است برای اینکه بیشتر دور هم باشیم و عزیزانمان را ببینیم . با استرس های بی جا و بیش از حد برای خرید و تجملات این روزهای زیبا را استرس آور و ملال آور نکنید .

 


پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 11:54 صبح

زینب تقوایی گفت: به تازگی "جواد عزتی" نیز با پروژه "دودکش" قرارداد بسته و به زودی همکاری خود را با این تیم آغاز می کند.


جواد عزتی هم به دودکشی‌ها پیوست+تصاویر

زینب تقوایی تهیه کننده سریال "دودکش" با اشاره به روند تصویربرداری کار در گفتگو با خبرنگار گفت: حدود 30 درصد از مجموعه "دودکش" تصویربرداری شده و ما سعی داریم این کار را تا اردیبهشت سال جاری برای پخش از شبکه یک سیما آماده سازیم.
وی با اشاره به این مجموعه 26 قسمتی تصریح کرد: "دودکش" به قشر متوسط و مشکلات زندگی آنها می‌پردازد و داستان زندگی دو خانواده از همین قشر را که یکی از آنها در یک قالیشویی کار می‌کند را به تصویر در می آورد.
تقوایی در خصوص انتخاب این سوژه و بحث قشر متوسط جامعه اظهار داشت: تجربه نشان داده که بیان اتفاقات و دردهای قشر متوسط جامعه در قالب سریال و اثری همیشه مورد توجه مردم است.
این تهیه کننده ادامه داد: با بازیگران صاحب نامی صحبت شده که در حال حاضر "جواد عزتی" قرارداد خود را با مجموعه "دودکش" بسته است.


تقوایی در خصوص مناسبتی بودن "دودکش" ابراز داشت: سریال "دودکش" برای مناسبت خاصی ساخته نشده و به احتمال زیاد در اردیبهشت سال 92 روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
گفتنی است، محمد حسین لطیفی کارگردان، زینبت تقوایی تهیه کننده، برزو نیک نژاد نویسنده، ابراهیم غفوری مدیر تصویربرداری، امیر حاتمی صدابردار، صادق آذین مدیر تولید، ایمان امیدواری مدیر گریم و مهدیه لطیفی عکاس این مجموعه هستند

 

جواد عزتی هم به دودکشی‌ها پیوست+تصاویر


 جواد عزتی هم به دودکشی‌ها پیوست+تصاویر

 

bultannews.com

 

 

 


پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 11:53 صبح

این لحظه ای است که یک عکاس روزنامه سعی داشت از مه سنگین بر روی پل عکس بگیرد ولی در کنار آن صحنه خودکشی یک زوج نصیب وی شد!\n


شکار لحظه وحشتناک خودکشی دو عاشق

این لحظه ای است که یک عکاس روزنامه سعی داشت از مه سنگین بر روی پل عکس بگیرد ولی در کنار آن صحنه خودکشی یک زوج نصیب وی شد!

به گزارش نیک صالحی این عکاس بر روی یک سکو ایستاده بود و خود را آماده می کرد تا از پوشیده شدن مه بر روی رودخانه وهان یانگتز دریکی از ایالت های مرکزی چین عکس بگیرد.

این عکاس می گوید:"من حتی نفر اولی که به رودخانه پرید را ندیدم چراکه تمام حواسم به تنظیم کردن دوربین بود، اول متوجه نشدم که عکس مرد را در هنگام پریدن به رودخانه گرفته ام." تنها وقتی متوجه شدم که صدای فریاد کسی را شنیدم که از پریدن کسی به رودخانه خبر داد. چند ثانیه بعد زنی نیز مانند مرد به رودخانه پرید."

پلیس مرد را از میان برخی از وسایل به جا مانده از وی شناسایی کرده و می گوید وی یک کارگر مهاجر 20 ساله به نام لیو هان بوده است و دختر که هویتش هنوز مشخص نشده احتمالا معشوقه وی بوده است. هنوز معلوم نیست که چرا آن دو تصمیم به خودکشی گرفته بودند و خود را به رودخانه انداختند.

عموی این پسر در یک تماس تلفنی گفته است که او می داند که این پسر جوان مشکل مالی داشته است و شاید مشکل مالی و نداشتن درآمد برای زندگی با یک زن جوان باعث خودکشی وی شده است.

پلیس بعد از این واقعه رودخانه را به قصد یافتن آنها جستجو کرد به گزارش نیک صالحی ولی اثری از اجساد آن دو به دست نیامد و احتمال زنده بودن آنها بسیار کم است.

یک مرکز درمانی گفته است که بزرگترین عامل مرگ بین افراد 15 تا 34 سال چینی خودکشی است و حدود 287000 نفر در این کشور هر سال خود را می کشند و حدود 2 میلیون نفر نیز سالانه اقدام به خودکشی می کنند.

شکار لحظه خودکشی دو عاشق

شکار لحظه خودکشی دو عاشق

شکار لحظه خودکشی دو عاشق

شکار لحظه خودکشی دو عاشق

تهیه و ترجمه: گروه خبر نیک صالحی

بخش اختصاصی نیک صالحی

 

 

 


پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 11:51 صبح

نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است و به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می کند، البته باید بسیار مراقب بود که مصرف زیاد نمک می‌تواند خطرات بی‌شماری برای بدن داشته باشد.


درمان 72 بلا با خوردن نمک در آغاز و پایان غذا

نمک

بزرگان دین اسلام در راستای سفارشات خود برای تامین سلامت جسمانی انسان‌ها به نکات ریزی توصیه کرده‌اند که عمل درست و به دور از افراط و تفریط به آن‌ها می‌تواند سلامت ما را تضمین کند یکی از این سفارش‌ها درباره خوردن نمک، آثار و فواید آن به ویژه آغاز کردن و پایان دادن غذا با نمک است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) درباره این‌که آغاز کردن و پایان دادن غذا با نمک چه فوایدی دارد؟ فرمودند: "هر کس غذای خود را با نمک آغاز کند و با نمک به پایان ببرد، از 72 درد - که جذام و بَرَص(پیسی) از آن جمله است - در امان می‏‌ماند1".

امام علی(علیه السلام) می‌فرمایند: "غذای خود را با نمک آغاز کنید. اگر مردم آنچه را در نمک هست می‏‌دانستند، آن را بر تریاقِ تجربه‏ شده برمی‏‌گزیدند، هر کس غذای خود را با نمک آغاز کند، 70 درد و نیز دیگر دردهایی که فقط خداوند از آنها آگاه است، از او می‏‌رود2".

امام باقر(علیه السلام) نیز فرمودند: "خداوند به موسی بن عمران علیه‏‌السلام وحی کرد که: «به طایفه‏‌ات بفرمای که (غذای خود را) با نمک آغاز کنند و با نمک به پایان ببرند، و گرنه جز خویش را نکوهش نکنند»3".

امام کاظم(علیه السلام): "سفره‏‌ای که در آن نمک نباشد، بی‏‌برکت است. آغاز کردن غذا با نمک، برای تن‏درستی، بهتر است4".

پیامبرگرامی اسلام درباره این‌که کدام خوردنی است که از 70 بیماری جلوگیری می‌کند؟ می‌فرمایند: "خداوند عز و جل به موسی بن عمران، وحی فرستاد که: «غذا را با نمک، آغاز کن و با نمک، پایان ده؛ چرا که در نمک، درمان 70 درد است که کمترین آن‌ها، دیوانگی، جذام، پیسی، گلودرد، دندان‏‌درد و شکم درد باشد

پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله): "در سفارش‏‌های ایشان به امام علی(علیه السلام): ای علی! غذا را با نمک، آغاز کن و با نمک، پایان ده؛ چه، هر کس غذای خویش را با نمک آغاز کند و با نمک پایان دهد، از 72 نوع از انواع بلا که جذام، دیوانگی و پیسی از آن جمله است، به دور باشد5".

همچنین پیامبرگرامی اسلام درباره این‌که کدام خوردنی است که از 70 بیماری جلوگیری می‌کند؟ می‌فرمایند: "خداوند عز و جل به موسی بن عمران، وحی فرستاد که: «غذا را با نمک، آغاز کن و با نمک، پایان ده؛ چرا که در نمک، درمان 70 درد است که کمترین آن‌ها، دیوانگی، جذام، پیسی، گلودرد، دندان‏‌درد و شکم درد باشد6".


تبیان

 

 

 


پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 11:50 صبح

حجت‌الاسلام شهاب مرادی پس از تقدیر از عوامل فیلم «دهلیز» خطاب به رضا عطاران گفت:« امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که ما را هم ببینید! این جوانان مذهبی، این خانواده‌های متدین، این بچه‌های هیئتی هم مخاطب آثار شما هستند.»


پاسخ عطاران به یک روحانی+ عکس

پنجاه و سومین جلسه از «کلاس مجردها»ی حجت‌الاسلام شهاب مرادی با حال و هوای متفاوتی برگزار شد.

در این جلسه که در روزهای پایانی سال و ایام خرید نوروز تشکیل شد، شاگردان شهاب مرادی بسته‌های ارزاقی را که به عنوان عیدی برای خانواده‌های نیازمند بی‌سرپرست آماده کرده بودند، آماده اهدا کردند و روی کارتن آنها جملاتی را خطاب خانواده‌های نیازمند نوشتند. اما یک جمله فصل مشترک همه این جمله‌ها بود: «هدیه‌ای از طرف مادر مهربان ام المؤمنین خدیجه کبری(س)»

 

در ادامه، کلاس‌ مجردها به سبک همیشه برگزار شد و دختران و پسران مسائلی را درباره زندگی دینی و خانواده سلامی آموختند که گزارش مشروح این برنامه متعاقباً در عقیق منتشر می‌شود.

پس از پایان کلاس، شهاب مرادی یک برنامه متفاوت ترتیب داده بود؛ تجلیل از عوامل فیلم سینمایی «دهلیز» که نگاهی دغدغه‌مند به موضوع «قصاص» دارد و برخلاف بسیاری از محصولات سینمایی سال‌های اخیر، قصاص را زیر سؤال نبرده است.

 

 

در این برنامه، بهروز شعیبی(کارگردان)، سیدمحمود رضوی(تهیه کننده) و رضا عطاران(بازیگر) با تشویق گرم حاضران مواجه شدند.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به نجیب بودن دوربین فیلم دهلیز، از قوی و وفادار بودن زن سرپرست خانواده تقدیر کرد و این فیلم را به خاطر توجه هنرمندانه و باورپذیر به مفاهیمی چون خانواده، وفاداری و گذشت شایسته تقدیر دانست و گفت: امروز قصاص مسئله درجه اول نیست اما مهربانی و گذشت نیاز جدی ماست و این فیلم به این موضوع پرداخته است.

شهاب مرادی که در این ‌سال‌ها هر از گاهی از سینما گلایه کرده بود، این بار از عوامل یک فیلم دینی تقدیر کرد تا نشان دهد روحانیت فقط نیمه خالی را نمی‌بیند.

 

مرادی به هر یک از عوامل فیلم، یک تابلو فرش نفیس مزین به آیه شریفه «وان‌یکاد» اهدا کرد. مرادی پس از این تقدیر خطاب به عطاران گفت: امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که ما را هم ببینید. این جوانان مذهبی، این خانواده‌های متدین، این بچه‌های هیئتی هم مخاطب آثار شما هستند.

عطاران هم پس از شنیدن حرف‌ها شهاب مرادی با خنده گفت: «حالا که اینطور است، مجبورم توالت را از آثارم حذف کنم!» و مجلس را از خنده منفجر کرد.

 

پاسخ عطاران به یک روحانی+ عکس

 

 پاسخ عطاران به یک روحانی+ عکس


 پاسخ عطاران به یک روحانی+ عکس

 

پاسخ عطاران به یک روحانی+ عکس

 

 

 


پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 11:46 صبح
دوست دارید بدانید چطور می توان پیش بینی کرد که آیا یک فرد بعدها خائن از آب در می آید و احتمال بی تعهدی او بیشتر از دیگران است؟ این مطلب را بخوانید!

چه همسرانی بیشتر خیانت می کنند؟

خیانت، خیانت است و ربط چندانی هم به فرهنگ و جامعه و کشوری که در آن زندگی می کنیم، ندارد. یعنی در تمام دنیا به افرادی که بر سر قول و قرار خود با دیگری نمی مانند، خائن می گویند. دوست دارید بدانید چطور می توان پیش بینی کرد که آیا یک فرد بعدها خائن از آب در می آید و احتمال بی تعهدی او بیشتر از دیگران است؟ این مطلب را بخوانید!

در کشور ما بیشتر زمانی مساله خیانت در ازدواج مطرح می شود که فردی با وجود داشتن همسر، با فرد دیگری هم رابطه جنسی داشته باشد. این در حالی است که خیانت در ازدواج و زندگی زناشویی، صرفا به معنای داشتن رابطه جنسی و بسیار عمیق افراد متاهل با فردی جز همسرشان نیست.

بلکه حتی فکر کردن به شخص دیگری جز همسر، صحبت کردن هر روزه با او، پیامک زدن مداوم به او یا برقراری رابطه دوستانه مستمر از طریق چت کردن با او هم می تواند خیانت به همسر محسوب شود. حتی اگر فردی در ذهن خودش عاشق فرد دیگری جز همسرش باشد و آن شخص سوم هم از این عشق بی خبر باشد، باز هم نوعی خیانت در زندگی زناشویی رخ داده است.

ما نمی توانیم بگوییم که تمام خیانت ها دقیقا شبیه به هم هستند و تمام افرادی هم که خیانت می کنند، تیپ شخصیتی یکسانی دارند اما به طور حتم، برخی از انواع خیانتها می تواند ریشه در کودکی یا ویژگی های شخصیتی هر فردی داشته باشد.

به این معنا که ممکن است فردی در دوران کودکی خود شاهد طلاق، بحث های هر روزه یا خیانت یکی از والدین خود به دیگری باشد.در این صورت وابستگی کامل و ایمن بین چنین کودکی و والدینش ایجاد نمی شود به همین دلیل در بزرگسالی، 2 حالت برای این بچه ها اتفاق می افتد؛

یکی اینکه همیشه از ترس تنهایی و تنها ماندن دنبال فرد دیگری هستند و دوم اینکه خیانت را به عنوان یک عمل یاد می گیرند و آن را در زندگی شخصی و آینده شان هم انجام می دهند.نکته دیگر اینجا است که ما به طور کلی 3 نوع خصوصیت سرشتی در شخصیت های مختلف داریم؛ این 3 خصوصیت سرشتی شامل تنوع طلبی، آسیب گریزی و وابستگی به پاداش می شود.

معمولا امکان خیانت کردن در افرادی که دارای خصوصیت تنوع طلبی هستند، وجود دارد. بد نیست این را هم بدانید کسانی که دارای شخصیت نمایشی، مرزی و ضداجتماعی هستند هم خصوصیت تنوع طلبی دارند و امکان خیانت کردنشان بیشتر از دیگران است.

البته این حرف به معنای خیانت کردن و خائن بودن تمام افرادی که شخصیت تنوع طلبی دارند، نیست. یعنی ممکن است فردی تنها به دلیل برآورده نشدن نیازهای خود در زندگی زناشویی خیانت کند در حالی که به هیچ عنوان هم تنوع طلب نباشد.

به عبارت ساده تر، گاهی زن یا مرد از نظر نیازهای جنسی و عاطفی در زندگی زناشویی و خانوادگی خود تامین نمی شود و به جای صحبت کردن با همسر، رفتن نزد متخصص و مشاور و برطرف کردن مشکل خود به اشتباه به سمت دیگری کشیده می شود و دست به خیانت برای رفع نیازهای فردی اش می زند.

اما شخصیت های نمایشی، مرزی و ضد اجتماعی چه کسانی هستند؟
_ شخصیت نمایشی
شخصیت هیستریک یا نمایشی، یکی از انواع تیپ های شخصیت است. خصوصیات عمده این تیپ، توجه طلبی افراطی و آرایش ظاهری برای جلب توجه و هم چنین داشتن رفتارهای هیجانی و نمایشی است. آنها بسیار احساسی، برون گرا، شورانگیز، تابع امیال، ساده لوح، بی آلایش و غالباً جذاب هستند.

علاوه بر جذاب بودن - به ویژه در بین جنس مخالف- مردم پسند هم هستند. آنها تشنه محبت هستند، هیجان زده رفتار می کنند و خودمحورند و از تنهایی ترس دارند.

اگر مجبور شوند لحظاتی را تنها و بدون هم نشین سر کنند، به طور حتم پای تلفن خواهند نشست و با افراد زیادی تماس خواهند گرفت تا سرانجام موفق شوند با یکی دو نفر به صحبت بپردازند و از ترس تنهایی، رهایی پیدا کنند.

افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اضطراب، گناه و یا احساس های پشیمانی را حتی در صورتی که آسیب زیادی را به دیگران وارد کرده باشند، تجربه نمی کنند. آنها اغلب، هنگامی که با رفتار تخریبی خود روبه رو می شوند، آرام و موقر باقی می مانند و نسبت به کسی که بتواند آن ها را فریب دهند، احساس تنفر می کنند

_ شخصیت مرزی
اختلالات شخصیتی مرزی یک نوع اختلال شخصیتی است که با این ویژگیها شناخته می شود: زود انگیختگی یا پیش بینی نا پذیری در مورد مسائلی از قبیل تکانه های جنسی،قمار،سوئ استفاده از دارو و الکل،دزدی از فروشگاه ها و پرخوری و آسیب رساندن به خود.

نداشتن یک الگوی پایدار در روابط فردی، ناتوانی در کنترل خشم، مشکل هویتی، بی ثباتی هیجانی، کوشش های بی مورد برای اجتناب از ترک و رها شدگی، خود آسیب زنی جسمی، احساس مزمن پوچی و بی حوصلگی که بصورت احساس بی هدفی، خالی و بی ارزش بودن.

_ شخصیت ضد اجتماعی
این اختلال دارای چهار نشانه اصلی است که عبارت اند از :
1 - خود محوری، فقدان وجدان
2 - رفتار تکانشی و جاذبهء سطحی
3 - خود محوری به اشتغال ذهنی فرد به مسایل خود
4 - عدم حساسیت به نیازهای دیگران مربوط می شود
فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی به زندگی خود در دنیا یی که با تنهایی او آمیخته شده است ادامه می دهد، گویی که در مکان جدا و عایقی قرار دارد و هرگز دوست و آشنایی ندارد. این افراد اغلب فکر می کنند که با دیگران تفاوت دارند.

آنها ظاهراً احساس توجه و نگرانی نسبت به دیگران را درک نمی کنند. افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اضطراب، گناه و یا احساس های پشیمانی را حتی در صورتی که آسیب زیادی را به دیگران وارد کرده باشند، تجربه نمی کنند.

آن ها اغلب، هنگامی که با رفتار تخریبی خود روبه رو می شوند، آرام و موقر باقی می مانند و نسبت به کسی که بتواند آن ها را فریب دهند، احساس تنفر می کنند

 

منبع : afkarnews.com

 


پنج شنبه 91 اسفند 24 , ساعت 11:45 صبح

دختر 14 ساله برای فرار از منزل، اقدام به صحنه سازی جنایت کرد.


ماجرای صحنه سازی 2 دختر برای فرار از منزل

به گزارش خراسان، ظهر بیست و چهارم بهمن ماه گذشته، اعضای یک خانواده در خیابان شهید چراغچی مشهد با پلیس تماس گرفتند و از ربوده شدن 2 دختر 14 و 5 ساله خود به نام های شیما و هاجر خبر دادند. در پی دریافت این خبر بلافاصله گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی به منزل مذکور رفتند و به تحقیق در این باره پرداختند. مقدار زیادی خون مقابل در ورودی ریخته بود و لوازم منزل در طبقه دوم این ساختمان نیز در یک وضعیت به هم ریختگی قرار داشت. خانواده دختران مفقود شده مدعی شدند که مقدار زیادی طلا نیز سرقت شده است. این در حالی بود که بررسی ها نشان می داد 2 کودک 2 و 3 ساله نیز توسط فرد یا افراد ناشناس به پشت بام هدایت شده اند و در ورودی پشت بام به روی آنان بسته شده است.

یکی از بستگان نزدیک این خانواده که در منزل همجوار آنان زندگی می کرد در روز وقوع حادثه به خبرنگار خراسان گفت: ظهر وقتی بچه ها از مدرسه بازگشتند صدای فریاد و گریه از پشت بام شنیدم وقتی به در منزل فامیلمان رفتم دیدم در قفل است، با یک تکه سنگ شیشه در حیاط آنان را شکستم که ناگهان با خون های ریخته شده مواجه شدم هراسان خودم را از پله ها به پشت بام رساندم و قفل را باز کردم، دیدم 2 پسر 2 و 3 ساله در پشت بام گریه می کنند اما از شیما و هاجر خبری نبود به همین خاطر هم با پدرشان تماس گرفتیم و بعد هم ماجرا را به پلیس اطلاع دادیم.

این گزارش حاکی است: با توجه به اهمیت ماجرا و حساسیت رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره پرونده های کودک ربایی، بلافاصله جلسه ای با کارآگاهان زبده پلیس آگاهی برگزار شد و پس از جمع بندی نظرات کارآگاهان این احتمال قوت گرفت که ماجرای مذکور جنایی نیست. در عین حال سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی دستور داد تا گروه ورزیده ای از کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی با فرماندهی سرهنگ احمد غفاری فر (رئیس اداره عملیات ویژه) پی گیری جدی این پرونده را در دستور کار قرار دهند.

از سوی دیگر نیز روزنامه به دلیل حفظ جان کودکان نمی توانست درباره این ماجرا مطالبی را درج کند به همین خاطر تنها به درج خبر کوتاهی با عنوان احتمال یک آدم ربایی دیگر بسنده کرد تا خللی در تحقیقات پلیس و مقام قضایی به وجود نیاید.

بنابراین گزارش، کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود و در حالی که رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی نظارت مستقیمی روی این پرونده داشت، مقداری از خون های ریخته شده، مقابل در ورودی منزل را به آزمایشگاه فرستادند اما نتیجه آزمایش این پرونده را وارد مرحله جدیدی کرد. آزمایش ها نشان می داد خون های مذکور، خون انسان است اما باز هم کارآگاهان قبول نمی کردند که جنایتی رخ داده باشد چرا که خون های مذکور فقط در یک نقطه خاص ریخته شده بود و در دیگر قسمت های این منزل و یا کوچه محل وقوع حادثه هیچ اثری از خون نبود. ماجرای این پرونده، خواب را از چشمان گروه ویژه پی گیری کننده این پرونده ربوده بود. در همین حال این پرونده با دستورات مقامات قضایی به شعبه 805 مجتمع قضایی شهید قدوسی سپرده شد و تحقیقات با راهنمایی های قاضی موحدی راد همچنان ادامه یافت تا این که به درخواست خانواده دختران گم شده، عکس این دختران در روزنامه به چاپ رسید و از شهروندان برای یافتن آنان تقاضای کمک شد.

از سوی دیگر نیز کارآگاهان ویژه عملیاتی پلیس آگاهی، در قالب چند گروه، به دنبال یافتن سرنخی از دختران گم شده، شب ها را نیز در بیابان ها و زمین های کشاورزی اطراف مشهد به گشت زنی می پرداختند اگرچه هرچه تحقیقات بیشتری انجام می شد احتمال وقوع جنایت کمتر می شد ولی حساسیت پلیس موجب شده بود تا کارآگاهان همچنان این پرونده را به دلیل احساس امنیت شهروندان با جدیت خاصی پی گیری کنند.

بنابراین گزارش، پس از درج عکس دختران در روزنامه خراسان برقراری یک تماس تلفنی از سوی شهروندان، خیال پلیس را تااندکی راحت کرد: «این دختران را در یک رستوران دیده بودم» بیان این جمله ازسوی یکی از شهروندان، پلیس را به سرنخ های جدیدی از این پرونده رساند که پس از گذشت حدود 26 روز از زمان وقوع حادثه، تلاش کارآگاهان به بار نشست.

کارآگاهان اداره عملیات ویژه با پی گیری سرنخ های به دست آمده و با استفاده از شیوه های تخصصی و فنی، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد دختران گم شده، در یکی از باغ ویلاهای منطقه فردوسی حضور دارند. کارآگاهان بلافاصله به منطقه مذکور مراجعه کردند و با انجام تحقیقات غیرمحسوس دریافتند که مالک باغ از وجود دختران اطلاعی ندارد و دختران مذکور با نظر سرایدار باغ از چند شب قبل در این محل پنهان شده اند.

به دستور سرهنگ بیدمشکی و کسب مجوزهای قضایی، کارآگاهان 2 دختر 14 و 5 ساله را پیدا کردند و تحویل خانواده شان دادند. دختر 14 ساله درباره چگونگی فرار خود از منزل گفت: پدرم مرا کتک می زد من از پدر و مادرم ناراحت بودم و به همین دلیل نقشه فرارم را طوری کشیدم که آن ها فکر کنند ما را کشته اند.

این دختر نوجوان که دارای کمی لکنت زبان نیز می باشد درباره خون های ریخته شده مقابل منزل نیز گفت: خودزنی کردم! به خاطر این که خون از پاهایم روی زمین بریزد و آنان ماجرای کشته شدن ما را باور کنند. 2 کودک خردسال را نیز خودم به پشت بام بردم و در را روی آن ها بستم. سپس با ریختن لوازم منزل، طلاها را برداشتم و به همراه خواهر کوچکم فرار کردیم.

بدین ترتیب پس از آن که 26 روز پلیس آگاهی خراسان رضوی درگیر ماجرای این پرونده بود، صورت جلسه ای تنظیم شد تا مراحل قانونی این پرونده طی شود.

 

 

 


چهارشنبه 91 اسفند 9 , ساعت 10:32 صبح
صادق محصولی نیز پس از شنیدن این سوال خبرنگاری که پرسید شما دهمین ثروتمند کشور هستید از حلقه خبرنگاران فاصله گرفت و گفت در مراسم‌های این چنینی جای مطرح کردن این سوالات نیست و اکنون حال و هوایم به گونه‌ای دیگر است.
صادق محصولی نیز پس از شنیدن این سوال خبرنگاری که پرسید شما دهمین ثروتمند کشور هستید از حلقه خبرنگاران فاصله گرفت و گفت در مراسم‌های این چنینی جای مطرح کردن این سوالات نیست و اکنون حال و هوایم به گونه‌ای دیگر است.
به گزارش صراط، یکی از ثروتمندترین سیاسیون کشور پس از مطرح شدن پرسش خبرنگاری که از وی سوال کرد " ایا شما دهمین ثروتمند کشور هستید" چه پاسخی داد؟

مراسم ختم " آیت‌الله خوشوقت" با حضور پرشور مردم و تعداد زیادی از چهره‌های سیاسی در حسینیه بسیج میدان سپاه برگزار شد.
 
گفتنی است در این مراسم فرزندان "رهبر معظم انقلاب"، "محمدباقر قالیباف" شهردار تهران، "حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی" معاون نظارت بر قانون رئیس‌جمهور، "مرتضی تمدن" استاندار تهران و دیگر چهره‌های سیاسی کشور حضور داشتند.  
 
شهردار تهران همانند سایر حضورهای همگانی سیاسی‌اش بار دیگر از پاسخ دادن به خبرنگاران امتناع کرد و خبرنگاران را با سوال‌های بی‌پاسخ‌شان تنها گذاشت.
 
صادق محصولی نیز پس از شنیدن این سوال خبرنگاری که پرسید شما دهمین ثروتمند کشور هستید از حلقه خبرنگاران فاصله گرفت و گفت در مراسم‌های این چنینی جای مطرح کردن این سوالات نیست و اکنون حال و هوایم به گونه‌ای دیگر است. 

چهارشنبه 91 اسفند 9 , ساعت 10:26 صبح
فعلاً نصیحت می‌کنم...

 
 

 
برخی از سخنرانی های حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) به دلیل موضوعات مورد اشاره و شرایط زمانی، به یک سخنرانی تاریخی تبدیل می شود.
به گزارش "ندای انقلاب" به نقل از فردا، سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در روز شنبه 28 بهمن ماه در جمع مردم آذربایجان شرقی، یکی از این موارد است. معظم له در این بیانات تاریخی، دو موضوع مهم را مورد توجه قرار دادند. موضوع اول؛ تبیین دلایل عدم مذاکره با آمریکا و موضوع دوم، مسائل داخلی و آنچه در جریان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رخ داد، مقام معظم رهبری ضمن اظهار تأثر خود از قضیه پیش آمده در مجلس در جلسه استیضاح و غلط دانستن استیضاح و برخی از رفتارهای نمایندگان و همچنین با اشاره به زیاده روی رئیس مجلس در دفاع از خود، به شدت سخنان رئیس قوه مجریه را با عبارت های صریح و قاطع رد کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راستا فرمودند: «... خب، رئیس یک قوه به استناد یک اتهام اثبات نشده و مطرح نشده ای در دادگاه، دو قوه دیگر را متهم کرد؛ این کار بدی بود؛ این کار نامناسبی بود، این جور کارها، هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون است هم خلاف اخلاق است، هم تضییع کننده حقوق اساسی مردم است. یکی از حقوق اساسی مهم مردم این است که در آرامش روانی و در امنیت روانی زندگی کنند؛ در کشور امنیت اخلاقی برقرار باشد. اگر یک فردی متهم به فساد است، نمی شود به خاطر او انسان دیگری را متهم کند، حتی اگر اثبات هم می شد، چه برسد به اینکه ثابت نشده است. دادگاهی نرفته، محاکمه ای نشده، به استناد متهم کردن یک نفر، انسان بیاید دیگران را، مجلس را، قوه قضائیه را متهم کند، این کار درست نیست. این کار غلط است. بنده فعالاً نصیحت می کنم.»

امام خامنه ای در مذمت و غلط بودن اقدام رئیس قوه مجریه، از کلماتی استفاده کردند که هیچ جای تفسیر و برداشت های دوگانه را باقی نمی گذارد. دیگر کسانی نمی توانند برای توجیه رفتار رئیس جمهور، سخنان رهبری را به طور دلخواه تفسیر و تحلیل کنند. آری کاری که رئیس جمهور انجام داد، از نظر شرع، قانون و اخلاق خلاف و ضایع کننده حقوق اساسی مردم بود. آیا مشخص نبود این عمل برخلاف شرع و قانون و اخلاق است؟ آیا معلوم نبود این اقدام، نتیجه ای جز دامن زدن به اختلافات بین قوا را در پی نخواهد داشت؟ آیا این موضوع هیچ ارتباطی با استیضاح داشت؟ و ... جواب همه این سوال ها روشن است. با توجه به وضوح جواب این سوال ها، گویا سناریوی سیاسی در شرف تکوین است که بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم در خرداد 1392 نیست.

برای فهم این سناریو، کافی است تا سرمقاله ها و یادداشت های 3-4 ماه اخیر روزنامه ایران و برخی از مطالب منتشر شده در سایت شبکه ایران و دیگر سایت ها و وبلاگ های تحت حمایت حلقه انحرافی مورد بررسی قرار گیرد. بر اساس این سناریوی انتخاباتی، برای جلب آرای توده ها، باید تمامی رقبای انتخاباتی متهم به فساد گردند. بر اساس این سناریو، باید عده ای نماد خدمت، ستیزگر با فساد و عدالت گستری شناخته شوند و در نقطه مقابل، دیگران کسانی معرفی شوند که ضایع کننده حقوق اساسی مردم بوده و فقط به دنبال قدرت و ثروت هستند. اما آیا واقعیت همین است؟ برای رسیدن به واقعیت، باید به این پرسش پاسخ داده شود که چرا در این سال ها برخی اجازه ندادند به پرونده های موجود در دستگاه قضا در مورد برخی از افراد شاخص که کم و بیش نام شان هم بر سرزبان ها افتاد، رسیدگی شود؟
برای رسیدن به این واقعیت باید به این پرسش پاسخ داد که نام های پنهان مانده در شکل گیری فساد بزرگ سه هزار میلیارد تومانی کدامند و چه کسانی مانع از افشای این پرونده در سال های قبل شدند و رسیدگی به آن را با تأخیر مواجه ساختند. ظاهراً شعار مبارزه با مفاسد برای برخی ها صرفاً به یک ابزار سیاسی تبدیل شده است. در طی سالیان گذشته، این رهبری عزیز انقلاب و توده های مردم بوده اند که مطالبه گر اصلی اجرای عدالت و مبارزه با مفاسد بوده و از تمام دستگاه ها و قوای سه گانه این مطالبه را داشته اند. اکنون باید دستگاه ها پاسخ دهند در این زمینه چه کرده اند؟ مبارزه با مفاسد باید به صورت عملی و نه شعاری دنبال شود. استفاده ابزاری از شعار مبارزه با مفاسد و متهم ساختن این و آن، نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه بر مشکلات کشور خواهد افزود. با بیانات هشدارآمیز امام خامنه ای(مدظله العالی) و تبیین برخی نکات اساسی که ابعاد حساسیت وضع موجود را بازتاب می داد، فرصت بازبینی و تغییر رفتار برای کسانی پیش آمده که به نوعی مخاطب بیانات ایشان هستند تا تمام موارد در آستانه این عبارت معظم له پایان یابد: «بنده فعلاً نصیحت می کنم.»

چهارشنبه 91 اسفند 9 , ساعت 10:25 صبح



از راست : آیت‌الله محمدی ری شهری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمد شریعتمداری و مهدی هاشمی

   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ