سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اطمینان به هرکس، پیش از آزمودنش [نشانه]درماندگی است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:59 عصر

14 روش آسان برای سوزاندن 200 کالری

 


این کار هم از دیگر کارهای روزانه است که می‌تواند به تناسب اندامتان کمک کند. به جای بردن اتومبیل به کارواش، روز تعطیل آستین‌ها را بالا بزنید و اتومبیلتان را بشویید

اهل ورزش کردن نیستید؟ وقت کافی برای ورزش یا ثبت‌نام در کلاس‌های بدنسازی ندارید؟ آیا می‌دانید برخی از کارهای روزانه بدون آنکه متوجه باشید به کاهش وزن شما کمک می‌کنند؟
این 14 توصیه را که هر کدام از آن‌ها می‌توانند باعث سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی در روز شوند، امتحان کنید...


1 - جارو برقی بکشید
جاروبرقی کشیدن فعالیت لذت‌بخشی نیست اما به هر حال لازم است پس چه بهتر که از آن نهایت استفاده را ببرید.
البته هنگام جاروبرقی کشیدن، مرتب جارو را از یک دست به دست دیگر بدهید و اگر منزلتان خیلی کوچک است، کف زمین را هم تی بکشید.
یک ساعت جاروبرقی زدن و تی ‌کشیدن مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی.

2 - فرزندتان را به پارک ببرید
وقتی با بچه‌ها به پارک می‌رویم بدون آنکه متوجه باشیم، راه می‌رویم، می‌دویم و خوشحالیم. تمام توجه‌مان به تفریح کردن با آن‌هاست و اصلاً فکر نمی‌کنیم که در حال ورزش هستیم، کافی است خود و فرزندتان را ساعتی در پارک سرگرم بازی کنید تا 200 کیلوکالری بسوزانید.

3 - بخوانید، بنویسید، فکر کنید
وقتی نامه‌ای می‌نویسید یا ایمیل می‌فرستید یا مقاله‌ای می‌خوانید، مغز شما فعال می‌شود. برای فعالیت مغز، انرژی لازم است و این انرژی از طریق سوزاندن انرژی تأمین می‌شود. البته مراقب باشید هنگام انجام این کارها کمرتان کاملاً صاف باشد. فراموش نکنید که 4 ساعت خواندن و نوشتن یا فکر کردن، 200 کیلوکالری می‌سوزاند.

4 - از پله به جای آسانسور استفاده کنید
اگر موقعیت ایجاب می‌کند، به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. این بهترین و ارزان‌ترین روش برای وزن کم کردن است. اصلاً لازم نیست در کلاس استپ یا ایروبیک نام‌نویسی کنید. می‌توانید به راحتی با بالا و پایین آمدن از پله‌ها عضلات شکمی‌تان را تقویت کنید و در ضمن کالری هم بسوزانید. در صورتی که 20 دقیقه بدون توقف از پله‌ها بالا یا پایین بروید، 200 کیلوکالری خواهید سوزاند.

5 - در حال حرف زدن با تلفن همراه راه بروید
پیاده‌روی ورزشی کامل است. پس هر کاری را که می‌توان هم‌زمان با آن انجام داد، ارزشمند است. اگر با تلفن همراهتان یا تلفن بی‌سیم خانه صحبت می‌کنید، بلند شوید و قدم بزنید. به این ترتیب بدون آنکه متوجه باشید، ورزش هم می‌کنید. یک ساعت پیاده‌روی در روز مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری.

6 - ظرف‌ها را بشویید
تعداد افرادی که ظرف شستن را دوست دارند، کم است. مطمئناً استفاده از ماشین‌ ظرفشویی راحت‌تر است اما به هر حال بد نیست گاهی ظرف‌ها را خودتان بشویید. به قسمت خوب ماجرا فکر کنید. شستن ظروف نه تنها به تقویت عضلات بالاتنه کمک می‌کند، بلکه باعث سوزاندن کالری نیز می‌شود. اگر سینک ‌ظرفشویی شما خیلی پایین است، به جای خم کردن کمرتان، کمی پاهایتان را خم کنید. به این ترتیب عضلات پایین‌تنه‌تان هم تقویت می‌شود. یک ساعت و 20 دقیقه ظرف شستن، 200 کالری انرژی می‌سوزاند.

7 - آشپزی کنید
آشپزی را دوست دارید؟ آیا می‌دانستید آشپزی می‌تواند سبب لاغری شود؟ خرد کردن، هم زدن، شستن و... فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند سبب سوزاندن کالری و کاهش وزن شوند. البته باید توجه داشته باشید غذایی که می‌پزید چرب و پرکالری نباشند چون در غیر این صورت تمام تلاش شما برای سوزاندن انرژی به باد می‌رود. فراموش نکنید که یک ساعت و 20 دقیقه آشپزی 200 کیلوکالری می‌سوزاند.

8 - دوچرخه‌سواری کنید
دوچرخه‌سواری از تفریح‌هایی است که برای تناسب اندام بسیار مفید است. اگر اتومبیل دارید، آن را در پارکینگ منزل پارک کنید و با دوچرخه به محل کارتان بروید. این کار نه‌ تنها برای سلامت خودتان، بلکه برای محیط زیست هم خوب است. البته هنگام دوچرخه‌سواری 2 نکته را فراموش نکنید؛ اول کلاه ایمنی و بعد بطری آب. 45 دقیقه دوچرخه‌سواری، به سوزاندن 200 کیلوکالری کمک می‌کند.

9 - بازی کنید
فرقی نمی‌کند در خانه باشید یا بیرون از منزل. کنار فرزندانتان باشید و بازی کنید. از اسباب‌بازی‌ها استفاده و خود را سرگرم کنید. یک ساعت بازی پرتحرک به سوزاندن 200 کیلوکالری کمک می‌کند. البته اگر اهل بازی رایانه‌ای هستید، بازی‌های پر تحرک را انتخاب کنید.

10 - باغبانی کنید
بودن در کنار گیاهان و گل‌ها نه‌ تنها برای روحیه بلکه برای تناسب اندام شما هم خوب است. البته باید هنگام باغبانی، به وضعیت کمرتان توجه داشته باشید و در ضمن از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. یک ساعت باغبانی 200 کیلوکالری می‌سوزاند.

11 - اتومبیلتان را بشویید
این کار هم از دیگر کارهای روزانه است که می‌تواند به تناسب اندامتان کمک کند. به جای بردن اتومبیل به کارواش، روز تعطیل آستین‌ها را بالا بزنید و اتومبیلتان را بشویید. اگر اتومبیل ندارید، می‌توانید موتور یا دوچرخه‌تان را بشویید. 40 دقیقه شستشوی اتومبیل 200 کیلوکالریمی‌سوزاند.


12 - خرید بروید
وقتی به خرید می‌روید و با دوستان از مغازه‌ای وارد مغازه‌ای دیگر می‌شوید، بدون آن که متوجه باشید، کالری می‌سوزانید. البته باید مراقب باشید وزن آنچه در دست دارید، بین هر دو دست یکسان تقسیم شود تا دچار کمردرد نشوید. یک ساعت پیاده‌روی و خرید، 200 کیلوکالری انرژی می‌سوزاند.


13 - وسایل خانه را مرتب کنید
تغییر دکوراسیون، جابه‌جا کردن مبل‌ها و... نه‌ تنها برای روحیه شما خوب است، بلکه به تناسب اندامتان هم کمک می‌کند. البته مراقب باشید اشیای سنگین را به تنهایی بلند نکنید چون در این صورت به کمرتان فشار می‌آید. 30 دقیقه مرتب کردن خانه 200 کیلوکالری انرژی خواهد سوزاند.

14 - شیشه‌ها را پاک کنید
هر از چند گاهی شیشه‌ پاک‌کن را بردارید و شیشه‌ها را تمیز کنید. اگر احساس می‌کنید دستانتان گرم شده، نشانه خوبی است؛ یعنی در عین حال که کالری می‌سوزانید، عضلات دستتان در حال تقویت شدن است. کارتان را بدون توقف ادامه دهید زیرا هدف، افزایش ضربان قلب است. هر از چند گاهی دستتان را عوض و ماهیچه‌های هر دو دست را در این کار شریک کنید. یک ساعت پاک کردن شیشه‌ها، به سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی کمک می‌کند.


سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:57 عصر

اکثر ما دست‌کم 8 ساعت از روزمان را پشت میز کار می‌گذرانیم و این نشستن‌های طولانی عوارضی جسمی و روانی زیادی دارد. با انجام تمرینات ساده‌ای، از فرصت‌های فراغت‌ می‌توانید نهایت استفاده را به نفع سلامت‌تان بکنید.
لبه میز را بگیرید و مانند زمانی که می‌خواهید میز را از زمین بلند کنید به دستتان کشش وارد کنید. زمانی که خسته شدید با دست دیگر این حرکت را تکرار کنید.

 

دست‌تان را بر روی میز بگذارید و با تمام نیرو دست را به سمت پایین فشار دهید. تا زمانی که خسته نشدید در این حالت کشش بمانید و سپس با دست دیگر این تمرین را تکرار کنید.

 


دست راست را برروی میز ودست چپ را زیر میز بگذارید و دست راست را با تمام قدرت و به سمت پایین فشار دهید. همزمان دست چپ را به سمت بالا فشار دهید. وقتی خسته شدید جای دست‌ها را عوض و تمرین را تکرار کنید.



روی لبه‌ی صندلی بنشینید و پاهایتان را به نوبت کاملا صاف کرده، چند سانت از سطح زمین بلند کنید و برای چند دقیقه نگهدارید. اگر می‌توانید پایتان را بالاتر ببرید.



همان طور که بر روی صندلی نشسته‌اید دست راست را بر روی قسمت بیرونی زانوی راست گذاشته و با تمام نیرو زانو را فشار دهید مثل این که می‌خواهید زانو را به سمت پای چپ هل دهید. در همان زمان با پای راست فشاری در خلاف جهت دست و برای مقابله با آن وارد کنید. این کار را با دست و پای چپ تکرار کنید.



دست راست را بر روی قسمت داخلی زانوی راست قرار داده و فشار دهید مثل این که بخواهید آن را از پای چپ دور کنید و در همان زمان با پای راست با این فشار مقابله کنید. این حرکت را روی پای دیگر تکرار کنید.



دست راست را بر روی زانوی راست قرار داده و تا جایی که می‌توانید زانو را به سمت پایین فشار دهید و کششی در زانو ایجاد کنید. این حرکت را هم روی پای دیگر و یا همزمان روی هر دو پا تکرار کنید.



با دست چپ، مچ دست راست را گرفته و در جهت مخالف بکشید. روال را تغییر داده و دوباره تکرار کنید.



در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اید ، لبه آن را با دست گرفته و با تمام قدرت مثل زمانی که می‌خواهید صندلی را بلند کنید به آن نیرو وارد کنید.



هر دو دست را بر روی میز قرار دهید، دست چپ را مشت کرده و آن را بر کف دست راست عمود کنید و محکم به هم فشار دهید.



همان طور که بر روی صندلی نشسته‌اید، دست‌ها را پایین بیاورید و کف دست‌ها را به هم بچسبانید و آنها را محکم به هم فشار دهید. این تمرین را در حالتی که انگشتان به سمت بالا هستند تکرار کنید.



پاها را از زمین بلند کنید و به هم گره بزنید و آن‌ها را در جهت مخالف بکشید تا عضلات‌تان خسته شود.



پاها را کاملا صاف و از زمین بلند کنید و روی هم بگذارید و با پای بالایی پای پایینی فشار بیاورید. جای پاها را عوض کنید.


 


سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:55 عصر

عکس/ لحظه از حال رفتن یک نماینده

پس از آنکه مداحی علی انسانی در صحن علنی به مناسبت ماه محرم، آغاز شد، سید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در حالی که ناله می‌کرد، از حال رفت، وی در دوران دفاع مقدس هم رزم شهید سردار احمد کاظمی بوده و با پایان یافتن جنگ، فرماندهی انتظامی استان های کردستان ، کرمان و خوزستان را عهده دار بوده است.

عکس/ لحظه از حال رفتن یک نماینده


سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:53 عصر

عکس/ لحظه از حال رفتن یک نماینده

پس از آنکه مداحی علی انسانی در صحن علنی به مناسبت ماه محرم، آغاز شد، سید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در حالی که ناله می‌کرد، از حال رفت، وی در دوران دفاع مقدس هم رزم شهید سردار احمد کاظمی بوده و با پایان یافتن جنگ، فرماندهی انتظامی استان های کردستان ، کرمان و خوزستان را عهده دار بوده است.

عکس/ لحظه از حال رفتن یک نماینده

پس از آنکه مداحی علی انسانی در صحن علنی به مناسبت ماه محرم، آغاز شد، سید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در حالی که ناله می‌کرد، از حال رفت، وی در دوران دفاع مقدس هم رزم شهید سردار احمد کاظمی بوده و با پایان یافتن جنگ، فرماندهی انتظامی استان های کردستان ، کرمان و خوزستان را عهده دار بوده است.

سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:49 عصر

محمود احمدی نژاد تا 14 آذرماه فرصت دارد برای پاسخ به سوال نمایندگان، در صحن علنی حاضر شود.

به گزارش نامه، سرانجام مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس جمهور با 77 امضا را در جلسه علنی  (یکشنبه، 14 آبان) مجلس، اعلام وصول کرد و دومین حضور احمدی نژاد در بهارستان برای پاسخ به سوالات نمایندگان قطعی شد.

البته این اعلام وصول با حاشیه های فراوانی همراه بود و برخی اعضای فراکسیون اقلیت مجلس همچون کوچک زاده در زمان اعلام وصول طرح به نشانه اعتراض جلسه علنی را ترک کردند.

پس از اعلام وصول این طرح و قطعی شدن حضور احمدی نژاد در بهارستان اظهارنظرهای مختلفی درباره این جلسه و این که آیا احمدی نژاد به صورت جدی به سوال نمایندگان پاسخ خواهد داد و یا این که همچون سال گذشته با نمایندگان شوخی می کند مطرح شد. البته مجلسی ها به واسطه این که در روزهای آخر مجلس هشتم آیین نامه داخلی مجلس درباره طرح سوال از رئیس جمهور اصلاح شد و نمایندگان در صورت قانع نشدن از اظهارات رئیس جمهور می توانند رای گیری کنند امید زیادی دارند که احمدی نژاد در این جلسه به صورت جدی با آنها بحث و گفت و گو کند.

از سوی دیگر محمود احمدی نژاد هرچند تلویحا این بار نیز از در برخورد تهاجمی وارد شده و برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان اعلام آمادگی کرده است اما یقینا او نیز می داند که پاسخ به سوالی که با متن زندگی معیشتی و نان شب مردم گره خورده است هوشمندی و زیرکی بیش از بذله‌گویی را می‌طلبد و با خنده، شوخی و صفا کردن قابل رفع و رجوع نیست.

اما در این میان یک نکته وجود دارد و آن حرف های نا گفته احمدی نژاد است که مردم سال های است که منتظر شنیدن این حرف ها از سوی رئیس جمهور هستند و احمدی نژاد نیز بارها وعده بیان آنها را داده است همانطور که احمدی نژاد شب گذشته نیز در نشست صمیمی با برخی نمایندگان با اعلام این که در جلسه سوال روشنگری می کنم گفته است سئوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است، من در جلسه سئوال از رئیس جمهور صحبت هایی برای روشنگری مردم خواهم کرد اما این روشنگری ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفی که به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد.

با توجه به تجربه تلخ مجلس در موضوع سوال از رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان مجلس در گفت و گو با نامه به رئیس جمهور توصیه کرده اند که مسائل اقتصادی به مردم فشار آورده است و احمدی نژاد باید در جلسه سوال از رئیس جمهور به صورت جدی به سوالات پاسخ دهد.

سید مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت که هم اکنون رئیس کمیسیون انرژی است اعلام کرده که با توجه به شناختی که از احمدی نژاد دارد احتمالا فضای روز جلسه طرح سوال فضای مناسبی نخواهد بود.

در جدول زیر اظهارنظر برخی نمایندگان در گفت وگو با نامه را خواهید دید:



     

سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:48 عصر

حکم سعید مرتضوی برای همسرش یکی از موضوعات خبرساز روزهای گذشته بود که به حاشیه های پیرامون وی دامن زد.

مجله مهر: بعد از آن انتصاب پرسروصدای سعید مرتضوی به ریاست تامین اجتماعی که کار را تا استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیش برد و آن ماجرای حکمیت در مجلس و قول شرفی که گفتند سعید مرتضوی برای استعفا داده است پیش آمد، حالا حکمی که او برای همسرش در این نهاد عریض و طویل زده است خود نام مرتضوی را به زبان ها انداخته است . مرتضوی، همسرش هما فلاح تفتی را به سمت مدیرکل آموزش و پژوهش منصوب کرده است. دکتر فلاح تفتی، سال گذشته به عنوان رئیس بیمارستان شریعت رضوی معرفی شده بود و قبل از آن ظاهرا مسوول اداره کلینیک اداره کل تامین اجتماعی تهران بوده است.البته روابط عمومی تامین اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده و گفته که هما فلاح یش از 15 سال است در حوزه درمان و مدیریت سازمان تأمین اجتماعی خدمت کرده است اینگونه نبوده است که هم اکنون در تامین اجتماعی منصوب شده باشد.

همسران در دستگاه دیپلماسی

پرسرو صداترین حکم همسری بعد از این حکمی که سعید مرتضوی برای همسرش زده است شاید به سال 86 و دوران وزارت منوچهر متکی بر وزارت خارجه برگردد. در آن مقطع متکی با صدور حکمی همسر خویش را به سمت مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت‌خارجه منصوب کرده. دکتر نظری همسر متکی تا پیش از آن سابقه فعالیت در وزارت خارجه را نداشته و داروساز بوده و تا قبل از وزارت آقای متکی در سازمان بهزیستی کل کشور مشغول به کار بوده‌اند. همسر متکی در انتخابات مجلس نهم هم ثبت نام کرد اما سپس انصراف داد. متکی تنها وزیر خارجه ای نبود که همسرش در دستگاه دیپلماسی رفت و آمد داشت. مهرماه سال جاری، روزی که گروگان های ایرانی آزاد شده در لیبی با علی اکبر صالحی، خلف متکی در دستگاه دیپلماسی دیدار داشتند، تصویر صالحی با همسرش در یک قاب منتشر شد. گفته شد که همسر صالحی هم در وزارت خارجه دفتر دارد.هدیه ای از دست همسر

در مراسم اختتامیه جشنواره زنان و تولید ملی تصویر هدیه محمد باقر قالیباف به همسرش در قاب افتاد و از آن تصاویر معروف همسران معروف شد. زهرا سادات مشیر با حکم محمد باقر قالیباف به عنوان مشاور شهردار در کنار همسرش مشغول به کار است. او البته از پست مشاورت خود حقوقی دریافت نمی کند. زهرا مشیر در سال 1390 در همایش ملی بانوی وفا در کنار افرادی مثل مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مریم هاشمی دارنده مدال طلای ووشوی جهان به عنوان یکی از ده نامزد تاثیرگذارترین بانوی ایران معرفی شد.

حکم وارونه

فاطمه واعظ جوادی در مهرماه سال 1384 از سوی احمدی نژاد به عنوان معاون و ریاست سازمان محیط زیست منصوب شد. ‏ او درباره دلیل انتخاب شدن به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود " آقای احمدی‌ نژاد مرا انسان ‏صادقی تشخیص داده بودند." واعظ جوادی اما بلافاصله همسرش مجید یزدانی را که در زمان ریاست معصومه ابتکار در سازمان محیط زیست مشغول به کار بود و به دلیل ‏برخی اختلافات از بدنه سازمان جدا شده بود. دوباره به سازمان بازگردانید و او را به عنوان مشاور و ‏بازرس ویژه رئیس سازمان منصوب کرد‎. بعدها شائبه برخی تخلفات مالی مجید یزدانی دامان فاطمه واعظ جوادی را هم گرفت.

او در پاسخ به تخلفات مالی همسرش تنها به این نکته بسنده کرده و گفته بود: « همسرم "مجید یزدانی" مدتی در زمان ریاست خانم "معصومه ابتکار" در سازمان محیط زیست فعالیت داشت و پس از انتصابم با توجه به رشته تحصیلی و تجارب آقای یزدانی در موضوعات زیست محیطی، وی مدتی به عنوان مشاور رییس سازمان نیز فعالیت داشت»

خبری ‌مبنی بر بازداشت 48 ساعته مجید یزدانی، هم منتشر شد و فاطمه واعظ جوادی بالاخره از سال 88 از این سمت کناره گرفته و در مراسم تودیعش گفت که زیر بار این مسئولیت خمیده شده استحکم آیت الله یزدی برای دختر

در سال هایی که مهدی کروبی سرپرستی بنیاد شهید را برعهده داشت همسرش فاطمه کروبی را به ریاست بیمارستان خاتم الانبیا گماشت. با همه این احوال تمام حکم‌های خانوادگی البته در حکم های زن و شوهری خلاصه نمی شود. آیت الله محمد یزدی رئیس کنونی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وقتی از سال 68 تا 78 ریاست قوه قضائیه را برعهده گرفت دختر خود را سرپرست امور بانوان دستگاه قضایی کرد. گفته می شود در آن سال ها استدلال محمد یزدی از این اقدام، این بوده که مسائل بانوان را کسی محرم با او، به او منتقل کند.

 

 


سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:37 عصر

 

پسر با این ویژگی ها مجرد می ماند!

 

تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند؟ چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

 

تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند ومحبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند – شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟! – بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.

 

اما چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

 

1- پسرهای تی تیش مامانی

پسرهای تی تیش همانطورکه از اسمشان پیداست پسرهای نازی هستند که محتاج مراقبت و توجه دیگرانند، آنها قدرت زیادی از خود ندارند، اهل ریسک کردن در زندگی نیستند، در هیچ زمینه ای استقلال ندارند و در واقع در ازدواج به دنبال یک «مامان» هستند که آنها را تر و خشک کند و مراقبشان باشد.

 

این جور مردان بیش از حد به خودشان می رسند و نه جذاب هستند و نه قابل اعتماد. به احتمال زیاد بینی شان را عمل زیبایی کرده اند، نگران جوش های صورتشان هستند، به اضافه وزنشان دقت زیادی دارند و مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند (فکرش را بکن!).

 

آنها معمولا از خاکی شدن لباسشان می ترسند و برای هر تصمیمی هم با مامان مشورت می کنند. این نوع پسرها به شدت توجه طلب هستند و گاهی حسودی هم می کنند. آنها واقعا توانایی گرداندن زندگی مشترک را ندارند و آویزان دیگران هستند. به شدت به طرف مقابلشان وابسته می شوند و او را خفه می کنند.

 

اما همه اینها با تصویری که ما از «مرد زندگی» داریم (مردی قدرتمند و مستقل) منافات دارد. اگر جزو این گروه هستید بدانید که موهای عجیب و غریب شما هیچ جذابیتی برای طرف مقابلتان ندارد!

 

2- پسرهای سیب زمینی نشان

فکر می کنید چرا پسرهای سیب زمینی نشان هیچ وقت نمی توانند ازدواج کنند؟ چون جلسه اول آشنایی آنها هرگز به جلسه دوم نمی کشد. رفتار آنها با کسی که قرار است همسر آینده شان شود تفاوت قابل توجهی با رفتارشان با آقایان ندارد. به خاطر همین بیشترین جمله ای که از خانم ها می شنوند این است: «فکر می کنم ما به درد هم نمی خوریم!»

 

پسرهای سیب زمینی نشان – لطفا مرا ببخشید که از این اصطلاح برای توصیف این نوع پسرها استفاده می کنم، اما فکر نمی کنم اصطلاح دیگری وجود داشته باشد که بتواند به این خوبی آنها را وصف کند – هیچ توجهی به طرف مقابلشان ندارند. آنها ممکن است ذاتا آدم های بی توجهی باشند، یا اینکه دچار یکی از این عوارض باشند: اعتیاد به کار، اعتیاد به اینترنت و کامپیوتر، اعتیاد به ماشین، اعتیاد به خانواده اصلی، یا هر نوع اعتیاد دیگری که تمام توجهشان را به خود جلب می کند. نقطه مشترکشان این است که طرف مقابلشان اصلا دیده نمی شود؛ و من به شما می گویم که هیچ دختری روی کره زمین نیست که نخواهد دیده شود.

 

3- پسرهای اتوکشیده

چون با ادب و تمیز باشی، نزد همه کس عزیز باشی. این شعار پسرهای اتوکشیده است. به خاطر همین هم آنها برای اینکه نزد همه کس عزیز باشند آنقدر در این خصوصیات اغراق می کنند که دیگر همه از دور و برشان فرار می کنند، چون مردم نمی توانند با آنها راحت باشند.

 

درست است که آنها خیلی محترمند و همیشه طبق آداب رفتار می کنند اما در واقع بیش از حد «آقا» هستند و برای همین مصاحبت با آنها بسیار سخت است. هیچ کس جرات نمی کند در حضور آنها لطیفه تعریف کند یا شوخی کند. ما آدمها خصوصیات مثبت را در حد صددرصد و مطلق دوست نداریم.

 

در واقع افرادی که کمی پایین تر از این حد رفتار می کنند برایمان جذاب تر و طبیعی تر به نظر می رسند. آدم های صددرصد به طرز عجیبی ایده آل و ویترینی به نظر می رسند و بنابراین تعجبی ندارد که هیچ دختری نتواند چنین جسارتی در حقشان بکند که بخواهد حتی به ازدواج با آنها فکر کند!

 

البته آنها واقعا آدم های خوبی هستند، تا جایی که می توانند به دیگران کمک می کنند، به شدت دلسوزند و فداکارانه کارهای دیگران را راه می اندازند. شاید به همین خاطر است که بیشتر می توان آنها را برادری خوب و مهربان در نظر گرفت تا همسری شایسته.

 

4- پسرهای دخالت گر

هیچ کس به این اندازه اعصاب خانم ها را به هم نمی ریزد. این نوع پسرها سر از همه کاری در می آورند. آنها در همه چیز دخالت می کنند؛ از آشپزی گرفته تا انواع شیوه های لکه بری.البته اشکالی ندارد که آدم اطلاعاتش زیاد باشد اما مشکل آنها این است که در زمینه های کاملا زنانه ای که اصلا ربطی به آنها ندارد سررشته دارند و این اطلاعات را مدام توی چشم خانم ها می کنند.

 

تصور کنید مردی بخواهد به همسرش بگوید سرامیک ها چطور براق می شوند یا فسنجان چقدر وقت لازم دارد تا کاملا جا بیفتد. پسرهای دخالت گر به مدل لباس و آرایش دیگران کار دارند ودقت زیادی روی ظرایف زنانه و جزییاتی از این دست دارند.

 

البته بدتر از این هم هست: آنها پشت سر این و آن حرف می زنند و خودشان را در روابط و مناسبات زنانه دخالت می دهند. حتی فکر کردن به آن هم ... راستش را بخواهید دنیای زنان و مردان واقعا با هم تفاوت دارد و از هم جداست، و هیچ کس انتظار ندارد یک مرد تا این حد وارد جزییات زنانه شود؛ شاید اینطوری بتوانید بیشتر وارد دنیای آنها شوید و آنها را درک کنید، اما می توانید مطمئن باشید که به همان اندازه مورد نفرت آنها قرار خواهید گرفت.

 

5- پسرهای خودشیفته

اولویت بندی زندگی آنها به این شکل است: اول خودم، دوم خودم، سوم هم خودم! آنها تمام مدت از خودشان و موفقیت هایشان در دنیای کسب و کار و روابط اجتماعی داد سخن می دهند. طرف مقابل آنها به هیچ وجه فرصت ابراز وجود ندارد و هرگز نوبت حرف زدن او نمی شود چون خودشیفته ها بعد از اینکه دو ساعت تمام از خودشان تعریف کردند، تلاش هایشان در زندگی را برشمردند و خوبی های خودشان را گفتند می گویند: «خب، دیگر بس است؛ زیاد از خودم حرف زدم. بگذار در مورد کارم برایت بگویم!»

 

خودشیفتگی یک اختلال شخصیتی به حساب می آید که البته در دنیای امروز رو به گسترش است. سر کردن با یک آدم خودشیفته واقعا خسته کننده است و انرژی زیادی از آدم می گیرد، علاوه بر اینکه هیچ انرژی به آدم نمی دهد و او مدام مجبور است تعریف های فرد خودشیفته را تایید کند و حرف ها و نظرات خودش را قورت بدهد.

 

البته خودشیفته ها بیشتر اوقات واقعا آدم های موفقی هستند و جزو دسته «خالی بندها» قرار نمی گیرند اما به هر حال باید بدانند که هر شخصی برای خودش موفقیت های ریز و درشتی دارد و دوست دارد شنیده و دیده شود. چاره اش این است که به جای فکر کردن به خودتان، کمی هم به طرف مقابلتان فکر کنید.

 

6- پسرهای مفلوک

خر آنها از همان کُرِگی بی دم بوده: من پول زیادی ندارم. کار درست و حسابی ندارم. تحصیلات درست و حسابی ندارم. خانواده درست و حسابی ندارم. قدرت بدنی زیادی هم ندارم. حتما فکر می کنید چنین کسی اصلا چرا می خواهد ازدواج کند؟ خب محققان هنوز پاسخ این سوال را کشف نکرده اند. مساله اینجاست که اینجور مردها هیچ کدام از این مشکلات و فلاکت ها را تقصیر خودشان نمی دانند، بلکه این سرنوشت و بخت بد آنها بوده که آنها را به این روز انداخته است.

 

آنها پدر و مادر خوبی نداشتند پس درست تربیت نشده اند، به خاطر شرایط سخت زندگی نتوانسته اند ادامه تحصیل بدهند، به خاطر اینکه مثل بقیه «پارتی کلفت» نداشته اند نتوانسته اند کار خوبی پیدا کنند، و «رفقای ناباب» هم آنها را از راه به در کرده اند!

 

جلسه آشنایی آنها بیشتر شبیه مراسم روضه خوانی است و طرف مقابلشان باید دستمال به دست بنشیند و برایشان گریه کند اما به هر حال باز هم بخت با آنها یار نیست و در ازدواج هم شانس نمی آورند چون آنها دو شرط اصلی شروع زندگی مشترک را ندارند: اول مسوولیت پذیری و دوم حداقل امکانات و توانمندی برای چرخاندن چرخ زندگی.

 

7- پسرهای بی بند و بار

تعهد، اولین شرط لازم برای ازدواج است و مهمترین شرط برای یک دختر ایرانی. پسرهای بی قید و بی تعهد شاید بتوانند در ابتدا خودشان را توی دل کسی جا کنند (مسلما آنها هرگز نمی روند به کسی بگویند «سلام من آدم غیرمتعهدی هستم، با من ازدواج می کنی؟!») اما بعد از مدتی نشانه هایشان بروز می کند و طرف مقابلشان را از آنها فراری می دهد.

 

نشانه های این جور پسرها هم برای کسی پوشیده نیست: آنها رفتار متعهدانه ندارند و پای حرف ها و قول هایشان نمی ایستند، به شروع زندگی مشترک اهمیت زیادی نمی دهند، مدام چشمشان می چرخد، در روابطشان با غیرهمجنس حتی جلوی همسر آینده شان حد و مرزی ندارند، مدام کارهایشان را توجیه می کنند و برای خودشان دلیل می تراشند، و رفتارهای مشکوک زیادی دارندنه که هر دختر باهوشی به راحتی می تواند آنها را ردیابی کند. قطعا آنها تکیه گاه خوبی برای یک ازدواج سالم نیستند. چه کسی حاضر است چنین کاری کند؟!



سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:36 عصر

 

دختر با این ویژگی ها مجرد می ماند!

چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

 

تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند ومحبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند – شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟! – بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.

 

چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

 

1- دخترهایی که برای خودشان «مرد» شده اند!

شمار این جور دخترها در دنیای امروز روبه افزایش است، و جالب اینجاست که آنها اصلا از دافعه های خودشان خبر ندارند و به «مردانگی» خودشان کاملا افتخار می کنند. آنها زنان دیگر را ضعیف، ناتوان، ظریف و وابسته می دانند و اصلا حاضر نیستند به عنوان جنس زن به آنها نگاه شود.

 

لباس های مردانه، کارهای مردانه، بازوهای قوی و برجسته و صدای کلفت و مردانه از چیزهای مورد علاقه آنهاست که با آن فخر می فروشند. اگر شما هم ظرافت های زنانه را باعث سرافکندگی خود می دانید، به مقاله «پسرهایی که مجرد» می مانند نگاهی بیندازید.

 

زنان مردنما همانقدر برای دیگران دافعه دارند که مردان زن نما حال شما را بد می کنند. زن، زن آفریده شده و مرد، مرد، و هر کدام از این دو جنس در قالب خصوصیات خودشان است که جذابیت دارد، قدرت دارد و می تواند کارهایش را راه بیندازد.

 

البته این جور دختران می توانند به خوبی جای پدر را برای بچه هایشان پر کنند اما متاسفانه مجرد می مانند، چون پدر بچه ها دنبال «همسر» خوبی برای خود می گردد!

 

2- دخترهای خرافاتی

اگر اولین سوالی که در هنگام آشنایی با افراد می پرسید این است که متولد چه ماهی هستند، اگر پای دکه روزنامه فروشی می ایستید و فال این ماهتان را در تمام مجلات می خوانید، اگر در کتابخانه اتاقتان انواع گوناگون کتاب های تعبیر خواب، فال قهوه، طالع بینی هندی، چینی، رومی، فرانسوی و ... است، اگر به خودتان انواع سنگ های ضد چشم زخم، ازدیاد حافظه، مهره مار، سنگ ماه تولد، سنگ سیاره ژوپیتر و از این جور چیزها آویزان کرده اید و اگر پاتوق شما خانه معروف ترین فال قهوه گیر شهر است که برای رسیدن به آرزوها و خواسته های مختلفتان نسخه های عجیب و غریب می پیچد، باید بگوییم که سرگرمی خوبی دارید اما خیالتان را راحت کنم: متاسفانه در طالع شما هیچ ازدواج موفقی دیده نمی شود!

 

می دانید چیست، متاسفانه مردها سر از اسرار ماوراءالطبیعه در نمی آورند و اصلا نمی توانند شما را درک کنند. آنها واقع بین هستند و اکثرا همه چیز را از دید عقل و تجربه میبینند، به خاطر همین ذاتا از این جور کارها دل خوشی ندارند. البته که مهم نیست آنها چه فکری در مورد شما می کنند، اما ... خواهش می کنم به خاطر خودتان هم که شده کمی منطقی باشید!

 

3- دخترهای خانم معلم

من یکی از آنها را می شناسم. او مثل یک وجدان آگاه «اکسترنال» است که به من وصلش کرده باشند: مدام مسائل و باید و نبایدهای بهداشتی، روانشناختی، علمی، اجتماعی، سلامت، تغذیه و خلاصه هر چیز دیگری که راجع به آن مطالعه ای داشته را به من گوشزد می کند.

 

او مرتب یادآوری می کند که موقع ظرف شستن بهتر است دستکش بپوشم، موقع رد شدن از خیابان خیلی احتیاط کنم، بزرگترها را نباید به اسم کوچک صدا کنم، کلم بروکلی برای سلامتی مان خیلی خوب است، چت کردن کار بدی است، موقع کار با کامپیوتر باید صاف نشست، و هیچ وقت نباید از چراغ قرمز رد شد! و خدا نکند که من بخواهم دست از پا خطا کنم و این دستورات را نادیده بگیرم، مثلا خدای ناکرده بروم سینما و پفک و چیپس با سس تند بخورم!

 

البته او خیلی دختر خوب و شایسته ای است، اما هیچ وقت نمی توانم از بودن با او لذت ببرم. (بیچاره همسرش!) بد نیست بدانید که همه ما آدم ها علاوه بر والد،بالغ و کودک درون، یک «معلم» درون هم داریم که اینها را به ما گوشزد می کند اما فرقش این است که گاهی می توانیم خاموشش کنیم و کمی از شیطنت هایمان لذت ببریم. معلم بازی به شدت دیگران را از شما فراری می دهد.

 

4- دخترهای پول پرست

نیازی به توضیح نیست که اینها چه جور دخترهایی هستند. این دخترها نشانه هایی دارند که طرف مقابلشان خیلی زود آنها را می شناسد: آنها مدام در مورد مسائل مالی حرف می زنند، اولین سوالاتی که می پرسند در موردمیزان درآمد، مدل ماشین، محل زندگی، وضعی اقتصادی خانواده و این قبیل است و اگر در چشم انداز آینده یک رابطه احتمال بحران مالی یا احیانا اجبار به قناعت را ببینند بلافاصله محو می شوند!

 

قضیه خیلی ساده است، دختری که دنبال جیب طرف مقابلش است در روزهای سخت به درد نمی خورد. رابطه عاطفی با چنین دخترانی بی نهایت شکننده و نامطمئن است وهمسرشان تحت استرس زیادی قرار دارد. اگر چنین دختری هستید متاسفانه طرفداری ندارید؛ پسرها هم می خواهند با کسی ازدواج کنند که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، نه جیبشان (آنها هم دل دارند!)، همانطور که شما دوست دارید طرف مقابلتان شما را به خاطر خودتان بخواهد نه ظاهرتان.

 

5- دخترهای انحصارطلب

دخترهای انحصارطلب خیلی خوبند، فقط یک ایراد بزرگ دارند: آنها روزگار همسرشان را سیاه می کنند! آنها می خواهند تمام زندگی طرف مقابلشان شوند و این اصلا منطقی نیست. همه خانم ها دوست دارند در مرکز توجه مرد زندگی شان باشند اما این توجه حد و مرزی دارد که دخترهای انحصارطلب از آن بی خبرند.

 

آنها تنها زمانی شادند که احساس کنند تمام توجه مرد زندگی شان به آنهاست، و اگر او کوچکترین توجهی به دیگران یا به مسائل و جنبه های دیگر زندگی اش بکند اوقاتشان تلخ می شود. حتی ممکن است تبدیل به افرادی کنترلگر شوند و مدام همسرشان را چک کنند و مثل سایه دنبالش باشند.

 

البته در ابتدای آشنایی خودبخود طرف مقابل ما تمام زندگی مان می شود اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند ما را از کار و زندگی می اندازد. هر فردی در کنار ازدواجش، که البته جنبه بسیار مهمی از زندگی اش است، لازم است به خانواده اش، کارش، تفریحات و دوستانش و علایق دیگرش هم به اندازه خودشان توجه کند؛ همچنین به فردیت خودشبه عنوان یک انسان مستقل. این دخترها جلوی رشد و پیشرفت همسرشان را می گیرند، وهیچ مردی هم این را نمی خواهد.

 

6- دخترهای خودباخته

دخترهای خودباخته را حتما می شناسید: آنها به خاطر رابطه شان از همه چیزشان می گذرند و حاضرند تمام زندگی شان را برای طرف مقابلشان فدا کنند. آنها از خود گذشته هایی هستند که همیشه در دسترسند، هرگز ناراحت و دلخور نمی شوند، همیه دنبال راضی کردن طرف مقابلند، هیچ اولویتی برای خودشان قائل نیستند، از نیازهای خودشان می گذرند تا به نیازهای مرد زندگی شان برسند، به فکر رشد و پیشرفت شخصی نیستند و بالاخره همه زندگی شان در رابطه شان خلاصه می شود.

 

این جور دخترها همه این کارها را به خاطر خشنود کردن طرف مقابل انجام می دهند، اما برعکس آنچه خودشان فکر می کنند به جای راضی کردن طرف مقابل او را از خود می رانند. آنها در نهایت به افرادی بی هویت و به شدت وابسته تبدیل می شوند که همه بار زندگی شان روی دوش همسرشان خواهد بود.

 

گاهی اینطور به نظر می رسد که دخترهای سر به زیر حرف گوش کن بیشتر مورد توجه هستند، اما آنها بعد از مدتی بی نهایت کسل کننده می شوند. در واقع دخترهایی که در حد خودشان استقلال و هویت دارند و به دنبال رشد شخصی خودشان هم هستند برای همه جذابترند.

 

7- دخترهای غرغرو

این آخرین مورد است اما بیشتر از تمام مواردی که تا اینجا خواندید آدم ها را از شما فراری می دهد. واقعا چه کسی دلش می خواهد یک نفر مثل رادیوهای قدیمی مدام زیر گوش وزوز کند، آن هم از نوع غرغر؟!

 

از نزدیکترین مردی که دم دستتان است سوال کنید چه چیز بیشتر از همه روی مخش می رود و او به شما خواهد گفت که یک آدم غرغرو. غرغروها انرژی آدم را تحلیل می برند و واقعا روی اعصاب راه می روند و متاسفانه خودشان هم متوجه نمی شوند که چقدر این کارشان بیهوده است.

 

وقتی مدام غرغر می کنید دیگر کسی به حرف های شما گوش نمی دهد و محتوای حرف هایتان را نمی فهمد؛ اگر هم تا به حال با غرغر توانسته اید به هدفتان دست پیدا کنید و کسی را مجبور به کاری بکنید فقط برای این بوده که از دستتان خلاص شوند و شما را از سر وا کنند، نه هیچ چیز دیگری.

 

البته که شما حق دارید خواسته هایتان را از دیگران بخواهید یا شکایت هایتان را مطرح کنید اما چطور است یک شیوه موثرتر و جذاب تر برای این منظور پیدا کنید؟ شاید هم خواسته هایتان نیاز به بازبینی داشته باشد. مطمئنم اصلا دوست ندارید کسی توی دلش به شما بد و بیراه بگوید.


سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:35 عصر
یک رابطه جنسی پرحرارت 200 کالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل(دو ثابت)!
افکارنیوز - ازدواج دیرهنگام و مجرد ماندن ضررهایی برای بدن دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بهبود حس بویایی: پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)

2- کاهش ریسک بیماریهای قلبی: داشتن بیش از 3 نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسک ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف کاهش میدهد. رابطه جنسی کلسترول بد خون را نیز کاهش میدهد.

3- کاهش وزن و تناسب اندام: رابطه جنسی یک نوع فعالیت بدنی است. یک رابطه جنسی پرحرارت 200 کالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل(دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از 70 بار در دقیقه به 150 بار در دقیقه افزایش می یابد.
انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد. پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریک کننده غدد تیروئید میباشد، که میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.

4- رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود: این هورمون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.


5- کاهش افسردگی: زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)

6- تسکین درد: درست قبل از ارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اکسی توسین به 5 برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسکین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد که میتواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

7- سرماخوردگی کمتر: افرادی که 1-2 بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها 30 درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.

8- کنترل بهتر مثانه: رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.

9- دندانهای سالم تر: پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد که از پوسیدگی دندانها جلوگیری میکند. همچنین آداب برقراری رابطه جنسی، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندانها میکند.


10- سلامت پروستات: برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا 600 برابر تغلیظ میکنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد.
رابطه جنسی و انزال مکرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسک ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی)

11- افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است:
رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینکه از بیماریهای مقاربتی ،حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی(تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند. تمام هورمونهایی که زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون کاندوم)

12- اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد:
آلت تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر میگردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد.
برای جذب مجدد اکسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت کند، با این کار عضلات آلت را از دریافت اکسیژن کافی محروم کرده اید. در بیماری پریاپیسم(PRIAPISM) که در آن نعوذ دائمی پدید می آید، آلت ممکن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یک اورژانس پزشکی محسوب میگردد.


13- افزایش جریان خون: رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.

14- افزایش طول عمر: نرخ مرگ و میر درافرادی که 2 بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه میکنند.

15- رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد: این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میکند.

16- رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است: همچنین رابطه جنسی باعث بهبود کیفیت خواب میگردد.

17- رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است: چنانچه کسی را دارید که برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یکدیگر صمیمی باشید، آنوقت 3-5 برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس کردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش کردن باعث تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن شما میشود.

18- رابطه جنسی سالم در افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد

یکشنبه 91 آبان 28 , ساعت 1:59 عصر

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

اونی که زود میرنجه زود میره، زود هم برمیگرده. ولی اونی که دیر میرنجه دیر میره، اما دیگه برنمیگرده ...

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

رنج را نباید امتداد داد باید مثل یک چاقو که چیزها را می‏بره و از میانشون می‏گذره از بعضی آدم‏ها بگذری و برای همیشه قائله رنج آور را تمام کنی.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

بزرگ‌ترین مصیبت برای یک انسان اینه که نه سواد کافی برای حرف زدن داشته‌باشه نه شعور لازم برای خاموش ماندن.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

مهم نیست که چه اندازه می بخشیم بلکه مهم اینه که در بخشایش ما چه مقدار عشق وجود داره.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

شاید کسی که روزی با تو خندیده رو از یاد ببری، اما هرگز اونی رو که با تو اشک ریخته، فراموش نکنی.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

توانایی عشق ورزیدن؛ بزرگ‌ترین هنر دنیاست.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

از درد های کوچیکه که آدم می ناله؛ ولی وقتی ضربه سهمگین باشه، لال می شه.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

اگر بتونی دیگری را همونطور که هست بپذیری و هنوز عاشقش باشی؛ عشق تو کاملا واقعیه.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

همیشه وقتی گریه می کنی اونی که آرومت میکنه دوستت داره اما اونی که با تو گریه میکنه عاشقته.

 

به یک‏جایی از زندگی که رسیدی، می فهمی

کسی که دوستت داره، همش نگرانته. به خاطر همین بیشتر از اینکه بگه دوستت دارم میگه مواظب خودت باش.

 

 

و بالاخره خواهی فهمید که :

 

همیشه یک ذره حقیقت پشت هر"فقط یه شوخی بود" هست.

 

یک کم کنجکاوی پشت "همین طوری پرسیدم" هست.

 

قدری احساسات پشت "به من چه اصلا" هست.

 

مقداری خرد پشت "چه میدونم" هست.

 

و اندکی درد پشت "اشکالی نداره" هست.


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ