سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گناهى که پس از آن مهلت دو رکعت نماز گزاردن داشته باشم مرا اندوهگین نمى‏دارد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 92 آبان 15 , ساعت 2:42 عصر
پروژه راه‌آهن گرگان-بجنورد- مشهد خیالی نیست سرویس: دیگر رسانه‌ها نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شواری اسلامی گفت: پروژه راه آهن گرگان-بجنورد- مشهد خیالی نیست.

 

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛موسی‌الرضا ثروتی در پاسخ به برخی از مسئولان خراسان شمالی که این پروژه را پروژه‌ای خیالی عنوان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه تصویب شده و اجرای آن نیز حتمی است.
وی در خصوص روند اجرای این پروژه توضیح داد: مطالعات اولیه این پروژه از 15سال گذشته آغاز شده است به طوری که در سال 76 مکاتباتی مبنی بر اینکه اجرای این پروژه در خراسان شمالی دارای توجیه اقتصادی است، به وزارت خانه انجام شد.
وی ادامه داد: در سال 80 که طرح توسعه محور شرق تصویب شد و اتصال جاده چابهار به پرسه سو و راه‌آهن ابریشم از شرق به غرب را به دنبال داشت، پیگیری‌های لازم برای اجرای پروژه راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد نیز شروع شد.
ثروتی با اشاره به اینکه اولین استارت اجرای این پروژه در سال 83 زده شد، اظهار کرد: سپس سه گروه از پیمانکاران آلمانی، اتریشی و ترکیه‌ای از مسیر بازدید کردند و قرار بر این شد تا کارها با سرمایه گذاری خارجی انجام شود، در سال 85 با سفر احمدی‌نژاد به خراسان شمالی، مصوب شد که سالی 50 میلیارد تومان بودجه به این پروژه اختصاص یابد اما این امر تا سال87 محقق نشد.
وی با بیان اینکه در سال 88 این پروژه در دریف پیوست جدول بودجه قرار گرفت، گفت: در سال اول 10 میلیارد تومان و در سال دوم هفت میلیارد تومان بودجه منظور شد اما روند تامین بودجه کند بود و این موضوع مصادف شد با سومین سفر احمدی‌نژاد به این استان، در این سفر واگذاری سهام شرکت بابت 15 درصد اولیه فاینانس طرح مطرح و قرار بر این شد که دولت از سهام شرکت‌های دولتی قابل واگذاری به پیمانکاران پرداخت کند تا اجرای پروژه سرعت گیرد.
وی ادامه داد: سپس با سفر مقام معظم رهبری به این استان و تاکید ایشان بر اجرای این پروژه دولت مصوبه واگذاری شرکت سهام شرکت مهام قدس به شرکت عمران آستان قدس را مصوب کرد، بعد از آن پیگیری‌های لازم انجام و منجر به عقد قرارداد شد و همچنین مصوبه دولت به تصویب هیات تطبیق مصوبات مجلس رسید و به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ شد.
به گفته‌ی ثروتی، سازمان خصوصی سازی قرار داد را با شرکت عمران آستان قدس منعقد کرد و به موجب این مصوبه دولت باید 144میلیون یورو معادل 600 میلیارد تومان از فروش سهام مهام قدس مربوط به وزارت نیرو را به این پروژه پرداخت کند.
وی تصریح کرد: اما دولت دکتر روحانی بنا به درخواست وزارت نیرو این مصوبه را لغو کرد که با پیگیری‌ها و مذاکرات فراوان، معاون پارلمانی رییس‌جمهور و وزیر نیرو طی روز گذشته برای رفع مشکل 600 میلیارد تومان مبلغ اولیه فاینانس قول مساعد دادند.
به گزارش ایسنا،وی تاکید کرد: در حال حاضر قرارگاه خاتم اجرای این پروژه از مقابل حصار گرمخان و شرکت آستان قدس از مقابل منطقه سیساب واقع در شهرستان بجنورد را آغاز کرده است و مهندسان چینی و ایرانی در حال انجام مطالعات فاز 2 اجرای این پروژه هستند./



لیست کل یادداشت های این وبلاگ