سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سوگند به آنکه جانم در دست اوست، برتر از بردباری با دانش چیزی باچیز دیگر گرد نیامد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 92 آبان 15 , ساعت 2:44 عصر
سلیمی در نطق میان‌دستور: حذف شعار مرگ بر آمریکا کشیدن صندلی از زیرپای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است
حذف شعار مرگ بر آمریکا کشیدن صندلی از زیرپای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است سرویس: صحن عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بحث حذف شعار مرگ بر آمریکا جز کشیدن صندلی از زیرپای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان چیز دیگری نیست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 15 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: محرم ماه حزن و غم و اندوه، ماه عشق و خلوص و بندگی، ماه ایثار، ماه حسین و عباس، ماه اشک و ماتم، زمان دلباختن و سر دادن هنگامه نجوای عاشقانه در خون را تسلیت می‌گویم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: محرم به ما آموخت تا سر ندهیم سربلند نشویم، ما تا جان ندهیم به جانان نرسیم، راستی در مصاف عشق و عقل کدام را انتخاب می‌کنید و در نبرد حق و باطل به چه کسی می‌پیوندید؟ عیار حسینی بودن ما تا کجاست؟ آیا تا مرز قتل خون قلب ایستاده‌ایم؟ عاشورا یعنی مقابله با انحرافات اجتماعی، تاکید بر مسیر روشن سعادت، استواری و مقاومت، مسیر را گم نکردن و مقتدا را رها نکردن، دشمن‌شناسی و بصیرت.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تاکید متون دینی و تصریح اصل هشتم قانون اساسی و ارشاد مراجع عظام و علما در مورد امر به معروف و نهی از منکر یک نوع کوتاهی غیرموجه در مورد تعیین تکلیف قانون امر به معروف و نهی از منکر صورت پذیرفته است، از این‌رو امید است مجلس در ماه محرم امسال کمر همت بسته و این قصور را جبران کند.

سلیمی اظهار کرد: آیا برخی جلوه‌ها که گاه و بیگاه در خیابان‌های ام‌القرای اسلام به نمایش درمی‌آید زیبنده نظام اسلامی است؟ چرا دست ضابطان، ماموران و دلسوختگان را به دلیل عدم وجود قانون بسته‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در روز 12 آبان‌ماه فصل‌الخطاب گفت‌وگوها و مبارزات اخیر بود. معظم‌له از یک‌سو موضوع مذاکره را مشخص نموده و تعیین کردند که فقط مذاکره در مورد مسئله هسته‌ای است و لاغیر، از طرف دیگر پشتیبانی از تیم هسته‌ای قدرت استدلال و چانه‌زنی آنان را بالا برده و توان مانور آنها را افزایش دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در عین حال به دلیل کارنامه سیاه آمریکا و لیست بلند جنایاتی که در مورد ملت ما انجام داده، نباید به نتیجه خوشبین بود و همه چیز را به این مسئله گره زد. برخی اظهارات شگفت‌آور و حاشیه‌سازی‌های غیرضرور مانند بحث حذف شعار مرگ بر آمریکا جز کشیدن صندلی از زیرپای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان و مشغول‌سازی مسئولان نظام به امور غیرمتناوب چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

وی ادامه داد: این روزها دو جریان خزنده و مشکوک در دو عرصه خود را فعال نشان می‌دهند. یکی جریان لیبرالیسم فرهنگی که این جریان با شمشیر آخته به دنبال قلع و قمع همه عقاید و اصول و ارزش‌ها بوده و بی‌مهابا اعتقادات نسل جوان را نشانه گرفته است. نوشتن مقالات غیرعلمی و بی‌مبنا و حمله به اعتقادات راسخه بخشی از اقدامات این جریان است، لذا در همین جا گلایه خود را از وزارت ارشاد به دلیل بی‌عملی و عدم توجه به اصل 120 قانون اساسی اعلام می‌دارم.

سلیمی گفت: جریان لیبرالیسم سیاسی که به دنبال تطهیر فتنه بوده و با برخی اقدامات به دنبال قبح‌ستایی از فتنه هستند. پاره‌ای از عزل و نسب ها در بدنه وزارتخانه‌ها علامت روشنی از فعالیت این دسته است. در همین جا هشدار می‌دهیم این دو جریان که با آنان هم همپوشانی شگفت‌آوری دارند، آسیب‌های جدی به کشور و روند رو به توسعه آن وارد می‌کنند. مبادا ساده‌انگاری و مرعوب شدن در مقابل هجمه‌های اینان زمینه دست‌اندازی برخی به دستاوردهای انقلاب شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم اظهار کرد: دلیجان و دیگر شهرهای محلات با همه زیبایی‌ها و مردم سختکوش خود امروز از بی‌آبی رنج می‌برد، لذا از وزیر نیرو خواستاریم زمین‌های کشاورزی و باغات تشنه این شهرستان را نجات دهد.

سلیمی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آیا می‌دانید در حوزه انتخابیه بنده بیمارستان‌ها به حزن‌خانه تبدیل شده‌اند؟ فقدان پزشک، فرسوده بودن ساختمان، عدم تجهیزات لازم پزشکی، گرانی دارو و در این میان بی‌تفاوتی برخی مدیران به شدت باعث رنجش مردم شده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: گرانی مسکن مهر، افزایش قیمت، عدم توجه به زیرساخت‌های آموزشی، عدم توجه به محوطه‌سازی، تعلل برخی پیمانکاران، عدم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی بانک‌ها و در این بین اظهارات گاه و بیگاه برخی مسئولان در رابطه با مسکن مهر باعث نگرانی خانواده‌های بی‌سرپناه شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: بهسازی روستاهها، افزایش بودجه دهیاری‌ها، توجه جدی به اشتغال جوانان، مهار گرانی سرسام‌آور این روزها، توسعه زیرساخت‌های صنعت کشاورزی، توجه به آلودگی هوای دلیجان، حمایت از تولیدکنندگان مختلف و نگاه جدی به حمایت از قشر زحمتکش کارگر و روستایی باید مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: درگذشت مجاهد نستوه، حبیب امام و محبوب رهبری حبیب‌الله عسگراولادی را به همه دلدادگان انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم./



لیست کل یادداشت های این وبلاگ