سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه تن را دشمن می دارد : کسی که منّت گذارانه صدقه می دهد ؛ آن که در عین دارایی، در خرجی دادنْ سخت می گیرد ؛ و فقیر ولخرج . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 91 آبان 30 , ساعت 2:49 عصر

محمود احمدی نژاد تا 14 آذرماه فرصت دارد برای پاسخ به سوال نمایندگان، در صحن علنی حاضر شود.

به گزارش نامه، سرانجام مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس جمهور با 77 امضا را در جلسه علنی  (یکشنبه، 14 آبان) مجلس، اعلام وصول کرد و دومین حضور احمدی نژاد در بهارستان برای پاسخ به سوالات نمایندگان قطعی شد.

البته این اعلام وصول با حاشیه های فراوانی همراه بود و برخی اعضای فراکسیون اقلیت مجلس همچون کوچک زاده در زمان اعلام وصول طرح به نشانه اعتراض جلسه علنی را ترک کردند.

پس از اعلام وصول این طرح و قطعی شدن حضور احمدی نژاد در بهارستان اظهارنظرهای مختلفی درباره این جلسه و این که آیا احمدی نژاد به صورت جدی به سوال نمایندگان پاسخ خواهد داد و یا این که همچون سال گذشته با نمایندگان شوخی می کند مطرح شد. البته مجلسی ها به واسطه این که در روزهای آخر مجلس هشتم آیین نامه داخلی مجلس درباره طرح سوال از رئیس جمهور اصلاح شد و نمایندگان در صورت قانع نشدن از اظهارات رئیس جمهور می توانند رای گیری کنند امید زیادی دارند که احمدی نژاد در این جلسه به صورت جدی با آنها بحث و گفت و گو کند.

از سوی دیگر محمود احمدی نژاد هرچند تلویحا این بار نیز از در برخورد تهاجمی وارد شده و برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان اعلام آمادگی کرده است اما یقینا او نیز می داند که پاسخ به سوالی که با متن زندگی معیشتی و نان شب مردم گره خورده است هوشمندی و زیرکی بیش از بذله‌گویی را می‌طلبد و با خنده، شوخی و صفا کردن قابل رفع و رجوع نیست.

اما در این میان یک نکته وجود دارد و آن حرف های نا گفته احمدی نژاد است که مردم سال های است که منتظر شنیدن این حرف ها از سوی رئیس جمهور هستند و احمدی نژاد نیز بارها وعده بیان آنها را داده است همانطور که احمدی نژاد شب گذشته نیز در نشست صمیمی با برخی نمایندگان با اعلام این که در جلسه سوال روشنگری می کنم گفته است سئوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است، من در جلسه سئوال از رئیس جمهور صحبت هایی برای روشنگری مردم خواهم کرد اما این روشنگری ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفی که به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد.

با توجه به تجربه تلخ مجلس در موضوع سوال از رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان مجلس در گفت و گو با نامه به رئیس جمهور توصیه کرده اند که مسائل اقتصادی به مردم فشار آورده است و احمدی نژاد باید در جلسه سوال از رئیس جمهور به صورت جدی به سوالات پاسخ دهد.

سید مسعود میرکاظمی وزیر اسبق نفت که هم اکنون رئیس کمیسیون انرژی است اعلام کرده که با توجه به شناختی که از احمدی نژاد دارد احتمالا فضای روز جلسه طرح سوال فضای مناسبی نخواهد بود.

در جدول زیر اظهارنظر برخی نمایندگان در گفت وگو با نامه را خواهید دید:



     


لیست کل یادداشت های این وبلاگ