سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه آدمی خوراکش را کم کند، درون شپر نور گردد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 91 مهر 8 , ساعت 2:56 عصر

براین اساس برنامه رقابت های اتکا در نیم فصل نخست مسابقات به شرح ذیل خواهد بود:

   

هفته اول: گسترش فولاد تبریز   -     اتکا گرگان   در تبریز      پنج شنبه 23/6/1391

هفته دوم: شاهین بوشهر   -    اتکا گرگان    در بوشهر

هفته سوم: اتکا گرگان     -   گل گهرسیرجان    در گرگان

هفته چهارم: اتکا گرگان    -    استقلال اهواز    در گرگان

هفته پنجم: داماش ایرانیان     -   اتکا گرگان     در تهران

هفته ششم: ابومسلم مشهد     -    اتکا گرگان    در مشهد

هفته هفتم:اتکا گرگان     -     الوند همدان      در گرگان

هفته هشتم:ماشین سازی تبریز     -    اتکا گرگان    در تبریز

هفته نهم:اتکا گرگان    -    نساجی مازندران     در گرگان

هفته دهم: سنگ آهن بافق     -     اتکا گرگان     در یزد

هفته یازدهم:اتکا گرگان       -     نفت مسجد سلیمان    در گرگان

هفته دوازدهم: شهرداری اراک    -  اتکا گرگان     در اراک

هفته سیزدهم: اتکا گرگان    -     مس سرچشمه    در گرگان

 

 

 

 

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:45 صبح

اعتراض 26 نماینده مجلس به اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکره با آمریکا

 

26 نماینده مجلس در تذکری کتبی به رئیس جمهور نسبت به اظهارات وی درباره مذاکره با آمریکا اعتراض کرده و آن را ناسازگار با راهبرد عزت، مصلحت و حکمت جمهوری اسلامی خواندند.

به گزارش انعکاس به نقل از انتخاب ،جمعی از نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه در تذکری کتبی به رئیس جمهور نسبت به مواضع وی درباره مذاکره با آمریکا اعتراض کردند و معتقدند این مواضع نامناسب و ناسازگار با راهبرد عزت، مصلحت و حکمت است.

بر اساس این گزارش جلالی، توکلی، جهانگیرزاده، نعمتی، نوری، مطهری، جلیلی، علیپور، بتکلیا، حسینی، اکبریان، زمانیان، آقامحمدی، عاشوری، آرامی، زارع، سلطانی، منصوری، حسینی، ندیمی، موسوی لارستانی، نکو، سبحانی نیا، نقوی حسینی، علوی، بیاتیان، نمایندگان شاهرود، تهران، ارومیه، اسدآباد، بستان آباد، مسجدسلیمان، لالی، ماکو، چالدران، عاشوریان، قائم شهر، کرج، شهرکرد، خرم آباد، بندرعباس، آباده، بروجن، لنجان، زابل و زهک، لاهیجان، فلاورجان، رباط کریم، نیشابور ، ورامین، بیجار و سنندج تذکر دهندگان به رئیس جمهور هستند.

رئیس جمهور که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است در مصاحبه های متعددی با رسانه های غربی خواستار تجدید نظر در روابط دو کشور ایران و آمریکا شده است.

احمدی نژاد در یکی از این گفتگوها با بیان اینکه بنده جزء کسانی هستم که معتقدم امکان تداوم این شرایط بین ایران و آمریکا وجود ندارد و باید این وضعیت بهبود یابد تصریح می کند: دو کشور بزرگ، موثر و قدرتمند، 33 سال است که رودرروی یکدیگر قرار گرفته اند و اگر در این مدت هم افزا با یکدیگر عمل کرده بودند امروز شرایط بین المللی شکل دیگری داشت.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:44 صبح

بی بی سی به غلط کردن افتاد!+سند

پونه قدوسی در ادامه با بی اخلاقی تمام بخشی از نظرات غیراخلاقی کاربران   اینترنتی را منتشر می کند که البته به دلیل استفاده از کلمات نامربوط از انتشار آن   جلوگیری می کنیم

بهمن کلباسی خبرنگار بی بی سی فارسی هم که ناخواسته (!!!) در متن این جنجال   قرار گرفته بود دروبلاگ گزارشگران بی بی سی فارسی نوشت: این ماجرا بار دیگر نشان می دهد که قضاوت زود هنگام آن هم در عصر تویتر و فیسبوک می تواند اشتباه در برداشت را به خبر یا جنجالی تبدیل کند که به صورت گسترده پخش می شوید. (اعتراف به اشتباه خود)

 با انتشار فیلم جنجال آفرین خبرنگار بی بی سی فارسی از احمدی نژاد در خصوص تعداد اعضای هیئت همراه در شبکه بی بی سی فارسی موجی از انتقادات در خصوص عملکرد بی بی سی فارسی در فضای مجازی در حال گسترش است، جالب اینکه ضدانقلاب تا پیش از انتشار دومین فیلم که ادعای بی بی سی فارسی را نقض می کند مطالب و کامنت های بیشماری در سایت های اجتماعی علیه رئیس جمهوری ایران انتشار دادند اما درست بعد از انتشار فیلم دوم از اظهار نظر در این باره خودداری نمودند و سکوت اختیار کردند.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:43 صبح

درخواست وکیل خانوادگی هاشمی برای دخالت آیت‌الله لاریجانی در پرونده فائزه

 

بر اساس ماده 18 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، رئیس قوه قضائیه می‌تواند پس از تشخیص خلاف بین شرع بودن حکم، دستور اعاده دادرسی را صادر و در صورت لزوم اجرای حکم را متوقف کند.

فارس: سیدمحمود علیزاده طباطبایی اظهار داشت: پس از قطعی شدن حکم فائزه هاشمی و در دیداری که روز یکشنبه با او داشتم، پیشنهاد کردم از رئیس دستگاه قضایی درخواست اعمال ماده 18 کند.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که اگر رأی صادره برای فائزه به دیوان عالی کشور برود، نقض می شود؛ اما خودش با این موضوع مخالفت کرد.

بر اساس ماده 18 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب، رئیس قوه قضائیه می‌تواند پس از تشخیص خلاف بین شرع بودن حکم، دستور اعاده دادرسی را صادر و در صورت لزوم اجرای حکم را متوقف و پرونده را جهت رسیدگی مجدد به مرجع صالح ارسال کند.

وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی متذکر شد: فائزه گفته که می خواهد دوران محکومیت خود را بگذراند و تأکید کرد که مایل نیست تقاضای اعمال ماده 18 را مطرح کنیم.

فائزه هاشمی دی ماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد که حکم وی شنبه هفته جاری اجرا شد.

 

بازداشت موقت قانونی است

وکیل مهدی هاشمی درباره آخرین وضعیت موکلش نیز توضیح داد: بازجویی از مهدی هاشمی از صبح روز دوشنبه در دادسرای شهید مقدس اوین آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

علیزاده طباطبایی افزود: دیروز خواستار ملاقات با مهدی شدم اما گفتند که چون تحقیقات محرمانه است، نمی توانیم اجازه ملاقات دهیم.

وی تصریح کرد: طبق ماده 128 قانون آئین دادرسی کیفری وکیل می تواند در مرحله بازپرسی همراه متهم باشد اما در تبصره این ماده تصریح شده چنانچه حضور وکیل مخل بازجویی تشخیص داده شود، می توان مانع حضور وی شد.

وکیل مهدی هاشمی گفت: وقتی متهم در اختیار بازپرس قرار دارد قانوناَ می تواند تا پایان مرحله تحقیقات، موقتاَ او را نگه‌دارد اما هنوز برای موکل من قراری تحت عنوان «بازداشت» صادر نشده است.

علیزاده طباطبایی توضیح داد: بر اساس قانون پس از پایان مرحله بازپرسی قرار بازداشت یا وثیقه یا تأمین متناسب با جرم صادر می شود.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:42 صبح

اوه اوه از دست مجلسی ها؛ خیلی ها فریب خوردند

رئیس جمهور فعلی متفاوت از رئیس جمهور های قبلی حرف می زند.

به گزارش الف، برای شروع چند نمونه ای را بخوانید:

- «پشم و پیل» همه قدرت‌های غربی ریخته‌است و آن‌ها حتی نمی‌توانند آب بینی خود را بالا بکشند.
- وقتی کسی بیش از قد و قواره خود صحبت کند، ما می‌گوییم:یک کلمه از مادر عروس.
- اون ممه رو لولو برد/ آب رو بریزید همون جایی که سوخته!
- این قطار در حال حرکت است و ترمز و دنده‌عقب ندارد، چون ما ترمز و دنده‌عقب را کنده و دور انداختیم.
- آقای دکتر لنکرانی مثل هلو می‌مونه آدم می‌خواد بخوره این جوون رو

- آقای اوباما، شما تازه از راه رسیده‌اید یک مقدار صبر کنید تا عرقت خشک شود و سرد و گرم را بچشی و مراقبت کن و هر کاغذی که جلوی تو گذاشتند دلیلی ندارد که آن را بخوانی و یا هر حرفی که به‌تو توصیه کردند...
- آن‌قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‏دانتان پاره شود.
- اگر بدخواهان، به‌حقوق ملت ایران تجاوز کنند، این ملت با چاقوی زنجان دست و پای آن‌ها را قطع می‌کند...

به این فهرست نمونه های بیشتری هم می شود اضافه کرد. من و شما ممکن است منتقد این سبک سخنرانی برای یک سیاستمدار باشیم. ممکن است بر عکس،مثل «مایک والاس» مجری معروف
CBS   او را سیاستمداری زرنگ توصیف کنیم و این شیوه سخن گفتن را ناشی از باهوشی و درک صحیح او از سلیقه توده مردم بدانیم که در نتیجه این سبک سخن گفتن چه محبوبیت ها و موفقیت ها که کسب نکرده. هر چه هست، هر چه باشد، او مثل بقیه نیست و شاید فقط شبیه خودش است.

2- شب گذشته بی بی سی فارسی گزارشی از سفر اخیر رئیس جمهور و زمان حضور او در فرودگاه را نشان داد. بخشی از این گزارش از صبح دیروز به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی پخش شده و احتمالا به زودی در قابل یک کلیپ، سر از موبایل ها در خواهد آورد. متن های منتشر شده در کنار این ویدئو، تلاش کرده اند با اشاره به برخی جملات جنجال برانگیز قبلی دکتر احمدی نژاد، نشان دهند که وی در این ویدئو نسبتی ناروا به نمایندگان مجلس می دهد. اما آیا ما باید به سادگی ویدئوی مصاحبه «بهمن کلباسی» را باور کنیم و اظهار تاسف کنیم که چرا رئیس جمهور همچو کلمه ای بر زبان آورده؟! بگذارید آخر ماجرا را همین اول بگویم که آقای احمدی نژاد می گوید: «اوه اوه اوه» نه چیز دیگر!

چند نکته ساده فنی وجود دارد.اول از همه ویدئو را دانلود کنید و با همین مدیاپلیر ویندوز سرعت پخش را تا
50%
پایین بیاورید. آن وقت به وضوح تکرار سه باره و جداگانه « اوه» را تشخصی خواهید داد.

دوم اینکه ویدئو را بدون اینکه بگویید احمدی نژاد چه گفته برای شخصی که آن را ندیده پخش کنید.اگر بیننده را نسبت به احتمال شنیدن کلمه ای خاص هشدار ندهید،خواهید دید که او هم متوجه چیزی نخواهد شد.

دیگر اینکه اصلا خودتان با فرض اینکه احمدی نژاد می گوید «اوه اوه اوه» ویدئو را ببینید.برای دفعه بعدی با هر فرضی که می خواهید تماشایش کنید.خواهید دید که این بار نه تنها «اوه اوه اوه» را می شنوید،بلکه هر عبارت دیگری هم برای تان غریب خواهد بود و حتی اگر دقیق شوید می شنوید که بعدش میگوید :«از دست این مجلسی ها»!

نشان به آن کلیپ معروف از جواد خیابانی که ما فکر می کنیم بعد از سانتر محمد نوازی می گوید: «کثافت خوب می زنه این توپ ها رو» اما اصل جمله این است: «که انصافا خوب می زنه این توپ ها رو». توی اینترنت هم کلی مطلب روانشناسی و علمی درباره «خطای گوش» هست...

3-
فارغ از این بدیهیات، و بدون هر استدلال دیگری می توان دریافت که رئیس جمهور چنان چیزی نگفته است. اول اینکه اگر می گفت،خبرنگار مشترک وی.او. ای و بی بی سی فارسی درنمی آمد که بعد شنیدن چنین چیزی از رئیس جمهور بپرسد: «آقای احمدی نژاد، به خبرنگارهای فارسی زبان جواب نمی دین؟» بلکه با خوشحالی از کشف چنین سوژه جالبی مثلا می گفت: «آقای احمدی نژاد! آیا این حرف شما یک توهین نیست؟» یا هچین چیزی و هر چیز دیگری که خودش بهتر بلد است و من بلد نیستم.

ممکن است بگویید خبرنگار بی بی سی فارسی در شلوغی آنجا و استرس مواجهه با احمدی نژاد متوجه این کلمه نشده است.چه کسی شک دارد اگر آنها چنین چیزی در اخیتار داشتند،حالا تیتر یک سایت بی بی سی فارسی این بود: «توهین بی سابقه رئیس جمهور ایران به نمایندگان مردم» و بعد هم با انتشار ویدئو به عنوان سند،از نوشتن آنچه در فیلم شنیده می شود به دلیل حرمت رسانه، خودداری و عذر خواهی می کرد؟!

اما بی بی سی هیچ اشاره مستقیمی به ماجرا نمی کند. تنها خبرنگار سعی می کند خودش را بهت زده نشان بدهد و با کج وکوله کردن لب هایش نشان بدهد که چقدر متعجب و متاسف است.گوینده اخبار هم با کشیدن یک آه نصفه و نیمه و استفاده از عبارت «خب بهمن...» و با یک لبخند معنی دار سعی در تقویت همین موضع دارد. تقریبا چیزی شبیه به اینکه «حالا یه چیزی شده،بگذریم»!

اما بی بی سی نمی خواهد از کنار این «شکار» به سادگی بگذرد. بهمن کلباسی این ویدئو را از آی دی خودش (
Bahman  Kalbasi) در یوتوب منتشر می کند.بلافاصله ویدئو در فیس بوک و بالاترین و بقیه جاها منتشر می شود و همه به تکثیر آن کمک می کنند. دقیقا 7 ساعت بعد برای بار دوم این بار کلباسی نسخه کامل تری از این ویدئو که در بی بی سی پخش نشده را منتشر می کند.او تلاش دارد تا با طرح این پرسش «احمدی نژاد حرف زشت زد یا نه؟!» باز هم تنور را داغ تر کند و ذیل این ویدئو می نویسد:« اون وقتی که می پرسیدم اصلا متوجه نشدم .. بعد برگشتم 20
بار نگاه کردم ..نسخه از روی دوربین را میزارم اینجا... واقعا نمی توانم با قاطعیت بگم که اون کلمه را گفته یا نه.. حس می کنم میگه: آخ آخ یا ...واقعا نمی دونم.»

به نظرم دلایل دیگری هم هست که نشان می دهد این تصور اشتباه است.مثلا اینکه اگر بتوانید ویدئوی کیفیت
1080 را ببینید متوجه خواهید شد که رئیس جمهور بعد از ورود و عبور از گیت و پس از آنکه با مامور سیاه پوست دست می دهد، لحظه ای توقف می کند تا حرف های خبرنگار را بشنود. خبرنگار برای اولین بار می گوید: «چرا برای 160
نفر ویزا گرفتین؟تومجلس ایران پرسیدن» که رئیس جمهور با همان خنده معروفش سری تکان می دهد و با یک لب خوانی ساده می شود فهمید که به طعنه و شوخی می پرسد: «جدی؟!» و بعد هم وقتی خبرنگار دوباره سوالش را تکرار می کند، باز هم مصاحبه شونده او را به هیچ می گیرد و می گوید: «اوه،اوه،اوه»

منهای بعضی کاربران شبکه های اجتماعی، که به ترک دیوار هم می خندند و از هر چیزی لطیفه ای می سازند و البته منهای آنهایی که از سر بغض و کینه
که البته همه اش هم مربوط به احمدی نژاد نیست، انتشار این ویدئو از سوی برخی دوستان به نظرم چیزی جز «بازی خوردن» نیست.آنها زیر این ویدئو از اینکه چنان رئیس جمهور سخیفی دارند، اظهار تاسف می کنند و بعد هم تحلیل جامعه شناختنی و رفتارشناسی ارائه می کنند که چرا احمدی نژاد این حرف رکیک را زده است، بی آنکه زحمت دیدن دوباره یا چندباره ویدئو را به خودشان بدهند. روایت را شاهد گرفته اند که «الناس علی دین ملوکهم» و بعد هم استدلال کرده اند که اگر امروز صبح در خیابان یکی به دیگری گفته تو «چیز» خوردی، لابد از احمدی نژاد یاد گرفته است.

به رئیس جمهور انتقاد هست که شاید بهتر بود گاهی بعضی جملات را نمی گفت. دکتر احمدی نژاد این فرموده معصوم را اگر پاس می داشت که « «اجتنبوا من مواضع التهم»،حالا گوش کسی هم دچار خطا نمی شد، چه اینکه بخواهد بازی ساده خبرنگار وی.او.ای را بخورد. آن سایت خبری محترم هم با اینکه بهتر از همه می داند رئیس جمهور چنین عبارتی را نگفته، خبرش را با تیتر «فیلم/ حاشیه عجیب در سفر اخیر احمدی نژاد به نیویورک» منتشر می کند. آیا حواس مان هست در این میانه، برای آنهایی که می خواهند تنور دعوای مجلس و دولت را گرم تر کنند،هیزم نیاوریم؟!

همه حرف این است، فریب هم اگر می خوریم، از «بهمن کلباسی» نباشد که حالا آنجا از ساده لوحی ما ذوق زده شده است.

تکمله: بعد از اینکه ویدئوی مذکور حسابی پخش شد، ویدئوی دیگری هم از راه رسید که نشان می داد هیچ توهینی در کار نبوده. خبرنگار بی بی سی هم که دید ماجرا دارد کش پیدا می کند، نوشته قبلی خود را پس گرفت. اما این در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی کند؛ خیلی ها فریب خوردند!

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:41 صبح

حضرت فاطمه زهرا ( س ) کیست ؟

فاطمة الزهراء(ع ) بانوى بانوان دو جهان ،

عطاى خداوند سبحان ،

کوثر پربهاى قرآن ،

کفو و همتاى امیرمومنان (ع ) ،

و یکى از علل آفرینش عالم امکان .


فاطمة الزهراء(ع ) در آل کسا محور،

عزیز قلب پیغمبر(ص )،

شفیعه محشر،

ولیة الله اطهر ،

و از یازده فرزند معصومش برتر .


فاطمة الزهراء(ع ) خانه اش ، منزل-هل اتى -،

پدرش , محمد مصطفى (ص )،

همسرش , على مرتضى (ع )،

پسرانش , امام حسن مجتبى ( ع ) و امام حسین سیدالشهداء(ع )،

دخترانش , ام کلثوم (ع ) و زینب کبرى (ع )،

دستش بوسه گاه رسول خدا(ص ) ،

مهرش , صفابخش قلوب اولیاء ،

مودتش , اجر رسالت خاتم الانبیاء(ص )،

و والاترین مدحش- , ام ابیها .-

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:41 صبح

مجلس پاسخ ادعای خواهرزاده خاتمی در خصوص فرمانده سپاه را با الله اکبر داد  

اعتراض برادر همسر محمد خاتمی به اظهارات ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی فرمانده سپاه   پاسداران انقلاب اسلامی که پیشتر با واکنش سایت‌های ضد انقلابی همراه شده بود، با   فریاد الله اکبر نمایندگان در حمایت از سرلشگر جعفری پایان یافت

صبح امروز محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و خواهرزاده محمد خاتمی در اخطار   قانون اساسی نسبت به سخنان چندی‌پیش فرمانده سپاه پاسداران اعتراض و آن را خلاف   مصالح ملی عنوان کرد  و گفت: هفته گذشته و اوایل هفته جاری دو اظهار نظر  تامل‌برانگیز از طرف فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتیم قریب به این مضمون که ما نیروهای نظامی در سوریه و لبنان داریم و جنگ با رژیم غیرمشروع صهیونیستی قریب‌الوقوع است که این اظهارات نیز موجب اعتراض دولت لبنان شده و هم اسباب دل‌نگرانی مردم خودمان به واسطه احتمال وقوع جنگ را فراهم ساخته است که مسلما پیامد آن دامن زدن بیشتر به نابسامانی‌های اقتصادی در داخل و سرعت گرفتن خروج سرمایه‌های مادی و انسانی به خارج از کشور خواهد بود.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، بدون دفاع از فرمانده سپاه پاسدارن تنها با بیان این‌که اخطارها و تذکرات باید مربوط به دستور روز مجلس باشد، اخطار تابش را وارد ندانست.

در ادامه حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری با اشاره به اخطار تابش تصریح کرد: اظهارات فرمانده کل سپاه دقیق و به موقع بود.

وی با بیان اینکه اظهارات فرمانده سپاه درباره لبنان تکرار بیانات مقام معظم رهبری بوده است گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما در جنگ 33 روزه دخالت کردیم، در نبرد 22 روزه دخالت کردیم و نتیجه آن را گرفتیم.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اظهارات سرلشکر جعفری حمایت می‌کند و آن را عزت‌مندانه می‌داند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به روزهای آخر خود رسیده است و حتی اوباما دست رد به سینه این رژیم می زند و سفیر خودش را فرامی‌خواند که این امر نتیجه زحمات ملت ایران است.

وی در پایان گفت: اگر رژیم صهیونیستی تعرضی به خاک ایران بکند نابودی خود را رقم زده است و قطعا سپاه پاسداران با حمایت مجلس شورای اسلامی رژیم متجاوز صهیونیستی را از صحنه روزگار محو خواهد کرد.

در زمان این تذکر رسایی، نمایندگان مجلس از جای خود برخاسته و با شعار الله اکبر از اظهارات فرمانده کل سپاه تقدیر و اظهارات رسایی مبنی بر حمایت مجلس از سرلشگر جعفری را تأیید کردند

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:40 صبح

واکنش وزیر ورزش به اعلام وصول استیضاح

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با اعلام وصول استیضاح خود گفت:‌ مقوله استیضاح به عنوان فرآیند قانونی در آیین‌نامه مجلس امر نامطلوبی نیست.

اعتدال: عباسی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اعلام وصول شدن بحث استیضاح خود گفت: اسیتضاح به معنای روشن شدن ابهامات است و اگر این موضوع موجب شود ابهامات برطرف شود کار مناسبی خواهد بود و اگر در شرایط فعلی مهم‌ترین مشکل کشور مربوط به بحث ورزش است خوب است بررسی های لازم انجام شود تا نواقص برطرف شود.

به گزارش ایسنا، عباسی همچنین در رابطه با اهدای جوایز به قهرمانان بازیهای پارالمپیک گفت: رویداد تاریخی در المپیک امسال برای کشورمان اتفاق افتاد و به مجموعه المپیکی‌ها خیلی زود جوایز اهدا شد و در مورد پارالمپیک نیز آماده هستیم و رییس‌جمهور که از سفر برگردند جلسه برگزار خواهد شد.

وزیر ورزش همچنین در رابطه به واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت:‌ این موضوع مربوط به سازمان خصوصی سازی است و واگذاری‌ها به نوبت انجام می‌شود و مثل بقیه شرکت‌ها به نوبت انجام خواهد شد، در مورد باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی فراز و نشیب‌هایی وجود دارد که البته من با واگذاری آنها موافقم و این کار را دنبال می‌کنم.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:39 صبح

سوره اختصاصی امام حسین (ع ) در قرآن

امام صادق(علیه السلام) فرمود: «سوره فجر را در نمازهای واجب و نیز نماز مستحب خود بخوانید؛ چرا که این سوره، سوره حسین بن علی است.»

پس از این کلام امام صادق و تحریض و تشویق مخاطبین به خواندن سوره فجر در نمازهایشان با این کلام زیبا و دلنشین و همراه با دعای «وارغبوا فیها رحمکم الله»؛ از سرشوق و رغبت به این امر اقدام نمایید. خداوند شما را مورد رحمت و لطف قرار دهد، یکی از اشخاص حاضر در مجلس سؤالی می  ‎نماید ـ که چه بسا سؤال بسیاری از ماها نیز باشد؛ سؤال می  ‎کند:

امام صادق(علیه السلام) در تفسیر آیه می‌فرماید: این آیه درباره حسین بن علی ـ علیهما السّلام ـ است؛ چرا که آن بزرگوار صاحب نفس مطمئنه بود و از خدا راضی بود و خدا نیز از او راضی بود، و یاران آن بزرگوار از خاندان محمد(صلی الله علیه وآله) از خداوند راضی بودند و خداوند نیز از آن‌ها راضی بود، و این سوره فقط درباره حسین بن علی و شیعیان او و شیعیان آل محمد(صلی الله علیه وآله) می‌باشد.

چگونه این سوره، سوره اختصاصی حسین بن علی شد؟

امام صادق(علیه السلام) فرمود: شما مگر این بخش از آیه و کلام خداوند را نشنیده  ‎اید که می‌فرماید: «یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی»انما یعنی الحسین بن علی ـ علیهما السّلام ـ فهو ذو النفس المطمئنه الراضیه المرضیه و اصحابه من آل محمد ـ صلوات الله علیهم ـ الرضوان عن الله یوم القیامه و هو راض عنهم، و هذه السوره فی الحسین بن علی و شیعته و شیعه آل محمد خاصه، امام صادق(علیه السلام) در تفسیر آیه می‌فرماید: این آیه درباره حسین بن علی ـ علیهماالسّلام ـ است؛ چرا که آن بزرگوار صاحب نفس مطمئنه بود و از خدا راضی بود و خدا نیز از او راضی بود، و یاران آن بزرگوار از خاندان محمد(صلی الله علیه و آله) از خداوند راضی بودند و خداوند نیز از آن‌ها راضی بود، و این سوره فقط درباره حسین بن علی و شیعیان او و شیعیان آل محمد(صلی الله علیه وآله) می‌باشد.

و در پایان روایت، امام صادق(علیه السلام) می  ‎فرمایند: من ادمن قراءه الفجر کان مع الحسین فی درجته فی الجنه، ان الله عزیز حکیم، هر کس در خواندن سوره فجر مداومت داشته باشد، با امام حسین در درجه  ‎اش در بهشت خواهد بود، به درستی که خداوند بر هر چیز توانا و به هر امری دانا است.[1]

در روایت دیگری که از ابوبصیر از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است، امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه» الآیه یعنی الحسین ابن علی ـ علیهما السّلام ـ[2] مراد از «نفس المطمئنه» که از خداوند راضی و خداوند نیز از او راضی است، حسین بن علی(علیه السلام) است در این آیات، کلمه «نفس المطمئنه» نقش کلیدی و محوری دارد به طوری که فهم معنای آیه تا حدود زیادی به روشن شدن معنای این واژه بستگی دارد، و چه بسا وجود این کلمه در این آیه موجب تفسیر و بیان شأن نزول آیه، درباره حسین بن علی(علیه السلام) گردیده است، و آن حضرت مصداق اتم و اکمل آن به حساب آمده است.

سؤالی که در اینجا می‌تواند مطرح شود این است که چه امری باعث این تقریب و تقارن گردیده است؟

چرا حسین بن علی(علیهماالسلام) از میان معصومین ـ علیهم السّلام ـ به عنوان مصداق این آیه معرفی گردیده است؟

در پاسخ باید گفت: با توجّه به آنچه که در تاریخ عاشورا به فراوانی نقل گردیده است که از یک سو برای حادثه عظیم عاشورا، هیچ واقعه و حادثه  ‎ای به عنوان نظیر و مانند و شبیه سراغ نداریم، و مصیبت بزرگی که در این رویداد عظیم تاریخی بر خاندان عصمت و طهارت ـ علیهم السلام ـ وارد گردید، در تاریخ نمونه دیگری ندارد، و از دیگر سو، قربانی بزرگ این حادثه حضرت سیدالشهداء ـ علیهم السلام ـ بود که در سهمگین   ‎ترین حالات و لحظات و شکننده   ‎ترین ماجراهای این حادثه، در نهایت اطمینان و آرامش نفس بود، به طوری که در روایت راویان شاهد حادثه آمده است که هر چه این حادثه به پایان خود که شهادت حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) بود نزدیک  ‎‎تر می شد، چهره دلربای امام، زیباتر و برافروخته تر میشد، و برای لقای پروردگار آماده تر.

از اتفاقات سهمگین و تزلزل آفرین آن حادثه در چهره امام، ذرهای سستی و ضعف و یا بیصبری و جزع و شکوه دیده نشد و در عوض در این ماجرا از ابتدا تا انتها میزان تسلیم و صبر آن حضرت که ناشی از اطمینان و آرامش نفس بود، افزوده تر میشد. و این جمله آخر آن حضرت در لحظات پایانی عمر شریفش شنیدنی و زیباست: صبراً علی قضائک یا ربّ لا اله سواک یا غیاث المستغیثین، مالی ربّ سواک و لا معبود غیرک، صبراً‌علی حکمک، بر قضای تو شکیبا هستم! پروردگارا! معبودی جز تو نیست، ای پناه بیپناهان! من غیر از تو پروردگار و معبودی ندارم، برخواست و اراده تو شکیبا هستم.[3]

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:

ـ تفسیر قمی تألیف علی بن ابراهیم قمی، ج2، ص 422.

پی نوشت ها :

[1] . بحرانی، سید هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، قم، مؤسسه مطبوعاتی اسماعیلیان، بیتا، ج 4، ص 461؛ و بحارالانوار، ج 24، ص 93 و ج 44، ص 218.

[2] . حویزی، تفسیر نورالثقلین، ج 5، ص 577؛ و بحرانی، سید هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج 4، ص 460؛ و بحارالانوار، ج 24، ص 350؛ و تفسیر القمی، علی بن ابراهیم قمی، قم، دارالکتاب، چاپ سوم، 1414 ق، ج 2، ص 422.

[3] . موسوعه کلمات الامام الحسین(علیه السلام)، ص 510.

 


شنبه 91 مهر 8 , ساعت 7:38 صبح

زهرا سلام الله علیها یکى از علل آفرینش

زهرا سلام الله علیها یکى از علل آفرینش
در این موضوع اخبار بسیارى از فریقین (شیعه و سنى ) روایت شده است که به موجب آنها ثابت مى شود، حضرت صدیقه سلام الله علیها سبب آفرینش (عالم ) بوده است ، همانگونه که پدربزرگوارش ، امیرالمؤ منین و حسنین سلام الله علیهم ، علت خلقت بوده اند.
ما برخى از اخبار مربوط به این موضوع را در بخش اول در ذیل آیات شریفه ذکر کردیم و اینک حدیثى در اثبات این مطلب ، که راوى آن ((ابوهریزه )) است :
((
قال رسول صلى الله علیه و اله : لما خلق الله تعالى آدم اباالبشر و نفخ فیه من روحه ، التفت آدم یمنه العرش فاذا فى النور خمسة اشباح سجدا و رکعا، قال آدم : (على نبینا و آله و علیه السلام ) هل خلقت احدا من طین قبلى ؟ قال : لا یا آدم ! قال : فمن هولاء الخمسه الاشباح الذین اراهم فى هیئتى و صورتى ؟ قال : هولاء خمسة من ولدک ، لولا هم ما خلقتک ، هولاء خمسه شققت لهم خمسة اسماء من اسمائى لولا هم ما خلقت الجنة و النار، و لا العرش ، ولا الکرسى ، ولا السماء و لا الارض و لا الملائکة ، و لا الانس ، و لا الجن .
فانا المحمود، و هذا محمد، و اناالعالى و هذا على ، و انا الفاطر وهذه فاطمة .
و انا الاحسان و هذالحسن ، و اناالمحسن و هذالحسن ...
الیت بعزتى ان لا یاتینى احد مثقال ذرة من خردل من بغض احدهم الا ادخله نارى ، ولا ابالى یا آدم ، هولاء صفوتى بهم انجیهم و بهم اهلکهم فاذا کان للک الى حاجة فبهولاء توسل
))

((رسول خدا(ص ) فرمود: هنگامى که خداى تعالى حضرت آدم ابوالبشر را آفرید و از روح خود در او بدمید، آدم (ع ) به جانب راست عرش نظر افکند، آنجا پنج شبح غرقه در نور به حال سجده و رکوع مشاهده کرد، عرض کرد:
خدایا قبل از آفریدن من ، کسى را از خاک خلق کرده اى ؟ خطاب آمد: نه ، نیافریده ام . عرض کرد: پس این پنج شبح که آنها را در هیئت و صورت همانند خود مى بینم چه کسانى هستند؟ خداى تعالى فرمود:
این پنج تن : از نسل تو هستند، اگر آنها نبودند، ترا نمى آفریدم ، نامهاى آنان را از اسامى خود مشتق کرده ام (یعنى من خود، آنها را نامگذارى کرده ام ) اگر این پنج تن نبودند، نه بهشت و دوزخ را مى آفریدم ، نه عرش و کرسى ، نه آسمان و زمین را خلق مى کردم ، و نه فرشتگان و انس و جن را...
منم ((محمود)) و این ((محمد)) است ، منم ((عالى )) و این ((على )) است ، منم ((فاطر)) و این ((فاطمه )) است ، منم ((احسان )) و این ((حسن )) است ، و منم ((محسن )) و این ((حسین )) است .
به عزتم سوگند، هر بشرى به مقدار ذره بسیار کوچکى ، کینه و دشمنى آنها را در دل داشته باشد، او را در آتش دوزخ مى افکنم ، یا آدم ،... این پنج تن ، برگزیدگان منند، و نجات و هلاک هر کس وابسته به حب و بغضى است که نسبت به آنها دارد. یا آدم ، هر وقت از من حاجتى مى خواهى ، به آنان توسل کن .
ابو هریره مى گوید، پیامبر اکرم (ص ) در ادامه سخن فرمود:
((نحن سفینه النجاة ، من تعلق بها نجى ، و من حاد عنها هللک ، فمن کان له الى الله حاجت فلیسئل بنا اهل البیت ))
((ما (پنج تن ) کشتى نجاتیم ، هر کس با ما باشد، نجات یابد، و هر کس که از ما روگردان شود، هلاک گردد. پس هر کس حاجتى از خدا مى خواهد پس به وسیله ما اهل بیت از حضرت حق تبارک و تعالى مسئلت نماید)).
این روایت را ((شیخ الاسلام حموینى )) در ((فرائد)) - ((حافظ خوارزمى )) در ((مناقب )) - و چند تن دیگر از دانشمندان اهل سنت نقل کرده اند، همچنین دانشمندان بزرگ شیعه این حدیث شریف را روایت نموده اند، و با بررسى آن ، به طور خلاصه ، مى توان به شش مطلب ، و یا شش منقبت پى برد، که هر یک از پنج تن در آن مناقب و فضائل ، به طور یک نواخت و همردیف ، مشترک هستند.
مطلب اول : خلقت پنج تن و انوار آنان قبل از آفرینش آدم بوده است ، و غیر از روایت مذکور احادیث بسیارى نیز از فریقین (شیعه و سنى ) در این باره وارد شده است .
از حضرت رسول اکرم (ص )، نسبت به مدت زمانى که پنج تن ، قبل از آدم بوجود آمده اند روایاتى منقول است که در برخى 2000 سال و در بعضى به طور مختلف ذکر گردیده است که گمان مى رود - این ارقام تقریبى است نه قطعى .
مطلب دوم : پنج تن سبب و علت آفرینش جهان بوده اند.
مطلب سوم : اسامى آنها از نامهاى خداى تعالى مشتق شده است .
مطلب چهارم : جزاى دشمنى و کینه توزى نسبت به آنان ، سوختن در آتش قهر الهى است .
مطلب پنجم : پنج تن ، برگزیدگان حضرت حق تبارک و تعالى هستند، و هلاک و نجات هر بشرى ، وابسته به حب و بغضى است که نسبت به آنها دارد.
مطلب ششم : هنگام حاجت خواستن از خداى تعالى باید آنها را وسیله استجابت دعا قرار داد و به آنها متوسل شد.
با توجه به این شش مطلب که بیان شد، اگر اشخاصى واجد این شش منقبت بوده باشند، مى توان معتقد بود و یقین کرد که آنها یک بشر عادى نیستند، افرادى که خداى تعالى از همان ابتداى خلقت به آدم ابوالبشر معرفى و نشان داده است که علت خلقت تو و اولاد تو اینها هستند، اگر حاجتى دارى باید به در خانه اینان بروى ، اینها برگزیدگان من اند، من خود اینها را نامگذارى کرده ام . بنابر آنچه گفته شد، پنج تن در شش منقبت مذکور هیچ فرقى با یکدیگر ندارند و در این مورد هیچ تفاوتى میان پیغمبر اکرم ، على ، و حسنین علیهم السلام با حضرت صدیقه سلام الله علیها وجود ندارد، همه در این مناقب یک نواخت ، هم رتبه ، و هم درجه اند. اگر چه از جهات و اعتبارات دیگر ممکن است قائل به فضلیت و برترى برخى بر بعضى باشیم ، مثلا پیامبر اکرم (ص ) منصبى دارد که دیگران ندارند.
اگر درشان پنج تن به جز این شش منقبت نبود، همردیف بودن آنها در این مناقب نشان مى دهد که هر یک از پنج تن ، از همه پیامبران ، از همه صدیقین ، از آدم تا خاتم خلاصه از جمیع مخلوقات خداى تبارک و تعالى افضل و برترند.
زیرا اگر آنها آفریده نمى شدند، این خوان رحمت ، و این سفره خلقت گسترده نمى شد هر کس که به عالم هستى پا نهاده است (یعنى هر بزرگى ، هر شریفى ، هر نبیى ، هر وصیى ، هر خلیفه اى ، هر امامى ، هر عالمى که به وجود آمده است ) در حقیقت کنار سفره رحمت آنها نشسته ، و از نعمت وجودشان برخوردار گشته ، و نان خور و پرورش یافته و عائله رحمت و برکت وجود پنج تن بوده است ، از این جهت است که حضرت سجاد سلام الله علیها در یکى از ادعیه شریفه اش که ائمه را معرفى مى کند، مى فرماید:
((نحن رحمة من استرحمک ، و غوث من استغاث بک ))
((مائیم رحمتى که مردم از تو مى طلبند، مائیم غوث و پناه کسى که از تو پناه مى جوید)) آرى ، آنان در پیش آمدها پناه ، و در طلب حوائج ملجا همه مردمند، اغلب انبیا (از آدم تا خاتم ) در هنگام مشکلات و طلب حاجت به آنان متوسل شده اند و از آبرومندى آنها در نزد خدا، حاجت روا گشته اند، آنها محترمند، معظمند، معززند، علت خلقتند برگزیدگان خدا هستند، و با توجه به اینکه پنج تن در مناقب گفته شده ، همدرجه و همردیف هستند، حضرت صدیقه سلام الله علیها نیز در این مورد کوچکترین فرقى با پدر بزرگوارش نداشته است .

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ