سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ره نماید و ارشاد کند و نجات بخشد و نادانی، گمراه کند و بیراهه برد و تباه گرداند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 1:58 عصر

رئیس سازمان سینمایی ضمن تشریح جزئیات درخواست بودجه از ریاست جمهوری بابت حمایت از سینماداران، از شکایت رسمی این سازمان از انصار حزب‌الله خبرداد.

به گزارش عصر امروز جواد شمقدری؛ رئیس سازمان سینمایی در توضیح جزئیات درخواست بودجه از ریاست جمهوری به خبرنگار مهر، گفت: اختصاص بودجه توسط ریاست جمهوری به سازمان سینمایی از جمله مصوبات شورای‌عالی سینما بوده‌ و حال مشکل اعتبار مبنی‌بر تخصیص این بودجه با موافقت رئیس جمهوری برطرف شده‌است.

وی در توضیح چگونگی اختصاص این بودجه گفت: با اعلام این موافقت، سازمان سینمایی تصمیم گرفت تخصیص این بودجه را به سالن‌های سینما در بخش خصوصی اختصاص دهد.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات پیش‌آمده در اداره سالن‌های سینما قرار شده‌است پیرو یکی از مصوبات شورای‌عالی سینما، تا سقف 15 درصد از این بودجه را برای خرید بلیط از ظرفیت‌های سالن‌های سینما اختصاص دهیم.

وی در ادامه افزود: طبق این قرار به‌عنوان رئیس سازمان سینمایی از رئیس جمهوری درخواست کردم که متوسط تا 7.5 (هفت و نیم) درصد از این اعتبار سهم صاحبان سالن‌های بخش خصوصی شود.

این توضیحات شمقدری در حالی است که هفته گذشته انجمن سینماداران با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به تعطیلی سالن‌های سینما در‌آینده نزدیک هشدار جدی داده بود.

شکایت سازمان سینمایی از انصار حزب‌الله

جواد شمقدری در بخش دیگری از توضیحات خود درباره خبر شکایت رسمی این سازمان از انصار حزب‌الله بابت اعتراض‌های اخیر این گروه نسبت به عملکرد مسئولان سینمایی، این خبر را تایید کرد و گفت: شکایت سازمان سینمایی از انصار حزب‌الله صحت دارد و امشب به‌طور رسمی اعلام خواهد شد.

جواد شمقدری توضیحی درباره کم و کیف اعلام شکایت رسمی سازمان سینمایی از انصار حزب‌الله نداد.

گروه انصار حزب الله نیز دو روز پیش از معاونت سینمایی برای اکران فیلم‌ من مادر هستم شکایت کرده بودند.


سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 1:57 عصر
در قرارداد منعقده میان دوحه و واشنگتن، کاخ سفید این ماموریت را به وی محول کرد؛
شکست ماموریت امیر قطر در شناسایی مکان استقرار سید حسن نصرالله
اسلام تایمز: در توافقنامه منعقده میان دوحه و واشنگتن، امیر قطر مامور شناسایی مکان استقرار دبیر کل حزب الله لبنان و همچنین مامور تحت فشار قرار دادن نخست وزیر ترکیه برای محکوم کردن سوریه و اغوا کردن رئیس جمهوری عراق از طریق کمک های مالی بود.
شکست ماموریت امیر قطر در شناسایی مکان استقرار سید حسن نصرالله

به گزارش اسلام تایمز ، روزنامه "یدیعوت آحرونت" چاپ رژیم صهیونیستی طی دو روز گذشته در خبری، توافقات پشت پرده بین دوحه و واشنگتن را بر ملا کرد.

در این توافقنامه که قطر کمی پیش از انقلاب های عربی آن را با طرف آمریکایی خود به امضاء رساند، بندهایی دیده می شود که علاوه بر آنکه شکست "حمد بن خلیفه آل ثانی" را در اجرای ماموریت های محوله از سوی کاخ سفید نشان می دهد از طرف دیگر حاکی از آن است که آل ثانی در برابر مقامات آمریکایی تا چه حد خوار و ذلیلند که حاضر هستند برای جلب رضایت واشنگتن هر شرط حقیرانه ای را بپذیرند.

از جمله بندهای آن که ماموریت امیر قطر را در بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه و همچنین خیانت وی را نسبت به امت عربی فاش می کند، این است که وی مامور پیگیری موضوع حمایت و پشتیبانی از جنوب لبنان آن هم از طریق احداث ساختمان ها و اجرای پروژه های مسکونی و سرمایه گذاری در این منطقه شد تا به نوعی بتواند خود را به جنبش حزب الله لبنان نزدیک کند.

امیر قطر در پی این نزدیکی به حزب الله تلاش داشت تا مکان استقرار "سید حسن نصرالله" دبیر کل این جنبش را شناسایی کند البته در این راستا با ارسال هدایایی برای "سید حسن نصرالله" سعی داشت تا مکان حضور وی را از طریق ماهواره شناسایی کند که البته این ماموریت وی به شکست انجامید.

- تحت فشار قرار دادن ترکیه و به طور مشخص "اردوغان" نخست وزیر این کشور برای تحریم سوریه آن هم به شکل تدریجی با سوء استفاده از پرونده کردهای سوریه.

- حمایت مالی از "جلال طالبانی " رئیس جمهوری عراق برای فعال کردن نقشش در عراق و در نتیجه فعال کردن نقش آمریکا در این کشور .

- تلاش برای ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشورهای عربی از طریق پرونده های فساد و در راس آن سوریه.

- تلاش برای گسترش دادن دامنه فعالیت رسانه ای قطر از طریق افتتاح شبکه های اطلاع رسانی جدید یا شبکه های رادیویی در کشورهای مختلف عربی.

- ارائه حمایت قطر از گروههایی که در کشورهای عربی و خاورمیانه این تبلیغ و باور در بین آنها وجود دارد که مورد ظلم قرار گرفته اند، مانند اهل تسنن بحرین، کردها در ترکیه و ارامنه در سوریه و دروزی ها در لبنان آن هم با ارائه کمک های مالی یا انعکاس مسائل مربوط به آنان در رسانه ها.

سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 1:55 عصر

سفیر: حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی درباره صورتگری و صحنه‌سازی از زندگی پیامبران و معصومین (ع) نظر خود را در این زمینه اعلام کرد.


به گزارش شفقنا، متن سوال و پاسخ این مرجع تقلید که در مرکز خبر حوزه نیز منتشر شده، به این شرح است:

سؤال: صورتگری یا صحنه سازی از زندگانی محمد (ص) یا دیگر پیامبران گذشته یا معصومین (ع) یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما یا صفحه تلویزیون یا تئاتر و غیره جایز است؟

پاسخ آیت‌الله العظمی سیستانی: «اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند، مانعی ندارد.»

 


سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 1:55 عصر
دعا می‌کنیم دوران هاشمی و خاتمی تکرار شود

عضو حزب اعتماد ملی گفت: در حال حاضر اصلا‌ح‌طلبان، اصولگرایان سنتی، طیف دولت و طیف میانه‌رو به رهبری هاشمی چهار پایه اصلی جناح‌های سیاسی در کشور هستند که باید به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات توجه ویژه کنند.

در این گفت‌وگو بخوانید:
 
*نقش چهار جریان سیاسی در انتخابات 92

*آنها می‌خواهند ما آنقدر از اصول خود کوتاه بیاییم تا از بین برویم

*کسی که اردوکشی خیابانی کرد به زندان رفت/در مصر هم عفو عمومی اعلام کرده‌اند

*گذشته، گذشته است، اگر منت خاتمی هم بکشید نمی‌خواهد به انتخابات بیاید

*در دوران خاتمی عقب نشینی هسته‌ای نداشتیم

*ذهنیت منفی در جامعه علیه اصلاح‌طلبان وجود ندارد

*باید دعا کرد که دوباره دوران هاشمی و خاتمی را تجربه کنیم

*کارنامه خاتمی درخشان است
 
الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگویی‌تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب  خبرگزاری فارس، به بحث و بررسی درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری، آرایش گروه‌های سیاسی در انتخابات 92 و وضعیت اصلاح‌طلبان پرداخت.
 
بر اساس این گزارش، متن کامل این مصاحبه به شرح زیر است:
 
* فارس: باتوجه به اینکه انتخابات 92 اولین انتخابات پس از حوادث سال 88 است، ارزیابی شما از این انتخابات و نحوه حضور اصلاح‌طلبان چیست؟ 
 
 حضرتی: طبیعی است که نگاه‌های مختلفی نسبت به تک‌تک این مباحث وجود داشته باشد و 99 درصد نگاه‌ها نیز از روی حسن نیت و دلسوزی است. همه کسانی که عاشق انقلاب اسلامی، شخصیت امام و کشور هستند و می‌خواهند کشور روز به روز رشد کرده و مردم در امنیت و آرامش باشند و  احکام الهی پیاده شود، ایده‌ها و روش‌های مختلفی دارند که اختلاف نظر‌ در اینجا طبیعی است و همین اختلاف نظر‌ها جناح‌های مختلف سیاسی را ایجاد می‌کند.ما خیلی راحت می‌توانیم یکدیگر را تحمل کرده و از پیشنهادات یکدیگر بهره ببریم و انگ کافر و منافق بودن نیز به یکدیگر نزنیم. آنچه که برای مجموعه دلسوزان انقلاب به دور از اینکه اصلاح‌طلب یا اصولگرا باشند، در حال حاضر مهم است پیشرفت کشور است.
 
* نقش چهار جریان سیاسی در انتخابات 92
 
در حال حاضر اصلا‌ح‌طلبان، اصولگرایان سنتی، طیف دولت و طیف میانه‌رو به رهبری هاشمی چهار پایه اصلی جناح‌های سیاسی در کشور هستند. هر چهار جریان باید به یک نکته توجه کنند و آن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روست. مشارکت حداکثری در همه زمان‌ها برای کشورمان اهمیت داشته اما در انتخابات 92 مشارکت حداکثری مردم مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر است. این امر دلایل زیادی دارد؛ اول اینکه ما از یک انتخابات پرتنش در سال 88 خارج شده‌ایم و انتخابات 92 اولین انتخابات ریاست جمهوری پس از آن حوادث است و دوم اینکه تمام هدف آمریکا و اروپا از تحریم ایران، نابود کردن جمهوری اسلامی است. آنها می‌خواهند ما آنقدر از اصول خود کوتاه بیاییم تا از بین برویم.
 
در این شرایط ما در داخل نیز با مشکلات جدی در بخش اقتصادی و اجتماعی مواجهیم از این رو می‌طلبد که با یک مشارکت حداکثری ولو یک نفر بیشتر از انتخابات قبلی باشد، بتوانیم مشارکت بالایی در انتخابات رقم بزنیم. این در کلام و اندیشه رهبری نیز در همه ادوار وجود داشته است همانطور که ایشان در سفر خراسان تاکید کردند که مشارکت حداکثری بسیار مهم است. تاکید مقام معظم رهبری در عین مشارکت حداکثری بر انتخابات رقابتی نیز هست؛ در دوران آقای هاشمی انتخابات‌ها مدیریت شده بود و یک شخصیت وزین به میدان رقابت می‌آمد و باقی افراد نیز مشخص بود که برای رای گرفتن نیامده‌اند، اما از انتخابات دوم خرداد به بعد و همزمان با رقابت ناطق نوری و خاتمی یک انتخابات رقابتی مشارکتی رقم خورد.
 
* انتخابات آینده باید با مشارکت حداکثری و رقابتی باشد
 
حضرتی: از زمان دوم خرداد به این طرف ما به سمت انتخابات رقابتی رفتیم و در پایان دوره خاتمی ما از انتخاباتی کاملا رقابتی با حضور هاشمی، احمدی‌نژاد، کروبی، معین و قالیباف برخوردار بودیم لذا اینها جزء پرونده درخشان جمهوری اسلامی است.
 
من مطمئنم و اصرار دارم که انتخابات 92 نیز به مراتب باید از انتخابات دوره‌های قبل مشارکت‌ حداکثری‌اش پررنگ‌تر باشد و ما راهی غیر از این نداریم.
 
* برای حل معضلات خارجی و داخلی به مشارکت حداکثری نیاز داریم
 
امروز کشور در حوزه مسائل سیاسی دچار تنش‌هایی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و همچنین در داخل اصولگرایان به مراتب شدید‌تر از اصلاح‌طلبان است؛ آثار تخریبی زیاد در میدان‌های اجتماعی و در زیر پوست جامعه از مباحث طلاق، فرار از خانه، انحرافات مختلف اعم از کودک‌آزاری و کودکان خیابانی گرفته تا اعتیاد و در حوزه اقتصادی مشکلات زیادی وجود دارد؛ البته قدرت جمهوری اسلامی بسیار بالاتر از اینهاست و ما در صحنه بین‌المللی باید بدرخشیم و با 90 درصد کشورها دوست و همراه باشیم. هنر نیست که با همه کشورها قهر باشیم و فکر کنیم که کار انقلابی انجام می‌دهیم بلکه هنر در این است اگر یک متخلف وجود داشت آن فرد ایزوله شود نه ما چراکه اصل بر ارتباط است. برای حل معضلات خارج و بیماری‌های داخل ما نیاز حیاتی به مشارکت حداکثری داریم.
 
مشارکت حداکثری با حلوا حلوا گفتن به دست نمی‌آید بلکه نیاز به یک رقابت جدی دارد؛ زمانی استادیوم آزادی از 120 هزار نفر پر می‌شود که 2 رقیب اصلی و مطرح با داوری منصف و مطمئن مسابقه ‌دهند. باید تمامی شرایط برای اشتیاق و علاقه فراوان مردم برای حضور در انتخابات فراهم شود لذا لازمه آن این است که تیم‌های قدرتمند یا خودشان بیایند یا افرادی را به عنوان نامزد معرفی کنند. محبوبیت افراد مختلف نیز مشخص است. در حوزه سیاست باید برای قدرتمندان یک عرصه رقابت شکل بگیرد.
 
* کشور از فضای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی عبور کرده است
 
* فارس: این رقابت دوگانه در انتخابات به نظر شما بین چه جریان‌ها و شخصیت‌هایی شکل خواهد گرفت؟
 
حضرتی: کشور از فضای اصلاح‌طلبی و اصولگرایی عبور کرده است؛ کسانی که به تدبیر، عقل و منطق اهمیت می‌دهند، در برنامه خود آینده‌نگری و برنامه‌ریزی دارند. استفاده از نیروهای کارآمد و باتجربه که 30 سال در تنور انقلاب پخته شده‌ و امتحان پس داده‌اند توجه دارند، ‌موفق می‌شوند؛ اگر جناحی بگوید که من می‌خواهم از تمام ظرفیت کشور استفاده کنم موفق خواهد بود چراکه ما در یک نبرد بزرگ هستیم و این نبرد انسان‌های بزرگ می‌خواهد؛ نمی‌شود شما نبرد بزرگی را با انسان‌های کوچک و بی‌تجربه که تازه وارد میدان شده‌اند رقم بزنید. اگر هاشمی رفسنجانی، خاتمی، ناطق، آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله مصباح یزدی و در واقع تمام شخصیت‌های برجسته و بزرگ کشور به میدان بیاورید باز به نظر بنده کم است چراکه امروز تمام دنیا را بر علیه ما بسیج کرده‌اند. از این رو باید تمام ظرفیت‌ها فعال شوند و بگویند که ما یک انتخابات آزاد در چارچوب قانون اساسی برگزار خواهیم کرد.
 
* فارس: به نظر شما علت تاکید اصلاح‌طلبان بر واژه انتخابات آزاد چیست؟ مگر تاکنون انتخابات غیرآزاد نیز در کشور ما برگزار شده است؟
 
حضرتی: انتخابات آزاد یعنی اینکه همه کسانی که معتقد به قانون اساسی هستند و حداقل شرایط و نه حداکثر آن را دارند بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند. سطح سواد، شرایط سنی، تابعیت ایرانی، مسلمان بودن و به عنوان رجل سیاسی شناخته شدن حداقل شرایط است. مگر شما می‌توانید به این دلیل که یک نفر حرفی را زده یا یک روزنامه نکته‌ای را تیتر کرده فردی را  از حضور در انتخابات محروم کنید؟ اگر ما تیتری هم زده‌ایم ممکن است جریمه و توقیف نیز برای روزنامه در نظر گرفته شده باشد. لذا باید سطح کار را از مباحث جناحی بالاتر برد. باید گفت که می‌خواهیم انتخاباتی برگزار کنیم که همه افراد احزاب خود را فعال کنند و نمی‌توان گفت که شما احزاب خود را فعال کنید اما اجازه نداد در انتخابات شرکت کنند. نگاه ما به یک آینده است و اگر بخواهیم در اختلافات قدیمی درگیر شویم، انتخاباتی برگزار خواهیم کرد که برخی از افراد که به تنهایی دو هزار رای هم ندارند روی کار می‌آیند و با این کار به دنیا اعلام می‌کنیم که دیگر تیر خلاص را بزنید!
 
* فارس: به نظر شما طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری چطور می‌توان از تبدیل شدن انتخابات 92 به انتخابات 88 که مایه بی‌آبرویی کشور شد جلوگیری کرد؟ آیا مرزبندی افرادی همچون خاتمی با سران فتنه مشخص شده است؟
 
حضرتی: هیچ کس به اندازه خاتمی به نظام وفادار نبوده و صاحب محبوبیت و صاحب نظر نیست و در عین حال چنین فردی هر روز مورد بی‌مهری برخی رسانه‌ها نیز قرار می‌گیرد. آقای خاتمی بارها اعلام کرده که من درون نظام هستم در حالی که افراطی‌های دو طیف به خاتمی فحش می‌دهند.
 
* فارس: اما از چنین شخصیتی که شما می‌گویید در سال 88 انتظارات بیشتری می‌رفت.
 
حضرتی: از برخی‌ اصولگرایان نیز انتظار بسیار بیشتری می‌رفت.
 
* فارس: ما درحال حاضر درباره مواضع آقای خاتمی صحبت می‌کنیم.
 
حضرتی: گذشته، گذشته است و آقای خاتمی هم نمی‌خواهد به انتخابات بیاید و حتی اگر منت او را هم بکشید به انتخابات نمی‌آید. هرقدر که گذشته را بیشتر جستجو کرد هیچ چیز برای کشور باقی نمی‌ماند.امروز اگر بسیاری از افراد کاندیدای ریاست جمهوری شوند قطعا تائید صلاحیت نخواهند شد.
 
* فارس: این گذشته‌ای که شما از آن صحبت می‌کنید ناظر به آینده و اعتماد به آن است.
 
حضرتی: اگر بخواهید گذشته را هم در نظر بگیرید خاتمی کارنامه درخشانی دارد. اما باید مباحث را کلان‌تر از این نگاه کرد. بنده آقای مهدوی کنی را صد در صد قبول دارم چرا که شخصیت وزینی است و ممکن است برخی از کارهای وی را نیز قبول نداشته باشم اما نمی‌گویم که چنین فردی به درد کشور نمی‌خورد از این رو ما در شرایط فعلی باید از تمام ظرفیت کشور استفاده کنیم. همه باید مطیع قانون باشیم اما اگر قانون گفته است که با این ویژگی‌هایی که خاتمی دارد باید رد شود نکته دیگری است.
 
* فارس: پس با این تفسیر چرا اعتراضات اصلاح‌طلبان در سال 88 در چارچوب قانون نبود و اردوکشی خیابانی کردند.
 
حضرتی: کسی که اردوکشی خیابانی کرد به زندان رفت.
 
* فارس: به نظر شما باتوجه به آسیب‌هایی که در سال 88 به نظام وارد شد و اثرات آن باقی است پیشنهاد شما برای کسانی که نسبت به اصلاح‌طلبان دچار ذهنیت شده‌اند چیست آیا نباید این ذهنیت پاک شود؟ اصلا تصور کنید که آقای خاتمی هم می خواهد به صحنه بیاید اما فکر نمی‌کنید که بسیاری از مردم نسبت به او بعد از وقایع سال 88 ذهنیت منفی داشته باشند؟ شما به نمایندگی از اصلاح‌طلبان بفرمایید این ذهنیت منفی مردم را چطور می‌توان پاک کرد؟
 
حضرتی: ذهنیت منفی وجود ندارد. الان در مصر عفو عمومی اعلام کرده‌اند و همه چیز تمام شده است. آقای خاتمی در سال 88 نه جزو سردمداران فتنه بود و نه از بیانیه‌دهندگان. با این دید نمی‌توان مشارکت حداکثری را رقم زد.
 
* باید دعا کرد که دوباره دوران هاشمی و خاتمی را تجربه کنیم
 
* فارس: شما سوال من را به حاشیه می‌کشید. سوال بنده واضح است شما به عنوان یک فرد از جبهه اصلاح‌طلبان چه پاسخی برای ذهنیت منفی مردم نسبت به نقش اصلاح‌طلبان در سال 88 دارید؟
 
حضرتی: اصلاح‌طلبان باید تریبون داشته باشند تا بتوانند در این باره توضیح دهند؛ این ذهنیت که برخی از رسانه‌ها به آن دامن زدند حتی اگر تلاش هم بکنید پاک نمی‌شود چرا که اگر کسی خود را به خواب زده باشد نمی‌توان بیدار کرد لذا اصلاح‌طلبان اگر بخواهند حرکت اساسی کنند نباید به تلاش‌های مختلف و سمپاشی‌های سیاسی توجه داشته باشند و با قدرت به میدان آمده و کاندیدا معرفی کنند. اگر بخواهید داستان 88 را باز کنید مقصر‌های مختلفی دارد. کارنامه دولت خاتمی آنقدر درخشان است که اگر ضعف‌هایی هم داشت به لطف دولت فعلی می‌توان آن را نادیده گرفت. برای همه دوران‌ها می‌توان نقص‌ها و ایراداتی در نظر گرفت. شما می‌خواهید بگویید که خاتمی مانند دولت‌های دیگر ضعف‌هایی داشت اما معتقدم نقاط قوت دولت خاتمی و برخی ضعف‌های فعلی، ضعف‌های آن دوره را پوشش می‌دهد. در حال حاضر باید دعا کرد که دوباره دوران هاشمی و خاتمی را تجربه کرد.
 
* فارس: شما از یک طرف می‌گویید که فشارهای بین‌المللی بر کشور ما زیاد است و از سوی دیگر می‌گویید که وضعیت فعلی ناشی از عملکرد دولت است.
 
حضرتی: در دولت هاشمی آنهایی که در قضیه میکونوس رابطه خود را با ایران قطع کرده بودند با منت از جمهوری اسلامی خواستند که سفارتشان را دایر کنند اما آیا تصرف سفارت انگلیس استکبار‌ستیزی است؟
 
* فارس:‌ کوتاه آمدن در پرونده هسته‌ای و مسامحه‌ای که بر سر انرژی هسته‌ای کشورمان در دولت خاتمی با غرب صورت گرفت قابل چشم‌پوشی است؟
 
حضرتی: من به شدت از دولت خاتمی دفاع می‌کنم چرا که عالی‌ترین دوران جمهوری اسلامی در دوران وی بود.
 
* فارس:‌ پس چرا بوش ایران را در حالی که در برنامه هسته‌ای خود عقب‌نشینی‌های بسیاری داشت محور شرارت خواند؟
 
حضرتی: هیچ عقب‌نشینی‌ای در آن دوران صورت نگرفت و در عین حال وضعیت اقتصادی ما یکی از بهترین دوران‌ها بود.
 
* فارس: آیا فشارهایی که در حال حاضر به ناحق بر کشورمان تحمیل می‌شود در زمان خاتمی نیز همین قدر بود؟
 
حضرتی: بله او با تدبیر خود توانست از اختلافات کشورهای اروپایی استفاده کند اما در حال حاضر فشارها بیشتر شده است. هرچند که امروز بی‌تدبیری‌ها نیز موثر بوده و همه نیروهای زبده در این دولت کنار گذاشته شده‌اند.

سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 1:54 عصر

سفیر: روزنامه اطلاعات بخش‌هایی از نظرات بازدیدکنندگان از غرفه روزنامه اطلاعات در نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها را منتشر کرد و به آنها پاسخ داد.


به گزارش پایگاه خبری سفیر، در یکی از نظرات منتشر شده آمده است« روزنامه اطلاعات و پول از بیت‌المال گرفتن و برای جشن تولد محمد خاتمی خرج کردن، چرا؟»، که روزنامه اطلاعات نیز پاسخ زیر را به مخاطب خود داده است:

در اعلام نظر و نوشته این هموطن عزیز، چند اشتباه فاحش وجود دارد که لازم است هم برای ایشان و هم برای همه کسانی که چنین می‌پندارند، حقیقت موضوع را آشکار کنیم.

اولاً روزنامه اطلاعات از بیت‌المال پول نمی‌گیرد و مؤسسه‌ای است که درآمد و هزینه‌اش را خود مدیریت می‌کند و اصطلاحاً «خودگردان» است.

ثانیاً: اساساً روزنامه اطلاعات نه برای آقای خاتمی تاکنون جشن تولد گرفته است و نه برای هیچ کس دیگر. موضوع به همین روشنی است.

آقای سیدمحمود دعایی یک شخصیت حقوقی دارد به عنوان نماینده ولی فقیه و سرپرست مؤسسه اطلاعات و یک شخصیت حقیقی دارد به عنوان یک شهروند! 

قطعاً کسی تردید ندارد که ایشان به عنوان یک شهروند مثل بقیه مردم می‌تواند هر روز صبح صبحانه بخورد، به گلدان‌ها آب بدهد، از مغازه سرکوچه خرید کند، گاهی به سینما برود و سالی یک بار هم در جشن تولد یک دوست قدیمی شرکت کند و برایش یک کیک هم بخرد. به همین سادگی!

بعد از اینکه تصویر حضور آقای دعایی در مراسم جشن تولد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهوری سابق کشورمان در برخی سایت‌ها منتشر شد، بعضی سایت‌ها همین مطلب این خواننده و بازدیدکننده نمایشگاه را نوشتند که چرا جشن تولد؟ چرا کیک؟ چرا حضور؟ چرا آقای خاتمی؟ چرا آقای دعایی؟! در حالی که موضوع به همان سادگی بود که گفته شد.

یک دسته گل از طرف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری هدیه شده بود، آقای دعایی همان دسته گل را به همراه یک کیک به جشن تولد دوست 40 ساله‌اش برد و تا آنجا که می‌دانیم تحبیب قلوب و دیدار از سادات را همه بزرگان توصیه و تأکید کرده‌اند و برای ما جای شگفتی است که چرا برخی دوستان و برادران که اتفاقاً داعیه توجه به اصول دینی و اصول‌گرایی دارند، این سنت‌های زیبا و توصیه‌های بزرگان دینی را، اینگونه تشکیک می‌کنند و برنمی‌تابند.

این را هم اضافه کنیم برای منتقدان و ناهیان که‌ای عزیزان! فرض کنید آقای خاتمی اصلاً روحانی نیست، سید هم نیست، آیا قبول ندارید که ایشان سالیان سال در نظام اسلامی منشاء خدمت بود و هشت سال در عالی‌ترین پست اجرایی کشور و زیر نظر رهبری معظم انقلاب خدمت کرد. آیا رواست که اینک، او را در حد یک تولد فوق‌العاده ساده تحمل نکنیم؟ پس چه‌طور انتظار داشته باشیم که مردان بزرگ، در آوردگاههای حساس، شانه زیر بار سنگین مسئولیت‌های سهمگین نهند و از آینده بیم نکنند؟ باید اندکی بیشتر انصاف و تدبّر کنیم و به آسانی حقیقتی را در مسلخ غوغا و هیجان نسوزانیم.

جمعه 91 آذر 10 , ساعت 3:35 عصر

بسمه تعالی

<<( گذر نامه انسان)>>

نام: انسان                                                          نام خانوادگی : آدمیزاد

نام پدر: آدم                                                      نام مادر : حوا

لقب: اشرف مخلوقات                                        نژاد: خاکی

محل سکونت: کهکشان راه شیری- منظومه شمسی- زمین

ماموریت:خلیفه ی الهی

محل صدور: سراچه دنیا                                     مقصد: سرای آخرت

ساعت پرواز: نامعلوم                                          مکان پرواز: نامعلوم

(( حضور در فرودگاه لحظه ای قبل از پرواز))

وسایل لازم: دو متر پارچه سفید، عمل نیک،علم مفید،دعای اولاد صالح ،دعای مومنین

اضافه بار مجاز: عمل صالح کاملاّ مجاز است

توصیه های ایمنی: اجرای دقیق آموزه های کتاب و سنت پیامبر(ص)

برای کسب اطلاعات بیشتر به قرآن و سنت پیامبر مراجعه کنید.

تماس هم به صورت شبانه روزی ، رایگان ، مستقیم و بدون وقت قبلی خواهد بود، در صورتی که قبل از پرواز با مشکل مواجه شدید با این شماره ها تماس حاصل فرمائید.

سوره بقره 186-سوره نساء 45 سوره توبه 129 سوره اعراف 55  سوره طلاق 3

 

روابط عمومی مدیریت توزیع برق شهرستان بندرترکمن


جمعه 91 آذر 10 , ساعت 3:34 عصر

بسمه تعالی

 

مجازات کسی که نماز نمی خواند

 

1)                برکت از زندگی اش برداشته می شود.

2)               نور صالحین از چهره او برداشته می شود.

3)              پاداش کارهای نیک به او پرداخته نمی شود.

4)              دعای او قبول نمی شود.

5)               دعاهای بندگان نیک از او پس گرفته نمی شود.

6)               با ذلت و خواری جان می سپارد.

7)              گرسنه می میرد.

8)              با شدت تشنگی می میرد، ارگ آب همه دریا ها را بنوشد تشنگی اش برطرف نمی شود.

9)                قبر چنان براو تنگ می شود که استخوانهای قفسه سینه اش در یکدیگر داخل می شوند.

10)            در قبر او آتش برافروخته می شود.

11)      درقبر او چنان ماری مسلط می شود که چشمانش از آتش باشند.تاخنهایش از آهن و صداهایش همچو رعد است.

12)           به سختی در قیامت از او حساب گرفته می شود.

13)          غضب خداوند تعالی بر او خواهد بود.

14)          در آتش جهنم انداخته می شود.

15)           روی صورتش سه سطر نوشته می شود:

1- ای ضایع کننده حق الله 2- ای مخصوص به غضب الله 3- تو در دنیا حق الله را ضایع کردی، امروز تو از رحمت الله مایوس و نامید خواهی بود.

 

روابط عمومی مدیریت توزیع برق شهرستان بندرترکمن


جمعه 91 آذر 10 , ساعت 3:33 عصر

این مردان سرشناس  قبلا چه شغلی داشتند؟!

آدولف هیتلر........................دیکتاتورلمان...............................نقاش پوستر
آلبرتانیشتن.......................فیزیکدان........................................منشیاداره ثبت
الویسپریسلی.....................خواننده.........................................رانندهکامیون
امیرکبیر............................صدراعظم ناصرالدینشاه..................آشپز
اوهنری............................نویسنده........................................گاوچران
جرالدفورد .........................رئیس جمهور آمریکا........................مانکن لباسمردانه
جوزپه گاریبالدی..................انقلابیایتالیایی..............................ملوان
جیمیکارتر.......................رئیس جمهور آمریکا.........................بادامکار
رونالد ریگان.....................رئیس جمهورآمریکا........................هنرپیشه سینما
شون کانری...................... هنرپیشه سینما..............................بنا و راننده کامیون
کلارکگیبل.......................هنرپیشه سینما...............................چوببر
ویلیامفالکنر........................نویسنده.......................................نقاشساختمان
گاندی...............................رهبر فقیدهند................................وکیل دادگستری
جرجواشنگتن....................اولین رئیس جمهورآمریکا..................کشاورز
نادرشاه افشار.....................موسس سلسلهافشاریه....................پوستین دوز
یعقوبلیث.........................سرسلسلهصفاریان..........................رویگر
امیر اسماعیل سامانی............سرسلسلهامرایسامانی....................ساربان
آلپتکین..............................سرسلسلهغزنویان...........................غلام زر خرید
فرخیسیستانی...................شاعر مشهور ایران.........................کارگرکشاورز
حضرت محمد(ص).............پیامبر بزرگاسلام.......................شبانی/ تجارت
حضرت عیسی (ع).............پیامبربزرگ مسیحیت......................نجار
حضرت موسی (ع).............پیامبربزرگوار یهود........................چوپان
پاندیتنهرو......................نخست وزیر هند..............................وکیلدادگستری
موسولینی.........................دیکتاتورایتالیا................................روزنامه نویس
ساموئلمورس...................مخترع آمریکایی.............................نقاش
جکلندن...........................نویسنده آمریکایی............................کارگرکشتی
آلبر کامو..........................نویسندهفرانسوی............................معلم
ریچارد نیکسون.................رئیسجمهور آمریکا.........................وکیل دادگستری
آبراهاملینکلن....................رئیس جمهور آمریکا.........................هیزمشکن
گی دو موپاسان..................نویسندهآلمانی..............................کارمند دریا داری
چارلزدیکنز.....................نویسندهانگلیسی..............................منشی
آناتولفرانس....................نویسندهفرانسوی............................کتابفروش
مولیر..............................نویسندهبزرگ فرانسوی..................هنرپیشه
هربرت جرج ولز ..............نویسندهبزرگ انگلیسی....................شاگرد بزاز
ارنستهمینگوی...............نویسنده بزرگ آمریکایی...................خبرنگار
ویلیامشکسپیر...................نویسنده بزرگ انگلیسی...................هنرپیشهسیار
فیدل کاسترو.....................رئیس جمهورکوبا..........................دانشجوی حقوق
کاردینال ریشیلو................صدراعظم معروف فرانسه.............. کشیش
ناپلئون بناپارت.................امپراطورفرانسه............................افسر توپخانه
کریم خانزند....................موسس سلسله زندیه........................تیر انداز سپاهنادر شاه
میرزا تقی خان امیر کبیر.....صدر اعظم ناصرالدینشاه................منشی
ژاندارک..........................شخصیت نیمه مذهبی وقهرمان فرانسوی.................چوپان
هانری فورد.....................کارخانهدار آمریکایی......................ساعت ساز
توماسادیسون..................مخترع بزرگ آمریکایی....................تلگرافچی
آلفردنوبل....................... بنیانگذار جایزه نوبل...................... کارگرکارخانه
والت دیزنی.....................مخترع سینمایانیمشن...................پادوی مغازه
میکلانژ...........................نقاشمجسمه ساز ایتالیایی.................سنگ تراش


جمعه 91 آذر 10 , ساعت 3:33 عصر

 

 

شاکی :آقای  ..................................... و به نمایندگی آقای ....................... آدرس ............................................

مشتکی عنه :آقای ................ فرزند .................... به آدرس ..........................................

موضوع : فحاشی ، توهین ، استعمال الفاظ رکیک به اقای  ، تهدید و ایجاد جنجال ، تخریب و اتلاف اموال عمومی

تاریخ وقوع جرم:....................... روز:............... ساعت: ......... محل وقوع جرم:...............................

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان .........

سلام علیکم :

                  احتراما به استحضار میرساند همکاران مصارف سنگین این اداره در مورخه 8/8/87 صبح روز چهارشنبه جهت وصول بدهی مشترکین بدهکار به این اداره به آدرس اشتراک شماره ................... بنام ..................... واقع در ........................................................ که ..................... مراجعه نموده و. آقای ......................................... در ساعت 14 به این مکان مراجعه و به محض ورود شروع به فحاشی با استفاده از الفاظ رکیک نموده و به آقای            توهین نمود و پس از تهدید و ایجاد جنجال اقدام به تخریب جای تلفن عمومی در جنب ورودی ساختمان ، کوبیدن پی در پی درب الومینیومی ورودی و باعث شکسته شدن لولا و کج شدن درب ورودی گردید.

بلافاصله موضوع به مرکز فوریتهای پلیس 110 اطلاع داده شد و توسط مامورین نیروی انتظامی صورتجلسه گردید.

در این خصوص نیزصورتجلسه ای توسط مامورین حاضر در اداره که به ایشان فحاشی گردیده بود تنظیم و به عنوان شکایت ایشان از نامبرده به پیوست می باشد.

   بنا به مراتب فوق عمل متهم برابر مادتین 608 و 609 و 687 قانون مجازات اسلامی واجد وصف مجرمانه میباشد لذا به جهت حفظ و صیانت از بیت المال ، عدم تجری شخص مرتکب و دیگران ، جلوگیری از اشاعه این فرهنگ نادرست در جامعه ، اهمیت موضوع قطع برق ، تخریب شبکه های برق و اختلال در شبکه برقرسانی از نظر رفاه آسایش عامه مردم و با توجه به بحران کمبود برق در کشور تقاضای تعقیب ، محکومیت ، جبران خسارت و مجازات متهم از محضر عالی مورد استدعاست.

 

                                                                                                                     

                                                                                                                    ..........................................

                                                                                                              آقای  ............


جمعه 91 آذر 10 , ساعت 3:28 عصر
فلفل قرمز را در رژیم غذایی خود بگنجانید
 
  

ایسنا: متخصصان اظهار کردند: همیشه در رژیم غذایی خود فلفل قرمز را داشته باشید.

فلفل قرمز یا فلفل چیلی علاوه بر اینکه به غذا گرما می‌دهد فواید زیادی برای سلامتی دارد که چند مورد از آن در ذیل آمده است:

- برای قلب مفید است و باعث تقویت رگ‌های خونی می‌شود. همچنین باعث کاهش کلسترول و کاهش مقدار فیبرین خون می‌شود.

- درد و التهاب را کاهش می‌دهد. ماده «کاپسی‌سین» به عنوان جزء اصلی در فلفل قرمز است، در تسکین درد میگرن و سردردهای سینوسی موثر است و ترشح اندروفین‌ها که یک مسکن طبیعی است را تحریک می‌کند.

فلفل قرمزهمچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که به مقابله با عفونت مزمن سینوسی کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد کاپسی‌سین می‌تواند سرعت سوخت و ساز را افزایش داده و از تجمع بافت چربی جلوگیری کند.

فلفل قرمز با سرطان مبارزه می‌کند و ماده کاپسی‌سین موجود در آن باعث می‌شود سلول‌های سرطانی پروستات از بین بروند. همچنین سطح قند خون را کاهش می‌دهد.

مطالعات حاکی از این است که خوردن فلفل قرمز می‌تواند سطح انسولین را پس از غذا کنترل کند.


<   <<   6   7      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ