سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را هرجا که باشد بگیر که حکمت در سینه منافق بالا و پایین می رود تا از آن بیرون آید و در سینه مؤمن کنار همراهانش جای گیرد. [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 91 آذر 26 , ساعت 1:31 عصر
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله :


من براى آوردن دین راستین و آسان برگزیده شده‏ام

یکشنبه 91 آذر 26 , ساعت 1:27 عصر
مشاوررهبری:سرطان به طورعجیبی افزایش یافته است


افزایش بیماری های صعب العلاج عجیب و قابل تحقیق است.

دستیار و مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه یکی از اقدامات موسسه خیریه امدادگران عاشورایی کمک به درمان بیماران محروم است، گفت: اخیرا در کشور ما بیماری های صعب العلاج مانند سرطان زیاد شده و این افزایش بیماری های صعب العلاج عجیب و قابل تحقیق است.

http://www.asriran.com/files/fa/news/1391/9/24/255415_142.jpg

به گزارش جنوب نیوز به نقل از مهر سرلشکر رحیم صفوی در یازدهمین مجمع موسسه خیریه امدادگران عاشورایی که صبح جمعه در سالن همایش های رازی در تهران برگزار شد، با بیان اینکه چالش های پیش روی موسسه های خیریه با خلق جریان درآمدی پایدار، نیروی انسانی است، گفت: حرکت موسسه های خیریه باید در مسیر درست و منطقی و منطبق با اهداف و اساسنامه و عملکرد شفاف در امور مالی باشد.

عضو هیات مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورایی با بیان اینکه موسسه ما فارغ از کارهای سیاسی است و در مسیر رهبری حرکت می کند، اظهار داشت: به تمام پزشکان، مسئولان کشوری و لشکری، پیشنهاد می کنم 30 سال دوم خدمت خود را در راستای 30 سال اول صرف امور خیریه کنند.

 


یکشنبه 91 آذر 26 , ساعت 1:27 عصر
خواننده مرتد با چه کسانی در کنسرت امریکا ملاقات کرد؟ + سند
شنبه 25 آذر 1391 ساعت 00:33
به گزارش بولتن نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، «شاهین نجفی» همجنس‌باز مشهور و شومن میتینگ‌های منافقین که چندی پیش به هتک حرمت معصومین و ائمه اطهار (س) پرداخته، پس از 6 ماه انزوا و زندگی مخفیانه ، تحرکات جدیدی را در ایالات متحده امریکا آغاز نموده است.

خواننده هتاک برای رسیدن به این اهداف خبیثانه اش با سفر به شهرهای مختلف امریکا از جمله شهرهای برکلی و سن دیگو کنسرت برگزار می کند.

اما تصاویری از پشت صحنه این کنسرت ها و حضور برخی از شارلاتانهای سیاسی و حقوق بگیران سازمان سیا که در قالب به اصطلاح اپوزیسیون(ضد انقلاب) فعالیت می کنند، حقایق واضح و روشنی از پشت صحنه پازل مهره های حامی این خواننده مرتد در خارج از کشور را رمز گشایی کرده است.



 

پروژه مشترکی که افکار عمومی  بارها اجرای آن را توسط این افراد تحت عناوین مختلفی چون تبلیغ شیطان پرستی ، دفاع از همجنس گرایی و رفتارهای نامتعارف جنسی ، حمله به مناسبت ها و مراسم های مذهبی، کشف حجاب و ... با سوء استفاده از روشهای مختلف ارتباطی در رسانه های متعلق به سازمان سیا از جمله صدای امریکا و شبکه اجتماعی فیس بوک ، مشاهده کرده اند.

 افرادی چون علی افشاری ( از اعضای باند محسن سازگارا ) ، احمد باطبی ( خبرنگار صدای امریکا ) ، هانیه بختیار  ( به همراه مادرش فریبا داوودی مهاجر ) ، کوروش صحتی ( خبرنگار صدای امریکا) ، بهزاد مهرانی ( ضد انقلاب پناهنده شده به ترکیه ) از جمله کسانی هستند که بارها و بارها مصداق مهره های سوخته این پروژه نافرجام بوده اند.

لازم به یادآوری است پروژه‌ای موسوم به موسیقی ترور که مورد حمایت امریکایی‌هاست توسط این خواننده هتاک پیگیری می‌شود و این در حالی است که چندی پیش نیز «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا دستور استمرار پروژه «جنبش رقص و دیپلماسی رپ» را در فرآیند «جنگ نرم» علیه ایران صادر کرده بود.

اما این عامل سازمان ناتوی فرهنگی در داخل کشور و در حوزه شعر و ادبیات نیز از حمایت افرادی چون مهدی موسوی و فاطمه اختصاری استفاده می کند که متاسفانه به دلیل کوتاهی برخی از مسئولین فرهنگی با سوء استفاده از امکانات دولتی مشغول به جذب نیرو و گسترش حلقه های خود هستند. نمونه اخیر این سوء استفاده از اموال دولتی در هفته گذشته و در فرهنگسرایی در کرج اتفاق افتاده است که باشگاه خبرنگاران بزودی در خبری تفصیلی به افشای حامیان این سناریوی موذیانه خواهد پرداخت.

یکشنبه 91 آذر 26 , ساعت 1:25 عصر

عارف: رقابت برد - برد سال 88 به باخت - باخت تبدیل شد

کد خبر: 46121. جمعه 24 آذر 1391، ساعت 23:50 [ نسخه چاپی ]
محمدرضا عارف در واکنش به پرسشی در باره وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: ما باید طبق قانون عمل کنیم.


 

محمدرضا عارف در واکنش به پرسشی در باره وضعیت میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: ما باید طبق قانون عمل کنیم.

به گزارش زلال نیوز به نقل از ایسنا، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با تعدادی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به این‌ پرسش که شما موضع رسمی خود را درباره حوادث سال 88 اعلام نکرده‌اید، اظهار کرد: در سال 88 رقابت برد برد در انتخابات به باخت باخت تبدیل شد.

معاون اول خاتمی با تاکید بر این‌که «باید درچارچوب نظام عمل کنیم» افزود: من تندروی‌ها را جفا در حق انقلاب و نظام می‌دانم. هیچ تصمیم قطعی برای آمدن یا نیامدن برای انتخابات ریاست جمهوری نگرفته‌ام. من در سال 84 بهترین شرایط را برای کاندیدا شدن داشتم؛ چراکه معاون اول بودم، اما نیامدم چراکه صلاح نظام برای من بسیار اهمیت دارد.

عارف با بیان این‌که «به همه ارزش‌ها و تمام اصول قانون اساسی اعتقاد دارم» تصریح کرد: اگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری بیایم برای برد خواهم آمد. اگر مطمئن باشم که 60 درصد نظرسنجی‌ها به سودم خواهد بود حتما می‌آیم. اما نگاهم این نیست که به هر قیمتی پیروز شوم. برخی می‌گویند اولین شرط ما آزادی زندانیان سیاسی است و این یعنی به بن بست رسیدن. راهی که من در پیش گرفته‌ام؛ سخت است. من هیچ شرطی برای ورود به انتخابات ندارم و چون مواضع این چنینی نمی‌گیرم طرفدار دو آتشه هم ندارم.


وی درباره شروطی که برخی برای حضور اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات مطرح کرد‌ه‌اند نیز گفت: من که می‌گویم قانونمدارم نمی‌توانم شرط بگذارم که اگر مثلا زندانیان آزاد شوند وارد انتخابات می‌شوم. من راه حل مشکلات کشور را حضور پر شور مردم می‌دانم و با این‌که کسی بخواهد شرط بگذارد مشکلات حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: انتخابات پر شور می‌تواند بخشی از مشکلات ما را در عرصه بین المللی حل کند و پس از آن حرکت‌هایی نیز در داخل برای حل مشکلات می‌توان انجام داد. احساس می‌کنم که طرح اسم من هم در داخل و هم خارج از کشور تاثیرگذار است و این‌که ضدانقلاب‌ها ادعا می‌کنند که انتخابات تحریم شده است تحت الشعاع قرار می‌گیرد. من اگر کاری انجام می‌دهم سعی می‌کنم به صلاح مردم و نظام باشد و حتی اگر احساس کنم حضورم در انتخابات تنها 10 درصد در حضور پرشورتر مردم تاثیرگذار خواهد بود، شرکت خواهم کرد ،آن‌چه مهم است حضور حداکثری مردم در این انتخابات است.

معاون اول دولت خاتمی در واکنش به اظهارات اخیر موسوی خوئینی‌ها که مورد پرسش یکی از دانشجویان حاضر در نشست بود، گفت: ما اگر اعتقاد به آزادی داریم، باید بین خودمان نیز به آن قائل باشیم. هر کسی می تواند نظر خود را مطرح کند من صلاح نظام را در اجماع می دانم؛ چراکه در این صورت مردم نیز انگیزه بیشتری برای انتخابات پیدا خواهند کرد.

وی اظهار کرد: موضع من ائتلاف 51 درصدی است و اگر این ائتلاف 51 درصدی ایجاد شود آن را فدای 49 درصد نخواهم کرد و به همین علت نیز در کارهای اجرایی هیچ‌گاه درگیری نداشته‌ام؛ چراکه به خرد جمعی و کار کارشناسی معتقدم. من کاندیدای قطعی انتخابات 88 بودم، اما وقتی آقای خاتمی اعلام کاندیداتوری کرد من حاضر شدم رییس ستاد انتخاباتی ایشان شوم و تمام تشکیلاتم را در اختیار ایشان قرار دهم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به خرد جمعی ادامه داد: البته خط قرمزهایی دارم که به کسی اجازه عبور از آن‌ها را نمی‌دهم، البته این خط قرمزها را نیز چندان بالا نمی‌گیرم. خط قرمزهای من همان‌هایی است که مردم برای آن انقلاب کردند. معتقدم ما باید با تفاهم پیش برویم و هیچ راهی جز میانه روی و تحمل مخالف و البته نه معاند برای حل مشکلات نداریم.

عارف درباره احتمال اجماع اصلاح‌طلبان و نامزد احتمالی‌شان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: اجماع ایده‌آل ما است، اما اصلاح‌طلبان در سال 84 در اوج قدرت نتوانستند به اجماع برسند. ما یاد نگرفته‌ایم که با تفاهم با یکدیگر کار کنیم و فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان به اجماع نرسند. وی با بیان این‌که «انتخابات تک‌قطبی به ضرر نظام است» گفت: از حضور اصلاح‌طلبان باید تشکر و حمایت نیز بشود. ما برای انتخابات کسی را می‌خواهیم که نام و شخصیتش بیانگر صلح باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا به جریان انحرافی اعتقاد دارید؟ گفت: جریان انحرافی چیز بی‌ربطی است که بخشی از اصولگرایان آن را درست کرده‌اند. جریان انحرافی ساخته ذهن آن‌هاست برای این‌که مسائل و مشکلات پیش آمده را به دوش دیگری بیندازند. معاون اول دولت هشتم در بخشی از سخنان خود با گرامی داشت 16 آذر روز دانشجو «بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی دانشجویان نسبت به مسائل سیاسی،دخالت نهادها و افراد خارج از دانشگاه‌ها در امور تشکل‌های دانشجویی، محافظه‌کاری از سوی دانشجویان و فاصله گرفتن از ارزش‌های انقلاب» را مهمترین آفت‌های جنبش دانشجویی فعلی عنوان و بر ضرورت حضور جنبش‌ دانشجویی در صحنه‌های سیاسی تاکید کرد.


یکشنبه 91 آذر 26 , ساعت 1:25 عصر

آمار جدید احمدی نژاد از فرصت طلبان اقتصادی
300 نفری که زور دولت به آنها نمی رسد

 
 

23:29 (جمعه 24 آذر 1391)
اخبار مرتبط
   
   

دنیای صنعت:رئیس‌جمهور با بیان اینکه 300 نفر، 60 درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور عده‌ای هم پیدا شده‌اند که فقط به فکر خود هستند و از این افراد دفاع می‌کنند.

به گزارش دنیای صنعت به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد ظهر امروز (جمعه) در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی استان خراسان رضوی گفت: اجرای برنامه اقتصاد بدون نفت نیازمند هم افزایی و تلاش همه قوا، مسئولان و مدیران کشور است و همه باید دست به دست هم یکبار برای همیشه وابستگی به درآمد نفت را از اقتصاد کشور کنار بگذاریم.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه برخلاف تصور دشمنان، ظرفیت های ایران فقط به نفت و گاز محدود نمی شود، خاطرنشان کرد: مهمترین استعداد و قابلیت ملت ایران فرهنگ، اندیشه و ثروت‌های خدادادی است که استفاده بهینه از آنها می تواند، اقتصاد بدون نفت را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.
احمدی نژاد خود با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبود منابع مالی نیز در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: مشکل اصلی تنها معوقات بانکی است، بدین معنا که عده‌ای پول‌هایی را گرفته‌اند ولی پس نمی‌دهند که این عده 3 دسته هستند، دسته اول وام‌گیرندگان خرد و دسته دوم کسانی هستند که برای پایه‌گذاری تولید و راه‌اندازی کارخانجات در سطح کشور وام گرفته‌اند و دسته سوم نیز که بیشترین معوقات بانکی را دارند، کسانی هستند که به بهانه‌‌های گوناگون برای واردات و صادرات وام گرفته‌اند اما وام را مسترد نکرده‌اند در حالی که کالاها را فروخته‌ و پول‌ها را گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه 300 نفر در کشور 60 درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته و پس نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور عده‌ای هم پیدا شده اند که فقط به فکر خود هستند و از این افراد دفاع میکنند.
احمدی نژاد تأکید کرد: برخی هم در سازمان‌ها و دیگر جاها قانون تصویب میکنند تا نتوان حتی به افرادی که وام را پس نمی دهند، نزدیک شد، اما جای این سؤال باقیست که چرا نباید این وام‌ها را مسترد کنیم در حالی که عده‌ای خودخواهانه تلاش میکنند که پول‌های کشور را بلوکه و احتکار کنند.
وی گفت: پول در کشور زیاد است، ولی وقتی پول زیاد میشود ردپایی از قدرت هم پیدا میشود، برخی به نام کارگر و کارخانه پول میگیرند ولی برای منافع شخصی خود تلاش میکنند.
رییس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید با سرعت ایران را بسازیم، با اشاره به لزوم توجه به دو بخش سرمایه‌گذاری‌ها و زیرساخت‌ها در این عرصه اظهار داشت: باید هر چه زودتر پروژه های زیربنایی که پایه زندگی است را تکمیل کنیم و در این راستا باید همه دست در دست هم، به تحقق این هدف کمک کنند.
وی افزود: ایران کشوری است که سالیانه میتواند 200 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشد و میتوانیم به صادرکننده مهمی در زمینه‌های صنعتی و معدنی و محصولات کشاورزی تبدیل شویم که این نیز نیازمند کمک همه جانبه و همت بلند است.
رییس جمهور اظهار داشت : طی دولت های نهم و دهم هر سال بطور متوسط 125 کیلومتر آزاد راه در کشور به بهره برداری رسیده و امسال هم 270 کیلومتر دیگر در دست احداث است که با احتساب این رقم عملا طی هشت سال فعالیت این دولت هر سال بطور متوسط 145 کیلومتر آزاد راه در کشور ایجاد شده که اقدامی ارزشمند است.
وی با تاکید براینکه کمبود مصالح در کشور وجود ندارد، گفت: در سال 85 یکی از مشکلات موجود در شورای اقتصاد کنترل نرخ سیمان بود، چرا که در آن زمان مجموع ظرفیت تولید سیمان 32میلیون تن بود، ولی امروز ظرفیت تولید سیمان 86 میلیون تن شده و تنها در سال گذشته 12 میلیون تن سیمان از ایران صادر شده است.
رییس قوه مجریه همچنین با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی در زمینه نیروی انسانی در کشور وجود ندارد، گفت: امروز انواع تخصص‌ها در ایران در بالاترین سطح وجود دارد و متخصصان کشورمان قادرند تمام تجهیزات مورد نیاز کشور را تولید کنند.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازها برای آرامش و اعتلای انسان و تربیت نسل‌های متوالی مسکن است، اظهار داشت: در نگاه ما مسکن محل تعلیم و تربیت و رشد و شکوفایی و پایگاه اصلی زندگی محسوب میشود.
وی تأکید کرد: برای اولین بار تعداد واحدهای مسکونی موجود در کشور از تعداد خانوارهای موجود در کشور بیشتر است و این کار بزرگ برای اولین بار اتفاق افتاده است؛ البته هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و باید تلاش شود که توزیع این واحدها در سطح خانوارها و کشور متوازن و یکسان باشد.
احمدی نژاد ادامه داد: زمانی کار تکمیل میشود که هر خانواده مالک یک واحد مسکونی باشد تا بدینوسیله سکوی اولیه برای حرکت‌های اجتماعی را در اختیار داشته باشد.
وی اظهار داشت: گام دوم در موضوع مسکن ،حرکت برای بهبود کیفیت، معماری و کاربریهای داخل یک واحد مسکونی است.
رییس جمهور با اشاره به واحدهای مسکونی ساخته شده در قالب مسکن مهر در سراسر کشور تصریح کرد: مسکن مهر اقدامی ضربتی با هدف جبران عقب‌افتادگیهای تاریخی در مسکن بود.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در سطح کشور اظهارداشت: استان خراسان رضوی در زمینه عمران و آبادانی و دیگر عرصه‌ها رشد بسیار خوبی داشته است؛ ویژگی مهم صنعت خراسان رضوی این است که صنعت آن توسط مردم پایه‌گذاری شده و امروز این استان رتبه چهارم را از نظر صنعت در کشور دارد ولی به لحاظ استعداد شایسته است که رتبه اول را کسب کند و این نیازمند همکاری و همدلی همگان است.

وی خاطر نشان کرد: دیار خراسان جایگاه بسیار ممتازی در تاریخ ایران دارد، وجود بارگاه نورانی امام رضا (ع) خورشید تابناکی است که همه اندیشه‌ها را رشد داده و به اعتلا می‌رساند.قلوب صدها میلیون انسان عاشق در طول شبانه‌روز متوجه این کانون نور و ولایت است و همواره این عشق را نثار امام رضا (ع) میکنند.

احمدی نژاد البته مانند گذشته دست به جیب نشد تا اسامی را اعلام کند و معلوم نیست بانک های تحت مدیریت دولت چگونه به این 300 نفری که رییس دولت به آنها معترض است وام  داده و برای باز پرداخت آن وثیقه لازم را نگرفته است؟


سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 2:25 عصر

شهید محمدابراهیم جعفری


نام :  محمدابراهیم
نام خانوادگی :  جعفری
نام پدر :  رستم علی
محل تولد :  دامغان
تاریخ تولد :  
    1316
محل شهادت :  شلمچه
تاریخ شهادت :  
    1365/10/19

 

 

 

 

 

زندگی نامه شهید محمد ابراهیم جعفری

شهید محمد ابراهیم جعفری در سال 1316 در یکی از روستا های دامغان چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در گرگان گذراند و در سال 1339 وارد حوزه علمیه گرگان شد و ردای روحانیت بر تن کرد. در آغاز جوانی ازدواج کرد و با آغاز فعالیت های انقلاب وارد صحنه مبارزه و جهاد شد. او همواره، عشق خود نسبت به امام را با حمایت های همه جانبه نشان می داد و با پخش اعلامیه ها و پیام های امام (ره) در بین عاشقانش، نقش فعالی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایفا می کرد. وی مدتی را در دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق مشغول به کار شد و بعد از انقلاب نیز به مدت 5 سال عضو هیئت واگذاری زمین (سازمان امور اراضی) شهرستان های کلاله و گنبد بود. او فردی بسیار قانع، صبور، متشرع و مطیع رهبری بود. با شروع جنگ تحمیلی نیز فعالیت های خود را کنار نگذاشت و این بار در میدان های جنگ از انقلاب و میهن اسلامی خود دفاع می کرد. وی سه بار داوطلبانه از طریق بسیج به جبهه عزیمت نمود و آخرین بار از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به منطقه عملیاتی " شلمچه " اعزام شد ودر تاریخ 19/10/1365 بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به خیل کاروان شهدا پیوست و نام نیک خویش را در کتاب صالحان تاریخ ثبت نمود. 

 

فرازهایی از وصیت نامه شهید محمد ابراهیم جعفری

اذعان واعتقاد دارم که در زمان غیبت، پیروی از ولایت فقیه که شاخصه بارز آن در این عصر حضرت امام،
روح الله الموسوی الخمینی روحی له الفدا می باشد، واجب و ضروری است. علاقه ام در راه الله و خدمت به خلق الله و مردم مستضعف  است.

 


سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 2:18 عصر

زندگی نامه شهید سید ابراهیم حسینی نوده

بسیجی مخلص، سید ابراهیم حسینی نوده در سال 1344 در روستای  نوده ملک  از روستاهای شهر گرگان پا به عرصه وجود نهاد و در دامان پر مهر و محبت خانواده ای مومن و معتقد، پرورش یافت تا اینکه به سن هفت سالگی رسید و قدم به وادی علم گذاشت. دوره های ابتدایی و راهنمایی را با کسب نمرات عالی به پایان رساند که در این هنگام زمزمه های انقلاب به گوش می رسید و او با وجود سن کم، در راهپیمایی ها و محافل انقلابی فعالانه شرکت می کرد پس از مدتی نسیم خوش پیروزی در سراسر میهن عزیز وزیدن گرفت و باعث طراوت و شادابی دل های مرده گردید. در این زمان، وی باز هم صحنه فعالیت های انقلابی را ترک نکرد و با عضویت در نهاد های بسیج مستضعفین و انجمن های اسلامی به ایفای نقش پرداخت. همزمان تحصیلاتش را به طور جدی دنبال کرد تا اینکه موفق به اخذ دیپلم شد. پس از اخذ دیپلم در آزمون سراسری تربیت معلم شرکت کرد و پذیرفته شد و این بار نیز چون گذشته توانست شایستگی های خود را به نمایش بگذارد. شهید حسینی به امام (ره) خالصانه عشق می ورزید، بسیار متواضع و صبور بود و همواره مدافع دین، میهن و مردم. لذا آن هنگام  که دشمن غدار هجوم  وحشیانه خود را آغاز می کند سکوت را جایز نمی داند و پس از گذراندن دوره های تعلیمات نظامی، در میدان های نیرد با دشمن به جهاد می پردازد تا اینکه لحظه  وصال فرا می رسد و در یوم الله بیست و یکم بهمن ماه سال 1364 مرغ جانش به ملکوت اعلی سفر کرد تا در کنار معشوق خود آرام گیرد.

 

 

شهید سید ابراهیم حسینی نوده

 


نام :  سید ابراهیم
نام خانوادگی :
  
حسینی نوده
نام پدر :
  
سید عباس
محل تولد :
  
روستای نوده ملک
تاریخ تولد :
      1344

تاریخ شهادت :
      1364/12/21


 

 

 

زندگی نامه شهید سید ابراهیم حسینی نوده

بسیجی مخلص، سید ابراهیم حسینی نوده در سال 1344 در روستای  نوده ملک  از روستاهای شهر گرگان پا به عرصه وجود نهاد و در دامان پر مهر و محبت خانواده ای مومن و معتقد، پرورش یافت تا اینکه به سن هفت سالگی رسید و قدم به وادی علم گذاشت. دوره های ابتدایی و راهنمایی را با کسب نمرات عالی به پایان رساند که در این هنگام زمزمه های انقلاب به گوش می رسید و او با وجود سن کم، در راهپیمایی ها و محافل انقلابی فعالانه شرکت می کرد پس از مدتی نسیم خوش پیروزی در سراسر میهن عزیز وزیدن گرفت و باعث طراوت و شادابی دل های مرده گردید. در این زمان، وی باز هم صحنه فعالیت های انقلابی را ترک نکرد و با عضویت در نهاد های بسیج مستضعفین و انجمن های اسلامی به ایفای نقش پرداخت. همزمان تحصیلاتش را به طور جدی دنبال کرد تا اینکه موفق به اخذ دیپلم شد. پس از اخذ دیپلم در آزمون سراسری تربیت معلم شرکت کرد و پذیرفته شد و این بار نیز چون گذشته توانست شایستگی های خود را به نمایش بگذارد. شهید حسینی به امام (ره) خالصانه عشق می ورزید، بسیار متواضع و صبور بود و همواره مدافع دین، میهن و مردم. لذا آن هنگام  که دشمن غدار هجوم  وحشیانه خود را آغاز می کند سکوت را جایز نمی داند و پس از گذراندن دوره های تعلیمات نظامی، در میدان های نیرد با دشمن به جهاد می پردازد تا اینکه لحظه  وصال فرا می رسد و در یوم الله بیست و یکم بهمن ماه سال 1364 مرغ جانش به ملکوت اعلی سفر کرد تا در کنار معشوق خود آرام گیرد.

 

فرازهایی از وصیت نامه شهید سید ابراهیم حسینی نوده

     حمد و ستایش مخصوص خداوندی است که ما را آفرید و پیامبران و ائمه اطهار را واسطه هدایت ما انسان های خفته در منجلاب پستی قرار داد تا ظلمات و تاریکی ها را شکافته و نور الهی در چهره و قلبمان منور گردانند. ان الله من المومنون انفسهم و اموالهم بان الهمم الجنه، یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون.
هم اکنون این سعادت جاوید و بزرگ را خداوند متعال نصیب بنده معصیت کار و ناقابل خود نمود تا در صحنه نبرد حق علیه باطل، نور علیه ظلمت حضور یابم و به پیروی از امام معصوم قیام بر علیه کفر و الحاد و هر آنچه که بوی استبداد و چپاول می دهد کنم و من این را وظیفه خود دانستم که اسلام را یاری و جان ناقابل خود را اهدا نمایم. اگر چه دوران حیاتم، نتوانست مثمر ثمر برای اسلام باشد شاید با ریخته شدن خونم، دینم را نسبت به اسلام ادا کرده باشم. همانطور که نماز، انسان را به مرحله قرب خداوند می رساند و او را از زشتی ها و گناهان دور می گرداند، رفتن به جبهه نیز یک مر حله تکاملی انسان در جهت قرب به خداوند است. این دنیا محل امتحان و آزمایش خداوندی است. برای آخرت " الدنیا مزرعه الاخره " و خداوند در تمام کارهایی که در این دنیا سر می زند در دفتر چه اعمال بدون کم و کاست، ثبت و ضبط می کند.
فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره و من یعمل مثقال ذره شرا یره. هر فرد مسلمانی به اندازه آگاهی و شناخت مکتبی اش، دارای وظیفه و مسئولیتی است که در جهت کمک به انقلاب و اسلام به کار می گیرد و من وظیفه خود دانستم که عازم پیکار با کافران شوم و به ندای "هل من ناصر ینصرنی " حسین لبیک گفته باشم و لااقل اگر لایق شهید شدن بودم، شهید شوم و توانسته باشم گامی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام برداشته باشم.
ای امام حسین، اگر آن روز که در صحرای نینوا یاوری نداشتی و بر خاک گلگون کربلا پای گذاشته بودی و ندای " هل من ناصر ینصرنی " را سر می دادی و یاور می طلبیدی، اکنون فرزندان این ملت، ندایت را لبیک گفته و سراسیمه عازم پیکار با قوم تکریت و کفار هستند. امروز بسیج در جبهه و پشت جبهه محور اصلی انقلاب را تشکیل می دهد و به عنوان الگو و نمونه و اسوه مقاومت و تقواست و به ندای حسین زمان لبیک گفته اند. امروز نه آن زمانی است که حسرت کربلا در دل ما بسیجی ها مانده باشد و نه از آن نبرد حق علیه باطل، زیرا کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا و کل شهر محرم، سرزمین ایران هر قسمت و تکه اش حکایت از کربلایی دارد که فرزندان و یاوران حسینی به خون غلطیده اند. بسیج محور اصلی انقلاب است. تنها وصیت من به برادران بسیجی این است که جاذبه و دافعه علی گونه داشته باشند و جاذبه شان بیشتر از دافعه شان باشد و سعی کنید در کارهایتان خالص باشید و برای ریا و خودنمایی کاری را انجام ندهید. از شما امت حزب ا... می خواهم که امام عزیزمان را تنها نگذارید و در همه حال گوش به
  فرمان او باشید. از او اطاعت کامل کنید، زیرا او مصداق آیه اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم  و دارای خصوصیات حدیث  صائنا لنفسه حافظا لدنیه،محالفا لهوی، مطیع لامرمولی می باشد و حضور خود را در صحنه حفظ کنید.

  

 


سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 2:1 عصر

کی‌روش و سفیر ترکیه شاهد بازی تراکتورسازی و پرسپولیس بودند+تصاویر

سفیر ترکیه در تهران مهمان ویژه بازی پرسپولیس و تراکتورسازی بود.

کارلوس کروش اولین بار بعد از باخت به ازبکستان در ورزشگاه آزادی حاضر شد.

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی که شب گذشته به تهران آمده است ، راهی ورزشگاه آزادی شد تا بازی پرسپولیس و تراکتورسازی را از نزدیک تماشا کند. دن گاسپار هم سرمربی تیم ملی را همراهی می کرد. کروش بزودی تمرینات تیم ملی را برای حضور در بازی های غرب آسیا آغاز می کند و این بار وعده داده است که تیم ملی را برای پشتوانه سازی جوان می کند. مربیان دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی هموطنان سرمربی تیم ملی هستند. البته یکی از انها یعنی مانوئل دشمن شماره یک سرمربی است و در برابر ، تونی از دوستان و همکاران سابق کارلوس محسوب می شود.


سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 2:0 عصر

سفیر: شبکه ایران نوشت:روز گذشته رئیس جمهور با صدور حکمی اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد.


نظر حجت الاسلام بهمن شریف زاده را در خصوص زوایای گوناگون این حکم جویا شده ایم:

آقای شریف زاده، متن حکم صادر شده از سوی رئیس جمهور با محتوای مرسوم احکام این چنینی، بسیار متفاوت است. نظر شما در این خصوص چیست؟

از جمله ضرورت های این بُرهه از تاریخ کشور، ایجاد تغییر در مقیاس نگاه مدیران نظام است. افقِ دید و مقیاسِ نگاه مسؤولان باید از اندازه های ملی و منطقه ای وسیعتر شده و به اندازه های جهانی ارتقاء یابد. اگر ما با دقت به رُخدادها و حوادث جهان نگاه کنیم، به خوبی متوجه روند و حرکتی فراگیر در جهان می شویم؛ حرکتی که با شتاب، فاصله ها و مرزبندیهای گوناگون انسانی و فرهنگی بین ملت ها را کمرنگ کرده و آنها را به هم نزدیک می کند و به این ترتیب، جهان را رو به یکپارچگی می بَرَد و همین واقعیت است که بلندی افق و توسعه نگاه مسؤولان کشور را ضرورت می بخشد. امروز باید مسؤولان کشور به جهانی اندیشیدن، توجه ویژه کنند و آن را به عنوان فرصتی ارزنده برای تعالی ملت سرافراز ایران به شمار بیاورند. همچنین داشتن اندیشه های جهانی و نگاهی به وسعت انسان را می توان از مهم ترین ملاک ها و معیارها برای انتخاب مردم به شمار آورد. انقلاب ما امروز به کسانی نیاز دارد که با مقیاس جهانی بیندیشند، سخن بگویند و عمل بکنند؛ یعنی وقتی می خواهند برنامه ریزی کنند، به بشر بیندیشند و همه آحاد انسانی را به شمار آورند اگرچه حوزه دستوراتشان کشور خودشان باشد. امروز بر خلاف گذشته که مصالح هر ملت و سرزمینی، جدا از ملت ها و سرزمین های دیگر تعریف و تعیین می شد، نمی توان برای هیچ ملتی جداگانه مصلحت اندیشی کرد؛ زیرا ارتباطات به قدری توسعه یافته که جز با نگاهی فراگیر نمی توان مصالح کشوری را به درستی تعریف و تبیین کرد؛ برای مثال اگر به دنبال ارزشی همچون عدالت هستیم، بی شک جز با نقشه و طرحی فراگیر مثل مدیریت مشترک بر جهان، نمی توان به آن دست یافت. اگر خواهان صلح، امنیت، عشق، بهداشت، سلامت روانی و دیگر مقولات خوشایند هستیم، جز با طراحی های جهان شمول به آن دست نمی یابیم. ما جزیره ای جدا از دیگر ملت ها نیستیم که بدون توجه به پتانسیل و عملکرد آنها بتوانیم طراحی کنیم و کسی که به این بینش نرسیده باشد، شایستگی لازم برای طراحی را ندارد؛ به ویژه وقتی که دشمنان این نظام، نقشه براندازی می کِشند و به حذف نظام اسلامی می اندیشند.

به همین دلیل مهندس مشایی به سمت رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد انتخاب شده است؟

انتصاب مهندس مشایی در جایگاهی مثل دبیرخانه جنبش عدم تعهد، از ژرف نگری دکتر احمدی نژاد حکایت دارد. جناب احمدی نژاد با وسعت نظری که دارد به خوبی دریافته که چگونه می توان ظرفیت جنبش عدم تعهد را در مسیر شکوفایی برای ساختن جهانی بهتر به حرکت درآورد. مهندس مشایی از نادر شخصیت هایی است که اندیشه هایی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در مقیاس جهانی دارد. او مدت ها است که ساحت تفکر خویش را وسعت بخشیده و جهانی اندیشیدن را تمرین کرده است؛ از این رو با توفیقات خداوندی می تواند پتانسیل جنبش عدم تعهد را در برابر اندیشه شوم دهکده جهانی به حرکت درآورده و جهانی شدن را به معنای پاک آن، کلید بزند. بنده این انتصاب را مانند دادن مشعل المپیک از دونده ای به دونده بعدی می دانم؛ دکتر مشعل جهان افروزی را به دونده تازه نفسی همچون مهندس سپرد تا با الطاف خداوند، جنبش عدم تعهد را برای روشنایی جهان، شعله ور سازد و صدالبته که انتخاب دکتر، بهترین انتخاب بود.

کم نیستند شخصیثت های سیاسی که داعیه نگاه کلان و بین المللی دارند. تفاوت مهندس مشایی باسایرین چیست؟
تفاوت مهندس مشایی با برخی دیگر از کسانی که داعیه جهانی اندیشیدن را داشتند در این است که او جهانی شدن را با مبانی منطبق بر فطرت الاهی انسان تفسیر می کند. جهانی شدن در اندیشه مهندس مشایی، تصویری از مقدمه جهان تابناکی است که انسان کامل، مدیریت محسوس آن را برعهده دارد؛ اگرچه از نگاه او، مدیریت نامحسوس ولی خدا است که جهان را به سوی همین یکپارچگی پیش می بَرَد؛ چنانکه در روایات از آن به روشنایی از پشت ابر تعبیر شده است. نایبان ولی عصر(عج) کارگزاران صدیق حضرتند که مردمان را در این مسیر، راهبری و ارشاد می کنند. جناب مشایی زندگی در سایه ولایت فقیه را تمرینی برای زندگی در دوره ولی و حجت خدا می داند؛ بنابراین اندیشه های جهانی مهندس مشایی، جهانی شدن به معنای پاک الاهی- انسانی را نوید می دهد که بنابر باور همه ادیان الاهی، سرنوشت حتمی جهان است.

این انتصاب، موجب آشکار شدن زوایای پنهان شخصیت مهندس مشایی می شود و جهانی بودن شخصیت و اندیشه های او را شفاف می سازد. نادر افرادی که صاحب اندیشه های انسانی- الاهی برای همه مردمان جهان هستند، باید معرفی شوند و امید که این انتصاب، سرآغازی برای این باشد.

سه شنبه 91 آذر 14 , ساعت 1:59 عصر

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که در صورت تداوم نقض آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی، آتش‌بس را منحل خواهند کرد.

به گزارش عصر امروز به نقل از سما، «احمد المدلل» امروز در اظهاراتی اعلام کرد که اقدام اشغالگران صهیونیست در هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی و ماهیگیران ضربه دردناکی به مصر به عنوان ناظر توافق آتش‌بس است.

وی تصریح کرد: مقاومت هرگز به مدت طولانی در مقابل نقض تعهدات صهیونیست‌ها سکوت نخواهد کرد و در صورت تداوم تجاوزات اشغالگران علیه مردم غزه، توافق آتش‌بس را منحل خواهیم کرد.

المدلل اظهار داشت که ما طرف مصری را در جریان تحولات در نوار غزه قرار داده و با نگرانی رخدادها را دنبال می‌کنیم.

این رهبر جهاد اسلامی اظهار داشت که رژیم اشغالگر سعی در تحریک مقاومت غزه و ایجاد تنش با آن را دارد اما مقاومت برای پاسخگوئی به اشغالگران به گونه‌ای که به مصلحت ملی باشد، آمادگی دارد.

وی خاطر نشان کرد که نقض آتش‌بس از سوی رژیم اشغالگر قابل پیش‌بینی بود اما گروه‌های فلسطینی سعی دارند ملت فلسطین را به خاطر حفظ جان آنها، از جنگ دور نگه دارند و ما از مصر می‌خواهیم که مداخله کرده و رژیم اشغالگر را به پایبندی به توافق آتش‌بس وادار سازد.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ