سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، بلا را به او می پیوندد ؛ زیرا خداوند ـ عزّوجلّ ـ، می خواهد او راخالص سازد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:49 عصر
حجت الاسلام نبویان در گفتگو با بی باک:
سکولارهای سنتی معتقد هستند که ما باید مشکلات را در دین حل کنیم و نباید سراغ حکومت برویم و این تفکر اشتباهی است که بعضی ها به آن معتقدند ولی خوشبختانه اکثر بدنه حوزه اینگونه تفکری را ندارند لذا شاهدیم که اغلب مراجع عظام تقلید در مسائل جامعه حضور دارند.
عضو شاخص کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با  بی باک گفت: ما هم سکولاریسم سنتی و هم سکولاریسم مدرن داریم، منظور از سکولارهای مدرن افرادی از روشنفکران و بعضی از سران اصلاحات هستند اما سکولارهای سنتی بعضی از حوزویان هستند.

به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، حجت الاسلام نبویان پیرامون طرح اسلامی سازی دانشگاه ها اظهار داشت: اولین گامی که در مجلس برای این موضوع مد نظر داریم، آشناسازی نمایندگان ملت با اهداف خودمان است.
 

وی افزود: در دومین گام، کارهایی که در کشور برای اسلامی سازی دانشگاه ها به صورت مستقل انجام می شود را معرفی کردیم که اگر قرار شد تا بعدها قانونی نوشته شود، با دوباره کاری در مورد فعالیتهای که در کشور انجام گرفته است، مواجه نشویم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: هم اکنون مشغول آشناسازی دوستان با دیگر مراکز علمی هستیم و در این راستا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد مقام معظم رهبری، بسیج اساتید و دانشجویی هم دعوت نموده ایم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری پیرامون روند و گستره فعالیت ها پیرامون اسلامی سازی دانشگاه ها گفت: بحث اسلامی شدن دانشگاه ها در چهار بعد مطرح است، اول اصلاح متون دانشگاهی است که این امر در همه رشته ها باید اجرا شود اما این یک هدف بلند مدت است که تا 50 سال دیگر طول می کشد.

وی افزود: دوم خود اساتید هستند. بنده صریحاً می گوییم که اگر قرار است دانشگاه های ما اسلامی باشد، پس استاد این دانشگاه باید معتقد به اسلام و ارزش های اسلامی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی باشد.

حجت الاسلام نبویان ادامه داد: این دو مبحث احتیاج به باز آموزی معرفتی اساتید دارد و در ضمن در مورد قوانین جذب استاد هم باید احتیاط بیشتری کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در بعد سوم اسلامی سازی دانشگاه ها، دانشجویان مورد توجه قرار می گیرند. یعنی باید بعد معرفتی دانشجویان را نسبت به ارزش های اسلامی و جمهوری اسلامی بالا ببریم.

وی پیرامون بعد آخر در این موضوع اظهار داشت: در بعد چهارم هم باید ظواهر اسلامی را در دانشگاه ها به اجرا در بیاوریم به گونه ای که این ظواهر مروج ایمان باشد نه شرک و بی دینی.

عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه پیرامون تفکیک جنسی در دانشگاه ها اظهار داشت: این مساله را نیز در برنامه هایمان داریم اما در حال حاضر مرحله اول ما تفکیک نیست بلکه گام نخست احترام و تکریم جنسیتی است.

نماینده مردم تهران در تبیین تکریم جنسیتی افزود: مقصود این است که ما می خواهیم به سمت ساخت دانشگاه های تک جنسیتی برویم. اگر دختر یا پسری دوست ندارد که در جای مختلط باشد، چرا جمهوری اسلامی نباید این انتظار را برآورده کند؟ باید دانشگاه های تک جنسیتی را جهت تکریم جنسیتی بیشتر کنیم .

شاگرد برجسته علامه مصباح یزدی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار بی باک گفت: ما هم سکولاریسم سنتی و هم سکولاریسم مدرن داریم، منظور از سکولارهای مدرن افرادی از روشنفکران و بعضی از سران اصلاحات هستند اما سکولارهای سنتی بعضی از حوزویان هستند.

وی در توضیح این موضوع گفت: سکولارهای سنتی معتقد هستند که ما باید مشکلات را در دین حل کنیم و نباید سراغ حکومت برویم و این تفکر اشتباهی است که بعضی ها به آن معتقدند ولی خوشبختانه اکثر بدنه حوزه اینگونه تفکری را ندارند لذا شاهدیم که اغلب مراجع عظام تقلید در مسائل جامعه حضور دارند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به سکولارهای سنتی تصریح کرد: اگر آن ها به دنبال اسلام هستند باید بدانند که برای تحقق و اجرای اسلام در متن جامعه، نیاز به مجریانی در این زمینه داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان اظهار داشت: متاسفانه دروسی که در حوزه است، اندکی جنبی می باشد لذا باید نظام سیاسی کشور و ضروریات برای طلاب گفته شود.



سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:48 عصر

عطالله مهاجرانی: من هم بودم این روزنامه را توقیف می‌کردم

 

مطالب تند روزنامه توس در سال 77 موجب واکنش تند نمایندگان مجلس و وزیر وقت ارشاد شد.

به گزارش نامه، بعد از پیروزی سید محمد خاتمی در انتخابات سال 76 ریاست جمهوری، مطبوعات ایران به طور چشمگیری افزایش پیدا کردند. در آن سال‌ها این مطبوعات مطالب تندی می نوشتند که با واکنش تند دادگاه مطبوعات و طیف مخالف دولت روبرو می‌شد. یکی از این روزنامه‌ها«جامعه» بود که پس از تعطیلی و توقیف شدن تبدیل به روزنامه «توس» شد.

 روزنامه توس به مدیرمسئولی محمدصادق جوادی‌حصار و سردبیری ماشاالله شمس‌الواعظین در سال 77 منتشر می‌شد و سه شماره عد از انتشار توقیف شد. توس در اولین روز انتشار خود با تیتر « توس به جای جامعه» به دکه‌ها روزنامه فروشی رفت و درست روز بعد از توقیف جامعه با همان کادر کار خود را آغاز کرد.

این روزنامه با مشی سیاسی تند خود برای شماره اول نسبت به مجلس خبرگان انتقاداتی را وارد کرد و در مصاحبه‌ای جنجالی با باژیسکار دستن رئیس جمهور سابق فرانسه به نحوه ورود امام و زندگی امام خمینی در پاریس پرداخته بود و این مطالب باعث شد که توس توقیف شود.

قاضی مرتوضی علت توقیف این روزنامه را در آن سال شباهت با روزنامه جامعه اعلام کرد. مطالب روزنامه توس باعث شد که 180 نماینده مجلس شورای اسلامی نیز خواستار برخورد با تهاجم فرهنگی در روزنامه‌ها شوند.

سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم که در آن زمان عهده دار نمایندگی مردم رفسنجان در مجلس پنجم شورای اسلامی بود در سخنانی در صحن علنی مجلس در مورد مطالب این روزنامه گفت: «چماقداران عرصه قلم، ناجوانمردانه بر سر و روی عاشقان انقلاب می‌زنند و چون دستی بر دفاع بر می‌دارند، فریادشان جیغ بنفش مظلومیت می‌شود  که چرا با سکوت تحقیرها را تحمل نمی‌کنید.»

عطالله مهاجرانی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات نیز به مطالب توس واکنش نشان داد و در مصاحبه با روزنامه السفیر اعلام کرد که این روزنامه متعلق به آزادی است. مهاجرانی اعلام کرد که « اگر من هم جای هیات منصفه بودم، روزنامه توس را می‌بستم.»


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:44 عصر
واکنش صالحی به مواضع واشنگتن:
طرح مسئله مذاکره توسط آمریکا راهی جدید برای فشار است
تهران - وزیر امور خارجه ایران در واکنش به مواضع واشنگتن، گفت: آمریکایی‌ها در پی آن هستند تا از طریق طرح مسئله مذاکره، راهی جدید برای فشار بر کشورمان ایجاد کنند.

به گزارش کردپرس؛ علی اکبر صالحی در پاسخ به طرح این سئوال که اخیرا مطالبی از سوی مقامات ارشد آمریکایی از جمله خانم کلینتون وزیر امور خارجه این کشور در مورد آمادگی آمریکا برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران (در خصوص مسئله هسته‌ای) و اینکه آیا تغییری در موضع و رفتار آمریکا ایجادشده است، طی اظهاراتی ارزیابی خود را چنین بیان داشت: همکاران اینجانب بصورت دقیق و مستمر مواضع اعلامی و رفتار عملی آمریکا را رصد می‌کنند ولی تاکنون تغییری در سیاست های خصمانه آمریکا علیه ملت ایران مشاهده نشده است.
به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، مقامات و دولت های مختلف در آمریکا معمولا برخلاف مواضع اعلامی خود عمل می‌کنند. تمجید آنها از مساعدت های جمهوری اسلامی ایران به استقرار یک دولت ملی و مردمی در افغانستان از یکسو و قرار دادن ایران در محور به اصطلاح شرارت از سوی دیگر، صرفا یکی از نمونه ها و مصادیق این دوگانگی مواضع و اقدامات دولت آمریکاست.
صالحی تاکید کرد: افکار عمومی بین المللی حتی ادعاهای بزرگ و پرهزینه اما بی اساس دولت آمریکا را فراموش نکرده است. اشغال عراق و قتل عام صدها هزار انسان بیگناه به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در این کشور سابقه ای شناخته شده است.
وی اضافه کرد: البته خود آمریکائی ها اذعان نمودند که هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق پیدا نشد و کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا همواره طرح این ادعای بی اساس (توسط او) در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل را روز تاریک زندگی خود می داند! رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز از یکسو ندای خلع سلاح هسته ای می دهد و از سوی دیگر با اختصاص 70 میلیارد دلار بودجه سالانه برای نوسازی زرادخانه هسته ای آمریکا ، اقدام به آزمایش هسته ای می‌کند!
صالحی تصریح کرد: ما به تجربه دریافته ایم که نمی توان به گفته های این یا آن مقام آمریکایی اعتماد کرد بلکه معتقدیم سیاست آمریکا را باید بر اساس رفتار عملی دولت آمریکا مورد قضاوت قرار داد. حتی اگر در این ادعای اخیر صادق هم باشند که بشدت محل تردید است، این پیشنهاد با رفتار آنها هیچگونه تناسبی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: از یکسو هواپیماهای جاسوسی آنها به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز می کنند که به فضل الهی حتی انواع رادار گریز آن نیز توسط نیروهای مسلح مقتدر ما شناسایی و دفع یا به دام می‌افتند، از سوی دیگر به قول خودشان با اعمال بی‌سابقه ترین تحریم های یکجانبه، همه موازین حقوقی، اخلاقی و بین المللی را نقض می‌کنند، در گوشه ای دیگر به ترور فرهیختگان علمی ما کمک می کنند یا شهروندان بیگناه ایرانی مانند اساتید دانشگاه ما را بازداشت می کنند و .... پس از همه این اقدامات علیه ملت ایران، اکنون بحث مذاکره مستقیم را مطرح می کنند.
رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران گفت: طبعا حتی یک انسان ساده اندیش هم با مشاهده این رفتار نمی تواند برداشت رویکردی صادقانه از دولت آمریکا داشته باشد. در واقع آنها با سوء استفاده از ابزارهای گسترده تبلیغاتی در پی ایجاد یک فضای بین المللی در جهت سوق دادن افکار عمومی به حمایت از اهداف خود هستند و الا راه حل منطقی و عقلایی حل اختلافات روشن است و الزاماتی دارد که آنها نیز به خوبی از آن اطلاع دارند.
وی یادآور شد: در شرایط فعلی آنها تلاش دارند از طریق رویکرد فشار علیه ملت ایران، تحقق اهداف ناحق خود را پیگیری نمایند. لذا تحریم های بی سابقه ای را اعمال می نمایند که آثار آن متوجه اقشار مختلف جامعه از جمله بیماران می شود اما تجربه نموده اند که اینگونه اقدامات موجب تسلیم ملت ایران در برنامه صلح آمیز هسته ای و پیشرفت در سایر حوزه های فناوری نشده و نخواهد شد از اینرو در پی آن هستند که از طریق طرح مسئله مذاکره، راهی جدید برای فشار ایجاد کنند.

وی ادامه داد: برخلاف سیاست مبتنی بر منطق قدرت از ناحیه این کشور علیه دیگران اصولا تعامل جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها بر اساس قدرت منطق شکل گرفته و بعنوان یک ملت بزرگ با پیشینه ای درخشان از رفتار حکیمانه، معتقدیم که مذاکره راه حل اصولی و کم هزینه حل مشکلات است اما گزینه گفتگو زمانی قابل پیگیری است که در شرایط برابر باشد و صداقت طرف مقابل احراز شود و الا در شرایط ادامه فشار و رفتار خصمانه از سوی طرف مقابل طرح ادعاهایی مانند مذاکره مستقیم چه معنایی دارد؟


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:41 عصر
دختری که طالبان گوش‌ودماغش را بریدند/عکس
سه شنبه 28 آذر 1391 ساعت 00:15
سی ان ان تصاویر جدیدی از عایشه محمدزای دختر افغان 18 ساله ای که در پی اجبار به ازدواج، از خانه فرار کرده بود و سپس در دادگاه طالبان محکوم به بریده شدن بینی و گوش شده بود منتشر کرده است.
 
کد مطلب: 174814
Share/Save/Bookmark



لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با افکار نیوز، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:

1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.

  

سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:39 عصر

رئیس جمهوری که وزیر خارجه‌اش را بین زمین وآسمان در سفر خارجی عزل می‌کند، نمی‌تواند از وزیر اقتصاد و دارایی خود بپرسد معوقات بانکی چه شد؟ نمی‌تواند از وزیر اقتصاد و دارایی یا مدیران منصوب خود در بانک‌ها بخواهد سریعا کسانی را که پول مملکت را در جیبشان گذاشته‌اند و حاضربه پس دادن آن نیستند از طریق ضمانت‌هایی که از پیش گرفته‌اند، مسترد دارند؟

به گزارش نامه، روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور مبنی براینکه 60 درصد پول کشور در جیب 300 نفر است، آورده است؛

رئیس جمهور در جریان افتتاح 14 هزار و 75 واحد مسکن مهر در مشهد مقدس گفت:
- 300 نفر در کشور 60 درصد پول‌های کشور را در جیب خود گذاشته‌اند و پس نمی‌دهند عده‌ای هم از این افراد دفاع می‌کنند.
- برخی هم در سازمان‌ها و دیگر جاها قانون تصویب می‌کنند تا نتوان حتی به افرادی که وام را پس نمی‌دهند نزدیک شد.دراین ارتباط سئوالاتی مطرح است که رئیس جمهور به آن پاسخ نداده‌اند و می‌خواهند همان‌طوربدون پاسخ بماند؛
1- پول‌های کشور چقدر است، 60 درصد آن را چه کسی حساب کرده است؟
2- چه کسانی این پول‌ها را به این 300 نفر داده‌اند؟
3- کدام عده از این افراد حمایت می‌کنند؟
4- در کجا قانونی تصویب شده که نباید به این افراد نزدیک شد؟
5- معوقات بانکی چیست و سهم آن در مشکلات اقتصادی کشور کدام است؟
در این بیان به‌نظر می‌رسد آقای رئیس جمهور خیلی دلش نه برای پول‌های کشور می‌سوزد و نه مایل است آن 300 نفر معرفی شوند وعلاقه‌ا ی به تأدیب و مجازات آنها هم ندارد. اگر غیر از این بود به‌طور شفاف ، هم آن افراد را معرفی می‌کرد، هم مقدار معوقات را می‌گفت، هم توضیح می‌داد این پول چگونه به‌دست آنها رسیده است و هم‌ساز وکارهای برخورد با آنان را نشان می‌داد.
با کمی توضیح می‌شود به همه این  سئوالات پاسخ داد . اما رئیس جمهور این کار را نمی‌کند. او مشغول تسویه حساب با یک جریان موهوم است. لذا این 300 نفر را به آن آدرس سنجاق می‌کند و قصه در همین پرده به پایان می‌رسد.
برای پاسخگویی به این سئوالات خیلی راحت می‌توان به پاسخ‌های شفاف رسید؛
1- این 300 نفر به بانک‌های کشور بدهکار هستند.
2- همه پول‌های کشور در بانک‌ها دپو نشده است. لذا می‌توان حدس زد اگر گزاره رئیس جمهور درست باشد 60 درصد وام‌هایی که بانک‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی داده‌اند به این 300 نفر تعلق گرفته است.
3- معمولا هر کس که از بانک وام می‌گیرد صاحبان بانک‌ها برای حفظ حقوق بانک، ضمانت‌های مطمئن از وام گیرنده می‌گیرند . به‌عنوان مثال 50 درصد وام را سند ملکی می‌گیرند یا ماشین آلات بنگاه را در رهن بانک قرار می‌دهند تا در صورت عدم پرداخت اقساط به‌ فوریت بانک به حقوق خود برسد و لذا در ازای وامی که داده و پس داده نشده اموال واملاک وام گیرنده تملک می‌شود. این وام‌ها مربوط به مشتریان معتبر است. از مشتریان غیر معتبر، وثیقه‌های سنگین ومطمئن می‌گیرند و تردیدی در آن نیست.

اخیرا اطمینان ضمانت‌ها را آن‌قدر ارتقا داده‌اند که در صورت عدم پرداخت اقساط، بانک بدون مراجعه به مراجع قضائی بلافاصله وثیقه را سریعا تحت تملک قرار می‌دهد.
 

مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌ها همگی باواسطه و بی‌واسطه از طریق وزیر اقتصاد و دارایی منصوب شده‌اند. مگر وزیر اقتصاد و دارایی تحت امر رئیس جمهور نیست؟ رئیس جمهوری که وزیر خارجه‌اش را بین زمین وآسمان در سفر خارجی عزل می‌کند، نمی‌تواند از وزیر اقتصاد و دارایی خود بپرسد معوقات بانکی چه شد؟ نمی‌تواند از وزیر اقتصاد و دارایی یا مدیران منصوب خود در بانک‌ها بخواهد سریعا کسانی را که پول مملکت را در جیبشان گذاشته‌اند و حاضربه پس دادن آن نیستند از طریق ضمانت‌هایی که از پیش گرفته‌اند، مسترد دارند؟
 

همین سئوال در مورد معوقات مالیاتی مطرح است که فعلا رئیس جمهور وارد آن نمی‌شود. همین اشکال در مورد سود انباشته بنگاه‌های اقتصادی زیر نظر دولت، مطرح است که به درآمد عمومی کشور واریز نمی‌شود.
 

آقای رئیس جمهور به‌دنبال مقصر در کدام جریان رقیب و حریف می‌گردد؟
مقصر، مدیران بانک‌ها و شخص وزیر  اقتصاد و دارایی و نهایتا خود رئیس جمهور است.
چطور رئیس جمهور یا وزیر اقتصاد و دارایی از زیر مجموعه منصوب خود در بانک‌ها نمی‌تواند سئوال کند پول مملکت را به آن 300 نفر دادی، چرا اقساطش را وصول نکردی؟
چطور رئیس جمهور نمی‌تواند به مدیر بانکی بگوید اگر سرمایه‌داری پول کشور را به جیب زده باید برگرداند واگر برنگرداند طبق قانون مطالبات خود را از طریق مراجع قضائی بازپس گیرد.


4- اما در کجا  این قانون تصویب شده که  نباید به این افراد نزدیک شد؟
آقای رئیس جمهور تصویب‌نامه شماره 50705/44007 مورخه 5/3/89 هیئت وزیران را ملاحظه بفرمایند ببینند چه کسانی گفته‌اند که به این افراد نباید نزدیک شد.
بخشش بدهی بدهکار به سیستم بانکی توسط هیئت وزیران یا کارگروه متشکل از چند وزیر محترم چه محمل قانونی دارد؟ کشیده شدن پای مرجع ثالث و ورود آنها به مناسبات مالی و معاملاتی بانک‌ها و اعلام بخشودگی معوقات آن‌هم به استناد اصل 138( در جلسه مورخه 19/10/88 وزیران کارگروه حمایت از تولید) آن‌هم بدون احکام دادگاه‌های صالحه چه معنا دارد ؟تا سال 90 همه گونه اختیاراتی بانک‌ها - بخوانید دولت- داشت تا معوقات را بازپس گیرد.  وقتی مدیران بانک‌ها از مشتریان بدحساب خود شکایت نمی‌کنند متهم ردیف اول پرونده معوقات بانکی، مدیران بانک‌های دولتی هستند که قوانین ومقررات موضوعه را رعایت نمی‌کنند.
کدام مدیر بانکی را از پیگیری مطالباتش از مشتری از طرق قانونی منع کرده‌اند؟ اگر منظور بند 28 قانون بودجه سال 90 است که می‌گوید: "‌به‌منظور حمایت از تولید و اشتغال به بانک‌ها وموسسات اعتباری اجازه داده می‌شود با تایید هیئت مدیره بانک‌ها اصل سود تسهیلات سررسیده شده و معوقه واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی وکشاورزی را که در بازپرداخت بدهی خود دچار مشکل شده‌اند برای یک بار آن‌هم به مدت5 سال تقسیط و از سرفصل مطالبات سر رسید گذشته خارج کنند.


همچنین اجازه داده می‌شود جریمه‌های ناشی از دیرکرد اصل سود وتسهیلات پس ازتعیین تکلیف تا آن زمان به انجام تسویه حساب کامل با تایید هیئت مدیره بخشیده شود. چنانچه اشخاص حقیقی یا حقوقی به بانک‌ها مراجعه کنند به هیئت مدیره اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات برای مطالبات بیش از 500 میلیون تومان از سایر اموال منقول وغیر منقول آنان مازاد بر وثایق تحویلی به بانک‌ها از طریق اجرای ثبت اسناد و مراجع قضائی اقدام کنند."


اولا: در این مصوبه قانونی مجلس هیچ‌گونه تکلیفی بر روی دوش دولت نگذاشته است. اگر مجلس می‌خواست دولت را ملزم به این کار بکند در مصوبه از واژه مکلف است یا موظف است استفاده می‌کرد.


ثانیا: این مصوبه در جهت حمایت از تولید و اشتغال و کمک به دولت است. تشخیص آن را هم به عهده هیئت مدیره بانک‌ها گذاشته است.


ثالثا : بنابر برخی اخبار ، شماری از این جماعت 300 نفره وامی را که  گرفته‌اند به‌کار اشتغال و تولید نزده‌اند، رفته‌اند دنبال دلالی وخرید ملک و سکه و ارز و ...
پس مشمول این مصوبه نمی‌شوند. به‌قول رئیس جمهور، پول کشور را در جیب خود گذاشته‌اند و پس نمی‌دهند.لذا ربطی به این مصوبه ندارند.


رابعا: در همین مصوبه تصریح شده برای بازپس‌گیری معوقات بیش از 500 میلیون تومان از اموال منقول وغیر منقول آنان مازاد بر وثایق تحویلی به بانک‌ها از طریق دایره اجرایی ثبت اسناد و مراجع قضائی اقدام کنند. یعنی اداره ثبت اسناد واملاک، اموال آنها را شناسایی کند و از طریق مراجع قضائی اقدام به بازپس‌گیری
60 درصد پول‌های کشور بکند. کدام مدیرعامل و هیئت مدیره این اقدامات را کرده  و جواب نگرفته است؟ علاوه بر این دولت طی 7 سال گذشته می‌توانست با یک لایحه دو فوریتی به مجلس هر آنچه را که در این مورد نیاز قانونی داشته برطرف کند، چرا نکرده است؟
ما باید به افکار عمومی مردم احترام بگذاریم وشعور آنها را نادیده نگیریم.رئیس جمهور سوگند خورده است؛
" قدرتی را که ملت به‌عنوان امانتی مقدس" به او سپرده
" همچون امینی پارسا و فداکار" نگاهدار باشد.(2)
این قدرت خیلی عظیم است. رئیس جمهور در حل این مشکل 300 نفر حد قدرت خود را در اندازه یک خبرنگار و گزارشگر فرو کاهیده است. جرأت و شهامت یک خبرنگار هم بیش از این حرف‌هاست . حداقل یک خبرنگار در انتقال خبر، صادق است، لذا باید بگوید : آن 300 نفر چه کسانی هستند و آن افرادی که مانع برگرداندن پول بانک‌ها می‌شوند کیانند؟
این نوع موضع‌گیری به اعتبار و حتی موضوع مشروعیت سوگند ریاست جمهوری وی آسیب می‌زند. آقای احمدی نژاد نباید وقتی بحث حقوق دولت ومردم مطرح است "حرف" بزند. او فقط باید " عمل" کند. رهبری معظم انقلاب، قانون ومردم  دست او را برای این‌گونه کارها باز گذاشته‌اند. اگر او نمی‌خواهد" عمل" کند مشکل را باید در خود  و منصوبانش  جستجو کند.


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:36 عصر

خبری:

 




اولین پست صفحه فیس بوک دفتر رهبری؛ عکس آیت الله خامنه ای در کنار امام خمینی

کد خبر: 23676 | تاریخ خبر: 28/09/1391

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران

ایجاد صفحه فیس بوک دفتر مقام معظم رهبری با عنوان khamenei.ir بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، از صبح امروز با ایجاد صفحه khamenei.ir در  فیس بوک، اخبار و مطالب مربوط به آیت الله خامنه ای وارد این شبکه بزرگ جهانی شد.


یکی از اولین مطالبی که در این صفحه منتشر شده است عکسی "از اولین روزهای شروع انقلاب اسلامی ایران، 17سال پیش از پیروزی" است که آیت الله خامنه ای را در کنار امام خمینی نشان می دهد.


این صفحه تا ساعات اولیه 28 آذرماه بیش از 5000 نفر عضو پیدا کرده است. گفتنی است، پیش از این هم صفحه توئیتر و اینستاگرام دفتر رهبری نیز ایجاد شده بود و خبر مربوط به راه اندازی صفحه فیس بوک نیز ابتدا توسط صفحه توئیتری khamenei.ir اعلام شد.


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:35 عصر

گره کوری که معلوم نیست کی باز شود؛

طراحی جدید ترافیکی؛ بن‌بست دوربرگردان خیابانهای مشهد

مهناز خجسته‌نیا : قدس ویژه خراسان - دو ماه پیش که اقدام به تهیه گزارشی از روند بسته شدن دوربرگردان برخی خیابانهای شهر کردیم هرگز گمان نمی‌کردیم این نسخه برای همه دوربرگردانهای شهر پیچیده شود.

طبق نگاه جدید تصمیم‌گیران امر، دوربرگردانهایی که تا دیروز برای کاهش ترافیک ایجاد شده بود به یکباره بسته شدند تا ترافیک کاهش یابد.
در گزارش قبلی به این مسأله نیز اشاره کردیم که کارشناسان فنی هنوز به نتیجه قطعی در این باره نرسیده‌اند و باید دید نتیجه در درازمدت چه خواهد بود؟
اما حالا با بسته شدن دوربرگردانهای قدیمی شهر مانند سه‌راه راهنمایی به این نتیجه رسیده‌ایم که حتماً مطالعات انجام شده درخصوص این طرح برخلاف نظر شهروندان به اثبات رسیده است!
این در حالی است که پیامک‌های رسیده به واحد ارتباطات مردمی روزنامه قدس خلاف نتیجه این مطالعات را به اثبات می‌رساند.
پیامک‌هایی که گواه ادعاست
- بستن دوربرگردان روبه‌روی حر9 (شهرک شهید رجایی) کمکی به رفع مشکل ترافیک سنگین منطقه نمی‌کند. آیا وقت مردم ارزشی ندارد؟!
- بستن دوربرگردانها در صدمتری ضلع غربی و شرقی پل رسالت یعنی نادیده گرفتن حقوق شهروندان و بی‌توجهی به مشکلات ایجاد شده که نوعی توهین به مردم است.
- باسلام واقعاً نمی‌فهمیم چرا راهنمایی و رانندگی و شهرداری با بستن دوربرگردانها به ترافیک دامن می‌زنند؟ آنها اگر نمی‌توانند گره از کار مردم باز کنند، دست‌کم سنگ جلوی پایمان نیندازند.
- دلیل بستن دوربرگردان‌ها چیست؟ برای رفتن به پمپ بنزین خواجه‌ربیع باید زمان زیادی در ترافیک چهارراه گاز ماند، حالا وقت مردم را تلف کردند بماند، با آلودگی هوا چه می‌کنید؟
- بستن تمام دوربرگردانهای خیابان مطهری جنوبی و شمالی مشکلات فراوانی برای مردم جهت دورزدن ایجاد کرده است، براستی چه کسی مقصر است؟
- چرا یک روز می‌آیند دوربرگردان درست می‌کنند، روز دیگر می‌بندند. ما هم نفهمیدیم آخر دوربرگردان باعث کاهش ترافیک می‌شود یا افزایش آن؟!
- دلیل بستن دوربرگردان مقابل عبادی‌22 چیست؟ با این کار هم برای اهالی مشکلاتی به وجود آمده و هم به ترافیک خیابان عبادی افزوده شده است.
- بسته شدن دوربرگردان قبل از میدان امام حسن(ع) حادثه‌ساز شده است چرا به آمار تصادفات ناشی از این اقدامها توجه نمی‌شود؟
گلایه از تصمیمات ترافیکی ناپایدار
اگر پای درد دل شهروندان هم بنشینی، صدای مردم بویژه رانندگانی که مجبورند برای دور زدن تا تقاطع بعدی ترافیک را تحمل کنند درآمده است.
آنها از تصمیمات ترافیکی ناپایدار گلایه می‌کنند و معتقدند شمار دوربرگردانهایی که با هدف کاهش ترافیک به وجود آمده‌اند و پس از مدتی با بلوک سیمانی بسته شده‌اند کم نیست.
یکی از رانندگان تاکسی با بیان اینکه برخی تصمیمات ترافیکی شهرمان اگرچه کاملاً تخصصی و هوشمندانه است، اما خالی از خطا نیستند، می‌گوید: باید این خطاها بررسی و در صورت نتیجه عکس برطرف شود.
به گفته وی، زمانی که یک دوربرگردان با محاسبات و آمارگیری حجم ترافیک و اطلاعات ترافیکی احداث می‌شود، دلیلی ندارد که پس از مدتی بسته شود و اگر چنین شد باید نام چنین اقدامی ‌را بگذاریم اشتباه! اشتباهی که یا آنکه دوربرگردان را احداث کرده مرتکب شده یا آنکه اقدام به بستن آن کرده است.
این پیشکسوت با اشاره به ویژگی‌های خاص مشهد با توجه به حضور همیشگی خیل مسافران و زائران حضرت رضا(ع) اظهار می‌‌دارد: در اصلاح طرحهای ترافیکی باید به صورت سیستمی اندیشید، به صورت سیستمی عمل کرد و حتی به صورت سیستمی با مردم صحبت کرد تا به فرهنگ تبدیل شود، زیرا در غیر این‌صورت ترافیک در این کلانشهر آنچنان کلافه‌کننده است که به باور روان‌شناسان سلامتی مردم را نیز نشانه می‌گیرد.
حال ناخوشایند ترافیک
برای تکمیل گزارش و انعکاس دیدگاه‌ها باید بدانیم پس از بستن دوربرگردانها، اوضاع چگونه شده است؟
یکی از ساکنان خیابان مطهری جنوبی می‌گوید: ترافیک همیشگی اینجا زمانی بیشتر اعصابت را به هم می‌ریزد که مجبور باشی برای دور زدن مسافتی کوتاه تمام ترافیک سراسر خیابان را تحمل کنی تا بتوانی دور بزنی؛ چون بنا به ابتکار عمل سازمان کنترل ترافیک شهرداری مشهد و راهنمایی و رانندگی دوربرگردانها را بسته‌اند؟
وی نادیده گرفتن مصرف سوخت در ترافیک‌های ایجاد شده را یکی از پیامدهای این طرح عنوان می‌کند و می‌افزاید: با بستن دوربرگردانها مسیرها بیش از اندازه طولانی شده و مصرف بنزین هم بالا رفته است، در حالی که قبلاً هیچ مشکل ترافیکی به دلیل بازبودن دوربرگردانها وجود نداشت.
پیرمردی هم در پاسخ به اینکه با بستن دوربرگردان چه تغییری در ترافیک اتفاق افتاده است، می‌گوید: ترافیک سنگین‌تر از گذشته شده، به طوری که حتی عبور مردم از برخی خیابانها مشکل‌تر شده است.
وی با بیان اینکه این اقدام در کاهش تصادفات نیز تأثیری نداشته است، می‌افزاید: میزان تصادفات هم به جای اینکه کم شود، بیشتر شده است.
به گفته وی، در حال حاضر برخی اقدامهای به اصطلاح کارشناسی هم زیر سؤال رفته است؛ چون نصب تابلوها و بستن دوربرگردانها رابطه‌ای است.
یکی از کسبه بولوار ادیب قاسم‌آباد نیز بستن دوربرگردانها و خرابی آسفالت را از دلایل بروز تصادف عنوان می‌کند و می‌گوید: با وجود نزدیکی ورودی بولوار ادیب به صدمتری خرابی آسفالت و لکه‌گیری‌های نامناسب باعث انحراف به چپ خودروها و تصادف ناشی از آن می‌شود.
وی نمونه و مصداق عینی این ادعا را تصادفات مکرر و هرروزه میدان امام حسن(ع) برمی‌شمارد و اظهار می‌دارد: این در حالی است که متأسفانه در گزارش پلیس به نقص معابر هیچ اشاره‌ای نمی‌شود.
نادیده گرفتن حقوق شهروندان
خانمی هم که در ترافیک بولوار قره‌نی قصد دور زدن با خودرو را دارد، می‌گوید: اوضاع این بولوار با بستن چندین دوربرگردان آن نه تنها بهتر نشده، بلکه شرایط آن بدتر هم شده است.
وی شرایط کنونی بولوار در ساعات پیک ترافیک را برای عبور خودروهای امدادی ناممکن عنوان می‌کند و می‌افزاید: چندی پیش یک آتش‌سوزی در این بولوار اتفاق افتاد که اگر دوربرگردانها باز بود، خودرو آتش‌نشانی می‌توانست به موقع به محل برسد، اما خودرو آتش‌نشانی مجبور شد با وجود ترافیک تا انتهای خیابان برود و دور بزند.
یکی از کسبه بولوار دانشجو هم در انتقاد از بستن دوربرگردانهای این بولوار می‌گوید: با توجه به وضعیت سهمیه‌بندی بنزین و ترغیب به صرفه‌جویی در مصرف سوخت، این اقدامها هرگز کارشناسی شده نیست.
به گفته وی، جدا از افزایش مصرف سوخت، استهلاک خودروها نیز بالا رفته است.
وی با بیان اینکه ایجاد ترافیک سنگین سبب آلودگی هوا نیز می‌شود، می‌افزاید: ای کاش اگر کسی به فکر رفع ترافیک نیست، حداقل هوای سالم فراموش نمی‌شد.
وی با اشاره به صف طولانی خودروها برای دور زدن در تنها دوربرگردان این بولوار اظهار می‌دارد: کاهش شمار دوربرگردانها به جای کاهش تصادف بیشتر موجب تصادف و جر و بحث رانندگان عصبانی شده است.
حسینی که بیش از 15‌سال است در این بولوار سکونت دارد، می‌گوید: بستن دوربرگردانی که سابقه 10‌ساله دارد، معلوم نیست با چه توجیهی بوده است.
به گفته وی، بسیاری از ساکنان این بولوار برای رفتن به خانه باید کلی مسافت بپیمایند تا دور بزنند.
عابر پیاده‌ای هم که قصد عبور از این بولوار را دارد، می‌گوید: فقط برای من و کسانی که ماشین ندارند، اوضاع بهتر شده است.
وی یادآوری می‌کند: اگر هدف کاهش تصادفات است، گمان می‌کنم موتورسواران مانع تحقق این هدف می‌شوند؛ زیرا بعضی از موتورسواران مسیر خلاف را که نزدیکتر است، به دور زدن از دوربرگردان ترجیح می‌دهند که این امر خطرات بیشتری دارد.
طرحی جدید به قیمت نارضایتی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تأیید بسته شدن دوربرگردانها می‌گوید: این اقدامها براساس طراحی جدید مرکز کنترل ترافیک انجام شده است.
سرهنگ اسماعیلی با بیان اینکه روانی ترافیک، ایمن‌سازی و جلوگیری از تصادفات از اهداف این طرح به‌شمار می‌آید، می‌افزاید: وقتی تیم کارشناسی به این نتیجه برسد که از لحاظ فنی، ایمنی و آمار تصادفات باید دوربرگردانی بسته شود، در این‌خصوص اقدام می‌شود.
این کارشناس هیچ توضیحی برای دلایل بسته شدن دوربرگردانها نمی‌دهد و می‌گوید: جای تک تک این دوربرگردانها را بگویید تا ما استعلام و دلیل بسته شدن آن را اعلام کنیم!
وی در عین حال از باز شدن دوربرگردانهای حوالی پل فجر خبر می‌دهد و اظهار می‌دارد: با رایزنی‌های انجام شده و بررسی وضع ترافیک دو دوربرگردان باز و فعلاً دو دوربرگردان بسته مانده است.
سرهنگ اسماعیلی، بسته شدن دوربرگردان سه‌راه راهنمایی را نیز مطابق طراحی جدید مرکز کنترل ترافیک عنوان می‌کند و می‌افزاید: طبق این طرح دو دوربرگردان برای این بولوار در نظر گرفته شده که یکی قبل از میدان فلسطین و دیگری قبل از میدان احمدآباد است.


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:33 عصر
وقتی کروبی از قاضی‌القضات به‌خاطر لفظ «سران فتنه» انتقاد می‌کند
مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نسبت به بکارگیری آیت الله لاریجانی از تعبیر «سران فتنه» در سخنان خود انتقاد کرد!مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نسبت به بکارگیری آیت الله لاریجانی از تعبیر «سران فتنه» در سخنان خود انتقاد کرد!

* علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با فارس گفت: «فکر می کنم آقای موسوی با دیدن انبوه هواداران خود در راهپیمایی 25 خرداد دچار توهم شد و احساس کرد که یک نیروی اجتماعی بزرگی پیدا کرده است، غافل از آنکه جمعیتی بسیار بیشتر از آن در خانه ها بودند.» وی در بخش دیگری از این گفتگو گفت: «آقای موسوی انسان خوش ذات و خوش طینتی است. به‌طور کلی از نظر شخصیتی و روحی، موسوی را انسان معتدلی می‌دانم اما به لحاظ فکری معتقدم که ایشان فردی روشنفکر است. روی آوردن وی به سمت انقلاب و اسلام از طریق دکتر شریعتی و دکتر پیمان بوده است. همسر ایشان نیز جزء شاگردان دکتر پیمان بود. معمولاً این گونه افراد روحانیونی مانند امام را استثنا دانسته و اعتقاد چندانی به روحانیت ندارند.»

* سازمان قضایی نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص پرونده کهریزک ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است: «در پی وصول گزارش‌هایی مبنی بر نقض حقوق شهروندی منجر به فوت سه نفر از متهمان بازداشتگاه مذکور، مقام معظم رهبری دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک و برخورد دقیق و قانونی با عوامل تعرض به حقوق شهروندی را صادر و در این خصوص هیات ویژه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تحقیقاتی را آغاز می‌کند. با پیشنهاد این هیات و گزارش هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی قوه قضائیه و دستور مقامات عالی قضایی، پرونده‌ای در دادسرای نظامی تهران تشکیل می‌شود که آخرین نتایج رسیدگی به این پرونده پس از 4 ماه تحقیقات مداوم و پیگیر، به شرح ذیل به اطلاع مردم شریف ایران می‌رسد. 1- پس از ارجاع پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی تهران، با همکاری ضابطین قضایی بررسی‌های جامعی در این ارتباط آغاز و بخش‌های مختلف بازداشتگاه کهریزک مورد بازدید و بازرسی دادستان نظامی تهران و قاضی پرونده قرار می‌گیرد. در ادامه با اخذ لیست کامل اسامی متهمان اعزامی به بازداشتگاه کهریزک در جریان حوادث بعد از انتخابات، تمامی آنان شناسایی و 98 نفر شکایت خود را به دادسرای نظامی تهران اعلام می‌کنند و مصدومان به پزشکی قانونی معرفی می‌شوند. 2- در روند رسیدگی به پرونده، با تدبیر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و پرداخت خسارت و دلجویی از شاکیان، در نهایت تعداد 51 نفر از آنان، رضایت خود را اعلام می‌نمایند. 3- به دلیل جان باختن 3 نفر از بازداشت‌شدگان، به نام‌های مرحوم محسن روح‌الامینی، مرحوم امیر جوادی‌فر و مرحوم محمد کامرانی و شکایت اولیاء دم، تحقیقات جامعی در این خصوص از متهمان، شهود و مطلعین صورت گرفت و از پزشکی قانونی خواسته شد که با توجه به معاینه اجساد، ضمن اخذ نظر هیات تخصصی پزشکی قانونی، نظر خود را درباره علت تامه فوت آنان اعلام نماید. پزشکی قانونی در نظریه خود ضمن رد فوت نامبردگان به لحاظ ابتلاء به بیماری مننژیت، با تایید وجود آثار متعدد ضرب و جرح بر روی اجساد، علت درگذشت متوفیان را مجموع صدمات وارده اعلام می‌نماید.

4- تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد بازداشتگاه کهریزک از شرایط نامناسبی به لحاظ زیستی، بهداشتی و تغذیه برخوردار بوده و شکات نیز بدون رسیدگی‌های لازم پزشکی در کنار برخی افراد سابقه‌دار و شرور نگهداری می‌شدند و به دلیل ظرفیت محدود بازداشتگاه، تعداد زیادی از دستگیرشدگان در فضایی محدود و وضعیتی سخت، ایام بازداشت خود را سپری کرده‌اند. در مجموع بازداشتگاه کهریزک فاقد استاندارهای لازم برای نگهداری متهمین بوده و برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی مامورین نیز این شرایط بد را تشدید کرده است.

5- پس از تحقیقات اولیه، عوامل دخیل در پرونده به عنوان متهم به دادسرای نظامی احضار و از آنان بازجویی به عمل آمده و تا پایان تحقیقات در مجموع 22 نفر از رده‌ها و قسمت‌های مختلف نیروی انتظامی و افراد مرتبط، به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

6- دادسرای نظامی تهران در نهایت پس از تحقیقات جامع، با توجه به اظهارات متهمان، گواهی شهود، مدارک و اسناد موجود، اظهارات شکات و مطلعین، معاینه محل وقوع جرم، استعلامات متعدد از مراجع ذی‌ربط، نظریات پزشکی قانونی در خصوص چگونگی و میزان جراحات و صدمات وارده به شاکیان و علل فوت متوفیان، مواجهه حضوری و سایر قرائن موجود، در مجموع 12 نفر از متهمان را مجرم شناخته و در خصوص آنان کیفرخواست صادر و نسبت به سایر متهمان حسب مورد، قرار منع پیگرد و موقوفی تعقیب صادر نموده است.

7- براساس مدارک و شواهد موجود و نظریات پزشکی قانونی، دادسرای نظامی تهران جان باختن مرحوم محسن روح‌الامینی، مرحوم امیر جوادی‌فر و مرحوم محمد کامرانی را به استناد بند «ب» ماده 206 «قانون مجازات اسلامی» از مصادیق قتل عمد تشخیص داده و در همین ارتباط از دادگاه نظامی برای 3 نفر از متهمان شاغل در بازداشتگاه کهریزک به اتهام مشارکت در ایراد ضرب و جرح منجر به قتل عمد سه نفر، درخواست مجازات نموده است.»

* رجانیوز فایل صوتی منتشر نشده‌ای از آیت ا... فاطمی نیا منتشر ساخت. ایشان در سخنانی می گوید: «بنده روی منبر امام حسین(علیه السلام) ، در خانه خدا، آن هم در مجلس حضرت زهرا(سلام الله علیها) اگر چیزی را یقین نکنم، نمی‌گویم. بدانید و آگاه باشید هرکس کوچک‌ترین حرفی در تضعیف مقام رهبری بزند، هرکس اندیشه‌ای داشته باشد که ضد مقام رهبری باشد، خدا او را نخواهد بخشید. این را یقین بدانید. قدردان رهبر باشید؛ اگر افکار پاشیده‌ای، پوسیده‌ای به شما عرضه کردند، قبول نکنید؛ این مرد بزرگ اسلام است و هرکس با این مرد بزرگ، با مقام معظم رهبری مخالفت کند، خدا از او نمی‌گذرد، اگر یقین نداشتم نمی‌گفتم. خدایا تو شاهدی که چیزی می‌دانم و می‌گویم، جوانی باشد، پیری باشد، هرکس باشد با یک مشت افکار پوسیده و پاشیده که از صاحبان هواهای فاسد، هواهای نفسانی گاهی عرضه می‌شود، اگر کسی گوش به حرف کسی بدهد و خدای نکرده با این مرد بزرگ که امروز آبروی اسلام است،، این فرزند حضرت زهرا (سلام الله علیها) بخواهد مخالفت کند، عاقبت بخیر نمی‌شود؛ حواستان باشد؛ یک چیزی می‌دانم و می‌گویم امروز از اوجب واجبات یکپارچگی و تأیید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. جوان‌ها یک وقت افکارتان را اینطرف و آنطرف نکنید. فقط حواستان به رهبر باشد، گوشتان به رهبر باشد. فلان کسی همچنین چیزی گفت، فلان روزنامه همچنین چیزی نوشت، گوش ندهید، گوشتان به رهبر باشد. خدایا به حق زهرای مرضیه (سلام الله علیها) این رهبر را حفظ کن. خدایا ما را قدردانش قرار بده. این را سربسته گفتم. گفت که "العاقل یکفیه الاشاره" یک چیزی را می‌دانم عرض می‌کنم، مدعی علم غیب نیستم. هیچی نیستم. یک کودک نادانم، ولی بفضل‌الله و کرمه که یک معیارهایی در دست دارم که بر مبنای آن می‌دانم کسی مخالفت با این مرد بکند و توبه هم نکند خدا او را نمی‌بخشد، مگر توبه کند. یک عده با امام مخالفت کردند، امام را از دست دادند، هنوز دست بردار نیستند. مرحوم آیت‌الله العظمی آقای اراکی، شیخ‌الفقهاست، وقتی می‌رفت خدمت امام، دم در می‌ایستاد می‌گفت: "السلام علیک یابن‌ رسول‌الله بابی انت و امی" آنوقت وارد می‌شد. یک عده با این مرد مخالفت کردند، این را خدا ازشان گرفت. بس نشد. حالا یادگار آن مرد این بزرگوار است، ما دیگر چه داریم؟ امروز این ایران پرچمدار اسلام است، امروز این ایران مشعل دارد، مشعل ام‌القرا، رهبرش هم این مرد بزرگ است. اگر بخواهد کسی با این مرد مخالفت کند، با اسلام بازی کرده است و هرکس با شئون اسلام، با کیان اسلام، با حیثیت مسلمین بازی کند، خدا او را نمی‌بخشد.»

* روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی از دیدار وی با تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بوعلی سینا وعلوم پزشکی همدان خبر داد. خاتمی در این دیدار گفت: «ما اسلام واقعی را در بینش و روش امام می‌بینیم که جمهوری اسلامی را مطرح می‌کند. یعنی دموکراسی را پذیرفته است اما به نقص‌هائی که دموکراسی دارد و جامعه‌شناسان و فیلسوفان غرب هم آن‌ها را مطرح کرده‌اند یعنی فقدان عنصر معنوی و الهی در درون جوامع، توجه کرده و جمهوری اسلامی یعنی آن ارزشها هم به دموکراسی اضافه شود.» وی ادامه داد: «وقتی با اهانت به عکس حضرت امام، جان مردم و ما آتش می‌گیرد، به دلیل این است که آن امام، واقعا نماینده تفکر اسلامی است که انسان‌های این مرز و بوم به آن دلبسته‌اند.»

* مهدی کروبی در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نسبت به بکارگیری آیت الله لاریجانی از تعبیر «سران فتنه» در سخنان خود انتقاد کرد و نوشت: «آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضا در ایران که باید سنجیده و مبتنی بر عدالت سخن بگوید بی توجه به جایگاه خود و بی محابا در بیاناتی جدید سخنانی بدیع بر زبان آورده و زبان به گفتار سیاسی گشوده و از پرونده سنگین سران فتنه سخن گفته و گویی که مهدی کروبی و میر حسین موسوی سران فتنه هستند، آنها را با منافقین اول انقلاب مقایسه کرده و سخنانی بی ارزش و لغو از این دست بر زبان آورده است.» کروبی در ادامه نوشت: «امروز در راس این قوه فردی قرار گرفته است که صرفنظر از سواد علمی، نه سابقه ای اجرایی و قضایی در ایشان سراغ می توان گرفت و نه سابقه ای انقلابی. عجیب هم نیست. چه آنکه زمانی که امثال این حقیر در زندان بودند جناب آیت الله لاریجانی در دامان مادر مکرمه شان به شیر خوردن مشغول بودند و به هنگام انقلاب و خون دادن نیز ایشان سرشان در درس و کتاب دبیرستان بود.»


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:32 عصر
کدیور بدون لباس در برنامه ی بی بی سی+ تصویر
محسن کدیور، از طریق وب کم و بدون لباس روحانیت در برنامه صفحه دو بی بی سی شرکت کرد تا خلاصه ای از دو مقاله اخیرش علیه حضرت امام خمینی(ره) را بازگو کند.


سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:28 عصر
 

نظر مشایی درباره گریه بر امام حسین(ع)


اسفندیار رحیم مشایی پس از اظهارنظرهای جنجال آفرین خود مبنی بر پایان اسلام‌گرایی ، موسیقی ، حضرت نوح ، مدیریت پیامبران و همچنین نظرات عرفانی و انسان‌گرایانه به بررسی موضوع گریه بر امام حسین و ثواب آن پرداخت!

جواننوشت: مشایی در بخشی از سخنرانی خود که یکی از حاضران در جلسه آن را نقل می کند، اظهار می کند که برخی وقایع شورآفرین در تاریخ را دشمن تعمدا کمرنگ می کند، تا مجال شورآفرینی از آیندگان گرفته شود و یکی از این وقایع عاشوراست. با دروغ و فریب یا حتی نقل برخی مباحث در جایی که مناسبتی ندارد، شرایطی ایجاد می کنند که نگاه و بینش افراد را نسبت به آن واقعه و رخداد شورآفرین تغییر داده و تحت تاثیر قرار دهند، تا دیگر آن واقعه تاریخی جنبه های شورآفرین خود را از دست بدهد.

وی با اشاره به حدیثی که به ثواب گریه کردن برای امام حسین (ع)، گریاندن دیگران و یا حتی خود را به حالت گریه زدن برای امام حسین (ع) دارد، می گوید: وقتی این احادیث را می بینیم که اگر کسی برای امام حسین (ع) گریه کند، دیگری را بگریاند یا اگر نتوانست خود را به گریه بزند، بهشت بر او واجب می شود، این خیلی شاید قابل باور نباشد!

رحیم مشایی اضافه می کند: من قصد دخالت در کار خدا را ندارم، اما بالاخره خداوند را ما خدایی حسابگر می شناسیم که امور دنیا را بر اساس نظم و منطق سامان داده است و اعمال بندگان خود را با حساب و کتاب می سنجد.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ