سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ثمره دانش، عمل برای زندگی است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 91 آذر 28 , ساعت 2:52 عصر

ساخت فیلم زندگی پیامبر اکرم (ص) در "هالیوود" با سرمایه قطر و موافقت "یوسف القرضاوی"




رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از موافقت خود و چندین روحانی سنی دیگر با ساخت فیلمی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در سینمای آمریکا و با سرمایه گذاری قطر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه "شفقنا"، به نقل از "الجزیره" ، شیخ "یوسف القرضاوی"، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین اعلام کرد که وی به همراه چندین روحانی اهل تسنن دیگر مجوز ساخت فیلمی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در سینمای "هالیوود" آمریکا را صادر کرده اند.

شیخ "یوسف القرضاوی" در توجیه این مسئله تاکید کرد که به دنبال توهین های مکرر به پیامبر اکرم (ص) و پیروان وی در جهان، مسلمانان باید برای توضیح زندگی و پیام حضرت "محمد مصطفی" (ص) به غیر مسلمانان در سراسر جهان اقدامی اتخاذ کنند.

در همین راستا، "احمد الهاشمی"، مدیر موسسه "النور" قطر که یکی از سرمایه گذاران اصلی فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در "هالیوود" می باشد، اعلام کرد که هزینه تولید مجموعه فیلم هایی در مورد زندگی پیامبر اسلام (ص) و سایر پیامبران الهی به یک میلیارد دلار رسیده است.

مدیر موسسه "النور" قطر ابراز امیدواری کرد که فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در "هالیوود" بهترین وسیله برای رساندن پیام اسلام و معرفی این دین مبین به غیر مسلمانان باشد.

این در حالی است که مجموعه شرکت های "النور" قطر در سال 2009 میلادی از تصمیم خود برای ساخت فیلمی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) خبر داده و اعلام کرده بود که در حال مشاوره با استودیوهای تولید فیلم و شرکت های پخش فیلم در آمریکا و انگلیس در مورد فیلم مورد نظر خود می باشد.

در آن هنگام، "احمد الهاشمی" اظهار کرده بود که فیلم ساخته شده در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به زبان انگلیسی خواهد بود اما بازیگران مسلمان در آن بازی خواهند کرد.

مدیر موسسه "النور" قطر هدف از ساخت فیلم با زبان انگلیسی را جهانی بودن این زبان و مناسب بودن آن جهت معرفی اسلام و پیامبر اکرم (ص) به تمامی جهانیان اعلام کرده بود.

مجموعه شرکت های "النور" قطر در آن هنگام "بری ام آزبورن"، تهیه کننده مجموعه فیلم های "ارباب حلقه ها" و "ماتریکس" را برای تهیه فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در "هالیوود" انتخاب کرده بود.

"بری ام آزبورن" نیز در کنفرانسی خبری در شهر "دوحه"، پایتخت قطر ضمن تاکید بر اینکه ساخت فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) آسان نیست، اظهار کرد که چالش هایی زیادی پیش روی ساخت این فیلم وجود دارد که عدم ایفای نقش آن حضرت (ص) از جمله چالش های اصلی پیش روی فیلم مذکور می باشد.

با این حال، تهیه کننده مشهور "هالیوود" از تصمیم خود برای ساخت فیلم زندگینامه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) خبر داده و تاکید کرد: نمی خواهیم نقش "محمد مصطفی" (ص) را به نمایش بگذاریم، اما می توانیم داستان زندگی وی را به شکلی قانع کننده و جذاب روایت کنیم.

لازم به ذکر است که مهمترین فیلم سینمایی در مورد زندگی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) همان فیلم "الرساله" ساخته "مصطفى العقاد"، کارگردان فقید سوری در سال 1977 می باشد که هزینه ساخت آن در دو نسخه انگلیسی و عربی 10 میلیون دلار بود، در حالی که نسخه انگلیسی آن به تنهایی ده ها میلیون دلار فروش کرد.

انتهای پیام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ