سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، کسی است که لباسش از کردارش بهتر باشد ؛ لباسش لباسِ پیامبران باشد و کردارش کردارِ جبّاران . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 91 آذر 29 , ساعت 2:23 عصر

نصرت‌الله تاجیک وارد تهران شد

 

نصرت‌الله تاجیک وارد تهران شد

نصرت‌الله تاجیک - سفیر پیشین کشورمان در اردن - پس از شش سال حبس خانگی در انگلیس، وارد تهران شد.

به گزارش نامه، تاجیک سفیر پیشین ایران در اردن که به اتهام واهی خرید دوربین دید در شب به مدت شش سال در انگلستان در حبس خانگی به سر می‌برد، با همراهی حسن قشقاوی - معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه - که برای استقبال از وی به عمان سفر کرده بود، وارد تهران شد.

بر اساس آنچه ایسنا گزارش داده است وی در مراسم رسمی در پاویون فرودگاه مهرآباد مورد استقبال مقامات کشورمان و جمعی از اعضای خانواده‌اش قرار گرفت.

رامین مهمان‌پرست - سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان - صبح سه‌شنبه در این‌باره گفت: با همکاری و مساعدت خوبی که دولت عمان در مورد پرونده تاجیک انجام داد امروز تاجیک از لندن عازم عمان می‌شود و قشقاوی، معاون کنسولی وزارت خارجه روز سه‌شنبه از تهران برای استقبال از تاجیک وارد عمان می‌شود.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت خارجه با بیان اینکه "این پرواز با هواپیمای اختصاصی دولت عمان انجام می‌شود"، افزود: از نقش مثبتی که دولت عمان برای رفع مشکل تاجیک و اثبات بی‌گناهی و بازگرداندن وی به تهران داشت تشکر می‌کنیم، ضمن این که وزارت خارجه همچنان تلاش‌های وسیع خود را دنبال می‌کند.

نصرت‌الله تاجیک پنجشنبه (23 آذرماه) پس از صدور حکم دادگاه، آزاد و حبس خانگی وی و استردادش به آمریکا لغو شد.

وی چهارم آبان 1385 در شهر دورهام انگلیس به اتهام واهی و اثبات نشده خرید 10 عدد دوربین دید در شب بازداشت شد. اولین جلسه دادگاه دو روز بعد از دستگیری وی برگزار و پس از آن تاجیک زندانی شد. دادگاه اعلام کرد که بازداشت تاجیک بنا به درخواست دولت آمریکا و بر اساس موافقتنامه استرداد بین دو کشور مربوط به سال 2003 انجام شده است. با پیگیری‌های وزارت خارجه کشورمان، تاجیک پس از دو هفته با وثیقه 500 هزار پوندی موقتا آزاد و از آن زمان تا پنجشنبه 23 آذرماه 1391 در حبس خانگی به سر برد.

30 فروردین 1386 قاضی دادگاه حکم قطعی استرداد تاجیک را به آمریکا اعلام کرد اما به علت وضعیت جسمی و بیماری وی دادگاه تا مشخص شدن وضعیت سلامتی این دیپلمات سابق، موضوع استرداد را به تعویق انداخت. همچنین هفتم آذرماه 1391 دادگاهی در انگلیس به لغو استرداد تاجیک به آمریکا رای داد و با توجه به اینکه وزارت کشور انگلیس اعتراضی به این حکم نداشت، تاجیک 23 آذرماه آزاد شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ