سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:21 عصر

درباره کتاب «نامیرا»

حق نمیراست

داستان «نامیرا» تمامی ندارد اما تو باید تا انتهای کتاب بخوانی تا حس کنی چرا «اَنَس بن‌حارث کاهلی» خیلی قبل‌تر از واقعه‌ی عاشورا در کربلا به انتظار امامش نشسته است. اَنَس این‌قدر افق بلندتری دارد که  به «عبدالله بن‌عمیر» هم هشدار می‌دهد حرامیان و مسلمانان و مشرکان به زودی یکی می‌شوند!

بیش از هر چیز اسم کتاب است که خواننده را مشغول می‌کند؛ ابتدا به ذهن می‌رسد «نامیرا» فقط اسمی هنری است که برای جلب مخاطب انتخاب شده و یا ناشر و نویسنده خواسته‌اند ابهام داستان را زیاد کنند. اما کتاب را که تا انتها بخوانی معلوم می‌شود «نامیرا» ریشه در مفهوم «کل یوم‌ عاشورا و کل ارض کربلا» دارد. مفهومی که می‌گوید پهنه‌ی سرزمین کربلا به اندازه‌ی کل زمین وسعت پیدا کرده و عاشورا همیشه نمیراست.

 

«نامیرا» داستانی شخصیت‌محور است؛ رمانی با خرده‌روایت‌هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم‌ها. این روزگار است که آدم‌ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می‌گذارد و نویسنده‌ی نامیرا فقط تصویرساز صادق این رویدادهاست. نویسنده‌ی کتاب را به سبک رمان‌های کلاسیک با شروعی آرام آغاز می‌کند، تصویرسازی می‌کند، شخصیت‌ها را یک به یک وارد داستان می‌کند، آن‌ها را معرفی می‌کند و با داستان پیش می‌برد. «نامیرا» اسیر اختلاف روایت‌های تاریخی نشده و البته از عقبه‌ی تحقیقی درستی بهره برده است.

 

نوشتن داستانی که مخاطب، آخرش را می‌داند کار آسانی نیست. و اینجاست که کرمیار با نگاه درست به عاشورا و استفاده از عنصر «رمانس» به خوبی بهره‌گرفته است. دریغ جدی اینجاست که ای کاش سریال «مختارنامه» را بعد از خواندن «نامیرا» می‌دیدیم تا باورمان شود در کوفه‌ای که 18هزار نامه برای امام حسین علیه‌السلام ارسال می‌شود چطور یکباره ورق بر می‌‌گردد و آدم‌هایی که تا دیروز مشتاق استقبال از پسر پیامبر و علیعلیهماالسلام بودند، ناگهان با زرق و برق سکه‌های پسر مرجانه پشت او را خالی کردند، سفیرش را ‌کشتند و بزرگان کوفه ناگهان یار قدیمی ابن‌زیاد شدند؟

 

آن وقت بود که می‌فهمیدیم که عمرو بن‌حجاج -از سردرمداران دعوت امام به کوفه- که سعی می‌کرد سپاهی برای امام تهیه کند، چگونه با یک جلسه نشست و برخاست با والی خناس کوفه یک شبه از دوست به دشمن تبدیل می‌شود و سعی و همتش را بر این می‌گذارد که مقابل یاران امام حتی اگر دختر و دامادش باشند، بایستد؟

 

در «نامیرا» است که می‌فهمی بخشی از انبوه مردمی که به امام نامه نوشتند حضور امام را برای منافع شخصی خود می‌خواستند. امضاها به خاطر درد دین نبود بلکه برای طایفه‌ای سؤال این بود که چرا معاویه شام را برتر از کوفه دانسته است. وقتی که ابن‌زیاد سر کیسه را شل کرد و از بیت‌المال کیسه‌های طلا بخشید، دیگر آمدن امام فایده‌ای برای این قوم نداشت. قصور معاویه را یزید جبران کرده بود، شاید اگر امام می‌آمد به کوفه و زعامت قوم را برعهده می‌گرفت اینان باز هم مخالفت می‌کردند. هرچند ابن‌زیاد هلاکشان کرد و دستشان را به خون پسر  پیامبر آلوده کرد.

 

«نامیرا» یک مشخصه‌ی بارز دارد. نامیرا یک دوره‌ی فتنه‌شناسی است برای کسانی که در پی حق هستند و می‌خواهند بدانند که حق و باطل چگونه جابه‌جا می‌شوند. که حتی «عبدالله بن‌عمیر» با آن همه سابقه در جهاد با کفار تردید می‌کند که چرا پسر پیامبر به مقابله با یزید برخاسته است؟

 

«نامیرا» داستان عاشقانه هم دارد و نویسنده آگاهانه درام و رمانس را در کتابش خوب پرداخته است. «عشق» در نامیرا عشق بازاری نیست؛ آنجایی که سلیمه دختر عمرو بن‌حجاج با ربیع پیمان زناشویی می‌بندد و خوشحال است که همسرش محب علی و اولاد اوست و خشمگین می‌شود که چرا پدرش به حسین علیه‌السلام پشت کرده است. این عشق آن قدر قوی است که وقتی ربیع کارش به تردید می‌کشد، سلیمه هشدار می‌دهد که پیوند آن دو از سر حب علی و حسین علیهماالسلام است.

 

در داستان کسانی را می‌بینیم که در لحظه‌های آخر به کاروان امام می‌رسند و البته چه خوش می‌رسند. اینان مدیون یک لحظه محاسبه‌ی درست هستند تا بسوی امام بروند و البته می‌روند و می‌توانند با امام باشند.

 

داستان «نامیرا» تمامی ندارد اما تو باید تا انتهای کتاب بخوانی تا حس کنی چرا «اَنَس بن‌حارث کاهلی» خیلی قبل‌تر از واقعه‌ی عاشورا در کربلا به انتظار امامش نشسته است. اَنَس این‌قدر افق بلندتری دارد که  به «عبدالله بن‌عمیر» هم هشدار می‌دهد حرامیان و مسلمانان و مشرکان به زودی یکی می‌شوند! و بر بهترین خلق خدا هجوم می‌آورند.

 

آثار فاخر ادبیات دینی در انتشارات «کتاب نیستان» یک رویکرد ماندگار خواهد بود. جریانی آهسته ولی با چگالی جدی جریان‌سازی در ادبیات انقلاب اسلامی ایران.

در گوشی : حضرت آقا توصیه به خواندن این کتاب کرده اند


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:20 عصر
پاره های تن خود را از دست داده‌ایم/ مرگ زائران اهوازی در مشهد مقدس
 
  

چهار جوان اهوازی که در یک مجتمع در حال بازسازی در مشهد الرضا علیه السلام اقامت داشتند، بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از  دست دادند" و این خبر همراه بود با تصاویری غم انگیز از آن چهار جوان که چهره‌ای حزب اللهی داشتند.


اما آن زمان که هویت این جوانان مشخص شد، داغی مضاعف‌ بر دل‌های فعالان فرهنگی انقلاب اسلامی گذاشت.

چهار جوان فعال بسیجی و ولایی که هر ساله با امام خود عهد داشتند، که در ایام سوگواری آخر ماه صفر و در سالرزو شهادت اما رئوف علیه السلام به مشهدش رفته و به آستان مقدسش عرض ارادت کنند.

اما تقدیر آن گونه رغم خورد که از همان مشهد الرضا علیه السلام مزد زیارت گرفته و به دیدار امام‌شان بروند.

 مرحوم مصطفی حیدری 26 ساله (خبرنگار)، رضا جلالی 31 ساله (رییس حراست شهرداری حمیدیه)، مجتبی خداداد نژاد 26 ساله و علی بهرکانی 26 ساله از موسسه علمی فرهنگی صدیقین و از بچه های مسجد موسی بن جعفر (علیه‌السلام) میدان 15 خرداد اهواز.

این جوانان از اعضای فعال بسیج دانشجویی و موسسه اسوه صدیقین بودند که به عنوان مربی در نقاط مختلف کشور در طرح شجره طیبه صالحین نیروی مقاومت بسیج تدریس می‌کردند.

 یکی دیگر از اعضای این گروه به نام اصغر فرجی که دچار گازگرفتگی شده نیز هم اکنون در حالت کما در یکی از بیمارستان‌های شهرستان مشهد بستری است.

پیکر این عاشقان امام رضا علیه السلام امروز و پس از اقامه نماز توسط آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان کنار شهیدان اهوازی به خاک سپرده شد و یکی از آنها نیز بنا بر وصیت خود در کنار قبر مادرش در آغوش خاک آرام گرفت.


آیت الله جزایری: اینها شهید شده‌اند

در مراسم تشییع این بسیجیان نخبه که با استقبال زیاد مردم اهواز در بهشت آباد اهواز برگزار شد، آیت الله موسوی جزائری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در بیانات کوتاهی خطاب به پدران داغدار این عزیزان گفت: خدا به همه بازماندگان صبر عنایت کند، مرگ حق است و این عزیزان هم در این راه شهید شده‌اند.

 در این مراسم آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اهواز، حجت‌الاسلام ‌والمسلین میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز و مدیرحوزه‌های علمیه خوزستان، آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و   حجت الاسلام والمسلمین سید لطف‌الله سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حضور داشتند.

 حاجتی: عجب گلچینی کرد دست گلچین روزگار!

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی نیز در مراسم یادبودی که به همین منظور در مسجد حضرت رسول(ص) اهواز برگزار شده بود، در سخنانی تصریح کرد: بحق که در جوار آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام عروج عارفانه ای داشتند، جوانان با تقوا، محب، ولایی، بسیجی، نیروهایی که ذخیره انقلاب بودند.

امام جمعه موقت اهواز  با بیان اینکه خدمات، زحمات، تلاشها، شب نخوابی های این عزیزان را از نزدیک دیده بودیم، گفت: ابتداً به خودم تسلیت می گویم، چون حقیقتاً پاره های تن خود را از دست داده‌ایم.

مدیرحوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: برای اینکه هشیار باشیم، راهمان را درست انتخاب کنیم و درست طی کنیم، راهی نداریم مگر از مرگ عبرت بگیریم.

وی با بیان این سوال که شاید برای جوان‌ها هضم این واقعیت سخت باشد، گاهی با خبر مرگ عزیزی مواجه می شویم که حالت شوک ایجاد می کند، پاسخ داد: این به خاطر آن است که ماهیت مرگ را درک نکردایم، هر کس اجلی دارد و زمانش را می دانیم اما مهم این است که بدانیم برای چه و چگونه زندگی کنیم.

حاجتی گفت: خداوند متعال در قرآن می فرمایدکه «أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ» آیا مردم گمان می کنند رها می شوند و آزمایش نمی شوند؟ «الیوم عمل بلا حساب و غداً حساب بلاعمل» فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ وَ مَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ.

مدیرحوزه‌های علمیه خوزستان ادامه داد: مرحوم جلالی و بحرکانی و خدادنژاد و حیدری ... عجب گلچینی کرد دست گلچین روزگار!

نویسنده کتاب عصر امام خمینی با بیان اینکه خدا می‌داند یاد شهیدان در ذهن من زنده شد، افزود: جوان هایی که یک عمر مراقب و مواظب خود بودند و آماده جانفشانی برای انقلاب و ولایت فقیه.

 حاجتی ادامه داد: پسر مرحوم حاج شیخ عباس قمی نقل می‌کند که در قبرستان شیخان(در جوار حرم حضرت معصومه) بودیم که انسان های بزرگی از صحابه اهل بیت علیهم السلام در آن مدفون اند. تابوتی آوردند، رنگ از رخسار پدرم پرید. جا خورده بود این محدث کبیر. تابوت که نزدیک شد پدرم غش کرد. او را به هوش آوردیم. گفت یک عمر با این انگشتها قال الصادق و قال الباقر نوشتیم. این انگشت‌ها به این تحریر برکت گرفته‌اند. شیخ عباس گفت چشم برزخی ندارید. تابوت را که می آوردند، روح آن جسد را جلوی تابوت می کشیدند و توسط فرشتگان شلاق می زدند و نعره و فریاد می زد. پسرش جلو می رود و می پرسد چطور آدمی بود ، گفت جوان خوبی بود ولی اهل گناه بود.

وی با بیا اینکه امام حسن فرمودند که مرگ سخت است، به خدا دوری دوستان سخت تر است، افزود: دوستانی که پیکر این 4 عزیز را دیدند کسانی بودند که اهل جبهه بودند و پیکر شهدا را زیاد دیده بودند. می‌گفتند عجیب است انگار بر بالین شهدا بودیم، دوستانشان می دانند چقدر تشنه زیارت امام رضا بودند، حتی برای یک شب.

 امام جمعه موقت اهواز  در ادامه به روایاتی از اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: از امام علی(علیه‌السلام) پرسیدند آمادگی برای مرگ چطور به دست می آید؟ فرمودند: انجام واجبات و ترک گناهان و مجهز شدن به مکارم اخلاق. « پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: مَن ماتَ على حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهیداً؛. هرکه بر دوستى آل محمّد بمیرد، شهید مرده است». رسول خدا فرمود: "زائر علی ابن موسی الرضا ثواب 100 هزار شهید را دارد"

حاجتی اظهار داشت: همه چشم ها روز قیامت گریان و اشک ریزان است مگر    چشمی که بخاطر خدا از محارم الهی چشم پوشی کرده است، چشمی که از خشیت الهی گریه کرده است،   چشمی که بیدار مانده است در راه خدا.

وی ادامه داد: مصطفی در بسیج چه شبها با چشم بیدار مدافع انقلاب و حریم ولایت بود؛ اینها زنده اند، دعای عهد خوان بودند...

نویسنده کتاب عصر امام خمینی در پایان گفت: ان شاء الله همراه حضرت حجت ابن الحسن می آیند. چرا؟ چون نایبش را یاری کرده اند، مطمئنیم بر می گردی ولی این فاصله بر دوستانت خیلی سخت می گذرد.


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:20 عصر
کد خبر: 18152 زمان مخابره: 1391/10/26 ساعت: 06:06 سرویس: نامه > سیاست
اظهارات نمایندگان در مورد حضور رئیس‌جمهور در مجلس /جدول  

اظهارات نمایندگان در مورد حضور رئیس‌جمهور در مجلس /جدول


نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش‌‌های مختلفی را به حضور رئیس‌جمهور درمجلس در روز چهارشنبه نشان داده‌اند.

به گزارش نامه، مجلس نهم خود را آماده میزبانی از رئیس‌جمهور می‌کند و این در حالی است که سوالات فراوانی از رفتار میهمان دارد. رگه‌های نگرانی در سخنان نمایندگان مجلس قابل مشاهده است و رئیس‌جمهور نیز با رفتار خود این اضطراب نمایندگان را بیشتر می‌کند.

نمایندگانی که خواستار حضور 4 ساعته رئیس جمهور در مجلس هستند که هم حرف‌های وی را بشنوند و هم حرف‌های خود را بزنند اما احمدی‌نژاد در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس زمان حضورش را در پارلمان مشخص کرد. یک ساعت و نیم متکلم وحده بودن خواست رئیس دولت دهم است.

نمایندگان مجلس در گفت‌و‌گوهایی که با رسانه‌های مختلف داشته‌اند به شیوه‌های مختلف بی‌اطلاعی خود از موضوع سخنان رئیس جمهور در جلسه علنی روز چهارشنبه اعلام کرده‌اند.

نماینده

سمت

اظهارنظر

محمدحسن ابوترابی فرد

نایب رئیس اول مجلس

 بعید است احمدی‌نژاد مسئله تغییر نظر نمایندگان در مورد فاز دوم هدفمندی را مطرح کند زیرا در حال حاضر دو ماه تا پایان سال مانده است و فرصتی برای طرح این مسئله نیست مگر اینکه صحبت‌هایی در مورد بودجه 92 مطرح شود.

محمدرضا باهنر

نایب رئیس دوم مجلس

از رئیس جمهور درخواست کردیم که بعد از سخنرانی خود به صحبت ها و یا سوالهای نمایندگان گوش دهد؛ تا جلسه مفید تری باشد.

ما شرطی برای حضور رئیس جمهور نداریم ؛ اما به ایشان اطلاع دادیم که نمایندگان هم قصد دارند در این جلسه صحبت کنند؛ خوب اگر احمدی نژاد بگوید من تاب تحمل شنیدن صحبت های نمایندگان را ندارم ما تسلیم می شویم.

حسین سبحانی‌نیا

عضو هیئت رئیسه مجلس

 نمایندگان مجلس خواستار اختصاص زمان برای بیان خواست‌های و سوالات خود از رئیس جمهور هستند اما به نظر می‌رسد که درخواست جدید رئیس جمهور به این دلیل است که صحبت‌های دوسویه و مشترک میان رئیس قوه مجریه و نمایندگان مجلس باب میل رئیس جمهور نیست.

عبدالرضا مصری

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس

تعدادی از نمایندگان، رئیس جمهور و تعدادی از وزرا در این جلسه صحبت کنند البته ما شایعاتی شنیده‌ایم که رئیس جمهور صرفا می‌خواهد یک ساعت گزارش دهد و برود، ولی چیزی در این رابطه رسما به ما اعلام نشده است تا هیات رئیسه تصمیم‌گیری کند.

جلسه چهار ساعت علنی روز چهارشنبه به موضوع حضور رئیس جمهور و ارائه گزارش ایشان و صحبت‌های نمایندگان اختصاص داده شود و اگر موضوع جدیدی قرار باشد رخ دهد حتما آن را اطلاع می‌دهیم.

علی مطهری

عضو کمیسیون فرهنگی

اگر سخنان رئیس‌جمهور در روز چهارشنبه منطقی باشد، نمایندگان می‌پذیرند، بعد از پایان سخنرانی احمدی‌نژاد،‌ نمایندگان نیز نظر خود را اعلام خواهند کرد.

رئیس جمهور باید ضرورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را برای مجلس بیان کند و مجلس را قانع کند؛ چرا که مجلس بر اساس قانون باید ابتدا طرح احمدی‌نژاد را تأیید و تصویب کند و دولت بدون داشتن مجوز مجلس، قادر به اجرای طرح خود نیست.

غلامرضا کاتب

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه

موضوع هایی که آقای احمدی نژاد در جلسه مطرح خواهد کرد به صورت رسمی اعلام نشده است اما در میان افکار عمومی این موضوع مطرح شده است که رئیس جمهور درباره قانون هدفمندی یارانه هاسخن‌خواهد گفت.

نمایندگان در این جلسه به دنبال بحث ساماندهی اقتصادی و کنترل تورم هستند

.در جلسه روز چهارشنبه آقای احمدی نژاد باید پاسخ بدهد که دلیل مطرح کردن اجرای فاز دوم هدفمندی در شرایطی که نقدینگی در اختیار نداریم چیست؟

سید رمضان شجاعی کیاسری

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی

اگر رئیس جمهور چهارشنبه هفته جاری در مجلس یکطرفه صحبت کند تعاملی شکل نگرفته است، در این صورت شاید نمایندگان مجلس عصبانی تر شوند و زمینه های تقابل و واکنش مجلس نسبت به موضع گیری های رئیس جمهور فراهم شود.

علی‌رضا منادی سفیدان

عضو هیئت رئیسه مجلس

هدف احمدی نژاد اجرای فاز هدفمندی یارانه‌هاست و می خواهد از تریبون مجلس نیز در این خصوص استفاده کند. احمدی نژاد گفته است که برای حضور در مجلس هیچ قید و شرطی را نخواهد پذیرفت و اگر مجلس شرایطی برای وی تعیین کند به مجلس نخواهد رفت.

غلام‌رضا تاج گردون

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه

 دلیل آمدن رییس‌جمهور به مجلس را نمی دانم و در این رابطه هیچ توضیحی به نمایندگان داده نشده است.

 تنها گفته شده که رییس‌جمهور می‌خواهد گزارشی را به نمایندگان بدهد، گزارشی که احتمالا در مورد اجرای فاز اول هدفمندی و نوسانات بازار ارز است.البته شنیده‌‌ام که رییس‌جمهور قرار است در مورد اجرای فاز اول به نمایندگان گزارش دهد که ما در این رابطه حرف داریم. باید این گزارش شفاف باشد تا بتوان بر روی چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی صحبت کرد. البته اجرای فاز دوم هدفمندی باید ابتدا در بودجه لحاظ شود چون بدون آن صحبت از اجرای فاز دوم معنایی ندار

محمدعلی مددی

 عضوکمیسیون اقتصادی

رئیس‌جمهور در مورد حضور خود در جلسه مجلس گفت که حضور در مجلس حق قانونی من است و هر وقت که بخواهم با حضور در مجلس مطالبم را مطرح می‌کنم و نمایندگان مجلس نیز باید گوش بدهند.

رئیس‌جمهور عنوان کرد که من در چهارشنبه روز فقط مطالب خود را در مجلس مطرح می‌کنم و چنان‌چه مجلس برای حضور من در جلسه علنی روز چهارشنبه شرط بگذارد من به مجلس نمی‌آیم.

جعفر قادری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه

اطلاع دقیقی از جزئیات برنامه احمدی نژاد برای این نشست در اختیار ندارم اما شنیده ها حاکی از آن است که احمدی نژاد درباره بحث هدفمندی یارانه ها سخن خواهد گفت.

دیدگاه مجلس کاملا روشن است و مجلسی ها آن فضایی که دولت دنبال می کند را قبول ندارند. این جلسه فرصت مناسبی است تا دیدگاه دولت و مجلس درباره هدفمندی یارانه ها مطرح شود.

 


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:17 عصر
هاشمی ، محسن رضایی و مهدی هاشمی در روسیه
سه شنبه 26 دی 1391 ساعت 00:00
بر اساس اطلاعات سایت آیت‌الله هاشمی، این تصویر متعلق به سال 68 است.
در این تصویر، آیت‌الله هاشمی، محسن رضایی و مهدی هاشمی (با کت سفید و پیراهن تیره) در کنار یکدیگر دیده می‌شوند.


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:14 عصر
اصرار عسگراولادی بر مواضع اخیر خود

موسوی و کروبی مجرم نیستند

حبیب‌الله عسگراولادی بر مواضع پیشین خود درباره موسوی و کروبی تاکید کرد و گفت که «به عنوان یک عضو هیات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم».

موسوی و کروبی مجرم نیستند

 

 

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی با حضور جمعی از طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با بیان تفسیری از سوره «توبه» از «لب بام بودن آفتاب عمرش»، خدمات بنی‌صدر، احساس تکلیفش برای بیان تاریخ به همان صورت که بوده است و اینکه موسوی و کروبی را برادر خود می‌داند و معتقد است هاشمی‌رفسنجانی به راحتی برای انقلاب به دست نیامده است، سخن گفت و انتقادات به مواضع اخیر خود را از وجود آزادی بیان در کشور دانست.

در انگلیس و فرانسه، مسیحیت به اقلیت مذهبی تبدیل خواهد شد

وی با اشاره به آیاتی از سوره توبه گفت: خداوند در یکی از این آیات خطاب به پیامبر می‌فرماید "اگر یکی از مشرکین از تو پناه بخواهد، بپذیر تا کلام خدا را بشنود و هرگاه آماده رفتن شد، او را در حفاظت کامل به مأمنش برسان". امروز اسلامی که به ما رسیده است، حتی در کشورهای غربی نیز رسوخ کرده و مسیحیت در غرب در حال تبدیل شدن به اقلیت مذهبی است و اسلام‌گرایی برای غربی‌ها یک خطر جدی محسوب می‌شود.

عسگراولادی افزود: امروز اسلام به جایی رسیده است که در انگلستان شاید تا یک سال دیگر و در فرانسه تا چند سال دیگر مسیحیت به اقلیت مذهبی تبدیل خواهد شد، بنابراین اسلام‌ستیزی غرب نیز که وجهه همت آن قرار گرفته است، به خاطر ترس از جهانی شدن اسلام است. آنها نمی‌توانند جلوی گرایش نسل جوان به اسلام را بگیرند.

آیا درست است که افراد را گروه گروه از جامعه و اسلام برانیم؟

وی با بیان اینکه اسلام از روز غربت موظف بوده که دوستان و هوادارانش را نگه دارد، افزود: خداوند به پیامبر می‌گوید "حتی اگر یک مشرک به تو پناه آورد، به او پناه بده". حال اگر ما اینجا بی‌توجه به این مساله افراد را گروه گروه را از جامعه خود و از اسلام جهانی عقب بزنیم و دور نگه داریم، آیا این درست است؟ گاه شعارهایی که داده می‌شود در چارچوب تعصبات گیر افتاده است اما اگر می‌خواهیم اساس را بر این بگذاریم که اسلام همانگونه که امام (ره) می‌خواست جهانی شود، باید به گونه دیگری عمل کنیم.

همه دوره های انتخابات را آزاد می‌دانم

این فعال سیاسی با انتقاد از برخی رسانه‌ها به دلیل انعکاس ندادن صحیح و کامل سخنانش، اظهار کرد: من همه دوره های انتخابات را آزاد می‌دانم؛ حتی آنجا که خودم نامزد بودم و رای نیاوردم، به کسانی که در انتخابات پیروز شده بودند تبریک گفتم. انتخابات را آزاد می‌دانم و البته هیچ کار بشر بی‌اجبار نیست. در یکی از دوره‌های مجلس که من شرکت کرده بودم و رونوشت آرا را داشتم، شورای نگهبان به من گفت که من رای نیاورده‌ام اما من با اینکه مدارکی داشتم ولی زمانی که شورای نگهبان گفت که رای نیاورده‌ام، قبول کردم چراکه معتقدم شورای نگهبان باید حرف آخر را بزند.

وی اضافه کرد: من حتی در انتخابات که رای نیاوردم، نگفتم که آزاد نبوده. ما انتخابات آزاد داشته‌ایم و داریم. عمده انتخابات به این صورت بوده است که یک سلیقه دیگر کشور را اداره می‌کرد اما رای اکثریت را سلیقه دیگر به دست آورده است.

برخی گفتند مواضع من برای بیرون آوردن موسوی و کروبی از حصر خانگی است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به انتقاداتی که درباره مواضع اخیر وی بویژه در مورد میرحسین موسوی و مهدی کروبی شده بود، گفت: در مجلس، سید بزرگواری که فامیلی‌اش هم بزرگواری است، شدیدا به من تاخته بود بدون آنکه اسمی از من ببرد. او گفته بود که کسی نمی‌خواهد من (عسگراولادی) را از اصولگرایی کنار بزند ولی با این کارها من خودم را کنار خواهم زد. او گفته بود که من می‌خواهم کف روی آب باشم و می‌گفت که اصلا ذهنیتم عوض شده است.

عسگراولادی با بیان اینکه "این نماینده محترم از سرزمینی است که مردم بزرگواری دارد"، اظهار کرد: اما ایشان خیلی ساده نگاه کرده است و خیال کرده تاریخ اسلام جهانی به یک سلیقه محدود می‌شود، در حالی که گستره اسلام‌خواهی و امامت و ولایت به پهنای زندگی مسلمانان ایرانی است.

وی با بیان اینکه "من می‌خواهم جواب «کف روی آب» را با نقل سخنی از امام (ره) بدهم"، افزود: امام (ره) فرمودند اگر شما را از در بیرون کردند، از پنجره وارد شوید، اگر از پنجره بیرون کردند، زاویه‌ای پیدا کنید و از آن وارد شوید. شما مثل ریگ ته جوی بمانید. شما برای تصفیه آب هستید. اینکه شما را کجا راه می‌دهند یا نه، به فکر آن نباشید. شما باید بمانید و آب را تصفیه کنید.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه "برخی گفتند که سخنان من برای تبرئه اهل فتنه و بیرون آوردن موسوی و کروبی از حصر خانگی و تطهیر این دو است"، گفت: من چنین منظوری ندارم و چنین حرفی نزده‌ام. اینها وظایف دستگاه‌های امنیتی و قضایی است. البته من به عنوان خادم کوچکی در هیات منصفه و خادم 21 نفر عضو هیات منصفه هستم.

موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم

وی تاکید کرد: من باید منصفانه به مسائل بپردازم و از مرده باد و زنده باد اثر نپذیرم. نباید زنده‌باد به من سرعت ببخشد یا مرده‌باد کُند کنَد. من به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خودم را بگویم. فتنه اتفاق افتاد و موسس فتنه، آمریکا، اسرائیل و انگلیس بودند. ما چهار نامزد داشتیم که تبلیغات زهرآگین دشمن دو نفر از اینها را مفتون کرد، یعنی فتنه‌زده شدند نه فتنه‌گر.

عسگراولادی تاکید کرد: من به عنوان یک شهروند اظهارنظر کردم و به عنوان یک عضو هیات منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم. آیا نباید این را بگویم، چون به من انتقاد می‌کنند؟

آفتاب لب بامم

آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب مرا بدهند

این فعال سیاسی در ادامه صحبتهای خود گفت: من رفتنی‌ام و آفتاب عمرم لب بام است. دیری نخواهد پایید که دیگر نیستم. من برای قبر، برزخ و قیامت جواب می‌خواهم و این آقایانی که بر مرکب احساسات سوارند در آن دنیا نمی‌توانند جواب مرا بدهند.

مواضعم را با «آرم حبیب‌الله عسگراولادی» مطرح کرده‌ام

وی افزود: من برای بیان نظراتم از حزب موتلفه یا کمیته امداد یا جبهه پیروان یا حتی اصولگرایان خرج نکرده‌ام. من با «آرم حبیب‌الله عسگراولادی» این حرف‌ها را زده‌ام.


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:13 عصر
باهنر: هاشمی دقت کند

تاریخ و ساعت : 25 دی 1391 - 23:45 کد خبر : 37396



نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای هاشمی و کسانی که از انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند دقت کنند تا آب به آسیاب دشمن نریزند.

محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درباره ادعای آزاد نبودن انتخابات توسط برخی خواص، گفت: مقام معظم رهبری لب کلام را فرمودند؛ برخی‌ از خارج نشین‌ها هستند که مخالف نظام‌اند و حرف‌های درباره عدم سلامت انتخابات می‌زنند اما هشدار مقام معظم رهبری به کسانی بود که در داخل با بی‌توجهی از واژه انتخابات آزاد استفاده می‌کنند.


وی با بیان اینکه افرادی که در داخل از واژه انتخابات آزاد استفاده می‌کنند باید مراقب باشند و به هشدار مناسب مقام معظم رهبری توجه کنند، افزود: تاکنون انتخابات متعددی در کشور برگزار شده که همه آن سالم بوده است؛ بعضا در انتخابات ایران، یک دولتی انتخابات را برگزار کرده که دولت مخالفش پیروز شده است.


باهنر خاطرنشان کرد: مسئولان باید مراقب باشند و از کلید واژه انتخابات آزاد استفاده نکنند، چرا که ممکن است این کلید واژه به واژه غیرهنجار تبدیل و در آینده مسئله‌ساز شود.


وی در پاسخ به سؤالی درباره تاکید هاشمی رفسنجانی بر کلیدواژه انتخابات آزاد، تصریح کرد: هم آقای هاشمی باید دقت کنند و از این واژه استفاده نکنند و هم مسئول اجرایی سطح بالا که از این واژه استفاده می‌‌کنند باید دقت کنند که آب به آسیاب دشمن نریزند.


باهنر با تاکید بر اینکه ادعای عدم سلامت انتخابات ایران ادعای نخ‌نما شده دشمنان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: این بحث‌ها که انتخابات آزاد نیست بوی توطئه و فتنه می‌دهد لذا بهتر است حواس مسئولین جمع باشد.


نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سلامت انتخابات ایران بر کسی پوشیده نیست و اظهارات خارج‌نشین‌ها هیچ تاثیری نخواهد داشت.


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:12 عصر
سعید لیلاز:احمدی‌نژاد به دنبال چیست؟
سه شنبه 26 دی 1391 ساعت 00:58
کد مطلب: 133792
 
اعتماد:
در تاریخ 13 دی‌ماه سال 91 از آقای احمد توکلی مطلبی را خواندم که گفته بود احمدی‌نژاد به دنبال این است که زمین سوخته تحویل بدهد. این در حالی است که هشت سال قبل یعنی در سال 83 مقاله‌یی در روزنامه شرق از نگارنده منتشر شد که اگر اشتباه نکنم اتفاقا عنوان آن همین «زمین سوخته» بود.

در واقع هشت سال پیش بنده و دوستانم مساله‌یی که امروز آقای توکلی نسبت به آن هشدار می‌دهند را پیش‌بینی کرده بودیم. این در حالی است که فرض ما بر این است که درصد هوشی آقای توکلی و دوستان‌شان از من به هیچ‌وجه کمتر نیست و اتفاقا از کسانی مانند ایشان انتظار می‌رفت که این مساله را بسیار زودتر از اینها پیش‌بینی می‌کردند، چراکه به هر حال اطلاعاتی که امثال من از سیاست و اقتصاد ایران داریم به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست با آنچه آقای توکلی و دوستان‌شان می‌دانند چرا که دسترسی به منابع اطلاعاتی برای ما اساسا میسر نیست.

حالا اینجا این سوال به وجود می‌آید که چرا با توجه به اینکه آقای توکلی هم از درصد هوشی پایین‌تری از من برخوردار نیستند و هم قطعا از اطلاعات بیشتری نسبت به من و امثال من برخوردار هستند الان به همان نتیجه‌یی رسیده‌اند که ما هشت سال پیش به آن رسیده بودیم؟ البته فقط بحث زمین سوخته و آقای احمدی‌نژاد نبود. درباره تحریم‌ها نیز در سال 83 ما پیش‌بینی‌های خودمان را منتشر کرده بودیم تا مسوولان برای آن چاره‌یی بیندیشند. آن وقت بعد از گذشت هشت سال الان که تحریم‌ها وسیع تر شده است تازه آقایان به راه های دور زدن فکر می‌کنند.

این در حالی است که ما حتی بابت پیش‌بینی‌های کارشناسانه خودمان هزینه گزافی هم پرداخت کردیم و امروز شاهد به وقوع پیوستن همان مسائلی هستیم که در سال‌های 83 و 84 آنها را پیش‌بینی کرده بودیم. اینکه چرا آقای توکلی و همفکران سیاسی‌شان الان به نتایجی رسیده‌اند که هشت سال قبل ما رسیده بودیم به نظر من چیزی نیست جز به خطر افتادن همان منافعی که هشت سال پیش به خاطر آن ترجیح دادند سکوت کنند و چیزی نگویند.

در واقع آنها منافع و مصالح‌شان در آن روز این‌طور اقتضا می‌کرد که با وجود اینکه می‌دانستند چه خبر است و از اطلاعات زیادی هم برخوردار بودند سکوت کنند. اما الان وضع به جایی رسیده که خود آقای توکلی هم می‌داند نه مجلس و نه هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند جلوی آقای احمدی‌نژاد را بگیرد. به باور من در شرایط فعلی جلوی احمدی‌نژاد ایستادن اگر نگوییم غیرممکن است، دست‌کم باید بگویم بسیار دشوار خواهد بود. الان هم که نظام ظاهرا بنا ندارد جلوی احمدی‌نژاد را بگیرد چرا که می‌داند این کار هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت.

نکته دیگری که در این میان حایز اهمیت است اینکه آقای احمدی‌نژاد از الان حداقل بیش از هفت ماه فرصت دارد که هرکاری می‌خواهد انجام دهد تا سیاست، اقتصاد و جامعه ایران را به نقطه‌ویژه‌یی برساند. این کار برای او در شرایطی که شاهد انفعال پارلمان و منتقدان هستیم به هیچ‌وجه کار دشواری نیست و به بیان دیگر مجموعه نیروهای سیاسی کشور الان به گونه‌یی طراحی شده‌اند که مقابل احمدی‌نژاد ایستادن اگر نه غیرممکن باشد دست‌کم کار به غایت دشواری است.

به گمان من اقداماتی از قبیل استخدام هزار و 500 نفر نیرو در تهران همچنین چند هزار نفر در استان‌ها سویه‌یی کاملا سیاسی و به ویژه شائبه انتخاباتی دارد. به عبارت دیگر احمدی‌نژاد درصدد آن است که برای خود یک عقبه اجتماعی قوی به وجود آورد. در واقع طرح استخدامی او با احتساب خانواده‌های استخدام شده‌ها می‌تواند برای دولت حداقل دو میلیون پشتیبان را بیافریند.

از طرف دیگر می‌دانیم که او تصمیم گرفته فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند و از این طریق به دلیل افزایش دریافتی خانوارها او می‌خواهد 30 میلیون پشتیبان را به سمت دولت هدایت کند. این در حالی است که بدنه اجتماعی متعلق به اصلاح‌طلبان است و دقیقا به دلیل غیاب کاندیداهای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد برای اینکه بتواند بخشی از بدنه اجتماعی را به سمت کاندیدای خود متمایل کند دست به اقداماتی زده که احتمالا باید نتایج آن را در یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری نظاره‌گر باشیم.

سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:11 عصر
4 ایرانی در فهرست «ستارگان آینده فناوری جهان»

تاریخ و ساعت : 26 دی 1391 - 0:04 کد خبر : 37410



مجله «فوربس» فهرستی از ستارگان جوان و پیشتاز در حوزه فناوری را معرفی کرده است که در این فهرست نام چهار ایرانی نیز دیده می شود.

به گزارش ایسنا، در فهرست «ستارگان آینده فناوری جهان» مجله فوربس تحت عنوان Forbes" 30 Under 30 List اسامی 30 محقق جوان زیر 30 سال به دلیل دستاوردهای برجسته آنها در حوزه فناوری درج شده که نام چهار جوان ایرانی نیز در این فهرست دیده می شود. تبریز، شیرازی، پهلوان و فردوسی جوانان نام آور ایرانی هستند که نام آنها در فهرست برترین های فناوری به چشم می خورد.

«پریسا تبریز» 29 ساله از متخصصان برجسته امنیت شبکه، به عنوان مشاور و مسئول بخش آموزش امنیت محصولات با شرکت گوگل همکاری می کند.

«داریان شیرازی» 26 ساله بنیانگذار شرکت Radius Intelligence است که ابزارهای نوین برای کشف چشم اندازهای جدید، تحقیقات و بروز نگه داشتن داده های CRM را ارائه می دهد.

«بابک پهلوان» 29 ساله مدیرعامل شرکت CleverSense‌ و مبتکر برنامه نرم افزاری Arthur‌ ویژه تلفن همراه آیفون است.

«آرش فردوسی» 27 ساله یکی از بنیانگذاران شرکت DropBox بعنوان ارائه دهنده ابزار به اشتراک گذاری فایل ها با بیش از 100 میلیون کاربر محسوب می شود.


(از بالا راست: داریان شیرازی، بابک پهلوان، آرش فردوسی، پریسا تبریز)


در این فهرست نام های دیگری همچون «مارک سوکربرگ» مدیرعامل Facebook ، «دیوید راسنکو» مدیرعامل Weebly‌ و «جک آبراهام» مدیر محلی eBay‌ دیده می شود.


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:10 عصر
عکس/ گریه فرزند شهید هنگام تماشای فیلم پدر

فرزند شهید احمدی روشن در حال تماشای مستند پدرش گریه می کند?. 

 


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:10 عصر


دادگاه مهدی هاشمی به زودی برگزار می‌شود/طرح «انتخابات آزاد» سخن گزافی است

 
 

00:42 (سه شنبه 26 دی 1391)
اخبار مرتبط
   
   

معاون اول قوه قضائیه گفت: دادگاه رسیدگی به تخلفات مهدی هاشمی به‌زودی تشکیل می‌شود و هم‌اکنون کیفرخواست وی آماده شده است.


حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفت‌و‌گو ‌با خبرنگار ‌فارس در مشهد‌ با اشاره به پیام آزادی 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه اظهار کرد: موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سوریه بارها اعلام شده ‌که راهکار سوریه باید توسط مردم سوریه رقم بخورد.

ورود 48 زائر ربوده شده ایرانی در سوریه

به گزارش فارس، وی افزود: مطلقا حرکت‌های بسیار زشتی که تاکنون دولت‌ها، نظام سلطه و قدرت‌های خارجی مرتکب شدند از جمله مسلح کردن مخالفان، حمایت‌های مالی و معنوی، حمایت خبری در بنگاه‌های اطلاع‌رسانی و خبری هیچ تاثیری نداشته چرا که این مردم کشور سوریه هستند که می‌بایست راهکار سوریه را رقم زنند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز اعلام کردند راهکار سوریه این است که دولت‌های خارجی کنار آمده و مخالفان مسلح دست از اسلحه بردارند چرا که راهکاری دموکراتیک می‌تواند موثر باشد؛ همچنین از طرفی برخلاف حرکت بنگاه‌های خبری دشمنان که زائران ایرانی را نیروهای مسلح ایران جلوه دادند باید بیان کرد که اینها زائر بودند و حقیقتا به زائران ایرانی ظلم کردند.

وی تصریح کرد: الحمد‌الله مذاکره‌ها و پیگیری‌های مداوم از ناحیه جمهوری اسلامی ایران، پیگیری دیپلماسی ایرانی و مقاومت آن زائران با وجود کارشکنی برخی از کشورهای مخالف سوریه، موثر واقع شد و به آزادی انجامید و قطعا این می‌تواند برای خانواده‌های آنها و ملت ایران مبارک باشد.

به گفته وی، این نقطه عطفی است که همه بدانند در موضوع سوریه می‌بایست کاملا راهکار سیاسی پیش گرفته شود چرا که راهکار نظامی موثر نیست.

وی متذکر شد: کار دشمنان در سوریه حتما با شکست مواجه می‌شود ولی خوب راهکاری که قطعا به موفقیت می‌انجامد همان شش راهکاری است که جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

*طرح «انتخابات آزاد» سخن گزافی است

رئیسی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر طرح بحث «انتخابات آزاد» گفت: ساز و کاری که قانون اساسی در کشور ایران در نظر گرفته، ساز و کاری است که رای ملت تضمین شده است و این سازو‌کار را ملت ایران بیش از 30 بار با موفقیت تجربه کردند که خوب هم برای مجریان و هم برای ناظران نقش قائل است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: بارها دیدیم که مجریان برگزاری انتخابات از یک جریان بودند در حالی که نتیجه صندوق‌ها جریان مخالف بوده است بنابراین به این ساز‌و‌کار مردم اعتماد دارند.

وی یادآور شد: بعد از فتنه 88 دشمن سعی داشت این ساز‌و‌کار را در ذهن مردم نامطمئن جلوه دهد در حالی که موفق نشد؛ قطعا این ساز و کاری را که قانون اساسی در نظر گرفته بسیار مطمئن و تجربه شده است.

رئیسی ادامه داد: جای این سئوال باقی است که انتخابات آزاد یعنی چه؟ مگر قبلا انتخابات در جمهوری اسلامی انتخابات آزاد نبوده است؛ تاکنون به کدام یک از آحاد مردم اجبار شده که به زود رای دهید. این در حالی مطرح می‌شود که تاکنون در تمام انتخابات‌ها شاهد بودیم کاندیدا‌ها ثبت‌نام کرده و مردم هم آزادانه رای دادند.

وی تاکید کرد: بنابراین از نظر بنده طرح بحث «انتخابات آزاد» در نظام جمهوری اسلامی که مبنای آن بر انتخابات آزاد گذاشته شده سخن گزافی است.

*قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با هرگونه ناامنی اجتماعی

وی در ادامه با اشاره به روند بررسی پرونده اشرار و اراذل و اوباش در قوه قضاییه اذعان داشت: در بحث برخورد با اشرار و زورگویان دستگاه قضایی مصمم است که با هرگونه ناامنی اجتماعی برخورد قاطعی داشته باشد که تاکنون هم پرونده‌ها با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گرفته و با قاطعیت اجرا شده است.

*به زودی دادگاه مهدی هاشمی برگزار می‌شود

معاون اول قوه قضائیه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پرونده «مهدی هاشمی» خاطر نشان کرد: نسبت به پرونده مهدی هاشمی همان طور که سخنگوی قوه قضائیه و دادستان تهران اعلام کردند، کیفر خواست صادر شده و ان‌شاالله پرونده آماده دادگاه است و به زودی دادگاه برگزار شده و مردم در جریان سیر کار دادگاه قرار خواهند گرفت.

 وی در پاسخ به این سئوال که آیا دادگاه مهدی هاشمی به صورت علنی است یا خیر، گفت: اینکه علنی باشد یا خیر را دادگاه اعلام می‌کند و در حال حاضر نمی‌توان نظری ارائه داد ولی در عین حال کیفر خواست صادر شده و آماده دادگاه است.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ