سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندوه خوردن نیم کهنسال شدن است . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:42 عصر

مدیر عامل استقلال در واکنش به شایعه تبانی در دربی سال 78/فائقی فقط از ما خواست کمی مراعات کنیم/رویانیان بی معرفت است،یک کارت سوخت هم به من نداده!

مدیریت ورزش - علی فتح الله زاده به شرافتش قسم می خورد که هیچ تبانی در دربی های پایتخت صورت نگرفته است.

به گزارش خبرآنلاین؛علی فتح الله زاده هم دیشب یکی از مهمانان تلفنی برنامه نود بود.او روی خط آمد تا توضیحاتی را در مورد مصاحبه ی حاشیه ای که انجام داده بود بدهد.مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها که مدیر عامل استقلال در آن عنوان کرده بود در سال 78 به استقلالی ها توصیه کرده بودند پرسپولیس 9 نفره را شکست ندهند! فتح الله زاده در این مورد گفت:«اولا من هرگز نگفتم که می توانستیم در آن بازی به پرسپولیس 6 تا گل بزنیم،در ضمن فائقی هم به ما نگفت که به پرسپولیس گل بزنید،ایشان به ما توصیه کردند که کمی رعایت کنیم.»
او ادامه داد:«در آن بازی آقای فائقی به گمان اینکه استقلال می تواند چند گل به پرسپولیس بزند این توصیه را به ما کرد،ما می خواستیم آن مسابقه را ببریم اما واقعا نشد.»
فتح الله زاده در مورد تساوی پی در پی در دربی پایتخت هم حرف زد و گفت:«به شرافتم قسم می خورم که کسی به ما نگفته است در دربی مساوی کنید.اصلا نمی شود همچین کاری را انجام داد.»
او در ادامه به حل مشکل مالی استقلالی ها اشاره می کند و می گوید:«باید بگویم که ما در باشگاه بخاری داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.ما یک پولی فراهم کردیم و پاداش ها را پرداخت کردیم.البته من چند وقتی است که سر تمرین نرفته ام و بچه ها خود جوش اعتراض کرده اند.با این حال ما همچنان از پرسپولیس عقب هستیم.»
فتح الله زاده در پایان کنایه ای هم به همتای خود در باشگاه رقیب زد و گفت:«این رویانیان خیلی بی معرفت است،در این وضع بنزین حتی یک کارت سوخت پراید هم به من نداد!»


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:41 عصر
از کنایه مایلی کهن به استقلالی ها تا ماجرای بلوف زدن فتح الله زاده؛
در برنامه این هفته نود به جز بررسی بازی های هفته بیست و یکم لیگ برتر، فردوسی پور به ماجرای صحبت های فتح الله زاده در خصوص دربی سال 78 پرداخت و در این باره گفتگویی با عابدینی و شخص فتح الله زاده انجام داد.
سرویس ورزشی «فردا»- برنامه این هفته نود، طبق روال هر هفته دوشنبه شب آغاز شد و تا بامداد روز سه شنبه به طول انجامید.
 
در برنامه این هفته نود به جز بررسی بازی های هفته بیست و یکم لیگ برتر، فردوسی پور به ماجرای صحبت های فتح الله زاده در خصوص دربی سال 78 پرداخت و در این باره گفتگویی با عابدینی و شخص فتح الله زاده انجام داد.
 
کنایه مایلی کهن به استقلال و قلعه نوعی

محمد مایلی کهن که مهمان تلفنی برنامه نود بود گفت: بهروان در شرایطی از فدراسیون فوتبال جدا شد که نه تنها بیشتر افراد حاضر در این فدراسیون دوشغله نیستند بلکه چند شغله هستند.
وی در ادامه افزود: بازیکنان تیم گهر با تمام وجود برای این تیم کار می کنند و از این بازیکنان و از مردم دورود و مسئولان باشگاه تشکر می کنم.
سرمربی تیم فوتبال گهر همچنین خاطر نشان کرد: از روزی که آمدم قرار بود که تیم گهر به ایثارگران واگذار شود اما تا به حال این اتفاق نیافتاده است.
مایلی کهن در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: بعضی ها برای تیم خود میلیاردی خرج کرده اند اما می گویند رختکن تیم ما بخاری ندارد. اگر من بودم خودم می رفتم یک بخاری تهیه می کردم و داخل رختکن می گذاشتم.
 
 
عابدینی: فتح الله زاده نبش قبر نکند

مدیر عامل سابق سرخپوشان تهرانی درباره اظهارات فتح الله زاده مبنی بر بازی سال 78 و نتیجه ای که می توانست شش بر صفر به سود استقلال تمام شود، گفت: دربازی رفت فصل 78-79 موقعی که ما 9 نفره شدیم همه یادشان هست که آن زمان پایان رافت می توانست با فرصتی که داشت تیم ما را در آن مسابقه به پیروزی برساند.
وی در ادامه افزود: آقای فتح الله زاده نبش قبر نکند و یه سری حرف ها را باز نکند.  
عابدینی خاطر نشان کرد: آقای هدایتی وقتی تیم گهر را گرفتند به صورت اجاره ای این کار را انجام دادند. یعنی قبول کردند که برای گهر هزینه کنند اما مالک باشگاه نباشندو کمتر کسی در فوتبال ایران چنین کاری می کند و نزدیک 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای این تیم خرج کردند.
مدیر عامل داماش گیلان همچنین اظهار داشت: آقای مایلی کهن نیز زمانی قبول کرد به گهر برود که هیچ کس حاضر به حضور در لرستان نبود. این تیم الان اگر روی پا مانده است به لطف حضور مایلی کهن، بازیکنان و کمک های هدایتی بوده است. الان نیز امیدوارم ایثارگران از این تیم حمایت کند.
 
دو پنالتی صبای قم سوخت

کارشناس داوری برنامه نود معتقد است که دربازی تیم های صبای قم و پرسپولیس داور می توانست دو خطای پنالتی برای صبا بگیرد.
این دو پنالتی می توانست صبای قم را با دو گل در این بازی به پیروزی برساند.
 
استپانیان: بهترین بازیکنان ارمنستان 30 هزار دلار می گیرند

لئون استپانیان یکی از مهمانان برنامه نود بود.
وی که بیش از 9 سال در تیم فوتبال سپاهان بازی می کرد در خصوص دوران بازی گری اش در این تیم گفت: به خاطر شوت های محکمی که می زدم خیلی معروف شدم.
این بازیکن ارمنی سابق سپاهان افزود: همیشه از طریق ماهواره فوتبال ایران را دنبال می کنم.انگیره فوتبالیست های این دوران کمتر شده و تعداد تماشاچیان هم خیلی زیاد بود. یادم هست اولین باری که برای بازی به تهران آمدم از دیدن 80 هزار تماشاگر با پرچم آبی به شدت تعجب کرده بودم.
استپانیان همچنین خاطر نشان کرد: همواره این موضوع مطرح بود که به پرسپولیس یا استقلال می روم اما در اصفهان راحت بودم.
در لیگ ارمنستان بهترین بازیکن هم که باشی بیش از 30 هزار دلار در طول یکسال دریافت نخواهی کرد.
از آقایان مناجاتی، فرهاد کاظمی، ساکت، تاج و همه کسانی که به من در فوتبال ایران کمک کردند تشکر می کنم.
 
رویانیان و ساخت 1000 مدرسه فوتبال پرسپولیس
محمد رویانیان می گوید که ساخت 1000 مدرسه فوتبال در کشور به تعداد شهرهای ایران از جمله آرزوهای وی است.
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس همچنین در گفتگو با دوربین نود از راه اندازی 30 شعبه پرسپولیس در کل کشور خبر داد.
 
فتح الله زاده: فائقی به من گفت کمی ملاحظه کنید
مدیر عامل باشگاه استقلال که یکی از مهمانان تلفنی برنامه نود بود گفت: بیش از 40 درصد قرارداد بازیکنان را داده ایم اما آنچنان وضعیت ما بد نیست. بازیکنان پرسپولیس تمام رقم قرارداد خود را گرفته اند اما بازیکنان ما هنوز به نصف پول خود هم نرسیده اند.
علی فتح الله زاده درخصوص اظهاراتش درباره بازی سال 78 استقلال و پرسپولیس گفت: در بازی سال 78 آقای فائقی به ما گفت که کمی آرام تر بازی کنید. ایشان اصلا به من نگفتم که گل نزنید و فقط توصیه کردند که کمی ملاحظه کنید. چراکه در آن بازی آقای پروین خیلی عصبی بودند و می خواستند تیم را از زمین بیرون بکشند.
 

سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:40 عصر
مجید صالح در پایان دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان که به برتری 2 بر یک آبی‌پوشان پایتخت انجامید، اظهار داشت: بازی بسیار سختی بود و مس کرمان، امروز فراتر از انتظار بازی کرد.
فارس - مربی تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص دیدار امروز (دوشنبه) تیمش با مس کرمان گفت: به میدان آمدن فرهاد مجیدی و احساسی شدن بازیکنان استقلال باعث شد برنامه های کادر فنی به خوبی در زمین پیاده نشود.
   
مجید صالح در پایان دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان که به برتری 2 بر یک آبی‌پوشان پایتخت انجامید، اظهار داشت: بازی بسیار سختی بود و مس کرمان، امروز فراتر از انتظار بازی کرد.

وی افزود: این تیم سازمان دفاعی خوبی دارد و در بسیاری از دقایق فشار زیادی روی دروازه استقلال ایجاد کرد. در نیمه دوم، دیدار جذابی را شاهد بودیم و باید برای کسب این 3 امتیاز خداوند را شاکر باشیم.

صالح با ابراز خرسندی از بازی کردن فرهاد مجیدی گفت: خوشحالم که کاپیتان استقلال به میدان رفت اما وارد شدن وی به میدان و شرایط سکوها سبب شد تیم ما احساسی شود.

مربی استقلال در خصوص دیدارهای آینده این تیم عنوان کرد: ابتدا باید به فکر دیدار سخت با ملوان بندرانزلی باشیم و سپس به شهرآورد فکر کنیم.

سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:39 عصر

 

 

در عکس زیر کیمیایی، هاشمی، آدینه، فرخ‌نژاد، تنابنده و افشار را در کنار هم می بینیم.

 


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:39 عصر
عکس زیر مربوط می شود به زمانی که خداداد عزیزی در ابومسلم مشهد پا به توپ بود.

سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:38 عصر
مدافعی که از برد تیمش خوشحال نیست
دوشنبه ، 25 دی 1391 ، 14:49

 

مدافع تیم فوتبال سپاهان گفت: از برد سپاهان برابر ذوب‌آهن زیاد خوشحال نیستم چراکه کار داشت به جاهای باریک می‌کشید.

به گزارش رویش‌نیوز فرشید طالبی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بازی تیمش برابر ذوب‌آهن اظهار کرد: از برد در این بازی زیاد خوشحال نیستم چراکه بازی در مشت سپاهان بود، تعلل‌مان در این بازی موجب شد با وجودی که دو گل از حریف خود پیش بودیم کار به جاهای باریک کشیده شود.

وی تصریح کرد: با تمام اتفاقاتی که در بازی افتاد خدا را شاکرم باز هم توانستیم نتیجه را به سود خود به پایان برسانیم.

مدافع تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: این دیدار رفاقت در کنار رقابت‌ بود و تماشاگران یک بازی بسیار خوب را دیدند.

وی با اشاره به اعتراضش به یکی از بازیکنان ذوب‌آهن تاکید کرد: در یک صحنه به بازیکن ذوب‌آهن گفتم توپ را به بیرون بزند چراکه بازیکن ما روی زمین افتاده بود، شرایط بازی حساس بود و مسئله خاصی نبود.

طالبی اضافه کرد: امیدوارم در بازی‌های آینده نیز بتوانیم نتایج مثبت خودمان را تکرار کنیم.


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:36 عصر

تصادف بازیکن تراکتور وانتقال به بیمارستان

حال عمومی ابراهیمی خوب توصیف شده ولی از ناحیه دست راست دچار شکستگی شده است

 

به گزارش ملت ایران به نقل از گل،محمد ابراهیمی بازیکن تیم تراکتورسازی بعد از ظهر امروز دچار حادثه رانندگی شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت.

حال عمومی ابراهیمی خوب توصیف شده ولی از ناحیه دست راست دچار شکستگی شده است. سانحه فوق در اتوبان شهید کسایی تبریز رخ داده و ظاهرا خودروی مورد استفاده ابراهیمی امانتی یکی از دوستانش بوده است. طبق اظهارات نزدیکان این بازیکن، وی اتومبیل شخصی خود را به دلیل مشکلات مالی باشگاه مدتی قبل به فروش رسانده است.


سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:35 عصر
از 5 تا 15 سال حبس برای مهدی هاشمی
دوشنبه 25 دی 1391 ساعت 23:28
وکیل آقازاده جنجالی رای دادگاه موکلش را پیش بینی کرد.
از 5 تا 15 سال حبس برای مهدی هاشمی

اخیراً یکی از وکلای مهدی هاشمی در جمعی مدعی شده است با کیفر خواستی که برای این فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت در نظر گرفته شده است به طور خوش بینانه وی از 5 الی 6 سال و در صورت نگاه بدبینانه 15 سال حبس را در پیش رو داشته باشد.

سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:34 عصر
تکرار سناریوی فتنه 88 ؛
«انتخابات آزاد» کپی برابر اصل «صیانت از آرا»
در این‎روز‎ها که کمتر از شش ماه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری باقی مانده است، هوش و حواس کسانی که در بازه مشابهی در روز‎های پایانی سال 87 درباره برخی از گفتمان‎سازی‎‎ها احساس خطر کرده و هشدار داده بودند، دوباره جمع شده و معطوف به کسانی شده است که چراغ‎هایشان خاموش و موتور‎های رسانه‎ای و شایعه‎پراکنی‎شان با حداکثر قوا روشن است!
سرویس سیاسی پایگاه 598، در این‎روز‎ها که کمتر از شش ماه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری باقی مانده است، هوش و حواس کسانی که در بازه مشابهی در روز‎های پایانی سال 87 درباره برخی از گفتمان‎سازی‎‎ها احساس خطر کرده و هشدار داده بودند، دوباره جمع شده و معطوف به کسانی شده است که چراغ‎هایشان خاموش و موتور‎های رسانه‎ای و شایعه‎پراکنی‎شان با حداکثر قوا روشن است! انتظار بعیدی است اگر فکر کنیم این چراغ‎خاموش‎ها، حتی برای لحظه‎ای به توصیه‎‎های رهبری درباره «پرهیز از ورود زودهنگام به بحث انتخابات» توجه کرده باشند!

آن‎‎ها به‎دنبال چالش آفرینی‎اند همان‎گونه در انتخابات سال 88 به‎دنبال آن بودند. ماه‎هاست که برخی از ورشکستگان سیاسی، با طراحی سناریویی پیچیده، وارد مسائل انتخاباتی شده‎اند؛ در حال افکارسنجی‎اند و با اظهارنظر‎های محفلی و گا‎هی علنی، بازخورد‎های رسانه‎ای و مردمی را درباره حضور خود بررسی می‎کنند.

به‎عبارت ساده‎تر با دست پس می‎زنند و با پا پیش می‎کشند. اگر آن روز‎ها در گوشه‎وکنار و پیداوپنهان از «صیانت از آرا» دم می‎زدند و با راه‎انداختن شایعات مختلف درصدد دامن‎زدن به این ذهنیت بودند که «نکند در انتخابات تقلب شود»، این روز‎ها از همان حلقوم‎‎ها ندای «انتخابات آزاد» شنیده می‎شود تا شاید عدم اقبال مردمی‎شان را توجیه کنند و شاید ده‎‎ها بهره‎برداری دیگر. 

اگر فضا مدیریت شده بود... 

آن روزها، رهبر معظم انقلاب به‎کرات، طرف‎داران نامزد‎ها را به رعایت اخلاق در قبال یکدیگر دعوت کردند که به طریق اولی این اخلاق باید در مواجهه با انقلاب اسلامی که بزرگ‎ترین سرمایه ما شیعیان است، نیز رعایت می‎شد. شک نداریم نظام اسلامی به واسطه سازوکار مردمی و کم‎نقصی که در برگزاری انتخابات‎ دارد، همیشه دارای پرشورترین انتخابات‎‎ها در نوع خود بوده است. شرط لازم این پرشوری، رعایت فضای سالم انتخابات بود؛ البته تا قبل از انتخابات سال 88 کمتر اتفاق افتاده بود که تا این حد فضا مسموم شود.

پیش از این، رهبر انقلاب بار‎ها در برهه‎‎های مختلف بر لزوم حفظ این فضا تأکید کرده بودند: «همه بایستی نسبت به این انتخابات احساس تکلیف کنیم؛ هم مسئولان، هم آحاد مردم و هم مجموعه‎‎های گوناگون سیاسی و اجتماعی و فعالانی که در کشور هستند. اولا سلامت این انتخابات‎‎ها مهم است، که خوشبختانه مسئولان کشور به این توجه دارند، ما هم همیشه تأکید کرده‎ایم و حالا هم هست.

باید از آرای مردم به‎طور کامل صیانت بشود. در همین اندازه از لحاظ اهمیت، حفظ سلامت فضای انتخابات، قبل از شروع انتخابات است... بایستی سلامت فضا را حفظ کنید. بعضی فضای انتخابات را خراب می‎کنند؛ تخریب‎کردن، اهانت‎کردن و خُردکردن شخصیت‎‎های گوناگون، همه بر خلاف اقتضای سلامت انتخابات است... . همه توجه داشته باشند که تخریب، فضای انتخابات را خراب می‎کند.

شما از آن کسی که به او علاقه‎مندید، دفاع کنید؛ هیچ مانعی ندارد؛ اما به آن کسی که رقیب اوست، مطلقا حمله نکنید؛ تخریب نکنید. این تخریب و این حرف‎زدن‎‎ها و اهانت‎کردن‎ها، نه حجیت دارد برای مستمعان، و نه جایز است؛ به‎خاطر این‎که فضا را خراب می‎کند. بنابراین مسأله حفظ سلامت خودِ انتخابات و حفظ سلامت فضای انتخابات، خیلی مهم است.»

با رجوع به روز‎های قبل از انتخابات 88 و حتی 84، یادمان می‎آید موج تخریب‎‎هایی را که بر علیه نامزد‎های اصول‎گرا راه انداخته بودند. یادمان نمی‎رود تشکیک‎آفرینی‎‎هایی را که در قالب کمیته صیانت از آرای ستاد آقایان موسوی و کروبی به راه افتاد و با موج‎سواری تندرو‎های مشارکتی و سازمان مجاهدینی در راهبردی تحت عنوان «موج سوم حمایت از خاتمی و موسوی» کم کم به فاز عملیاتی و ضد‎امنیتی نزدیک شد. آری «تقلب» اسم‎رمز آشوب بود و این‎روز‎ها زمینه‎چینی اسم‎رمزی دیگر، برای فتنه‎ای دیگر، در حال برنامه‎ریزی است که قطعا با بصیریتی که مردم در جریان حوادث سال 88 از خود نشان دادند، دامنه‎ حقیرتری خواهد داشت و تیر خلاصی خواهد بود بر پیکره اصلاحات به روش آمریکایی! 

و دوباره هشدار‎های صریح رهبری

مقام معظم رهبری در روز‎های منتهی به انتخابات 88 بار‎ها سیاسیون را به جریانی که در حال شکل‎گیری بود توجه دادند و ضمن خطاب قرار دادن کسانی که در صدد تشکیک در سلامت انتخابات بودند، فرمودند: «انتخاباتی که قرار است دوسه ماه دیگر برگزار شود را از حالا شروع کردن به خدشه وارد کردن؛ این چه منطقی است؟ چرا بی‎خود خدشه وارد می‎کنند؟ مردم را متزلزل می‎کنند، تردید ایجاد می‎کنند.»

امروز نیز رهبری هشدار‎های مشابهی می‎دهند. معظم‎له در دیدار جمعی از طلاب و مردم قم که به مناسبت سالگرد قیام 19 دی برگزار شد، با مطرح‎کردن نکات بسیار مهمی درباره انتخابات ریاست‎جمهوری، تعریضی نیز به کسانی وارد کردند که با هدفی خاص دم از «انتخابات آزاد» می‎زنند: «یکی از هدف‎‎ها این است که کاری کنند که انتخابات بدون حضور پرشور و همگانی مردم برگزار شود. این را از حالا همه بدانند: آن کسانی که ممکن است از سر دلسوزی، راجع به انتخابات یک توصیه‎‎های عمومی بکنند که آقا انتخابات این‎جوری باشد، آن‎جوری نباشد، حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مأیوس نکنند، هی نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سی‎وچندتا انتخابات داشته‎ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آن‎چه که در ایران می‎گذرد، آزادتر است؟

کجا صلاحیت‎‎ها ملاحظه نمی‎شود، که این‎جا روی این مسائل هی تکیه بکنند، هی تکیه بکنند، هی بگویند، هی تکرار کنند و یواش‎یواش این ذهنیت را، به خیال خودشان، در مردم به‎وجود بیاورند که خب، این انتخابات فایده‎ای ندارد؟ این یکی از خواسته‎‎های دشمن است. آن کسانی که در داخل، این حرف‎‎ها را می‎زنند، ممکن است غفلت کنند. من می‎گویم غفلت نکنید، حواستان باشد، کار شما جدول مورد نظر دشمن را پر نکند؛ مقصود او را تکمیل و تتمیم نکند. این یکی از راه‎‎های از شور و هیجان‎انداختنِ انتخابات است.»
 
انگشت رهبری به کدام سو بود؟ 

پس از انتشار بیانات رهبری این سؤال مطرح شد که چه گروه‎‎ها و چه کسانی مخاطب این جملات صریح رهبری بودند؟ 

کلیدواژه «انتخابات آزاد» از چند ماه قبل به دفعات از سوی طیف‎‎های مختلف جریان اصلاحات، از رادیکال‎ترین سر آن گرفته تا متعادل‎‎های جریان اصلاحات، به‎کار رفته بود و چهره‎‎های برجسته این جریانِ شکست‎خورده در تلاش بودند تا این‎گونه القا کنند که که تنها راه برون‎رفت از وضعیت فعلی، برگزاری «انتخابات آزاد»، آن هم به روشی است که آنان می‎پسندند! 

«رضا پهلوی»، پسر محمدرضای معدوم، از پرچم‎داران انتخابات آزاد بود. وی می‎گوید: «‎برای دستیابی به حکومت صندوق رأی و حاکمیت پایدار مردم بر مردم در ایران، در چارچوب برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه بر اساس معیار‎های بین‎المللی، از پا نخواهیم نشست... ما باید با خرد جمعی خطر جنگ را از بین ببریم و از دنیا و سازمان‎‎های حقوق بشری دنیا بخواهیم که ما را در انجام خواست برگزاری یک انتخابات آزاد کمک کنند!»

رضا پهلوی البته به فراخور هوش سیاسی مثال‎زدنی‎اش (!) خیلی سریع هدف خود از مطرح کردن بحث انتخابات آزاد را لو می‎دهد و می‎گوید «‎گذشتن از ‎سد جمهوری اسلامی» از طریق انتخابات آزاد و با راه‎‎هایی همچون «نافرمانی‎‎های مدنی همچون اعتصابات سراسری» امکان پذیر است. 

همگام با ربع پهلوی، فتنه‎گران خارج‎نشین نیز بار‎ها بر طبل انتخابات آزاد کوبیده بودند. طبلی که صدایش البته در داخل نیز شنیده می‎شد. 

برای مثال «سیدمحمد موسوی ‎خوئینی‎ها»،‎ مرد خاکستری اصلاحات، از افرادی است که در شبهه‎افکنی از دوستان خارج‎نشین خود عقب نماند. و در دیداری که با اعضای «شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران» داشت، با بیان این‎که «اگر انتخابات آزاد در کار باشد، می‎توان به آن فکر کرد»، گفته بود: «باید شخصیت‎‎هایی مثل آقای مهندس موسوی و جناب آقای کروبی بتوانند در صحنه انتخابات حاضر شوند اما اگر قرار باشد از میان نامزد‎های انتخابات و حامیانشان یکی به کرسی ریاست‎جمهوری برسد و دیگران یا در حبس باشند یا در حصر، این معنای انتخابات آزاد نبوده و قابل قبول نیست.»

سیدمحمد خاتمی رئیس‎جمهوری دولت اصلاحات نیز دراظهارنظری گفته بود که مطلوب آن‎ها این است که یک «انتخابات آزاد» و واقعا اطمینان‎بخشی برگزار شود که مردم بتوانند آزادانه انتخاب کنند! وی همچنین مدعی است: «با این‎روندی که هست، فقط یک راه وجود دارد: این‎که نظام رویکردش را عوض کند و آن‎ را در انتخابات آزاد و سالم و فراگیر نشان دهد... اگر «انتخابات آزاد» برگزار شود و نقد‎ها هم بشود، مردم انتخاب می‎کنند و مسئولیت انتخاب خود را نیز می‎پذیرند و اگر انتخابشان درست نبود، هزینه آن را هم می‎دهند و چهار سال بعد فرد دیگری را انتخاب می‎کنند.»

آیت‎الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در دیدار اعضای «شورای عمومی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران» می‎‎گوید: «برگزاری «انتخابات آزاد»، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‎تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل کرده و علاوه‎بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‎‎ها خلع سلاح و مأیوس کند.»

روزنامه‎‎ها و رسانه‎‎های وابسته به جریان اصلاح‎طلب نیز همگام با چهره‎‎های خود درصدد شبهه‎افکنی بوده‎اند. روزنامه اعتماد چند روز قبل در گفت‎وگویی با «محمدرضا خاتمی»، دبیرکل حزب منحل‎شده مشارکت، از قول وی درباره حضور یا عدم حضور اصلاح‎طلبان در انتخابات آینده نوشت: «اصلاح‎طلبان زمانی می‎آیند که انتخابات آزاد باشد. هدف، برگزاری انتخابات آزاد است. برگزاری انتخابات آزاد یعنی اعلام عملی تغییر سیاست‎‎ها و یعنی همه‎ چیز و همه کس در چارچوب قانون.»

مجتبی واحدی (مشاور مهدی کروبی)، غلامحسین کرباسچی (شهردار اسبق و متخلف تهران)، اردشیر امیرارجمند (مشاور میرحسین موسوی) و... نیز دیگر اصلاح‎طلبانی بودند که همچون انتخابات گذشته ریاست‎جمهوری توپخانه شبهه‎افکنی را به راه انداخته‎اند. 

رئیس‎جمهوری که شبیه اصلاح‎طلبان شد

متأسفانه در ماه‎‎های اخیر شاهدیم که بسیاری از رفتار‎های رئیس‎جمهوری محترم به اصلاح‎طلبان نزدیک شده است! چند نمونه از این چرخش ادبیات رئیس‎جمهوری در مقابل پدیده‎‎های سیاسی را شاهد بوده ایم که از جمله آن‎ها تغییر نگاه او در برابر دانشگاه آزاد، رابطه با آمریکا و در آخرین مورد هم درخواست‎‎هایی درباره بازدید از زندان اوین است که دوران سیاه دوم خرداد و ادبیات وحشتناک اصلاح‎طلبان را یادآوری کرد. 

مطرح‎کردن «انتخابات آزاد» یکی دیگر از نقطه‎‎های اشتراک احمدی‎نژاد 1391 با اصلاح‎طلبان است. او چند روز قبل از بیانات رهبری گفته بود: «مردم باید با نشاط، رئیس‎جمهوری را با رأی بالا انتخاب کنند چراکه این مسأله دنیا را دگرگون می‎کند و دنیا را به‎هم می‎زند؛ همه باید به این مسأله توجه داشته باشند که قدرت و رأی مردم تعیین‎کننده است... انتخابات باید آزاد باشد و هیچ‎کس نباید حتی در ذهنش این باشد که در انتخابات اثر بگذارد یا دخالت بیجا کند و ملت هم اجازه چنین کاری را به کسی نمی‎دهد و ما هم در همین رابطه در خدمت ملت هستیم. ?»

بیانات رهبری در19دیماه91

آن کسانی که ممکن است از سر دلسوزی، راجع به انتخابات یک توصیه‎‎های عمومی بکنند که آقا انتخابات این‎جوری باشد، آن‎جوری نباشد، حواسشان باشد به این مقصود دشمن کمک نکنند؛ مردم را از انتخابات مأیوس نکنند، هی نگویند انتخابات باید آزاد باشد. خب، معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد. ما از اول انقلاب تا حالا سی‎وچندتا انتخابات داشته‎ایم؛ کدامش آزاد نبوده است؟ در کدام کشور دیگر، انتخابات از آن‎چه که در ایران می‎گذرد، آزادتر است؟
منبع: پنجره

سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:29 عصر
18100 زمان مخابره: 1391/10/26 ساعت: 05:00 سرویس: نامه > سیاست
رهبر: حضور روحانیت در انتخابات ما را از بلاتکلیفی‌های موجود رها می‌کند/ مردم مار گزیده شده‌اند  

رهبر: حضور روحانیت در انتخابات ما را از بلاتکلیفی‌های موجود رها می‌کند/ مردم مار گزیده شده‌اند


نماینده سابق مجلس متعقد است که تعدد کاندیداهای اصول‌گرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری به نفع اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی خواهد بود.


به گزارش نامه، محمد تقی رهبر در گفت‌و‌گو با نامه و با توجه به حضور احتمالی روحانیت در انتخابات آینده ریاست جمهوری گفت: حضور افراد روحانی که خود را واجد شرایط و صلاحیت می‌دانند و احساس تکلیف می‌کنند در انتخابات بسیار امر پسندیده‌ای است. تجربه‌ها نشان داده است که روحانیت در مصدر مسئولیت، کمتر دچار اشتباه و خطا شده‌اند. البته هر انسانی ممکن است خطا بکند.

  وی افزود: ما در گذشته نیز رئیس جمهور روحانی داشتیم و عملکرد آنها بیانگر نقش مثبت روحانیت در جامعه است و حضور روحانیت ما را در خیلی از موراد از بلاتکلیفی که این روزها دچارش هستیم خارج خواهد کرد.

 امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید ولایتمدار باشند افزود: کسی که قصد حضور در انتخابات را دارد باید زمینه و شرایط برایش فراهم باشد و مورد تایید و قبول عامه مردم باشد. این فرد باید تجربه کاری داشته باشد و داری هوشمندنی و ولایتمدرای باشد.

 رهبر در ادامه گفت: باید منتظر نشست و دید چه کسانی پای به عرصه رقابت خواهند گذاشت و الان برای پیش بینی در مورد اینکه چه کسانی در انتخابات حاضر خواهند شد کار بسیاری سختی است و وقتی این آقایان آمدند، آن وقت می‌شود این حضرات را باهم مقایسه کرد و آنگاه مردم نیز فرد واجد شرایط را انتخاب می‌کنند.

نماینده سابق مجلس با توجه به نقش تاثیرگذار جامعتین در انتخابات گذشته گفت: حضور و تشخیص و حمایت جامعتین بسیار تاثیرگذار است و مردم نیز از نظرات آنان بهره می‌برند. اگر جامعتین بخواهد به مصدایق وارد شود و شخص واحدی حمایت کند قطعا مورد دلگرمی و حمایت مردم نیز خواهد بود. حالا باید دید که دوستان در انتخابات آینده به صورت جمعی حضور خواهند داشت یا انفرادی.

وی افزود: عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری کار بسیار دشواری است، با توجه به اینکه مردم نیز مارگزیده شده‌اند و تلخی‌هایی را تجربه کرده ‌اند، لذا این پست دارای حساسیت‌های فراوانی است که باید درانتخابات دقت بسیار صورت بگیرد.

رهبر حضور کاندیدا‌های ریاست جمهوری از سوی اصول‌گرایان را به صلاح ندانست و افزود: اینکه دوستان ما متفرق بشوند و هر کدام کاندیدایی جدا معرفی بکنند این به ضرر اصول گرایان است و احتمال دارد آراء شکسته شود و از این شکسته شدن آراء جریان‌های دیگر در انتخابات سود ببرند.

 وی در مورد سخنان آیت‌الله مصباح در مورد منتفی بودن حضور کاندیدای واحد از سوی اصول‌گرایان گفت:  در مجلس نیز آقایان جبهه پایداری کار پسندیده‌ای انجام ندادند که با یک تیم جدید به نام اصول‌گرایی وارد انتخابات شدند. این‌ها یک تنگ نظری و گرایشات سلیقه‌ای است که سبب شکاف جریان اصول گرایان خواهد شد.

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ