سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه خداوند خیر بنده ای بخواهد، او را در دین آگاه می کند و راه راست را به او نشان می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 91 شهریور 30 , ساعت 8:0 صبح

غار عیاشی‌های برلوسکونی لو رفت +عکس

برلوسکنی 76 ساله قبلا گفته بود که «پس از آنکه 38 بار تهدید به مرگ شدم، دستگاه‌های اطلاعاتی از من خواستند یک پناهگاه امن داشته باشم».

سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا یکی از فاسدترین سیاستمداران غربی است که رسانه ها بارها دست به افشاگری درباره اقدامات غیراخلاقی او زده اند و البته او هر بار با هزینه کردن هزاران دلار، از دست محاکم قضایی در رفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اکنون رسانه های ایتالیایی فاش کرده اند که این فرد در ویلای خود در جزیره ساردنی، غاری دارد که وجود آن برای اولین بار افشا شده است. عکس‌های این غار عجیب و غریب که از خلوتگاه اختصاصی تابستانی برلوسکنی در جزیره ساردنی به دریای مدیترانه منتهی می شود، در وبلاگ یک عکاس به نام زاپادو منتشر شده است.

این غار زیرزمینی بزرگ حاوی یک استخر شنا با کف موزائیکی است که عکس اساطیر یونانیان بر روی آن کشیده شده است و با پله و راهروی مخفی به بقیه ویلای برلوسکنی به نام «ویلا سرتوسا» متصل می شود.

رسانه ها گمان می کنند این غار در سال 2004 احداث شده باشد چرا که برلوسکنی 76 ساله در آن زمان گفته بود که «پس از آنکه 38 بار تهدید به مرگ شدم، دستگاه‌های اطلاعاتی از من خواستند این کار را انجام دهم»

 

زاپادو در سال 2009 مخفیانه از حضور میرک توپولانک نخست وزیر سابق جمهوری چک نزدیک ویلای برلوسکنی عکس گرفته بود و گروهی از دیگر رهبران جهان از جمله تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در سالهای اخیر در این ویلای بزرگ مهمان برلوسکنی بوده اند.

 


پنج شنبه 91 شهریور 30 , ساعت 7:50 صبح

علل موثر در افزایش قیمت ارز

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 مجلس، با اشاره به افزایش قیمت ارز گفت که سیاست‌های دولت این اطمینان را به مردم و تولیدکنندگان نمی‌دهد که در آینده ارز آنها را تامین کند و وجود این دغدغه باعث افزایش تقاضا برای ارز خواهد شد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ در بازار سکه و ارز نیز مثل همه‌ی بازارها آنچه تعیین‌کننده است، میزان عرضه و تقاضا و عواملی است که می‌تواند روی عرضه و تقاضا اثرگذار باشد و مجموعه این عوامل تعیین‌کننده نرخ ارز است.

وی شرایط عرضه ارز و صادرات نفت و صادرات کالاهای غیرنفتی را در میزان درآمدهای ارزی نسبت به گذشته موثر دانست و گفت: هر نوع کاهش در عرضه ارز باعث می‌شود قیمت ارزهای خارجی بالا برود و پول ملی ما تضعیف شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: در بخش تقاضا برای ارز هم عواملی که می‌تواند موثر باشد بخشی به انتظارات تقاضاکنندگان برمی‌گردد. اگر تولیدکننده ما انتظار داشته باشد در آینده قیمت ارز بیشتر از امروز باشد طبیعی است تقاضای فردای خود را به امروز موکول می‌کند و امروز بر میزان تقاضا افزوده می‌شود.

قادری با اشاره به افزایش تقاضا برای خرید ارزهای خارجی، تصریح کرد: بخشی از مردمی که می‌خواهند قدرت خریدشان حفظ شود به جای اینکه در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند و در بازار بورس سهام خریداری کنند، به سمت خرید ارز می‌روند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه مجموعه عوامل موثر بر عرضه و تقاضا،‌ تعیین‌کننده نرخ ارز است، گفت: سیاست‌های دولت این اطمینان را به مردم و تولیدکنندگان نمی‌دهد که در آینده ارز مورد نیاز آنها را تامین کند و چون این نگرانی و دغدغه وجود دارد تقاضا برای ارز مرتب افزایش می‌یابد و از سویی عرضه ارز کم می‌شود، طبیعی است در این شرایط قیمت‌ها بالا خواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 مجلس درباره راهکار کنترل بازار ارز خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل مجموع سیاست‌ها باید موید یکدیگر باشد و در کنار هم قرار گیرد تا وضعیت سامان یابد. این‌طور نیست که در یک مشکل اقتصادی بشود با تجویز یک مسکن مشکل را حل کرد.

قادری در پایان گفت که برای کنترل بازار ارز، ‌نگاه بخشی و موردی و تجویز کردن برخی سیاست‌ها و غفلت از حوزه‌های دیگر مشکلی را حل نخواهد کرد.

 


پنج شنبه 91 شهریور 30 , ساعت 7:49 صبح

علامه حسن‌زاده‌آملی در بیمارستان بستری شد (+عکس)

 

حسن زاده با بیان این که پای چپ حضرت علامه از قسمت گردن سوم و محل اتصال به لگن شکسته است گفت: حضرت علامه حسن زاده آملی فوق العاده در زحمت بوده و از مردم شریف و مومن خواهان دعا هستیم.

خبرنامه دانشجویان ایران: فرزند علامه حسن زاده آملی از بستری شدن حضرت علامه به دلیل شکستگی پا خبر داد.

علی حسن زاده فرزند علامه حسن حسن زاده آملی در گفت و گو با رسا گفت: علامه حسن زاده آملی شامگاه روز شنبه هجدهم شهریورماه به دلیل افتادن از پله دچار شکستگی در پای چپ شده و در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده است.
 

حسن زاده با بیان این که پای چپ حضرت علامه از قسمت گردن سوم و محل اتصال به لگن شکسته است گفت: حضرت علامه حسن زاده آملی فوق العاده در زحمت بوده و از مردم شریف و مومن خواهان دعا هستیم.
 
وی با اشاره به عیادت رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت از علامه حسن زاده آملی گفت: خانواده علامه حسن زاده آملی از همه بزرگوارانی که برای عیادت زحمت کشیده اند و یا جویای احوال حضرت علامه هستند تشکر می کند.
 
حسن زاده در پایان تاکید کرد هرگونه خبر تکمیلی انشالله از طریق خبرگزاری رسا به محضر علاقمندان به حضرت علامه اطلاع رسانی خواهد شد.

 


پنج شنبه 91 شهریور 30 , ساعت 7:47 صبح

شجاعی کیاسری خبرداد:

قانون انتخابات ریاست جمهوری تغییر می‌کند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از نهایی‌شدن پیش‌نویس طرح اصلاح قانون انتخابات تا هفته آتی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری خانه ملت؛ سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس در گفتگو  با اشاره به جلسه عصر روز گذشته (یکشنبه
19 شهریورماه) کمیسیون شوراها و امور داخلی پارلمان به باشگاه خبرنگاران گفت:نشست هم‌اندیشی با حضور اعضا کمیسیون و نمایندگان شورای نگهبان درباره نحوه بازنگری در قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر برگزار و در این جلسه برای تبیین راهکارهای اصلاح قانون انتخابات بحث شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه مقرر شد تا کارگروهی با حضور نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تعیین شود و بر این اساس پیش‌نویسی با توجه به نظرات شورای نگهبان و سایر دست‌اندرکاران انتخابات تهیه شده و به مجلس تقدیم شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه تصریح کرد: این پیش‌نویس قرار است در هفته آتی تهیه و قطعی شود و بصورت دو فوریتی در صحن علنی مجلس مطرح شود.
شجاعی کیاسری با اشاره به اینکه اصلاح قانون انتخابات می‌تواند تا زمان انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه برسد، تصریح کرد: مدرک تحصیلی و سن کاندیداها و سوابق مدیریتی و اجرایی آنها از جمله محورهای اصلی این تغییرات است و در بازنگری جدید حداقل مدرک، فوق لیسانس یا دکترا منظور می‌شود.

 


پنج شنبه 91 شهریور 30 , ساعت 7:46 صبح

شایعه این بار دامن‌گیر لامپ‌های کم‌مصرف شد

ماجرای سمی بودن گازهای به کار رفته در لامپ‌های کم‌مصرف که موجی از نگرانی را در میان خانواده‌ها دامن زده بود به سرانجام رسید.

 

به گزارش عصر امروز  فارس  به نقل از تولید ایرانی، در یک هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی و همچنین از طریق پیام‌های الکترونیکی خبرهای در میان کاربران منتشر شده که حاکی از سمی بودن گاز به کار رفته لامپ‌های کم‌مصرف است و در آن تأکید شده است که در صورت شکسته شدن این لامپ‌ها باید محل مورد نظر را ترک کرد.

خبرهای شایعه ساز

در یکی از این خبرها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، چنین آمده است: سلام دوستان این موضوع اخیرا برای ما هم اتفاق افتاده و متأسفانه با جاروی برقی باقیمانده‌های لامپ کم مصرف را جمع کردیم و حالا دیگر نمی‌توانیم جاروی برقی را داخل خانه نگهداریم چون علاوه بر آلودگی‌های ذکر شده بوی بسیار بدی از آن متصاعد می‌شود و مانده‌ایم که چگونه از شر این بوی بد از درون جاروی برقی خلاص شویم.

هشدار وزارت بهداشت انگلیس: در صورت شکستن لامپ‌های کم‌مصرف بلافاصله اتاق را حداقل برای مدت
15
دقیقه ترک کنید.

لامپ‌های کم‌مصرف محتوی جیوه و سه قلم گازهای ترکیبی لابراتواری هستند که شدیداً سمی و خطرناکند و در صورت تنفس کردن آن می‌تواند موجب بروز میگرن، اختلال حواس، سقط جنین، عدم تعادل و بسیاری عوارض دیگر شود و در کسانی که آلرژی دارند می‌تواند موجب التهاب شدید پوستی و تنفسی شود.

همچنین برای جمع کردن شکسته‌ها نباید از جاروی برقی استفاده کرد زیرا آلودگی را در خود نگاه‌ داشته و به اتاق‌های دیگر منتقل می‌کند.

بهتر است خرده‌ریزه‌ها را با جاروی معمولی توی پاکتی ریخته و درش را بسته و هرچه زودتر از خانه خارج کنید؛ شاید به دور از اغراق نباشد که لامپ‌های کم مصرف را به یک بمب شیمیایی کوچک درون خانه‌ای تشبیه کرد.

این متن را برای تمام کسانی که سلامتی شان برای شما مهم است بفرستید.

شایعه‌پراکنی برای تخریب بازار

مهدی مقام‌فر،‌ تولید کننده لامپ‌های کم مصرف در این باره با رد هرگونه سمی بودن گازهای استفاده شده در این لامپ
  ‎
ها به تولید ایرانی گفت: آرگون، هلیم و گازهایی دیگر در این گروه به هیچ وجه سمی نیستند و برای سلامتی استفاده کنندگان آسیبی نخواهند داشت.

وی با بیان این که انتشار شایعاتی از این دست به منظور افزایش فروش لامپ‌های
LEDانجام می‌شود، ادامه داد: استقبال مردم از لامپ‌های کم‌مصرف داخلی موجب شده است تا برخی از شرکت‌های تولید کننده لامپ‌های LED 
  به هر دستاویزی متوسل شوند تا کالاهای خود را که که استقبال چندانی از آنها نشده است، بفروشند.

در همین رابطه سلیمان عباسی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه در صورت آلودگی و آسیب‌زا بودن گازهای به کار رفته در لامپ‌های کم‌مصرف در همان ابتدای فرایند ساخت از تولید آن جلوگیری می‌شود،‌ تأکید کرد: نباید به شایعاتی از این دست دامن زد، زیرا هدف این گونه شایعات معمولا بیش از آنکه سلامتی و تندرستی مردم باشد، به رگ و ریشه‌های اقتصادی و سیاسی ارتباط می‌یابد.

 


پنج شنبه 91 شهریور 30 , ساعت 7:46 صبح

خنثی سازی طرح ترور نخست وزیر هند در تهران

در حالی که جمهوری اسلامی ایران توانست با دیپلماسی خوب و در تراز یک نشست جهانی، اجلاس غیرمتعهد‌ها در تهران را در عالی‌ترین سطح و بدون هیچ گونه مشکل امنیتی برگزار نماید، اما اخبار و گزارش‌های دریافتی از تلاش دولت‌های متخاصم با جمهوری اسلامی برای شکست این اجلاس حکایت دارد.

یک مقام آگاه در این ارتباط به خبرنگار «جوان» گفت: دولت‌های غربی پس از آنکه نتوانسته بودند، بسیاری از سران کشورها از جمله مان‌موهان سینگ، نخست وزیر هند را از حضور در نشست تهران منصرف نمایند، گروه‌های تروریستی را مأمور کرده بودند تا با پیاده کردن ترور نخست وزیر هند در جریان حضور در تهران، اجلاس را با چالش اساسی مواجه سازند. از این رو یک تیم ترور مأموریت یافته بود نخست‌وزیر هند را که پس از
30 سال برای نخستین بار به تهران سفر کرده بود مورد هدف قرار دهند که خوشبختانه با هوشیاری به موقع نیروهای امنیتی این طرح خنثی شد و تیم ترور نیز دستگیر و بازداشت شدند.
 
سیاه‌نمایی از اوضاع داخلی ایران برای منصرف کردن هیئت‌های بلندپایه عضو عدم تعهد از سوی غربی‌ها تا آنجا ادامه داشت که به آنها گفته شده بود، ایران حتی توان تأمین پذیرایی از مهمانان شرکت‌کننده در اجلاس را هم ندارد، به گونه‌ای که یکی از رؤسای جمهور در دیدار با دکتر احمدی نژاد این موضوع را مورد اشاره قرار داده بود. فراتر از آن، اینکه بسیاری از هیئت‌های عالی‌ رتبه در دیدار‌های خود با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور اذعان کرده‌اند که برای سفر به تهران شدیداً تحت فشار دولت‌های غربی بوده‌اند.

اما ورق تبلیغات مسموم غربی‌ها علیه ایران از جایی برگشت که هیئت‌های شرکت کننده در تهران با مشاهده واقعیت‌های کشور به عمق کینه و دشمنی غربی‌ها با ایران پی بردند. مشاهده اوضاع آرام کشور برخلاف سیاه‌نمایی رسانه‌های غربی موضوعی بود که تعجب بسیاری از ناظران را برانگیخته بود. از دیگر نکات برجسته اجلاس تهران پخش مستقیم همه برنامه‌های اجلاس تهران از شبکه‌های تلویزیونی بود که برخلاف بسیاری از اجلاس‌های جهانی مشابه بدون کمترین محدودیتی پخش شد.

 


پنج شنبه 91 شهریور 30 , ساعت 7:45 صبح

بعد از غذا این 8 کار را نکنید!

   

 متخصصان هم انجام برخی از این کارها را بعد از غذا خوردن برای دستگاه گوارش مضر می‌دانند و می‌گویند حتی می‌توانند سرطان‌زا باشند. شاید دانستن این موضوع که چرا این کارها اشتباه هستند و نباید بلافاصله بعد از صرف غذا به آنها پرداخت، تا حدی باعث شود از انجامشان صرف‌نظر کنیم.

 
1. نوشیدن چای داغ

چای از هر نوعی که باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. ترکیب‌های تانن اگر به فاصله کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهن موادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند به همین دلیل تا یک ساعت بعد از صرف غذا، چای ننوشید.


2. حمام کردن

یکی از باورهای عموم مردم این است که بعد از غذا نباید حمام کرد زیرا احتمال بی‌هوش شدن و از حال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد ولی در مورد همه صدق نمی‌کند. افراد مسن و کسانی که بیماری‌های قلبی پیشرفته دارند یا سرخرگ‌های اصلی خونرسان به مغز و شریان‌های گردن در آنها تنگ است، بهتر است حداقل تا 30 دقیقه بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند زیرا بعد از خوردن غذای نسبتا سنگین، خون به سمت دستگاه گوارش منتقل می‌شود و خونرسانی به مغز کاهش می‌یابد.


3. نوشیدن آب یخ

می‌گویند نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می‌شود ولی این حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشکلی که با نوشیدن آب یخ بروز می‌کند، دل‌درد یا انقباض عضلات روده است. افراد دچار نشانگان روده‌ تحریک‌پذیر، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند و بهتر است آب خیلی سرد ننوشند. نکته دیگر اینکه آب نوشیدن بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و می‌تواند در هضم و شکسته شدن ذرات درشت‌تر غذا به ذرات ریزتر اختلال ایجاد کند بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل از غذا یا نیم ساعت بعد از اتمام غذا، آب ننوشید.


4. سیگار کشیدن

برخی سیگاری‌ها به محض اینکه غذایشان تمام می‌شود، سیگارشان را روشن‌ می‌کنند. در متون پزشکی آمده سیگار چه بعد از غذا و چه قبل از آن خطرناک است و خطر مصرف آن بعد از غذا برخلاف تصور عموم مردم بیشتر نیست. حدود 100 ماده سرطان‌زا در سیگار وجود دارد و کشیدن آن به‌طور کلی زیانبار است. نتایج تحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و این موضوع روی عملکرد معده تاثیر منفی می‌‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سوی دیگر، کشیدن سیگار بعد از غذا، به‌خصوص در افراد مبتلا به نشانگان روده تحریک‌پذیر، درد و علایم شکمی را به دنبال خواهد داشت.


5. دراز کشیدن

دراز کشیدن بعد از خوردن غذا و با معده پر ممکن است باعث شود مقداری غذا از معده به مری بازگردد و ریفلاکس ایجاد شود. در ماه رمضان چون مردم بعد از خوردن سحری می‌خوابند، این موضوع بسیار شایع‌تر است.


6. ورزش

ورزش ممکن است به قلب افراد دچار مشکل‌های قلبی- عروقی، فشار وارد کند. مصرف غذای سنگین و ورزش بلافاصله بعد از آن، این فشار را چند برابر می‌کند. اگر غذای سبکی خورده‌اید، حداقل 3-2 ساعت و در صورت صرف غذای سنگین حداقل 4-3 ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.


7. برقراری روابط زناشویی

بیماران قلبی بیشتر باید در این مورد توجه کنند. ارتباط زناشویی نوعی استرس برای سیستم
قلبی‌–‌عروقی محسوب می‌شود. در مواردی نادر مشاهده شده فرد هنگام این عمل دچار سکته قلبی شده است. افراد دچار بیماری‌های پیشرفته قلبی یا کسانی که اخیرا دچار سکته قلبی شده‌اند، بهتر است تا ساعاتی پس از صرف غذا، از برقراری رابطه زناشویی خودداری کنند. مصرف غذاهای سنگین نیز استرسی برای قلب است و خوردن چنین غذایی و روابط زناشویی در افراد دچار بیماری پیشرفته قلبی، خطر عوارض قلبی را به دنبال خواهدداشت.


8. بلند کردن جسم سنگین

افرادی که با معده پر، جسم سنگینی بلند می‌کنند در واقع نوعی فعالیت بدنی انجام داده‌اند که می‌تواند به قلب فشار بیاورد. از سوی دیگر، این کار باعث افزایش فشار داخل شکم می‌شود و ایجاد ریفلاکس می‌کند. به همین دلیل بهتر است یکی دو ساعت بعد از صرف غذا از انجام این کار خودداری کرد.

 

 


چهارشنبه 91 شهریور 29 , ساعت 2:25 عصر

 

 

از قوه قضاییه تشکر می‌کنم

 موسوی، سیدعبدالجواد - طرف‌های ظهر بود که موبایلم زنگ خورد. گوشی را که برداشتم صدایی رسا گفت:

-‌ جناب آقای موسوی؟

- بله

- عبدالجواد موسوی؟

- بله، بفرمایید!

- از قوه قضاییه تماس می‌گیرم، گوشی خدمتتون!

با خودم گفتم داش جواد مستقیم از اصل ماجرا اومدن سراغت، کیفتو ببند که حالا‌ حالا‌ها مهمون حضراتی.

 خیلی معطل نماندم که صدایی دوباره پرسید: جناب موسوی؟

- ‌بله، بفرمایید

- مدیر کل روابط عمومی قوه قضاییه هستم.

- در خدمتم، بفرمایید.

- خواستم از شما تشکر کنم.

- بابت؟

- بابت مطلبی که نوشته بودید.

- کدام مطلب؟

- مطلب «رحیمی متهم است یا پورمحمدی؟»

- ممنونم، امر دیگری باشد؟

- خیر قربان، عرضی نسیت، فقط می‌خواستم تشکر کرده باشم.

- سپاسگزارم

- یا علی

- یا علی

مکالمه‌ام که تمام شد رفتم مطلبی را که نوشته بودم یک بار دیگر خواندم. شما هم اگر خواستید می‌توانید در همین سایت خبر آنلاین مطلب را ببینید. دو بار هم خواندم. می‌خواستم ببینم چه چیزی نوشتم که مدیری را خوش آمده. به خودم شک کردم. آنها که اباطیل مرا می‌خوانند می‌دانند که تعهدی دارم در تند صحبت کردن با فرادستان. متبختر و متکبر نیستم اما فکر می‌کنم شأن شاعر و نویسنده و روزنامه‌نگار حتی در پایین‌ترین مراتبش که من باشم- فراتر از آن است که با سیاستمدار جماعت با لحنی نرم و آرام سخن بگوید.
این یادداشت هم مثل همه یادداشت‌های دیگرم لحن تند و تیزی داشت. به مسوولین قوه قضاییه عتاب و خطاب کرده بودم که اگر جلوی اتهامات بی‌مدرک و سند را نگیرند به زودی این آتش دامن آنها را هم خواهد گرفت. با این حال یکی از مسوولان عالی‌رتبه این قوه تلفن کرده بود و اظهار لطف. چه معنی‌ای می‌توانست داشته باشد؟ نمی‌دانم! هر چه بود کاری بود درخور ستایش. فکر کردم اگر آن مدیر محترم با من بد صحبت می‌کرد و یا فی‌المثل مرا بابت مطلبی که نوشته بودم تهدید یا سرزنش می‌کرد من چه حیثیتی از او می‌بردم.
ماجرا را پیراهن عثمان می‌کردم که آی ایها الناس! ببینید که فلان مسوول عالی‌رتبه در حکومت اسلامی بایت یک اعتراض کوچک قانونی قصد جان مرا کرده است. بدون شک آبرو و حیثیت برای آن بنده خدا و قوه قضاییه باقی نمی‌گذاشتم. این را حق خودم می‌دانستم. هر روزی هم که چنین اتفاقی بیفتد من همین کار را خواهم کرد. اما آیا انصاف حکم نمی‌کند هنگامی که مدیری از در مهر و محبت درمی‌آید و خلاف انتظار ما رفتار می‌کند، ما نیز
 
به حکم جوانمردی و فتوت با او رفتار کنیم؟ چند روز پیش اگر به خاطر داشته باشید هنرمند بزرگ روزگار ما یعنی جناب کلینت ایستوود به رئیس‌جمهور آمریکا توهین کرد. رئیس‌جمهور اما نه تنها پاسخ او را با دشنام نداد بلکه از ایستوود بسیار محترمانه یاد کرد.
همه همکاران من که این خبر را شنیدند به شدت رفتار رئیس‌جمهور آمریکا را تحسین کردند و به صراحت گفتند که ای کاش مسوولان ما از رفتار رئیس‌جمهور آمریکا درس می‌گرفتند. بلاتشبیه نه بنده کلینت ایستوودم و نه آن بنده خدا اوباما، اما رفتار خوب، رفتار خوب است؛ چه رئیس‌جمهور امریکا آن را انجام داده باشد چه مدیر کل روابط عمومی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران. البته این را هم باید در نظر گرفت که جناب ایستوود رسماً به آقای رئیس‌جمهور توهین کردند و این بنده کمترین فقط با لحنی دلسوزانه به قوه قضاییه تذکر دادم با این حال بار دیگر از آن مدیر محترم تشکر می‌کنم و امیدوارم رفتار ایشان الگوی مناسبی باشد برای مدیرانی که خود را جزو ذوات مقدس می‌پندارند و در خیال خود گمان می‌برند هرگونه انتقادی نسبت به آنها در حکم اهانت به خدا و اولیا و انبیای الهی است.

 


چهارشنبه 91 شهریور 29 , ساعت 2:25 عصر

 

 

از قوه قضاییه تشکر می‌کنم

 موسوی، سیدعبدالجواد - طرف‌های ظهر بود که موبایلم زنگ خورد. گوشی را که برداشتم صدایی رسا گفت:

-‌ جناب آقای موسوی؟

- بله

- عبدالجواد موسوی؟

- بله، بفرمایید!

- از قوه قضاییه تماس می‌گیرم، گوشی خدمتتون!

با خودم گفتم داش جواد مستقیم از اصل ماجرا اومدن سراغت، کیفتو ببند که حالا‌ حالا‌ها مهمون حضراتی.

 خیلی معطل نماندم که صدایی دوباره پرسید: جناب موسوی؟

- ‌بله، بفرمایید

- مدیر کل روابط عمومی قوه قضاییه هستم.

- در خدمتم، بفرمایید.

- خواستم از شما تشکر کنم.

- بابت؟

- بابت مطلبی که نوشته بودید.

- کدام مطلب؟

- مطلب «رحیمی متهم است یا پورمحمدی؟»

- ممنونم، امر دیگری باشد؟

- خیر قربان، عرضی نسیت، فقط می‌خواستم تشکر کرده باشم.

- سپاسگزارم

- یا علی

- یا علی

مکالمه‌ام که تمام شد رفتم مطلبی را که نوشته بودم یک بار دیگر خواندم. شما هم اگر خواستید می‌توانید در همین سایت خبر آنلاین مطلب را ببینید. دو بار هم خواندم. می‌خواستم ببینم چه چیزی نوشتم که مدیری را خوش آمده. به خودم شک کردم. آنها که اباطیل مرا می‌خوانند می‌دانند که تعهدی دارم در تند صحبت کردن با فرادستان. متبختر و متکبر نیستم اما فکر می‌کنم شأن شاعر و نویسنده و روزنامه‌نگار حتی در پایین‌ترین مراتبش که من باشم- فراتر از آن است که با سیاستمدار جماعت با لحنی نرم و آرام سخن بگوید.
این یادداشت هم مثل همه یادداشت‌های دیگرم لحن تند و تیزی داشت. به مسوولین قوه قضاییه عتاب و خطاب کرده بودم که اگر جلوی اتهامات بی‌مدرک و سند را نگیرند به زودی این آتش دامن آنها را هم خواهد گرفت. با این حال یکی از مسوولان عالی‌رتبه این قوه تلفن کرده بود و اظهار لطف. چه معنی‌ای می‌توانست داشته باشد؟ نمی‌دانم! هر چه بود کاری بود درخور ستایش. فکر کردم اگر آن مدیر محترم با من بد صحبت می‌کرد و یا فی‌المثل مرا بابت مطلبی که نوشته بودم تهدید یا سرزنش می‌کرد من چه حیثیتی از او می‌بردم.
ماجرا را پیراهن عثمان می‌کردم که آی ایها الناس! ببینید که فلان مسوول عالی‌رتبه در حکومت اسلامی بایت یک اعتراض کوچک قانونی قصد جان مرا کرده است. بدون شک آبرو و حیثیت برای آن بنده خدا و قوه قضاییه باقی نمی‌گذاشتم. این را حق خودم می‌دانستم. هر روزی هم که چنین اتفاقی بیفتد من همین کار را خواهم کرد. اما آیا انصاف حکم نمی‌کند هنگامی که مدیری از در مهر و محبت درمی‌آید و خلاف انتظار ما رفتار می‌کند، ما نیز
 
به حکم جوانمردی و فتوت با او رفتار کنیم؟ چند روز پیش اگر به خاطر داشته باشید هنرمند بزرگ روزگار ما یعنی جناب کلینت ایستوود به رئیس‌جمهور آمریکا توهین کرد. رئیس‌جمهور اما نه تنها پاسخ او را با دشنام نداد بلکه از ایستوود بسیار محترمانه یاد کرد.
همه همکاران من که این خبر را شنیدند به شدت رفتار رئیس‌جمهور آمریکا را تحسین کردند و به صراحت گفتند که ای کاش مسوولان ما از رفتار رئیس‌جمهور آمریکا درس می‌گرفتند. بلاتشبیه نه بنده کلینت ایستوودم و نه آن بنده خدا اوباما، اما رفتار خوب، رفتار خوب است؛ چه رئیس‌جمهور امریکا آن را انجام داده باشد چه مدیر کل روابط عمومی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران. البته این را هم باید در نظر گرفت که جناب ایستوود رسماً به آقای رئیس‌جمهور توهین کردند و این بنده کمترین فقط با لحنی دلسوزانه به قوه قضاییه تذکر دادم با این حال بار دیگر از آن مدیر محترم تشکر می‌کنم و امیدوارم رفتار ایشان الگوی مناسبی باشد برای مدیرانی که خود را جزو ذوات مقدس می‌پندارند و در خیال خود گمان می‌برند هرگونه انتقادی نسبت به آنها در حکم اهانت به خدا و اولیا و انبیای الهی است.

 


چهارشنبه 91 شهریور 29 , ساعت 2:20 عصر

اعلام هزینه ‌زندگی در پایتخت

تا پیش از این، مسوولان بخش مسکن در محاسبات مربوط به پیش‌بینی تقاضا در بازار خرید یا اجاره مسکن برای سال‌های آتی، به دلیل ناچیز بودن آمار طلاق، بیشتر به آمار ازدواج‌ها اکتفا می‌کردند. اما در سال‌های اخیر از آنجا که معادل 30 درصد ازدواج‌ها، طلاق در شهر تهران اتفاق می‌افتد، این آمار باید در آمار تقاضای مسکن منظور شود.

درجه رفاه اقتصادی خانوارهای ساکن تهران اندازه‌گیری شد: 47درصد درآمد ماهانه صرف مسکن می‌شود.

مطالعه‌ای که شهرداری‌تهران درباره رفاه اقتصادی پایتخت‌نشینان انجام داده، نشان می‌دهد: در تهران اگرچه درآمد خانوارها 30درصد از میانگین کشوری بیشتر است و در ظاهر حکایت از مطلوبیت زندگی در این کلان‌شهر دارد، اما تهرانی‌ها مجبورند ماهانه حدود نیمی از حقوق یا دستمزدشان را برای تامین مسکن هزینه ‌کنند.

براساس نتایج این مطالعه، در تهران اخیرا درآمد خانواده‌ها به اندازه نه‌چندان زیادی از هزینه‌هایشان پیشی گرفته که این اتفاق در مقایسه با دو سال پیاپی «مازاد هزینه زندگی»، تاحدودی نقطه قوت سکونت در پایتخت محسوب می‌شود.

گزارش «دنیای‌اقتصاد» از آنچه تحت عنوان سالنامه آماری شهر تهران توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منتشر شده، حاکی است: خانوارهای تهرانی بطور میانگین سالی 13 میلیون و 230 هزار تومان درآمد دارند و در مقابل این عایدی، مجموع هزینه‌های سالانه آنها رقمی معادل 13 میلیون و 70 هزار تومان است.

این آمارگیری که براساس شاخص هزینه‌ودرآمد خانوارهای شهری در سال89، انجام شده نشان می‌دهد: درآمد خانوارهای ساکن تهران 5/16 درصد افزایش پیدا کرده در حالی که هزینه زندگی برای این گروه 10 درصد رشد کرده است و به همین خاطر، مقدار ریالی درآمد از مقدار ریالی هزینه‌ها بیشتر شده است.

این گزارش تاکید می‌کند: هر خانوار تهرانی سالانه به طور متوسط 3 میلیون تومان یا 30 درصد بیشتر از خانوار سایر شهرها درآمد دارد، اما هزینه‌هایی که باید متحمل شود دو میلیون تومان یا 20 درصد بیشتر است.

از سوی دیگر، بزرگ‌ترین فاکتور در سبد هزینه‌ای خانوارهای ساکن تهران همچون سایر شهرها، «مسکن» است با این تفاوت که در تهران طی یکسال خانوارها رقمی معادل 6 میلیون و 270 هزار تومان برای تامین مسکن خود پرداخت می‌کنند در حالی که در سایر شهرهای کشور این رقم به طور میانگین 3میلیون و 700 هزار تومان است.به این ترتیب 47 درصد از کل هزینه‌ زندگی در پایتخت صرف تامین مسکن می‌شود.

شهرداری‌ تهران در گزارش خود از افزایش 26 درصدی هزینه تامین مسکن در پایتخت خبر داده و تصریح کرده است: در سال88 میانگین هزینه مسکن در تهران 5 میلیون تومان برآورده شده بود.

سرعت عرضه مسکن بیشتر از سرعت تشکیل خانوار

در سالنامه آماری شهر تهران مبحث دیگری در ارتباط با بازار مسکن وجود دارد که نشان می‌دهد: هم‌اکنون سرعت عرضه مسکن در این کلان‌شهر از سرعت تشکیل خانوار به عنوان متقاضیان جدید، بیشتر است.

در این گزارش میزان ازدواج‌ها در سال89 در تهران 60 هزار مورد عنوان شده است. این در حالی است که در این سال بیش از 100 هزار واحدمسکونی جدید در تهران ساخته شده است.

به این ترتیب در این سال حدود 40 هزار واحدمسکونی جدید به متقاضیان انباشته‌شده در بازار مسکن –متقاضیان قدیمی که طی سال‌های قبل توان خرید یا اجاره مسکن را نداشته‌اند- رسیده است و این فرصت در بازار مسکن ایجاد شده تا علاوه بر پاسخ به متقاضیان جدید، تامین مسکن خانوارهای منتظر نیز انجام شود.

نتایج مطالعه شهرداری‌تهران در عین حال از تغییر ذائقه تقاضا در بازار مسکن پایتخت خبر داده است.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌تهران، در سال89 در مقابل 60 هزار مورد ازدواج، 20 هزار مورد طلاق ثبت شده است.این طلاق‌ها به همین نسبت منجر به ایجاد تقاضای جدید در بازار مسکن می‌شود.

تا پیش از این، مسوولان بخش مسکن در محاسبات مربوط به پیش‌بینی تقاضا در بازار خرید یا اجاره مسکن برای سال‌های آتی، به دلیل ناچیز بودن آمار طلاق، بیشتر به آمار ازدواج‌ها اکتفا می‌کردند. اما در سال‌های اخیر از آنجا که معادل 30 درصد ازدواج‌ها، طلاق در شهر تهران اتفاق می‌افتد، این آمار باید در آمار تقاضای مسکن منظور شود.

کارشناسان مسکن معتقدند: خانوارها بعد از طلاق بیشتر به سمت بازار اجاره متمایل می‌شوند و برنامه‌ریزی دولت برای تامین مسکن این گروه باید در بازار اجاره متمرکز شود. طبق آنچه در سالنامه آماری شهرداری‌تهران آمده است: پایتخت حدود 8 میلیون و 322 هزار نفر جمعیت دارد که در قالب 2 میلیون و 400 هزار خانوار سکونت دارند.

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ