سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گناهى که پس از آن مهلت دو رکعت نماز گزاردن داشته باشم مرا اندوهگین نمى‏دارد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 92 آبان 1 , ساعت 1:34 عصر

گلستان جزو هشت استان محروم کشور است 

نماینده مردم گرگان وآق قلا درمجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان در بین هشت استان محروم کشور است.

عیسی امامی شامگاه پنجشنبه در جلسه کار گروه گردشگری استان گلستان گفت: گلستان رتبه 28 اقتصادی را دارد و در بین استان های محروم نیز رتبه شش را دارد یعنی در بین محرومین نیز محروم است.

 وی افزود: گلستان به لحاظ بهره وری از میانگین کشوری  50 درصد پایینتر است که نشان از محرومیت استان دارد.

 امامی ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی استان تلاشهای زیادی شده و نمی توان آنها را انکار کرد اما رشدی که استان های برخوردار دارند را در گلستان شاهد نیستیم.

وی با اشاره به حضور 15 قومیت در گلستان گفت: تنوع قومیتی از جمله مزیت های استان است که می تواند توسعه وپیشرفت استان را موجب شود.

امامی اذعان کرد: امروزه توجه مردم به صنایع دستی بیشتر شده است و این توجه می تواند در معرفی آثار و اقتصاد استان و مردم استان  موثر باشد.

وی تصریح کرد: سبقه و پیشینه استان به چندین هزار سال قبل بر می گردد که شاید در کمتر جایی شاهد آن باشیم این سبقه و پیشینه خود یک مزیت و ظرفیت برای استان است.

 نماینده مردم گرگان وآق قلا در مجلس اظهارداشت: با توجه به این ظرفیت ها و مزیت ها کارکرد خوبی را در استان نمی بینیم، لازمه این امر جذب سرمایه گذار به صورت جدی است.

امامی خاطر نشان کرد:آثار خوبی در استان داریم و می توانیم آثار بیشتری را نیز در بیاوریم و نسبت به این آثار شناخت پیدا کنیم.

وی ادامه داد:برخی از آثار ما ثبت ملی شده است ولی اگر بخواهیم جهت گیری کنیم باید از اعتبارات ملی استفاده کنیم در موضوع دیوار گرگان نیز باید این اثر را به صورت ویژه و جدی معرفی کرد.

 نقدینگی جامعه مدیریت نشده است 

امامی یادآور شد: بیش از 450 هزار ملیارد تومان نقدینگی در جامعه داریم که نتوانسته ایم آن را مدیریت کنیم برای مدیریت این میزان از نقدینگی نیاز به عزم همه مدیران و متمرکز عمل کردن است.

 وی تاکید کرد: برطرف کردن موانع قانونی و فرهنگ سازی برای  مردمی کردن اقتصاد و اقتصادی کردن مردم نیز  باید مورد توجه قرار بگیرد.

عیسی امامی نماینده مردم گگران و آق قلا پس از این جلسه به همراه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین شرکت کرد.

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ