سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی مؤمن که در جستجوی دانش از خانه اش بیرون شد و جز آمرزیده بازنگشت [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 91 دی 26 , ساعت 1:47 عصر
 

 

 
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران:
نهضت آزادی و جبهه ملی روحانیت را برای امیال خود می خواستند خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران تاکید کرد: جبهه ملی و نهضت آزادی همیشه از نردبان روحانیت استفاده کرده و نردبان را شکسته اند و بنده در اولین زندانم با شهید نواب صفوی در سال 1334، مشاهده کردم جبهه ملی و نهضت آزادی چگونه بودند، آنها روحانیت را برای امیال خود می‌خواستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش سردار غیرت و بصیرت، نکوداشت پنجاه و نهمین سالگرد شهید نواب صفوی، عصر دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و همرز شهید در تالار همایش‌های دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام شجونی در این همایش، پیدا کردن معیار را نصف علم دانست و گفت: معیار در اسلام آیه‌ای است که ملت ایران حفظ کرده‌اند و 33 سال است همه جا از زبان زن و مرد برای شهدا خوانده می‌شود؛ «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُواْ مَا عَاهَدُواْ اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُواْ تَبْدِیلاً».

وی با اشاره به داستان این آیه، گفت: عبیده حارث، حمزه سیدالشهداء، جعفر طیار و علی‌بن‌ابی طالب در کنار کعبه نشسته بودند و از مسائل اسلامی سخن می‌گفتند، آنها به اساس نظام، زحمات شهدا و غم و غصه رسول خدا فکر می‌کردند که این آیه برای آنان نازل شد و به این معنی است که در مؤمنین عده‌ای هستند که صداقت داشته و دردمند هستند. 

وی افزود: بدون دردمندی، دینی وجود نداشته و هرچه باقی بماند ظاهری است، مانند اسلام امریکایی و طالبانی که بی‌درد است و امام(ره) از آن تعبیر به ولایتی‌های بی‌دین می‌کردند. 

همزرم شهید نواب صفوی با اشاره به رازهایی از مبارزات سیدجمال‌الدین اسدآبادی، او را نمونه روحانی آگاه و دردمند دانست و گفت: کسانی مثل شهید نواب صفوی، شیخ محمد خیابانی، ثقه‌الاسلام تبریزی، میرزای شیرازی و دیگران روحانیانی دردمند بودند.

وی با اشاره به این حدیث که امام حسین(ع) می‌فرمایند: «امور باید در دست علما باشد»، گفت: زنان مدیر خانواده و روحانیت مدیر و پدر معنوی اجتماع هستند و به همین دلیل رضاشاه نسبت به برداشتن عمامه و چادر دستور داد و به خاطر آن بیش از پنج هزار نفر را کشت. 

وی افزود: جبهه ملی و نهضت آزادی همیشه از نردبان روحانیت استفاده کرده و نردبان را شکسته اند و بنده در اولین زندانم با شهید نواب صفوی در سال 1334، مشاهده کردم جبهه ملی و نهضت آزادی چگونه بودند، آنها روحانیت را برای امیال خود می‌خواستند و در برابر دیدگانشان روحانی از گرسنگی مرده یا تیرباران می‌شد. 

حجت‌الاسلام شجونی تصریح کرد: شهید نواب صفوی کسی بود که بازی نداشت، خالص و دردمند بود در حالی‌که نان برای خوردن نداشت؛ این مرد قهرمان بود و اوصاف او قابل گفتن و نوشتن نیست، چنانچه رهبری می‌فرمودند در میان جمعیت دنبال او می‌رفتم و از او حماسه‌ها یاد گرفتم. 

وی با اشاره به وضعیت مالی علما و بزرگان که زندگی ساده‌ای داشته‌اند، گفت: برخی از بودجه‌های فرهنگی درست مصرف نمی‌شوند در حالی‌که گذشتگان با فقر و گرسنگی اما مردانه در مقابل ستمگران می‌ایستادند. 

حجت الاسلام شجونی با اشاره به این بیت که، مرد را دردی اگر باشد خوش است، درد بی‌دردی علاجش آتش است، گفت: انسان دردمند مثل شهید نواب صفوی کم است که دلش بسوزد و مردانه بایستد تا هر کس هرچه می‌خواهد به نظام نگوید.

همرزم شهید نواب صفوی با اشاره به این‌که حتی کسانی که به واسطه امام(ره) به جایی رسیدند، بعد از ایشان نائب او را یاری نکردند، گفت: فتنه انتخابات آزاد برای جلوگیری از کارهای رهبری و غصه دادن به ایشان است، در حالی که تاکنون انتخابات آزاد برگزار شده است./932/پ202/ج



لیست کل یادداشت های این وبلاگ